İçeriğe Yönlendir

Liqui Moly' mi Üretici Marka mı ? Sıvı Bakımları Hakkında


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

Selam abiler, Bahar ile beraber Sıvı bakımına gireyim diyorum. Hazır sıvılar hakkında araştırma yaparken Liqui Moly diye bir marka buldum kim ne diyorsa motor yağlarını övüyor övüyor bitiremiyor sonra baktım cidden kaliteli yağ yapıyorlar diğer markalardan 2 Kat Pahalı olmasından belli :D . Aracım Opel Marka, Acaba Şanzıman ve Hidrolik Yağlarını değiştirirken GM değil de Liqui Moly'mi tercih etsem ? Sertifikalar kısmında üretici markanın istediği tüm sertifikaları karşılıyor. Daha mı iyi olur yoksa GM mi akıtalım ? 

 

Ayrıca Şu an 10 - 40 Shell HX7 Yarı Sentetik motor yağı kullanıyorum üreticim 5-30 kullanmamı İnternet siteleri de 5-40 ve 5-30 kullanmamı söylüyor. En az 3 Bakımdır 10- 40 ile biniliyor sonra ki yağ bakımında 5-30'a geçsem yağ yakma ile karşılaşır mıyım yoksa bu benim lehime mi olur ? ( Km - 198.000 )

 

Şu an kullandığım Shell Helix HX7 10-40 daha 1000 Km'lik bile değil. Hazır yağ yeniyken Liqui Moly'nin CeraTec isimli seramik bazlı katkı malzemesini koysam fayda görür müyüm forumda kullanan arakdaşlar var mı  ? Würth felan değil özellikle CeraTec epey iyi diyorlar.

 

Herkese iyi forumlar 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Aracın kitapçığı ne diyorsa onu yapın. Seçim konusuna gelirsek, çok zorlamadan standart koşullarda kullanılıyor ise, aracın kitapçığında belirtilen sertifikayı karşılayan bilindik bütün markaların yağı uygundur. A markası 100 lira iken B markası 200 lira ise, A markasını biliyorsam ve kalitesinden eminsem alırım. B markası A'dan daha iyi olabilir, ancak bunun sonu yok ve bir noktadan sonra faydasını göremeyiz. Önemli olan gereklilikleri karşılaması.

 

Motora katkı koymayın, sürekli viskozite değiştirmeyin hatta marka da değiştirmeyin. Motorda bir problem varsa bunu ötelemek ve büyütmek için birebir o katkılar. Sağlıklı bir motor yağ harici bir şeye ihtiyaç duymadığı gibi sağdan soldan terletme kaçırma vs de yapmaz. Çok düşük bir miktar yağ değişimi kmniz gelene kadar eksilme olur, bu sağlıklı tüm motorlarda olur. Ancak misalen 10000 km de 100 ml gibi olur. Eksilme, ses giderimi sebepleri ile düşünüyorsanız arızanın sebebini gidermenizi öneririm.

 

Yağ değişimi öncesi iyi bir motor iç temizleyici koyup sonra yeni yağ ile değişim yaparsanız daha iyi olur. Bu temizleyiciyi 2-3 bakımda 1 kullanmanız yeterlidir. Marka ve viskozite değiştirmiyorsanız tabi :)

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ü.Emre Kartal yazdı:

ancak bunun sonu yok ve bir noktadan sonra faydasını göremeyiz.

 +++ Haklısınız.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Çok düşük bir miktar yağ değişimi kmniz gelene kadar eksilme olur, bu sağlıklı tüm motorlarda olur. Ancak misalen 10000 km de 100 ml gibi olur.

8 Bin Km de bir değişim yapıyorum son değişimde makine ile çektik tam 4 litre çekmiştik hocam. Aracımda şükür yaşıtlarının çoğunun aksine yağ eksiltme yok. 

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Yağ değişimi öncesi iyi bir motor iç temizleyici koyup sonra yeni yağ ile değişim yaparsanız daha iyi olur.

Marka ve Akışkanlık değerlerini değiştireceğim için yine Liqui Moly Engine Flush ile motoru temizleyip 5W30'a geçiyorum fabrikanın dediği gibi Seramik katkıda eklemiyorum. Aracım zaten Toyota gibi çalışıyor anlayamıyoruz çalışıp çalışmadığını. Sadece hayret ettiğim nokta HX5 Shell'in en kötü yağı aracım HX5'te aşırı rahat çalışıyordu Rolanti Yakıtı 0,6'ya kadar düşüyordu. HX7 daha iyi diye onu aldık eser miktarda sadece benim anlayacağım şekilde nazlanmaya başladı Boşta yakıtta 0,7'ye çıktı. Her şeyin iyisi de çok iyi olmuyor Çağlar Bayur abinin dediği gibi. :D

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Ninja mı o? :D

 

Opeller nazaran yüksek çalışma sıcaklığına sahiptir. Ben 2004 astra g'de en iyi verimi motul ile almıştım. Mobil'i çok över mesela aynı araca sahip bir arkadaşım. Kalitesiz yağ koymadıkça aradaki farkın tamamen psikolojik olduğuna inanıyorum :)

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

5w30a geçince yağ eksiltme yaşayabilirsiniz.

