Mehmet Oncel 2 Mart 2021 Paylaş 2 Mart 2021 İyi akşamlar.Gecen yaz bursadan kuga 1.5 ecoboost aldım.Aldigim gibi bir ford ustasina gidip yağını değiştirdim.Yağ olarak opet 5/40 yağ koydular.Önce ki sahibide o ustadan devam ediyormuş guvenilir dedi.Ben sonra memlekete donunce kapağa baktığımda 5/20 yazdığını fark ettim. Şimdi aracın yağını değiştireceğim.Burda bir kaç ustaya sordum 5/20 koyarsan onceki yağdan dolayı sorunlar yaşamaya başlarsın dedi.Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.Servise sorduğumda yağ numarası ile ilgili bir bilgi veremeyiz dedi sadece marka olarak opet kullanıyoruz bilgisini verdi.İl olarak Şanlıurfa'da yaşıyorum.Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Mart 2021 Paylaş 2 Mart 2021 5-20 koyun sorun çıkarsa o zaman düşünün. urfa sıcak yer zaten birşey olmamıştır. yakıt sarfiyatı biraz artmıştır. servis çok ayıp etmiş bunu şikayet etmek lazım. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 2 Mart 2021 Paylaş 2 Mart 2021 Araplar ne kullanıyor acaba bu motorda bi bakmak lazım. Urfa’nın sıcağı fena Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: servis çok ayıp etmiş bunu şikayet etmek lazım. Öncesini bilmiyorum ama son dönemde yedek parçacılarda aynı şeyleri yapıyor. Parça sipariş vermek istiyorsun şasi no vs alıyor fiyat veriyor. Muadil mi yoksa üzerinde gelen mi anlamak için kodu nedir dediğinde söyleyemem diyor. Parça kodu bu mu dediğinde de genellikle "şu parça böyle ithal şöyle depoya girmiyor o yüzden kodu farklı yoksa aynı parça" gibi savunma yapıp yedirmeye çalışıyor. Firmanın kullanıcı kitapçığına yazdığı bilgiyi dahi saklama çabası var. Üzücü... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Oncel 3 Mart 2021 Yazar Paylaş 3 Mart 2021 Sorun çıkarsa nasıl bir problem oluşur.Tam olarak aydınlatıcı bilgi bulamadım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Mehmet Oncel yazdı: Sorun çıkarsa nasıl bir problem oluşur.Tam olarak aydınlatıcı bilgi bulamadım. Yeni nesil motorlarda yağ kanalları, yağlama, pompası farklı oluyor. Üretici ince yağ yazıyorsa kullanmalı çünkü kalın yağda yağlanmayan yerler olabilir. Pompa da ince yağa göre tasarlanmıştır. Yağın özelliğine göre çamurlaşma sorunları olabilir. Silindir segman olaylarına girmiyorum zaten. Aynı sınıf ama farklı spekli yağ kullanıp krank kıranlar oldu. Yorum bağlantısı
Mehmet Oncel 3 Mart 2021 Yazar Paylaş 3 Mart 2021 o zaman orjinal yaga donelim dediginize gore.Hangi marka ve urunu önerirsiniz. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yeni nesil motorlarda yağ kanalları, yağlama, pompası farklı oluyor. Üretici ince yağ yazıyorsa kullanmalı çünkü kalın yağda yağlanmayan yerler olabilir. Pompa da ince yağa göre tasarlanmıştır. Yağın özelliğine göre çamurlaşma sorunları olabilir. Silindir segman olaylarına girmiyorum zaten. Aynı sınıf ama farklı spekli yağ kullanıp krank kıranlar oldu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Mehmet Oncel yazdı: o zaman orjinal yaga donelim dediginize gore.Hangi marka ve urunu önerirsiniz. Aracın kitapçığında kodlar yazıyor olmalı. Onlara uygun yağ öneririm Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Orijinal yağa dönün.. Geçmişte 5/40 kullanılıyor olmasının Urfada bir sakıncası olmamıştır. Belki de iyi bile olmuştur. Ama ne deniyorsa onu koyun. Cevap vermeyen servis için hiç şaşırmadım. Benzer sorunları hep yaşıyoruz. Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 sıcakla ilişkisini tam bilmemekle beraber benim 1.5 e 5 20 tavsiye ediliyor. servis 5 30 koyuyor. serviste 5 20 iki kat pahalı. piyasada çok bir farkı yok fiyatta Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Hocam aynı şehirde meslektaşız. Urfa nın Ford yetkili servisini boşverin. Ciddi manada sıkıntılı. Siz kitapçık değerlerinde yağ koydurun. Yetkili serviste yaptıracaksanız yağı kendiniz tedarik edin yarı fiyatına alırsınız. Yorum bağlantısı
