Selçuk Keleş 7 Mart 2021 Paylaş 7 Mart 2021 Araç aydınlatmasında yüksek çözünürlüklü (HD) taramalı adaptif uzun far sistemleri her geçen gün gelişiyor. Bir çok üretici elektronik tabanlı sistemler geliştirirken, Koito "BladeScan" adını verdikleri mekanik bir tarama sistemine dayalı orijinal bir çözüm öneriyor. Aynayı 6000 devirle döndüren fırçasız motorun zamanlama sinyali ile 5 μsn (bir saniyenin milyonda beşi) hassasiyetle açılıp kapatılan 12 led 0.1° 'lik keskin çözünürlükle 700 lm gücündeki ışığı güvenli bir şekilde yansıtabilmektedir. Koito, led sayısının az olması ve pahalı özel cihazlar gerektirmemesi nedeniyle sistemin düşük maliyetle üretilebileceğini, ayrıca yoğunluğu ve parlaklığı artırmak için gelecekte led yerine lazer de kullanılabileceğini belirtiyor. https://www.youtube.com/watch?v=mvvpuY0Sqcg 5 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 7 Mart 2021 Paylaş 7 Mart 2021 Maliyet düşse bile o dönem disk bed sektör oluşan HDD leri aklıma getiriyor. Sarsıntı ve dönme hareketi birleşince çok uzun ömürlü olmaz sanki. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 7 Mart 2021 Paylaş 7 Mart 2021 (düzenlendi) Hareket halinde dönmüyor rezonansa giriyor resmen Nasıl kararlılık gösterecek seçmek zor. Ayrıca önde ki araca olan ışığı bu denli kesmek ne kadar güvenli ? Zaten yasal farlar ve otomatik kararan aynalarımız rahatsız etmiyor bizi. Önde ki araca olan ışığı komple kesmek aramıza girebilecek cisimlere karşı görme yetimizi kapatıyor. Ancak kabul etmeliyim ki Orjinal ki ne orjinal bir fikir, mantığa bayıldım. Umarım geliştirilerek daha iyiye doğru yapılır ve bir alternatif olur. //(Buradan Ucuz farlar ile zengin hissetmek için insanların gözünü delen farlar takan zımbolara selemlar)// 7 Mart 2021 tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 8 Mart 2021 Yazar Paylaş 8 Mart 2021 Öndeki araca düşen ışığı tamamen kesmiyor, zaten kısa farın o esnada açık. Videoda sanki biraz öyle görünüyor ama gerçekte değil. Geçenlerde bir arkadaşla motor turundan dönüyoruz hava karanlık ve virajlı bir yoldayız. Birden arkamda bir araç belirdi, aynam olmadığından ne olduğunu da göremiyorum. Farlarının led olduğu belli, çok güzel bir dağılımı var. Virajı dönerken karşıya vuran ışıkta kendi gölgemi çok zayıf parlaklıkta görürken benim dışımdaki sağ ve sol taraflar flaşla aydınlatılmış gibiydi. "Aha bu sıradan bir araç değil" diye düşündüm, merak ediyorum ama bakamıyorum, neyse az ileride de yanımdan E kasa bi Mercedes geçti gitti 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Mantık çok güzelmiş. 700 lümen ise az, ileride artarsa ve sarsıntılı ortamlarda düzgün çalışırsa iyi iş yapar. Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Otoban sürüşlerinde düzgün yollarda sıkıntı olmadan kullanılacaktır. Ancak koy yolları gibi yollarda arıza hata çıkarma olasılığı yüksek olacaktır. Ancak bence yolları düzgün ülkelerde bir numaralı tercih olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Selçuk Keleş yazdı: Geçenlerde bir arkadaşla motor turundan dönüyoruz hava karanlık ve virajlı bir yoldayız. Birden arkamda bir araç belirdi, aynam olmadığından ne olduğunu da göremiyorum. Farlarının led olduğu belli, çok güzel bir dağılımı var. Virajı dönerken karşıya vuran ışıkta kendi gölgemi çok zayıf parlaklıkta görürken benim dışımdaki sağ ve sol taraflar flaşla aydınlatılmış gibiydi. "Aha bu sıradan bir araç değil" diye düşündüm, merak ediyorum ama bakamıyorum, neyse az ileride de yanımdan E kasa bi Mercedes geçti gitti İlk mesajdaki Videodaki gibi olmuşsun Yorum bağlantısı
Tahir Ak 8 Mart 2021 Paylaş 8 Mart 2021 Maliyet düşse bile o dönem disk bed sektör oluşan HDD leri aklıma getiriyor. Sarsıntı ve dönme hareketi birleşince çok uzun ömürlü olmaz sanki.koito yaptıysa vardır hikmeti Yorum bağlantısı
Recommended Posts