 

Markaya gelince lm iyi bir markadır fakat aradaki fiyat farkına değecek kadar fark yaratır mı orası tartışmalı bence.

 

Motor katkısı da halen şüpheli bir konu. Kullanan çok ama

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Çoğu üretici motor için katkı kullanılmamasını tavsiye ediyor.. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Behlül Baş yazdı:

5w30a geçince yağ eksiltme yaşayabilirsiniz.

 

Markaya gelince lm iyi bir markadır fakat aradaki fiyat farkına değecek kadar fark yaratır mı orası tartışmalı bence.

 

Motor katkısı da halen şüpheli bir konu. Kullanan çok ama

Sizle motorumuz aynı hocam sizin başınıza eksiltme gibi vs bir sorun geldi mi ? Aktif ne kullanıyorsunuz  ?

Mehmet Ozyurek yazdı:

Çoğu üretici motor için katkı kullanılmamasını tavsiye ediyor.. 

Evet öyle olduğunu yeni öğrendim sanırım bu durum Enjektör Temizleyiciler Dizel Tüp Katkıları gibi şeyler içinde geçerli.

Murat Sahın yazdı:

Ninja mı o? :D

 

Opeller nazaran yüksek çalışma sıcaklığına sahiptir. Ben 2004 astra g'de en iyi verimi motul ile almıştım. Mobil'i çok över mesela aynı araca sahip bir arkadaşım. Kalitesiz yağ koymadıkça aradaki farkın tamamen psikolojik olduğuna inanıyorum :)

Ninja :D

 

Mobil'de çok iyi diyorlar testlerde de epey güzel sonuçlar veriyor ama dediğiniz gibi Opel sıcak çalışıyor çok nazlı bir araba her yağı sevmiyor diyorlar örneğin Castrol'ü sevmiyormuş mesela ayrıca Castrol'ün kaçakları her yere yayılmış durumda. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Çağrı Alaf yazdı:

Sizle motorumuz aynı hocam sizin başınıza eksiltme gibi vs bir sorun geldi mi ? Aktif ne kullanıyorsunuz  ?

Evet öyle olduğunu yeni öğrendim sanırım bu durum Enjektör Temizleyiciler Dizel Tüp Katkıları gibi şeyler içinde geçerli.

Ninja :D

 

Mobil'de çok iyi diyorlar testlerde de epey güzel sonuçlar veriyor ama dediğiniz gibi Opel sıcak çalışıyor çok nazlı bir araba her yağı sevmiyor diyorlar örneğin Castrol'ü sevmiyormuş mesela ayrıca Castrol'ün kaçakları her yere yayılmış durumda. 


 

Hocam tam olarak aynı değil diye biliyorum sizinkinin kodu farklı Z16XEP benimki A16XER ama altyapı aynı diyebiliriz ben son Mobil1 esp 5w30 kullanıyorum. En çok memnun kaldığım yağ bu benim ama yağ eksiltme mevcut. Benimki de 188.000de. Lpg de olduğu için ve eksiltme aşırı fazla olmadığı için normal diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Behlül Baş yazdı:

Z16XEP

Benim ki Çelik Sübap Z16XE Hocam Gri Kapak diye geçiyor.

Behlül Baş yazdı:

Benimki de 188.000de. Lpg de olduğu için ve eksiltme aşırı fazla olmadığı için normal diye düşünüyorum.

Sanırım yüksek devirlerde sıkıştırınca yakıyor. O Halde 5-40 kullanırsak hem hemen yağlama olur hem sıcakken yakma ile karşılaşmayız. 10W40 için genç 5W30 için yaşlı kaçıyoruz. 5W40 ideal gibi.

Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

bir şeyin çok reklamı yapılıyor ise güven vermiyor bana, iyicene araştırırım ona göre alırım. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Çağrı Alaf yazdı:

Benim ki Çelik Sübap Z16XE Hocam Gri Kapak diye geçiyor.

Sanırım yüksek devirlerde sıkıştırınca yakıyor. O Halde 5-40 kullanırsak hem hemen yağlama olur hem sıcakken yakma ile karşılaşmayız. 10W40 için genç 5W30 için yaşlı kaçıyoruz. 5W40 ideal gibi.

 

Bir ara ben de foruma konusunu açmıştım 5w40 veya 0w40a geçsem mi diye forumda yağ yakmam kilometreye göre normal görüldüğü için şimdilik askıya kaldırmıştım ama halen aklımda 5w40. Belki 200.000den sonra veya yağ yakması artarsa tekrar düşünürüm gibi :biggrin:

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Liqui Moly kaliteli bir markadır ama yağ markasından mucize beklememek lazım. Ya da örneğin Mobil'in yapamadığı neyi LM yapacak? Bunun cevabını kimse veremez. Standart otomobillerde bu kadar titizlenmeye gerek yok, yağ orijinal ve otomobilin gereksinimlerine uygun olsun, tüm major markaları kullanabilirsiniz.

 

Ceratec vs. konusunda da bir büyüğümüz derdi ki motor yağı kapağından yağdan başka hiç bir şey konmaz.

 

Engine flush çok uzun zamandır uyguluyorum ben, faydasını da gördüğümü söyleyebilirim. Ama en önemlisi kaliteli ve uygun yağla zamanında değişim yapmak. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Selim Bilgin yazdı:

Liqui Moly kaliteli bir markadır ama yağ markasından mucize beklememek lazım. Ya da örneğin Mobil'in yapamadığı neyi LM yapacak? Bunun cevabını kimse veremez. 

 

Hocam yani Mobil LM den daha mı iyi bir marka ? 

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Engine flush çok uzun zamandır uyguluyorum ben, faydasını da gördüğümü söyleyebilirim. Ama en önemlisi kaliteli ve uygun yağla zamanında değişim yapmak. 

Sizce Yağımı inceltmeli miyim yoksa 10-40 tan devam mı ? Söylendiği gibi 5-30 yerine 10-40 aracın katili midir ? 

Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir

Üreticinin uygun gördüğü viskozite deki yağı kullanmanız tavsiye edilir. Araç yağ eksiltiyor diye viskozitesi farklı yağ kullanmazdım. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağrı Alaf yazdı:

Hocam yani Mobil LM den daha mı iyi bir marka ? 

 

Sizce Yağımı inceltmeli miyim yoksa 10-40 tan devam mı ? Söylendiği gibi 5-30 yerine 10-40 aracın katili midir ? 

 

Mobil'den daha iyi diyemeyiz, ya da Mobil ondan daha iyi de diyemeyiz. Böyle bir istatistik yok. Mobil LM'den çok daha büyük bir firma. Güvenle kullanabilirsiniz.

Vizkozite konusunda da aracınızın motorunun özelliklerini bilmiyorum ama kitapçıkta yazana göre hareket etmeniz daha mantıklı olur.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

10 40 yağ akışkanlık daha düşük olduğundan devir çevirmede araç bir tık zorlanır, biraz daha geç ısındığı içinde ve yağ yakar diye bir yerde okudum bana mantıklı gelmişti. Araç 2004 ama o zamanlar her servis 10-40 koyuyordu. 5 30 denenebilir.

 

LM için düşüncem mobilden sonra onu kullandım bilmiyorum etkisi var mı ama  Mobil ile buji yağ değişimi de yaptım LM ile de. LM ile rampalarda devirden daha geç düştüğünü farkettim. Astra J 1.6 lpg li araç km 95 bin.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ayrıca 2004 Bora aracımda 10-40 'tan 5 30 a geçmiştim motor yine daha erken ısınıyordu.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Uğur Barbaros Özdemir yazdı:

Üreticinin uygun gördüğü viskozite deki yağı kullanmanız tavsiye edilir. Araç yağ eksiltiyor diye viskozitesi farklı yağ kullanmazdım. 

Üretici bu konuda sessiz o da bir şey demiyor Hocam 😕

 

Metin Akbal yazdı:

10 40 yağ akışkanlık daha düşük olduğundan devir çevirmede araç bir tık zorlanır, biraz daha geç ısındığı içinde ve yağ yakar diye bir yerde okudum bana mantıklı gelmişti. Araç 2004 ama o zamanlar her servis 10-40 koyuyordu. 5 30 denenebilir.

 

Hocam bu olay İklim ile de çok etkili. Erzurumdan 5-30 ile gelen araç Antalya'da yağ yakıyor. Antalya da 10-40 kullanan araç Erzurumda başlıyor motor yemeye. Sanırım herkesin özel kendi araştırmasını yapması lazım. 10W40 diyenler Yatak sesi alırsın 5W30 kullanırsan diyorlar 5W30 kullananlar motoru öldürüyorsun Shell 10W40 kullanarak diyorlar bazıları LM 5-40 kullan hem tam sentetik hem hızlı yağlar hem sıcakta dayanır diyor.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



Hocam bu olay İklim ile de çok etkili. Erzurumdan 5-30 ile gelen araç Antalya'da yağ yakıyor. Antalya da 10-40 kullanan araç Erzurumda başlıyor motor yemeye. Sanırım herkesin özel kendi araştırmasını yapması lazım. 10W40 diyenler Yatak sesi alırsın 5W30 kullanırsan diyorlar 5W30 kullananlar motoru öldürüyorsun Shell 10W40 kullanarak diyorlar bazıları LM 5-40 kullan hem tam sentetik hem hızlı yağlar hem sıcakta dayanır diyor.


Aracı tanımakla alakalı. Benim eski aracımda 10-40 kullanırken düşük devirde o yatak sesini alıyordum.
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Metin Akbal yazdı:

Aracı tanımakla alakalı. Benim eski aracımda 10-40 kullanırken düşük devirde o yatak sesini alıyordum.

Hocam peki viskozite değiştirirken takip edilmesi gereken işlemler nelerdir ? 10-40'ı süzüp 5-30'u direk koyalım mı yoksa bi engine flush yapalım mı ? Engine Flush çiziklerin arasını dolduran yararlı kurumları götürürse de yağ yakmamız ihtimal değil mi ?

Yorum bağlantısı
Hamit inan

5-40 gibi bir yağ kullanıp 8000 km de bir yağ değişimi gereksiz bir masraf bence. Orjinal olmasina dikkat edin yağ f/p olarak mobil Shell fazlası ile iyi

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Hocam peki viskozite değiştirirken takip edilmesi gereken işlemler nelerdir ? 10-40'ı süzüp 5-30'u direk koyalım mı yoksa bi engine flush yapalım mı ? Engine Flush çiziklerin arasını dolduran yararlı kurumları götürürse de yağ yakmamız ihtimal değil mi ?
Ben ondan anlamam açıkçası. Birde üst mesajda belirtilmiş 8 bin km değişim için gereksiz. Ben 15 binde bir degistiriyorum. Avrupa da bu aralık 30 bin km araba aynı :)
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

30 bin km'ler çok abartı. 30 bin km'de bir yağ değiştiren bir otomobilin 300-400 bin km'leri sorunsuz görebileceğiniz düşünmüyorum.

İzlediğim Avrupalı restorasyon videolarında motor içi ve karter genelde çamurla kaplı çıkıyor, sebebi muhtemelen bu uzun değişim aralıkları.

Alfa multiair motorlarda da bu uzun aralıklar ciddi sorunlara sebep olmuş sonra firma 15 bine çekmişti.

Ülkemiz şartlarında normal kullanımda 15 bin, yoğun kullanım ya da hassas bir motorunuz varsa 10 bin iyidir bence.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Selim Bilgin yazdı:

Ülkemiz şartlarında normal kullanımda 15 bin, yoğun kullanım ya da hassas bir motorunuz varsa 10 bin iyidir bence.

150 Bin Km ve sonrasında Alman motorlarına 7-8 Bin Km'de bi yağ değişimi motor sağlığı için daha iyi diyorlar. Motor eskidikçe içinde ki yağıda eskitme hızı artıyor. O 30.000KM'li veriler belki de Maybach S gibi bir arabaya konulan sakin sürüşlü optimum koşullarda binilen bakımlı bir motor için geçerli olabilir ancak bizler gibi Alt - Alt Orta - Orta segment araçlara binenler için geçerli olacağını zannetmiyorum.

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağrı Alaf yazdı:

150 Bin Km ve sonrasında Alman motorlarına 7-8 Bin Km'de bi yağ değişimi motor sağlığı için daha iyi diyorlar. Motor eskidikçe içinde ki yağıda eskitme hızı artıyor. O 30.000KM'li veriler belki de Maybach S gibi bir arabaya konulan sakin sürüşlü optimum koşullarda binilen bakımlı bir motor için geçerli olabilir ancak bizler gibi Alt - Alt Orta - Orta segment araçlara binenler için geçerli olacağını zannetmiyorum.

 

Ben 9-10 bin km'de bir değişiyorum şahsen. Yağ ve filtresi pahalı bir şey değil, kaliteli ve temiz yağın uzun vadede motora faydası çok fazla.

Genelde aldığım ikinci el arabalar ben sık aralıkla 2-3 kere bakım yaptıktan sonra sesi değişiyor, yakıtı azalıyor, gidişi iyileşiyor. Tamamen bakım ile ilgili olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...