Doğan Arşiray Pazar 20:20 Yazar Paylaş Pazar 20:20 Köksal Yılmaz yazdı: Egea mı gelecek yerine üzerini tamamlayabilirsem bir adet düz vites,1.4 fire 95 hp motor bakınırken...ter içinde uyanmışım. ama bir ioniq 6 fena olmazdı. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 07:27 Yazar Paylaş Dün saat 07:27 problemler problemler. araba nefis çalışıyor ama 2200 rpm de çok hafifi şekilde titriyor. bu sadece yokuş yukarı belli. ve peşinden motor arıza ışığı yine yandı. kod tamamen aynı P0016. egzos cam mili aşırı ileride. zincir değişmeden önce de bu arıza geliyordu ama araba gitmiyordu. kam millerinin mıknatıslarının yerini değiştirip bakacağım. değişmez ise egzos tarafında sente ayarı yanlış demektir. doğrumu düşünüyorum, çünkü iki magnetinde 0 dan bozuk satılması pek mümkün değil gibi? ama dersek ki febi markada oluyor bunlar o zaman tabi test etmek pek mümkün olmayacaktır. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin Dün saat 09:12 Paylaş Dün saat 09:12 Doğan Arşiray yazdı: problemler problemler. araba nefis çalışıyor ama 2200 rpm de çok hafifi şekilde titriyor. bu sadece yokuş yukarı belli. ve peşinden motor arıza ışığı yine yandı. kod tamamen aynı P0016. egzos cam mili aşırı ileride. zincir değişmeden önce de bu arıza geliyordu ama araba gitmiyordu. kam millerinin mıknatıslarının yerini değiştirip bakacağım. değişmez ise egzos tarafında sente ayarı yanlış demektir. doğrumu düşünüyorum, çünkü iki magnetinde 0 dan bozuk satılması pek mümkün değil gibi? ama dersek ki febi markada oluyor bunlar o zaman tabi test etmek pek mümkün olmayacaktır. sat sen bunu sana turbolusunu vereyim ben de yeni kasaya geçeyim 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 09:39 Paylaş Dün saat 09:39 Doğan Arşiray yazdı: problemler problemler. araba nefis çalışıyor ama 2200 rpm de çok hafifi şekilde titriyor. bu sadece yokuş yukarı belli. ve peşinden motor arıza ışığı yine yandı. kod tamamen aynı P0016. egzos cam mili aşırı ileride. zincir değişmeden önce de bu arıza geliyordu ama araba gitmiyordu. kam millerinin mıknatıslarının yerini değiştirip bakacağım. değişmez ise egzos tarafında sente ayarı yanlış demektir. doğrumu düşünüyorum, çünkü iki magnetinde 0 dan bozuk satılması pek mümkün değil gibi? ama dersek ki febi markada oluyor bunlar o zaman tabi test etmek pek mümkün olmayacaktır. Egzantrik konumu Stardiagnos da derece olarak görünüyor. Cihaz eşliğinde magnetlerin yerini değişip bakardım. Zincir setinde değişen egzantrik dişlileri orjinal mıydı onlarda kayıklık vs olmaz herhalde Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 09:59 Yazar Paylaş Dün saat 09:59 Mustafa Tüfekçi yazdı: Egzantrik konumu Stardiagnos da derece olarak görünüyor. Cihaz eşliğinde magnetlerin yerini değişip bakardım. Zincir setinde değişen egzantrik dişlileri orjinal mıydı onlarda kayıklık vs olmaz herhalde evet ikisinin yerini değiştirdim sabahtan. sorunun yeri ve kod aynı kaldı. sonra o aynı kalan tarafa eski oem benz magneti taktım hemen arıza gelmedi. diğer türlü hemen "bekleyen kod" diye geliyordu. dişliler orijinal değil dişlinin tanesi 43 bin tl. sadece 86 bin tl dişliye verilmez yani. o kadar da değil. fakat sorun sürekli değişen bir parametre ile alakalı, dişlinin parametreleri değişmiyor dişlinin bağlı olduğu valflerin açısı değişiyor. o da bu magnetin kend içinde dönmesiyle yada nasılsa itmesi çekmesiyle oluyor. bu durumda magnetlerini yerini değiştirsemde aynı kaldığına göre, ve hep ileride avans arızası gördüğüme göre büyük ihtimalle yağ basıncı limitin altında yada üstünde kalıyor bu da ECU nun arıza var diye düşünemsine neden oluyor. belki bir tıkanıklık var. ( buna da magnetlerin yerini değiştirip çalıştırmadan restleyip yeniden çalıştırdığımda daha ilk sn de arızanın gelmesi ile fark ettim - sanki sıkışıp kalmışta orada yakalanmış gibi) orijinal kendi parçası daha az aralıklarda çalışabildiği için( eski olduğundan) bu dentlemeye takılamıyor çünkü performansı düşürüyor belki de. şimdi egozsta takılı olan eski ,emme de yeni magnet ile test edeceğim iki gün boyunca 2100 2200 devirde bu titreşimi almadım az önceki testte. yine aynı durum oluşursa yaptırdığım yer bunu çözecek yada çözmek için gereken şeyi de alıp takacağız. ilginç olan şey şu, yeni magnetlerde aracın vites sistemi hızlanmak gerekince vitesi çabuk küçültmüyordu( zincir değişmeden önce de), illaki tam gaz yapar gibi kandırman yada elle değiştirmek lazımdı, orijinal egzos magneti ile hemen tık diye düşürüyor. çok acaip işler. gereksiz karışık kontrol sistemleri. eski usul modern amerikan motorlarının gözünü seveyim... gel de arama. Fatih Keskin yazdı: sat sen bunu sana turbolusunu vereyim ben de yeni kasaya geçeyim pdurduk yere para verceksem zaten gider elektrikli araba alırım. yada en güzeli dizel bir benz alırım. benzinli işini sevmiyorum. 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce 85 km oldu arıza gelmedi. bakalım ne çıkacak. demekki zincirin uzaması artı hafifçe küçülen dişli orijinal magnetlerin eskimesi ilk problemlere neden oluyordu. zincir ve dişli eskimemiş olsa zaten manyetikler durumu idare edecekti. ki şu anda olan bu gibi görülüyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Magnetlerin genelde problemli oring ve contalar dan yağ kaçırma. Birazda yanmış yağ ile okuyucu köreliyor. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Mustafa Tüfekçi yazdı: Magnetlerin genelde problemli oring ve contalar dan yağ kaçırma. Birazda yanmış yağ ile okuyucu köreliyor. bende yağ problemi yoktuç demekki bozuk da değillermiş. neyse 1 adet pierbrugh yan sanayi ve bir adet orijinal ile devamç yedekte bir pierbrugh ve bir orijinal var. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Sokete yağ basmadikca parça yedek kalsın Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 44 dakika önce Yazar Paylaş 44 dakika önce Mustafa Tüfekçi yazdı: Sokete yağ basmadikca parça yedek kalsın çok belirgin yağ problemi yoktu zaten. biraz gezip bakacağım yağ varsa ve sorun gerçekten çözüldüyse yıldızlı bir tane alırım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts