İçeriğe Yönlendir

2010 W204 1.6 C180 Kompressor


Doğan Arşiray
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

para biriktirmelisin. 

pul olur

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)

egzantrik sensörlerini söktüm, soketlerinde yağlanma var. onları değiştirmem lazım ama çok ciddi değildi. bunların içinde de oring ler var onlar bozuluyormuş. nereden bulsak?

tarihinde Doğan Arşiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

egzantrik sensörlerini söktüm, soketlerinde yağlanma var. onları değiştirmem lazım ama çok ciddi değildi. bunların içinde de oring ler var onlar bozuluyormuş. nereden bulsak?

Hangi oringler acaba. Sokete gelen yağı oringle çözemezsin de şunlardan almali

 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/mercedes-w204-kasa-c180-kompressor-eksantrik-ayar-manyetik-kablosu-soketli-orjinal

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Oringi orjinal de var  ama gereksiz pahalı idi ön kapakta yağlanmayi kessin diye olanı diyorsun büyük ihtimalle oringciden almıştım 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hayır içinde küçük oringler var, dışar kaçan pek fazla yağ yok. büyük olanlar sebep değil bence.

 

soketleri temizleyince aracın çalışması düzeldi bu arada. iç oringlerin iyisi bulunrmu emin değilim o nedenle pierburg yan sanayi almalı zaten üretici o olmalı. yarın gidip bakacağım fırsat olursa.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

Parça sağlamsa oringleri yenilemeyi denerdim.magnet yerine de o ara soketleri alır takardim. Mercedes aslında o ara soketleri geri çağırma ile takmaliymis ama yapmamış. Bazı araçlar da geliyor bazılarında yok.

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Doğan Arşiray yazdı:

Zamanlama tam olmadı.... daha cok calismali ve daha fazla para biriktirmelisin. 

Dişli eski çünkü :crazy:

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Parça sağlamsa oringleri yenilemeyi denerdim.magnet yerine de o ara soketleri alır takardim. Mercedes aslında o ara soketleri geri çağırma ile takmaliymis ama yapmamış. Bazı araçlar da geliyor bazılarında yok.

Ama o yag yine ayni yere gidecek. Bir tanesinde yag daha fazlaydi. Icinden kaciyor sokete. 

Bu arada dün, hep sensor yazmisim, bunlar miknatis dendigi gibi. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

İçinden tesisata basıyor. O ara soket Magnet yağ bassa da tesisatı koruyor. Yoksa rivayet o yağ ecuya kadar gidiyor tesisattan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Tüfekçi yazdı:

rivayet o yağ ecuya kadar gidiyor tesisattan

1940 yılında takılmış cam lar da akar. alt tarafı daha dolgun olur

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Miknatislari aldim, 1500 tl adedi. Pierburg marka. Degistirdim, arabanin gaz tepkisi artti. Birde sonra takarim diye krank sensörü edindim. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Doğan Arşiray yazdı:

Miknatislari aldim, 1500 tl adedi. Pierburg marka. Degistirdim, arabanin gaz tepkisi artti. Birde sonra takarim diye krank sensörü edindim. 

Sen yinede bı iş bilen Mercedesciye  egzantrik kafalarını bı baktır derim.

 

367 binde magnetler değişmedim bende mi değişsem  dedim gaz tepkisi felan diyince :∆

 

Ben aslında komple arabayı değişeyim diyorum da ticaretimize kan doğradı reiz 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sen yinede bı iş bilen Mercedesciye  egzantrik kafalarını bı baktır derim.

 

367 binde magnetler değişmedim bende mi değişsem  dedim gaz tepkisi felan diyince :∆

 

Ben aslında komple arabayı değişeyim diyorum da ticaretimize kan doğradı reiz 

 

zincir için gidince külbütör kapağını açıp bakacağız mecburen. ne gerekliyse değişecek.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bugün sabah serin havada normalde tekleyerek olan ilk çalıştırmada hiç birşey olmadı. demekki bu mıknatıslar ateşleme zamnalamasını epey etkiliyorlar soğuk motorda. güzel tamirat bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Eve donerken yola ciktim, genelde erkenden elimle buyutuyorum vitesi, araba 3 den 4 e gecmedi. Sonra buyudu. 15 dk sonra motor ariza isigi yandi. U5fff diye bir genel kod. Kodu sildim takip edecegim. Aku mu zayif acaba.. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şanzıman bozulmasın da. 
Bakıma bile 50 bin istiyorlar. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Kodun karşılığı yok ben de :P

 

Daha önceki bı şanzıman şikayetin vardı sanki s de mi c de mi yapıyor diye sormuştum,  magnettle çözdüğün gecikme mıydı o arıza.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Kodun karşılığı yok ben de :P

 

Daha önceki bı şanzıman şikayetin vardı sanki s de mi c de mi yapıyor diye sormuştum,  magnettle çözdüğün gecikme mıydı o arıza.

gecikme değil o anlık bir vuruş atlaması gibiydi. arabayı resetledim deneyeceğim.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Şanzıman bozulmasın da. 
Bakıma bile 50 bin istiyorlar. 

bu araba daha 32 bin km de ve garantisi henüz bitmişken kontrol kartı bozulmuştu... mekanik bir arıza da olmadığını düşünüyorum açıkçası. ,

bahane olur belki gider daha eski bir benz alırım w123 filan...

Doğan Arşiray yazdı:

genelde erkenden elimle buyutuyorum vitesi,  Sonra buyudu. 15 dk sonra motor ariza isigi yandi.

tekrar okuyunca bir tuhaf geldi kulağa... neyse siz daha iyi bilirsiniz. bence hep forum yüzünden.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Sen yinede bı iş bilen Mercedesciye  egzantrik kafalarını bı baktır derim.

 

367 binde magnetler değişmedim bende mi değişsem  dedim gaz tepkisi felan diyince :∆

 

Ben aslında komple arabayı değişeyim diyorum da ticaretimize kan doğradı reiz 

 

Biraz bakım yap da alalım şu yavruyu

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sakınan göze çöp batıyor görüyon.

 

:P

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Evet ariza geldi yeni miknatislardan sonra. Resetlesemde 3 soguk sicak periyidundan sonra yineleniyor. P0016 ve P3406

 

Bunlar atesleme ileride ve egzos valf kontrol devresi performansi demekmis. Ben de iki egzantrik magnetkerinin yerini degistirdim. Sifirladim izleyecegim. 

 

Eger ariza emme tarafina gecerse miknatis sifirdan bozuk, eger aynisi gelirse tesaaaaadufen egzos egzantrik sensoru gidici, emme ve egzos sensorlerini degistirecegim. eger ariza aynen cikiyor ise de, ya zincir uzuyor yada bir tür yag basinc problemi var demektir. (yeni miknatislar dogru calistigi ancak ateslemeyi zincirden oturu yeteri kadar degistiremedikleri icin) 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

350.........

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

35000 euro mu? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

altı üstü konuşulur mıknatısı bozuk naapam

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin
Çağlar Bayur yazdı:

altı üstü konuşulur mıknatısı bozuk naapam

Bozuk olmayanı var hediye edeyim abime

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...