Selim Uzun 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 acill.yardım.arkadaşlar kolay gelsin 1 saaat önce motor suyunu ekledim ara ara su eksiltiyordu aracım 50 km yol yaptım geldim aracın altına bir baktım heryer su olmuş ve motorun altındanda sürekli damlıyor su haznesine baktım bayağı azalmıs aracın altı göl olmuş.bu niye olmuştur.su ekleyip eve dönebilirmiyim.teşekkürler engin bilgilerinize.lütfen.bu arada aracım 2000 model ford focus anbiante Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 hortum yıurtılmıştır, genleşme tankı çatlaktır vs. sürekli su eksilecektir. kaçağın olduğu yer hortumda ise orayı en azından ducttacpe gibi bir tamir bantı ile sarıp motoru zorlamadan gelmeyi deneyebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Selim Uzun 8 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 8 Mayıs 2021 (düzenlendi) sanırım araç stop edip durunca boşaltıyo suyu çünkü bu hızda yolda giderken aksaydı bitmişti şimdiye kadar su 8 Mayıs 2021 tarihinde Selim Uzun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 Selim Uzun yazdı: SANIRIM ARAÇ STOP EDİP DURUNCA BOŞALTIYO SUYU ÇUNKU BU HIZDA YOLDA GİDERKEN AKSAYDI BİTMİŞTİ ŞİMDİYE KADAR SU. Selim bey gecmis olsun. Su-hararetle alakalı oldugundan biraz sıkıntılıdır. Bu sekilde kullanmamak en dogrusu. Bir de sizden ricamız forumda kücük harf kullanalım lütfen. 1 Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 acill.yardım.arkadaşlar kolay gelsin 1 saaat önce motor suyunu ekledim ara ara su eksiltiyordu aracım 50 km yol yaptım geldim aracın altına bir baktım heryer su olmuş ve motorun altındanda sürekli damlıyor su haznesine baktım bayağı azalmıs aracın altı göl olmuş.bu niye olmuştur.su ekleyip eve dönebilirmiyim.teşekkürler engin bilgilerinize.lütfen.bu arada aracım 2000 model ford focus anbiante50 km cekici maksimum 300 tl alir abi belki kasko sigortanda bu teminat vardir. Eger susuz motor calisirsa 10 bin kesin gidet riske girme. Patlak hortum varsa tamir bandi ile falan sar ama yolla cikmadan calistir suyun kacmadigina emin olup yola cik 1 Yorum bağlantısı
Arif Aykın 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 Olay şu şekilde gerçekleşiyordur. Başıma 3 kez fiesta da geldi çünkü. Motor çalışırken suyu doldurun eğer ufak bir çatlak veya yırtık varsa ara ara durup motoru stop edip tekrar su doldurarak yol alabilirsiniz ama bu yol uzun olmamalı. Motor çalışırken devirdaim pompası çalıştığı için motor içerisinden suyu dolaştırır ve hortumlarda aşırı basınç oluşmaz fakat motor stop ettiğimiz esnada devirdaim pompası da kayışa bağlı olduğundan stop eder ve hortum içerisindeki kalan su aşırı basınca girer hortum patlatır. Bu sebepten dolayı da hortum patlarsa veya genleşme kabı hattaki tüm suyu boşaltır. Eğer mesafe uzaksa kesinlikle çekici yada başka birisinin arabasıyla giderek uygun ipli basınca dayanıklı hortum alıp geçici çözüme kavuşturabilirsiniz. Fakat o hortuma güvenerek uzun kilometreler yapılmamalıdır. Yorum bağlantısı
Alpay Köse 8 Mayıs 2021 Paylaş 8 Mayıs 2021 araç bi yerden hava aliyor basinctan dolayi suyu tahliye ediyor. Yorum bağlantısı
Selim Uzun 9 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2021 arkadaslar motor suyunu max a dolduruyorum.25.km gidiyorum.araci stop ediyorum.altina baktigim da su akiyo ve motor blogunun sol kismindan damliyor su ve bu damlama motor su haznesinin max dan hemen hemen min yaklasinca alttaki akinti duruyor motor calisinca ve stop edince belli bir sure akiyor sonra duruyor.yine. Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 arkadaslar motor suyunu max a dolduruyorum.25.km gidiyorum.araci stop ediyorum.altina baktigim da su akiyo ve motor blogunun sol kismindan damliyor su ve bu damlama motor su haznesinin max dan hemen hemen min yaklasinca alttaki akinti duruyor motor calisinca ve stop edince belli bir sure akiyor sonra duruyor.yine.Tapalar olabilir bujilerin oldugu yere bakarmisiniz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 1,6 benzin motoru, oldukca hararetli çalışan bir motordur. Her su sıvı kaybı sonrası , düz su dolduruluyorsa kayıp her seferinden daha fazla olacaktır. Doğru oranda saf su ve antifiriz. karışımı doldurun. Motor stop edince, pompa duruyor. Blok halen sıcak olduğu için, blokta kalan ve devir daim olmayan su kaynayıp basınç yaratıyor. En zayıf yerden boşalıyor. Antifiz ile seyreltilmemiş su daha düşük derecede kaynamasından dolayı basınçta okadar yüksek oluyor. Su kaybınız artıyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 Ali Darbaz yazdı: Blok halen sıcak olduğu için, blokta kalan ve devir daim olmayan su kaynayıp basınç yaratıyor. En zayıf yerden boşalıyor. fizik kanunua göre olmaz öyle birşey. düdüklü tencerede mısır kaynatmadıkça Yorum bağlantısı
Selim Uzun 9 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2021 arkadaslar akan su soguksu sicak degil.onuda belirteyim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 Çağlar Bayur yazdı: fizik kanunua göre olmaz öyle birşey. düdüklü tencerede mısır kaynatmadıkça Saate 100 km hızla giderken su pompası duran arabanın , tüm suyu genleşme kapağından boşaltan arabalar var. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 Ali Darbaz yazdı: Saate 100 km hızla giderken su pompası duran arabanın , tüm suyu genleşme kapağından boşaltan arabalar var. ikisi ayrı şey, birisi arıza diğeri normal kullanım şartı. motor çalışırken bobini değiştim araba stop etti nedendir? Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 Çağlar Bayur yazdı: ikisi ayrı şey, birisi arıza diğeri normal kullanım şartı. motor çalışırken bobini değiştim araba stop etti nedendir? Yakıt bitmiştir. 1 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 9 Mayıs 2021 Paylaş 9 Mayıs 2021 Selim Uzun yazdı: arkadaslar akan su soguksu sicak degil.onuda belirteyim Termostat bağlantı yerini kontrol ettiniz mi ? Şarj dinamosunun arkasında kalır. Linkteki kırmızı olan contadan kaçırır genelde. https://www.ersford.com/fiesta-focus-fusion/termostat-govdesi-0 Yorum bağlantısı
Selim Uzun 10 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 10 Mayıs 2021 arkadaşlar bütün heryer kapalı açılana kadar beklıyecez.mecbur.motorla ilgili bir sıkıntı olmasında diğerlerine alıştım.artık.motor blogu çatlamış falan olamaz heralde arkadaşlar.termostat bağlantı yerine bakacagım.butun bağlantı yerlerine bakacağım motor ile direk ilgili birşey olsa akan su sicak olur diye düşünüyoruum.ama motor stop edince su daha çok akmaya başlıyor belli bir süre sonra duruyor bu borularda bir çatlak patlak olsa akmaya devam etmezmi ben ya devir daimden şüpheleniyorum yada termostattan. Yorum bağlantısı
Ümit Türk 10 Mayıs 2021 Paylaş 10 Mayıs 2021 Motor kısmında kalorifere giden hortum patlamıştır. Motor kapağını sökünce net bir şekilde görülür nerede olabileceği. Hatta doldururken bile boşaltabilir. Yorum bağlantısı
Besir Araz 19 Mayıs 2021 Paylaş 19 Mayıs 2021 Bende de ayni sorun vardi kaleriver petegigmis petegi iptal ettim hortum giris cikisi bir birine ek yaptim sorun cozuldu kisa petek takacam yani 15 tl ye sorun cozuldu simdilik Yorum bağlantısı
Selim Uzun 20 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 20 Mayıs 2021 (düzenlendi) arkadaşlar termostat gövdesi çatlamış ordan kaçıyomuş.su değiştirildi bu mümkünmü bukadar kaçırırmı engin bilgilerinize lütfen.birde bunun maliyeti ne kadardır aşağı yukarı. 20 Mayıs 2021 tarihinde Selim Uzun tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 20 Mayıs 2021 Paylaş 20 Mayıs 2021 Selim Uzun yazdı: arkadaşlar termostat gövdesi çatlamış ordan kaçıyomuş.su değiştirildi bu mümkünmü bukadar kaçırırmı engin bilgilerinize lütfen.birde bunun maliyeti ne kadardır aşağı yukarı. Yukarıdaki mesajımda belirtmiştim. Tekrar link bırakayım. https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-focus-1-termostat-govdesi-yuvasi-16-benzinli-1999-2004-P370507789 Ayrıca sökülmüşken termostat da değişirse iyi olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts