Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Focus 2 1.6 tdci 2011 model 200 bin km. Turbodan ses geliyordu turbo kendimiz söküp revizyona gönderdik. Revizyon dan gelince turbo takıp akü takviyesi yaparak calıstırdık. Test sürüşü yaptık araç test sürüşü de iken çeşitli arızalar verdi akü şarj lambası yaktı ve sonrasında rolantide stop etti. Bütün ekran elektrik herşey sanki araçta akü yokmuş gibi kesildi gitti. Farkettikki akü artı kablosu kutup başı alternatör turbo vs. Motorda ki metal olan tüm kısım aşırı sıcak el tutulmuyor. Alternatör söktüm diyorlar patlamıştı tamire verdik diyot tabla ve kömürler değişti çalışırdık arızalar gitti herşey normal ama aşırı ısınma devam ediyordu. Akü sıfır taktık yine aynı akü Alternatör sıfır orjinal aşdık sonuç yine aynı akü kutup başı ölçüde 14.5 volt devir yükselince 15 botlara kadar çıkıyor. Sorun ne olabilir alternatör de de değil aküde de değil. Araç elektrikçi onlar da anlamıyor. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 İçimden bir ses takviye yaparken eksiyi doğrudan aracın aküsüne bağladınız diyor. Akıllı şarj sistemi var araçta ve bunu düzenleyen bir modül var. Bu modülün zarar görme ihtimali yüksek. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Alternatör sıfır orjinal aşdık sonuç yine aynı akü kutup başı ölçüde 14.5 volt devir yükselince 15 botlara kadar çıkıyor. Alternatör sağlama benziyor senin Akün sıkıntılı. Bu arıza benim arabada olsaydı akü değiştirirdim. Unutmadan, otobana çıkıp, 200 km boyunca sür. RÖlantide şarj yaparsan alternatör kızarır. Yapısı gereği alternatör hava soğutmalıdır. Ne kadar yüksek devir, okadar iyi soğutma demek. Saate 80 km hızla 1800 devir civarı hoş bir sapanca gezisi yap gel. 1 Yorum bağlantısı
Hamit inan 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Tarifin bir yerlerde kısa devre arızası var gibi. Alternatörde kısa devrede kaldı ise arıza vermiş olabilir 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 15 volt alternatörün tam yükte çalıştığı manasına gelir. Bu da aşırı ısınmasına sebeb olur. Benim arabada en az 2500 devir çevrilmesi konusunda uyarı var. Motor AÇIK, motorun devrini 2.500 devir/dakikaya yükseltin. Akü geriliminin 12,6-15,0 V arasında olduğunu onaylayın. Kumanda Edilen İş Çevrimi Jeneratör Çıkış Voltajı %10 11 V 20% 11,56 V 30% 12,12 V 40% 12,68 V %50 13,25 V %60 13,81 V %70 14,37 V 80% 14,94 V 90% 15,5 V 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 turboyu söküp takarken bir yerlerde kablo kısa devre olmuş da aşırı akım çekiyor gibi bir anlatım var. herşey kapalı iken aküden çekilen akımı bir ölçtürün öncelkikle. kısa devre vs. varsa tehlikeli bir şey Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Focus 2 1.6 tdci 2011 model 200 bin km 14.3 V geçmiyor benim akü boşken bile. Benmide ısınma sorunu olmuştu ses te geliyordu, diyot tablası değişti düzeldi. 3 hat var biri gidince şarj ediyor ama ısınıyor, işçilik sıkıntısı olabilir ama 15 V da normal değil bence. 2 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Ü.Emre Kartal yazdı: İçimden bir ses takviye yaparken eksiyi doğrudan aracın aküsüne bağladınız diyor. Akıllı şarj sistemi var araçta ve bunu düzenleyen bir modül var. Bu modülün zarar görme ihtimali yüksek. Eksiyi doğrudan aracın aküsüne bağlamak derken tam olarak anlamadım ve modüül ecuya dahil mi ayrı mı. Çağlar Bayur yazdı: turboyu söküp takarken bir yerlerde kablo kısa devre olmuş da aşırı akım çekiyor gibi bir anlatım var. herşey kapalı iken aküden çekilen akımı bir ölçtürün öncelkikle. kısa devre vs. varsa tehlikeli bir şey Çok düşük ihtimal maf sensör soketi dışında herhangi bir kabloya dokunmadı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Çok düşük ihtimal maf sensör soketi dışında herhangi bir kabloya dokunmadı. zaten dokunulmayan gözden kaçanlarda olur kablo kesiği kaçağı vs. gözden kaçanlar. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 (düzenlendi) Arabadaki akü AMG akü ise çok fazla amper çeker şarj olurken. Rölantide 70 amper çekse , alternatör çok rahat ısınır. Deney düzeneğinde rölantide 65 amper çekiyorlar. Alternatör tütüyor https://youtu.be/jgoIocPgOug?t=170 10 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: basık tip 72A agm akü yok Eski akü değişirken, Al bu daha iyi deyip Amg akü kitlemeydiyse dediğin gibi olabilir abi. Burda arakadaşın akünün markasına bakıp bizimle paylaşması iyi olur zannımca. 10 Haziran 2021 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Eksiyi doğrudan aracın aküsüne bağlamak derken tam olarak anlamadım ve modüül ecuya dahil mi ayrı mı. Ayrı bir modül olur genelde. Takviye alacağınız araçta artı eksi kabloları aldınız diyelim, artıyı aracınızın aküsüne bağlarsınız. Eksiyi aküye değil ya araç üreticisinin takviye için bıraktığı bir metal olur(aküden bir kablo oraya bağlıdır) ya da araç gövdesinde bir metal noktaya bağlanır. Doğrudan aküleri bağlarsanız araç zarar görebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: zaten dokunulmayan gözden kaçanlarda olur kablo kesiği kaçağı vs. gözden kaçanlar. Akıllı şarj ünitesinin arızalı olması ihtimali daha yüksek geldi bana. Aracın bütün elektriği kesildiğinde acaba aküde mi birşey var deyip üzerindeki aküyü yerinden oynamadan artı kutup basına dısarda ki akünün kutup basını bagladı ve yine dısarda ki akünün eksi kutup başını motor şasede bir yere bagladı. O ara alternatör den dumanlar yükseldi.. Baglantıyı gözden gecirdim kendimce dogruyu ama yine de anlayamadım. O ara akıllı şarj kısmına zarar vermiş olabiliriz. Şu an motor bölümü sigorta kısmında 31 nolu sigortayı yani akıllı şarj ünitesi bölümünün sigortasını sökünce hersey normale dönüyor ama bu sefer de şarj lambası yanıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Bu videoda 1,2 i20 motoru, Hover marka aküye 52 amper basarken çekmişler. https://youtu.be/XTY7BQquGeY?t=110 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Ü.Emre Kartal yazdı: Ayrı bir modül olur genelde. Takviye alacağınız araçta artı eksi kabloları aldınız diyelim, artıyı aracınızın aküsüne bağlarsınız. Eksiyi aküye değil ya araç üreticisinin takviye için bıraktığı bir metal olur(aküden bir kablo oraya bağlıdır) ya da araç gövdesinde bir metal noktaya bağlanır. Doğrudan aküleri bağlarsanız araç zarar görebiliyor. Bu modülü kontrol etmeliyim yeri nerededir nasıl test edilir satılır mı alınırım vs. Ona yogunlasmak istiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Aracın bütün elektriği kesildiğinde acaba aküde mi birşey var deyip üzerindeki aküyü yerinden oynamadan artı kutup basına dısarda ki akünün kutup basını bagladı ve yine dısarda ki akünün eksi kutup başını motor şasede bir yere bagladı. O ara alternatör den dumanlar yükseldi.. bu ne zaman oldu arıza sonrası mı öncesi mi? Erdem Hakkı Bağama yazdı: Bu modülü kontrol etmeliyim yeri nerededir nasıl test edilir satılır mı alınırım vs. Ona yogunlasmak istiyorum. beynin kendisi o işi yapıyor ayrı bir modül değil 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Çağlar Bayur yazdı: bu ne zaman oldu arıza sonrası mı öncesi mi? beynin kendisi o işi