Emrullah Aydoğdu 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Mert Gulkokan yazdı: 2014 yılında arkadaşım 1.0 ecobost fiesta almıştı sıfır ilk bakımdan sonra facebookta ciddi anlamda sövüyordu Benzinli araç için ozaman 660 tl para ödedim kimse beni bilgiledirmedi bilseydim böyle olacağını dizel alırım dizel bakımları pahalı diye benzinli aldım Dizelden daha fazla ödedim diye söyleniyordu Bakımın en yüksek tutan kısmı ise fordun koyduğu 5w20 yağı idi ozaman için 4 lt yağa 300 tl falan yazmışlardı şimdi dışarıdan 200-250 ye alınabiliyor. Servis geçen yıl 800 istemişti. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Kitapçığa göre Kuga 1.5 Ecoboost için önerilen yağ 5w20, alternatif olarak önerilen ise 5w30. Uzun vadede 5w30 kullanmanın motora ne gibi bir zararı olur bilemem ama sakıncası olsa üretici kitapçığa böyle bir bilgi koymazdı. Bu arada satılan 5w20 yağların kutularında Ford kelimesi ya da amblemi dikkat çekici. Sanırım akıllı bir pazarlama taktiği ☺️ Yabancı bir forumda söyle bir yorum vardı: - Eğer yakıt ekonomisi yapmak istiyorsan 5w20, motoru daha iyi korumak istiyorsan 5w30 kullan. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 3 silindirli ecoboost motorlarin triger kayisi motor yaginin icinde dondugu icin 5w20 israrla tavsiye ederim bir forumda 1.0 ecoboost un triger kayisinin curuyup koptuyu bir konu okumustum ama sizin aracta 4 silindirli sigma denilen motor var sizdeki tiriger kayisi yagli degil bildigim kadariyla Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 Mart 2021 Paylaş 3 Mart 2021 Kızılcık sopası ile vuracan bu mühendislere. Yılların denenmiş motorları tasarımları yerine veryansın ediyorlar kasıyorlar sonuç hem masraf hem daha iyi olmayan motorlar. Yapacaksan artık elektrik motoru yap. Yahut az yakacağım diyorsan arabayı küçült. Yurdaer Elay yazdı: Kitapçığa göre Kuga 1.5 Ecoboost için önerilen yağ 5w20, alternatif olarak önerilen ise 5w30. Uzun vadede 5w30 kullanmanın motora ne gibi bir zararı olur bilemem ama sakıncası olsa üretici kitapçığa böyle bir bilgi koymazdı. Bu arada satılan 5w20 yağların kutularında Ford kelimesi ya da amblemi dikkat çekici. Sanırım akıllı bir pazarlama taktiği ☺️ Yabancı bir forumda söyle bir yorum vardı: - Eğer yakıt ekonomisi yapmak istiyorsan 5w20, motoru daha iyi korumak istiyorsan 5w30 kullan. Bunu ben de okudum. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Oncel 3 Mart 2021 Yazar Paylaş 3 Mart 2021 5 20 yağ koymaya karar verdim 1.5 ecoboost 5 litre yağ ile degisimi sağlandığı yazıyor katalogta. castrol 4 litre olarak satılıyor ayrı olarak 1 litre yok.shell de 5 litre olarak satılıyor aralarında çok fark varmıdır acaba ? Yorum bağlantısı
Mehmet Oncel 3 Mart 2021 Yazar Paylaş 3 Mart 2021 şartnameyi karşılıyor.WSS-M2C948 bunu sağlıyor. Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 Mehmet Oncel yazdı: 5 20 yağ koymaya karar verdim 1.5 ecoboost 5 litre yağ ile degisimi sağlandığı yazıyor katalogta. castrol 4 litre olarak satılıyor ayrı olarak 1 litre yok.shell de 5 litre olarak satılıyor aralarında çok fark varmıdır acaba ? Uygun fiyata orjinal Castrol bulabilirseniz kullanın ama adı sahte üretime en çok karışan marka. Tanıdığınız bir Shell istasyonu falan varsa Shell Helix de olabilir. Gördüğüm kadarıyla fiyatı diğer markalara göre makul. Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 4 Mart 2021 Paylaş 4 Mart 2021 Mert Gulkokan yazdı: Yeni nesil 3. Silindirli motorlarda triger genelde motor yağına temas ediyor bu nedenle trigerin kısa periyotlarla değişmesi gerekiyor 1.2 puretech pejo citroen grubunun motorlarının triger değişim periyodu 4 sene Benim düşüncem 5w20 yağının 5w30 a göre triger kayışının ömrüne ekstra bir katkısı olacağını düşünmüyorum puretech leri bilmiyorum ama 1.0 ecobost un servis kitabinda 240 bin 10 yil yaziyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts