İçeriğe Yönlendir

1997 Otomatik 2 ve 3 Ateşleme Yok Stop ve Tekleme


Fikret Güngören
Çözüme git Fikret Güngören tarafından,

Recommended Posts

Fikret Güngören

Aracı sağlam şekilde parkettim ve bir kaç saat sonra bindiğimde tek sıkıntı LPG bitmişti ve benzin en dip seviyedeydi ev petrolün dibi marşa bastım yakıt almaya sirkeleye sirkeleye gittim aldıktan sonrada aynı düzelme yok... şuan sorun 2 ve 3 ateşleme yok . Yapılan işlemler bobin değişti buji kabloları değişti eksantrik sensör değişti konum sensör değişti son olarak beyin kontrol edildi sağlam bir türlü araç çalışmıyor 2 ay önce üst kapak conta duman lastiklerine kadar triger devirdaim değişti ...fikri olan üstatlarım yardımcı olabilir misiniz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fikret Güngören yazdı:

şuan sorun 2 ve 3 ateşleme yok

1-3-4-2 yani 1/4 ve 3/2 birlikte ateşler, bobin arızası  bu tarif. bobin sağlam ise beyin içindeki ateşleme entegresi yanmış

hiç ateşleme yok ise egzanrik konum sensörü baş şüpheli

Yorum bağlantısı
Fikret Güngören

Çağlar abi dediğiniz her şeyi yaptık tanıdık beyinci var mıdır acaba beyin daha önce tamir görmüş etiketleri yok araştıramadım 

Çağlar Bayur yazdı:

1-3-4-2 yani 1/4 ve 3/2 birlikte ateşler, bobin arızası  bu tarif. bobin sağlam ise beyin içindeki ateşleme entegresi yanmış

hiç ateşleme yok ise egzanrik konum sensörü baş şüpheli

Enteresan bir durum çağlar Abi en son beyin dedik oda sağlam deyince yapacak bir şey kalmamış gibi tutulduk 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

beyinci hiç yok tanıdığım,  tanısam da beni tanımak istemez o konuda

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bobinin 3lü elektrik soketinde orta uca +12v geliyor olmalı kontrol etseniz iyi olur. Lpg kiti takılırken o soketin hattından kesme yapıyorlar belki yerinden çıkmıştır kablonun biri yada ek yerleri

Yorum bağlantısı
Fikret Güngören
Çağlar Bayur yazdı:

beyinci hiç yok tanıdığım,  tanısam da beni tanımak istemez o konuda

Abi benim araç halen yatıyor silindir kapak yapan ustaya gitti sente veya kompresyon bakıldı oda sağlam kime gitsem benlik bişey yok diyor 😎 Bursa’da sağlam beyinci yok tekrar beyini kontrol ettireceğim bakalım kime gitsem onluk değil başka yete sevk ediyorlar araçtan soğuttular beni 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fikret Güngören yazdı:

kime gitsem onluk değil başka yete sevk ediyorlar araçtan soğuttular beni 

facebook tan ayhan övünç e bir ulaşın, izmir civarında yakın değil ancak fikir verebilir

Yorum bağlantısı
Orhan Karadağ

benzin pompasına baktırdınızmı?lpg bitmiş dediniz,benzinin dibi dediniz.normalde benzin pompası benzin ile soğur.

Yorum bağlantısı
Fikret Güngören
Çağlar Bayur yazdı:

facebook tan ayhan övünç e bir ulaşın, izmir civarında yakın değil ancak fikir verebilir

Tamam abi 

Orhan Karadağ yazdı:

benzin pompasına baktırdınızmı?lpg bitmiş dediniz,benzinin dibi dediniz.normalde benzin pompası benzin ile soğur.

Benzin pompası sağlam araç 15 sn çalışıyor motor yerinden çıkacak gibi stop ediyor 

Yaşar Demirci yazdı:

Araç çalışmıyor mu. Yada iki silindirde ateşleme yok mu. 

2 ve 3 ateşleme gelmiyor 

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Fikret Güngören yazdı:

 

2 ve 3 ateşleme gelmiyor 

Tesisat kontrol edildi mi. Pcm ateşleme bobini şaselemesi gerekiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Yaşar Demirci yazdı:

Tesisat kontrol edildi mi. Pcm ateşleme bobini şaselemesi gerekiyor

Aynen ustam 👍 soketin ortada +12 olur diğer kenardaki iki ucu pcm şase yaptırır ya kablo kopuk, ya bobin bozuk yada pcm nin şaseleyen mosfetinin biri yanık. 

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Şöyle bir şey aklıma geldi. Bobin soketindeki dış uçları birleştirirsek bu iş olur. Bence bunu bir deneyin derim 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Yok ustam motor hiç çalışmaz öyle. Emme zamanında içeri çekilen yakıtı da patlatır motorda patlama olabilir öyle. 4 buji 4 zamanda ateşleme yapmaya çalışır çünkü.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Ömer Sarıgül yazdı:

Yok ustam motor hiç çalışmaz öyle. Emme zamanında içeri çekilen yakıtı da patlatır motorda patlama olabilir öyle. 4 buji 4 zamanda ateşleme yapmaya çalışır çünkü.

Normalde bu şekilde çalışması. Birincide ateşleme zamanına ikincide eksoz zamanına denk geliyor zaten iki ateşlemeden birini boşa ateşliyor. Olur gibi sanki denemeyle bir şey kaybetmiş olmayız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Normalde öyle olmaz olamaz ☺️ 1. piston ateslenirken 3. ye yakıt çekilir. Daha ilk marşa basarken motorda patlama olur krangı yada biyel kolunu kırabilir motor zarar görebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fikret Güngören
Ömer Sarıgül yazdı:

Normalde öyle olmaz olamaz ☺️ 1. piston ateslenirken 3. ye yakıt çekilir. Daha ilk marşa basarken motorda patlama olur krangı yada biyel kolunu kırabilir motor zarar görebilir. 

Şimdi başka bir beyinci LPG enjektör tesisatını ayır ecuyu resetle benzin enjektörleri bağlı kalsın benzinde çalışsın oldu oldu bazen çakışıyor beyin dedi başka beyinci sağlam dediği için yok dedi olmadı beyini gönder gerekirse başka kodlar halledebiliriz  ateşleme beyinden  kesiktir 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Fikret Güngören yazdı:

Şimdi başka bir beyinci LPG enjektör tesisatını ayır ecuyu resetle benzin enjektörleri bağlı kalsın benzinde çalışsın oldu oldu bazen çakışıyor beyin dedi başka beyinci sağlam dediği için yok dedi olmadı beyini gönder gerekirse başka kodlar halledebiliriz  ateşleme beyinden  kesiktir 

Şemada gördüğüm üzere. 2&3 ateşleme kablosu(kahve/yeşil) bobin 3lü soketinden beyin 59nolu pine gidiyor. Bu kablonun kontrol edilmesi gerekir. Beyin 2&3 kısmı yanık ise kodlama ile çözülmez onarılması lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yaşar ustanın yazdığı arıza bulmak için deneme yöntemi, bobin zaten çift çakar, ayrıca bu derece işn içinden çıklmayan bir arızada, lpg komple sökülecek, iöncelikle fabrikasyon hale getirilip bu şekilde arıza aranamalı idi, şimdiye kadar sökülmedi ise eksikliktir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
  • Çözüm
Fikret Güngören
Çağlar Bayur yazdı:

 

İki farklı elektronikçiye gösterip araçta bakacağın en son parça beyin olsun sözüne itimat ettim ve bobin, buji, buji kablosu akla ne kadar sensör geliyorsa hepsi enjektörler kütükle beraber değiştim hatta benzin pompası dahi değiştim yok yok yok aracı yapan mühendis gelse diyecek ki çalışmaması için hiç bir sebep yok bakılmadık sökülmedik hiç birşey kalmadı sonuç Ecu beyin ateşleme entekresi yanık çıktı boşu boşuna o kadar zorluk çektim ki anlatamam 400 TL ye hallettim sonunda ama kaç 400 TL ye mal oldu bana artık her parçadan 2 tane var 😎

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Çağlar Bayur yazdı:

1-3-4-2 yani 1/4 ve 3/2 birlikte ateşler, bobin arızası  bu tarif. bobin sağlam ise beyin içindeki ateşleme entegresi yanmış

aslında çalışma temelini bilince araba tamiri kolay lakin ustalar çok yanlış yerlere sürüklüyor, sorun motorda değil ustada

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez

İlk cevapta araba bile görülmeden teşhis konulmuş, saygı duydum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...