yapıyor ayrı bir modül değil Eyvah eyvah. Beyinci yolu göründü o zaman. Ali Darbaz yazdı: Eski akü değişirken, Al bu daha iyi deyip Amg akü kitlemeydiyse dediğin gibi olabilir abi. Burda arakadaşın akünün markasına bakıp bizimle paylaşması iyi olur zannımca. Aküyü kendimizde vardı varta 72 alçak tip onu denedik akücü vs gitmedik kimseye.. Kendi kendimize kitledik diyelim 😁 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Eski akü değişirken, Al bu daha iyi deyip Amg akü kitlemeydiyse dediğin gibi olabilir abi. Burda arakadaşın akünün markasına bakıp bizimle paylaşması iyi olur zannımca. 72 amper alçak tip varta akü sıfır vardı onunla denedik, 60 amper president marka az kullanılmış vardı onunla denedik. 72 amper inci akü aracın kendi aküsü idi 2 yıldır üzerinde. 3 aküde de sorun aynı hatta az önce birdaha baktık akıllı şarj modülü sigortadı sökük iken de yine ısınıyor. Bir de şu kısa devre konusuna örnek alabilir miyim. Yüksek akım geçen kablolardan mı yoksa sensör soketleri vs.mi bu derece ısınma konusu nasıl bir kısa devre ile olabilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 sensör soketine beyinden 5V gelir orada kısa devre olsa hiç çalşımaz 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Ben size daha basit bir yöntem söyleyeyim, forscan programına bağlayın aracı (2011 modelde tam manasıyla prosedürü yapar mı bilmiyorum denemekten zarar gelmez) servis işlemleri menüsünde self testler var. Araç kendi donanımlarını röleleri vs test ediyor. Bir deneyin bakalım kod verecek mi. Kısadevre olduysa bir modül kendini korumaya alır, bağlantı sırasında o modüle erişilemedi gibi hata verir. Modülü resetletip denerseniz, olmadı ise sigortasına bakılır o da sağlamsa modül çökmüş veya komple gitmiştir. Çökmüşse ids ile yazılım atılabilir 2 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Ü.Emre Kartal yazdı: Ben size daha basit bir yöntem söyleyeyim, forscan programına bağlayın aracı (2011 modelde tam manasıyla prosedürü yapar mı bilmiyorum denemekten zarar gelmez) servis işlemleri menüsünde self testler var. Araç kendi donanımlarını röleleri vs test ediyor. Bir deneyin bakalım kod verecek mi. Kısadevre olduysa bir modül kendini korumaya alır, bağlantı sırasında o modüle erişilemedi gibi hata verir. Modülü resetletip denerseniz, olmadı ise sigortasına bakılır o da sağlamsa modül çökmüş veya komple gitmiştir. Çökmüşse ids ile yazılım atılabilir Bunun için bir blutoothlu pc ve bir elm327 yeterli olur değil mi ? Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 10 Haziran 2021 Paylaş 10 Haziran 2021 Erdem Hakkı Bağama yazdı: Bunun için bir blutoothlu pc ve bir elm327 yeterli olur değil mi ? Modifiyeli elm yeterli olur. Ancak focuslarda özellikle 2015 öncesi tam detaylı test olmayabiliyor 1 Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: 14.3 V geçmiyor benim akü boşken bile. Benmide ısınma sorunu olmuştu ses te geliyordu, diyot tablası değişti düzeldi. 3 hat var biri gidince şarj ediyor ama ısınıyor, işçilik sıkıntısı olabilir ama 15 V da normal değil bence. Alternatör onarımını yapan usta sıfırını takıp deneyelım dedı sıfır taktık sonuc yine aynı oldu ama orjinal deneyelim deyip takılanda üzerinde denso 14v 150 A yazıyordu. arac uzerindeki 12 v 120A idi Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama 10 Haziran 2021 Yazar Paylaş 10 Haziran 2021 https://www.youtube.com/watch?v=bnkh36ZH6yk Videoyu sabaha kadar defalarca izledim. Sorun kutup başında bulunan akım sensöründe olabilir mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts