İçeriğe Yönlendir

2021 Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium Hakkında Ne Dersiniz?


Burak Oğuz

Recommended Posts

Burak Oğuz

2012 model Opel Astra 1.4T 140 - Cosmo 80 Bindeki aracımı, Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium ile değiştirmeyi düşünüyorum. Ford daha aile otomobili, ihtiyaçlara uygun. Opelin 1.4T modeli güzel ve donanımlı bir model ancak motoru kronik sorunlarla dolu. Opel de direksiyondan gelen ses, soğutma suyunu düzenli olarak eksilmesi, kronik motor sorunları, vites D iken bekleme halinde aracın kendini öne doğru atmaya çalışması, bagajın küçüklüğü, benzini su gibi içmesi, lpg ye uyumsuzluğu, piston kırma sorunu... vs.. bıktırdı.

 

2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT   - Benzinli -  Otomatik - Titanium hakkında ne dersiniz? Kullanan arkadaşlar, motor ve donanım ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim. Araştırdığım kadarıyla 1.5L Tİ -VCT  (İkiz Egzantrik Zamanlama-(Twin Independent Variable Camshaft Timing - TİVCT)  motoru 2017 yılından beri piyasada ..   Daha önce Ford sahibi olmadım. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Burak Oğuz yazdı:

Opelin 1.4T modeli güzel ve donanımlı bir model ancak motoru kronik sorunlarla dolu. Opel de direksiyondan gelen ses, soğutma suyunu düzenli olarak eksilmesi, kronik motor sorunları

İşte anahtar cümleler. Kronik sorunu çok olan bir marka maalesef Opel.. Hani her markanın var kronik sorunları fakat bazı markalardaki sorunlar çok masraf çıkarıyor. Corsa vardı üniversitedeyken arkadaşımda da direksiyon pompası direksiyon kutusu direksiyon boşluğu gibi sırayla üst üste çıkan sorunlardan illallah etti satmıştı. Öyle az da tutmuyor bunların masrafları.

 

Alacağınız Ford modelini 4 gün kullandım. Galeriye sıfır almışlardı 1 haftada satıldı. Altımdaki aracı şimdilik satmayı düşünmüyorum ama satarsam almayı düşündüğüm araç fakat dizelini alacağım. 

Taş gibi araçtır. Serttir. Yol tutuşu efsanedir. Konforu gayet yerinde vasatın oldukça üstündedir. İç donanım kalitesi de çok iyi bir araç kendini gösteriyor. Kolay kolay sorun çıkarmaz bakımlarını düzenli yaptırdığınız takdirde uzun yıllar sorunsuz binersiniz. 

 

TI - VCT Fordun sigma serisi olan Yamahayla birlikte tasarladığı 90lardan beri araçlarında kullandığı motordur. Hondanın Vtec Toyota'nın VVT-i BMW'nin Vanos motoruyla aynı temele sahiptir. Ufak teknik farklılıkları vardır. Kendini ispatlamış bir motordur. Bildiğim kadarıyla Lpg uyumlu bir motor aynı zamanda.

 

Şanzıman olarakta dsg'ye göre bir tık hantal kaldığı söylense de bana göre farkı yok. Dsg'den daha dayanıklıdır. Honda'nın Cvt'sine göre çok daha atiktir. Sürüş hissini çok beğendim ben şahsen. 

 

Kesinlikle tavsiye ederim. Pişman olmazsınız. Otosan'ın biraz geri kafalı pazarlama stratejisi olmasa piyasada çok daha fazla görürdük ama Ford'un huyudur yeni kasa çıkar 2-3 yıl sonra tam tutulmaya başlar piyasada. :) 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

2020-2021 Honda Civic de benim dikkatimi çekiyor bu segmentte. Ama Opel mi Focus mu derseniz. Elbette Focus.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yeni focusun tek kusuru ismi. eski focusa göre 2 misli daha iyileştirilmiş bir sürüş sunuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Focus'la Yaşayacağınız tek dezavantaj 1.5 atmosferik ile tam otomatik şanzımanın görece hantal kalması. On numara bir araç yoksa.

Yorum bağlantısı
Burak Oğuz

2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium araçta,

 

-Start stop bulunuyor mu? EKO moddaki sürüş start stop mu demek?

-Hareket ettikten sonra otomatik kapı kilidi var mı?

-Bir de torsiyon dediğiniz nedir acaba.

-Araç ekranı telefondan video oynatabiliyor mu? Uzun yolda çocuklar için belki.. 

 

Araç hakkında deneyimi olan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim . Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Start stop var. Eco mod bununla ilgili değil.

Focusta mk4 e kadar arka bağımsız süspansiyon kullanıldı. Bu kasada bağımsız süspansiyon bu donanımda yok torsiyon çubuğu var.

