İçeriğe Yönlendir

Fren Disk ve Balata Değişimi


Ozkan çoban

Recommended Posts

Ozkan çoban

İyi akşamlar, haftaya disk ve balata değişimi olacak ancak merak ettiğim konular var yardımcı olursanız sevinirim büyüklerim..

1-Disk ve balatanın Alışma süreci var mıdır ve bu nedir ?

2-Fren sıvısı da mutlaka değişmeli midir ?

3-Dot4 yerine Dot5.1 olur mu ? (kapakta dot4 yazıyor)

4-Pedalda oluşacak değişiklikler nedir (şu an boşluk var gibi)

5-Fren performansı farkedilebilirliği ne anlamda olur ? teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

1- Disk ve balatanın alışma süresi vardır. Sadece balata değiştiğinde de alışma süresi vardır. Çok sürmez ama. 

2- Fren sıvısı belirli periyotlarla değişmelidir. Disk ve balatalar değişecekken değişmesi mantıklı. 

3- Emin değilim ama kapakta yazanı tercih etmenizi öneririm. 

4- Buna yorum yok çünkü aracın hem orjinalini bilmek gerekiyor hem de mevcut halini. Ama fren hidroliği değişince frenleme daha hissedilir olacak. 

5- Balatalar alıştıktan sonra frenlemede iyileşme olacaktır. Eğer varsa frenlemede yaşanan titreşim ortadan kalkacaktır. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

3-Dot4 yerine Dot5.1 olur mu ? (kapakta dot4 yazıyor)

Soruna cevap kardeşim DOT 5.1 uyumludur. Dot 5.1 ile değişmen daha iyi olacaktır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Deniz Kom
  Ozkan çoban yazdı:

İyi akşamlar, haftaya disk ve balata değişimi olacak ancak merak ettiğim konular var yardımcı olursanız sevinirim büyüklerim..

1-Disk ve balatanın Alışma süreci var mıdır ve bu nedir ?

2-Fren sıvısı da mutlaka değişmeli midir ?

3-Dot4 yerine Dot5.1 olur mu ? (kapakta dot4 yazıyor)

4-Pedalda oluşacak değişiklikler nedir (şu an boşluk var gibi)

5-Fren performansı farkedilebilirliği ne anlamda olur ? teşekkürler.

Genişlet  

Merhaba, tecrübelerimden kısaca yazayım dedim. 

-Ufak da olsa bir alışma süreci var. Öyle günlerce aylarca değil. Şu ana kadar tecrübelediğim, 100 km içinde bu olay çözülüyor (şehir içi trafik).

-Belirli periyotlarda kesinlikle değişmesi gerekir. Bunun için de genelde ben 20 bin km (benim için 1 yıl) diyorum. Ama aracınız ağırlıklı olarak uzun yol yapıyorsa bu süre daha uzun olabilir. 

- Üst versiyonu koymakta sakınca yok. Ama üst versiyonun kitapçığında bunu doğrulamanız gerekiyor. 

- Boşluk olmaması gerekli. Bu bir sıkıntıya işaret eder. Hava yapmış olabilir. Yeni disk ve balatayı yeni hidrolikle birleştirdiğinizde fren daha sıkı olur normalde. 

- Daha sağlam duracaksınız. Aşınan disk ortadan kalktığı için de frenleme yaparken sarsıntı azalır. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

3- Dot 4 yerine Dot 5.1 kullanılması benim harcayacak çok param var anlamına gelir.

Araç üreticisinin kullanım kitapçığına Dot 4 yazması, Dot 4 kullanmanız yeterlidir anlamına geliyor.

Ate firmasının normal Dot 4 ürünü 1 lt si 90 tl iken ( 3 yıl ömürlü diye hatırlıyorum) https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/ate-fren-hidrolik-yagi-dot-4-500-ml-son-kullanma-tarihi-2024-P13873119

Ate firmasının daha üstün kalteli ürünü type 200 Dot 4+ 1 lt si 150 tl .  ( 5 yıl ömürlü ) https://urun.n11.com/fren-hidrolik-yagi/ate-typ-200-dot-4-yuksek-performansli-fren-hidrolik-yagi-1-lt-P27228468

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...