Ekranda video izleyemezsiniz sürüş güvenliği için fabrika bunu vermez. Ekstra bu işi yapanlar var açtırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Burak Oğuz

Tam emin olamadığım için soruyorum.   ---2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium--- araçta start stop olduğuna Ford resmi sitesindeki teknik özelliklerinde bir şey yazmamış. Bu araçta start stop olmayabilir mi ? Yada start stop varsa nasıl aktif hale getiriliyor veya bu özelliğin adı start stop değil de başka bir şey mi acaba.

Kullanan bir arkadaş aydınlatırsa sevinirim. Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Düzelteyim start stop ecoblue ve ecoboost motor ile var ti vct de yok. Donanım varsa A harfi ile vitesin solundaki düğmede görünür.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben merak ettim yukarıda saydığınız bütün sorunları yaşadınız mı?

Yorum bağlantısı
Burak Oğuz

2012 model makyajlı kasa Opel 1.4T 140 Cosmo/Stil paket aracımda piston kırma sorunu dışında bütün sorunları yaşadım. Ekseriyetle düz viteslerde karşılaşılan piston kırma sorunu otomatiklerde olmuyor diyorlar. Ancak garantisi yok tabi ki.  Üst kapak contası vs. hepsi değişti bu arada.. Bir tek piston kaldı..  Araç 80 binde tamamen servis bakımlı olmasına karşın bu kadar sorun can sıkıcı oluyor haliyle. Motordaki kronik parça arızaları tek tek yaşanıyor maalesef.. 

 

Ford Focus aracı kullanan arkadaşlardan deneyimlerini öğrenmek çok önemli. O açıdan sorup öğrenmeye çalışıyorum. Ancak anladığım kadarıyla araç sıkıntısız ve kronik sorunu olmayan bir araç. Umarım kısmet olur satın alırım. Hemen teslim edilmiyormuş. Sıra var. Eylül diyorlar. Bakacağız inşallah.. 

 

Satın aldıktan sonra deneyimlerimi paylaşacağım. Çünkü bu aracın---  2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium---  youtube da tanıtım videosu bulunmuyor. 

Teşekkür ederim. 

Metin Akbal yazdı:

Ben merak ettim yukarıda saydığınız bütün sorunları yaşadınız mı?

2012 model makyajlı kasa Opel 1.4T 140 Cosmo/Stil paket aracımda piston kırma sorunu dışında bütün sorunları yaşadım. Ekseriyetle düz viteslerde karşılaşılan piston kırma sorunu otomatiklerde olmuyor diyorlar. Ancak garantisi yok tabi ki.  Üst kapak contası vs. hepsi değişti bu arada.. Bir tek piston kaldı..  Araç 80 binde tamamen servis bakımlı olmasına karşın bu kadar sorun can sıkıcı oluyor haliyle. Motordaki kronik parça arızaları tek tek yaşanıyor maalesef.. 

 

Ford Focus aracı kullanan arkadaşlardan deneyimlerini öğrenmek çok önemli. O açıdan sorup öğrenmeye çalışıyorum. Ancak anladığım kadarıyla araç sıkıntısız ve kronik sorunu olmayan bir araç. Umarım kısmet olur satın alırım. Hemen teslim edilmiyormuş. Sıra var. Eylül diyorlar. Bakacağız inşallah.. 

 

Satın aldıktan sonra deneyimlerimi paylaşacağım. Çünkü bu aracın---  2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium---  youtube da tanıtım videosu bulunmuyor. 

Teşekkür ederim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Oğuz
Çağatay Kılınç yazdı:

Düzelteyim start stop ecoblue ve ecoboost motor ile var ti vct de yok. Donanım varsa A harfi ile vitesin solundaki düğmede görünür.

Ford Focus aracı kullanan arkadaşlardan deneyimlerini öğrenmek çok önemli. O açıdan sorup öğrenmeye çalışıyorum. Ancak anladığım kadarıyla araç sıkıntısız ve kronik sorunu olmayan bir araç. Umarım kısmet olur satın alırım. Hemen teslim edilmiyormuş. Sıra var. Eylül diyorlar. Bakacağız inşallah.. 

 

Satın aldıktan sonra deneyimlerimi paylaşacağım. Çünkü bu aracın---  2021 model Focus 1.5L Tİ -VCT - Benzinli - Otomatik - Titanium---  youtube da tanıtım videosu bulunmuyor. 

Teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Burak Oğuz
Muhammet Ali Deli yazdı:

İşte anahtar cümleler. Kronik sorunu çok olan bir marka maalesef Opel.. Hani her markanın var kronik sorunları fakat bazı markalardaki sorunlar çok masraf çıkarıyor. Corsa vardı üniversitedeyken arkadaşımda da direksiyon pompası direksiyon kutusu direksiyon boşluğu gibi sırayla üst üste çıkan sorunlardan illallah etti satmıştı. Öyle az da tutmuyor bunların masrafları.

 

Alacağınız Ford modelini 4 gün kullandım. Galeriye sıfır almışlardı 1 haftada satıldı. Altımdaki aracı şimdilik satmayı düşünmüyorum ama satarsam almayı düşündüğüm araç fakat dizelini alacağım. 

Taş gibi araçtır. Serttir. Yol tutuşu efsanedir. Konforu gayet yerinde vasatın oldukça üstündedir. İç donanım kalitesi de çok iyi bir araç kendini gösteriyor. Kolay kolay sorun çıkarmaz bakımlarını düzenli yaptırdığınız takdirde uzun yıllar sorunsuz binersiniz. 

 

TI - VCT Fordun sigma serisi olan Yamahayla birlikte tasarladığı 90lardan beri araçlarında kullandığı motordur. Hondanın Vtec Toyota'nın VVT-i BMW'nin Vanos motoruyla aynı temele sahiptir. Ufak teknik farklılıkları vardır. Kendini ispatlamış bir motordur. Bildiğim kadarıyla Lpg uyumlu bir motor aynı zamanda.

 

Şanzıman olarakta dsg'ye göre bir tık hantal kaldığı söylense de bana göre farkı yok. Dsg'den daha dayanıklıdır. Honda'nın Cvt'sine göre çok daha atiktir. Sürüş hissini çok beğendim ben şahsen. 

 

Kesinlikle tavsiye ederim. Pişman olmazsınız. Otosan'ın biraz geri kafalı pazarlama stratejisi olmasa piyasada çok daha fazla görürdük ama Ford'un huyudur yeni kasa çıkar 2-3 yıl sonra tam tutulmaya başlar piyasada. :) 

 

 

 

Teşekkür ederim.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Oğuz
Metin Akbal yazdı:

Ben merak ettim yukarıda saydığınız bütün sorunları yaşadınız mı?

İlk sahibi olduğum Opele hiç lpg takılmadı. Orijinal benzinli. Bu hususu yazmayı unutmuşum. Kolay gelsin. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Barış AÇIL

1.5 ti-vct hatchback manuel trendx donanim için düşünceleriniz nelerdir? 0 km Fiyati 240 bin civari

Bir müddet evin ikinci araci olup sonrasında satilma ihtimali var.

Hatchback kasa olması ve manuel olması satışını zorlaştırır mi?

Birde yakıt tuketimi sehirici fabrika verisi 8.1 lt/100 km iken, passatin yakıt tuketimi fabrika verisi 6.8lt/100 km.
Olurda satılmaktan vazgeçilir ise ikinci arac olarak ekonomik olmaktan çıkacak.

Yoksa vazgeçip turbo benzinli polo, clio vs mi bakmak gerek...

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ahmet Karaca

Arkadaşlar merhaba, Ford Focus 2019 1.5 Ti-vct sahibiyim. Araç torsiyon çubuklu diye düşünmeyin. Yol tutuşu mükemmel bir araç. Ben 2001 den beri nesilden nesile focus kullanıcısıyım. IV kasalar gerçekten önceki kasalarından daha iyi yol tutuşu var. Atmosferik diyorlar ama araç turbo kompresörlü. 3 silindir bu araç. Fakat birisi size 3 silindir olduğunu söylemese farketmezsiniz. Performansında kesinlikle sıkıntı yok. LPG uyumlu bir motoru mevcut. Fakat ben LPG tercih etmiyorum, tercih etmenize de gerek yok. Araç İST trafiğinde 8.0 - 8,5 arası yakarken uzun yoldan 4,5 - 5,1 LT arası yakmaktadır. Ben bu değerleri videodan veya forum sayfalarından değil kendi aracımda gördüm.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Ahmet Karaca yazdı:

Atmosferik diyorlar ama araç turbo kompresörlü.

Atmosferik bir motor doğru diyorlar. Turbo yok.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Ahmet bey bilgi yanlış. Bu motor standart klasik atmosferik 3 silindirli bir motor.

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Bende 1,5 TI VCT Focus bakıyorum 1 tane Manuel 1 tanede Otm. denk geldi.Yakıt tüketimi aklımdaki en büyük soru işareti Lpg uyumu varmı merak ediyorum.Otomatik Şanzıman biraz hantal yorumları okudum ama benim için çokta önemli değil dayanıklı sorunsuz olsun yeter.Birde 1,0 Focus var 1,5 yerine 1,0 tercih etmeliyim kafam biraz karışık kullanıcı yorumları benim içinde önemli.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Manuel 1.0 daha güzel bence, otomatik şart degilse.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Evren Erakçora yazdı:

Manuel 1.0 daha güzel bence, otomatik şart degilse.

Eşim için Otomatik olsa iyi olur ama olmazsada Manuel tercih edeceğiz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...