İçeriğe Yönlendir

Çekiş Problemi ve Bulunamayan MAF sensörü!


Soner Değer

Recommended Posts

Soner Değer

Aracım Mini Cooper 2010 1.6 Benzinli 191.000 km de.

 

Aracımda uzun zamandır bir çekiş problemi var Aynı zamanda  gaz tepkisi çok geç. Yokuşlarda öldürüyor. Ama benim gittiğim servisler "bilgisayara bağladık baktık birşey yok" diyorlar. Motor ışığı yakana kadar araç beni ben aracı idare ediyorduk. Kusurlarımıza bakmıyorduk. 

 

Motor ışığı yakınca OBD2 den tarama yaptım. 

 

p9j85qi.PNG

 

Katalizör revizyonu yapılalı 1 sene olmadı. Ama P0013 Egzos çıkışındaki Selenoid valf arızasını görünce 7-12 ohm olması gereken röle bendekinde 25 k ohm veriyordu. Çıkartıp 12 volt verip valfin çekmediğini görünce değiştirdim. ECU daki hataları sildim.Şu ana kadar bir motor ışığı yanmadı. Herhangi bir hata da yok. 

 

Fakat bir kere elimiz yağlandı. Acaba performans sorununuda çözebilir miyim diye incelemeye başladım. Araçda MAF sensörünü bulamadım. Emme manifoldunda MAP sensörü var fakat bildiğiniz MAF sensörü yok. 

 

OBD2 den bağlandığımda programlar sensör var gibi davranıyor.Ama gelen veri 0 g/s .

 

 

r0efzfd.jpg

 

Bu arada motora üstten bakınca Peugeot 308 vti motorla neredeyse aynı.

 

1 - Hava Filtre Kazanı

2 - Giriş Manifoldu

Hava filtre kazanının altında emme manifoldu var.

 

j4ulzp5.png

 

Aracı 2. el 85.000 km de iken aldığımdan herhangi bir değişiklik yapılıp yapılmadığını kontrol de ettim.
 

Manueldeki gibi herhangi bir sensor yok.

 

 

1h3m8ra.png

 

 

Hava Filtre kazanı çıktıktan sonraki hali. Sol tarafaki kazanın girdiği köşe boruyu çekince meydana gaz kelebeği çıkıyor.

 

1zoxnrr.jpg

 

Manifold un sol tarafındaki Gaz kelebeği

 

quu1c10.jpg

 

 

Emme manifoldu ve MAP sensörü. Bundan sonrası da motor. 

 

m0qqsew.png

 

 

 

Araçtaki O2 verisi , hız tork vb veriler. 

 

sknnbn7.png

 

 

 

 

bty2vr2.png

 

 

 

ljhrqhj.png

 

 

Forum üylerinin tavsiyelerini ve benzer problemleri yaşayanların tecrübeleri duymak isterim.

Yorum bağlantısı
Adem KIRAÇ
(düzenlendi)

çok can sıkıcı bir durum bu sensörlerle ilgili olan sorunlar. maf sensörü acaba başka bir parçanın içine gömülü mü çalışıyor? takipteyim.

tarihinde Adem KIRAÇ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Soner Değer yazdı:

Emme manifoldu ve MAP sensörü. Bundan sonrası da motor. 

 

 

 

Merhaba 

Maf sensörünü yerini buldum. Daha dikkatli bakmalısın. 

 

 

jhv3u7i.jpg

dly5nu4.jpg

 

5a890b2044aa9166ce12c43b517c

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı?

Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ali Darbaz yazdı:

 

Merhaba 

Maf sensörünü yerini buldum. Daha dikkatli bakmalısın. 

 

 

jhv3u7i.jpg

dly5nu4.jpg

 

5a890b2044aa9166ce12c43b517c

 

Bu sensörü gördüğümde bende sevinmiştim. Ama bu MAP sensörüymüş. Çıkartıp Uçucu bir spreyle dokunmadan temizledim. Üzeri yağlanmış gibiydi.  

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Soner Değer yazdı:

 

Bu sensörü gördüğümde bende sevinmiştim. Ama bu MAP sensörüymüş. Çıkartıp Uçucu bir spreyle dokunmadan temizledim. Üzeri yağlanmış gibiydi.  

 

Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban  görürdün. 

Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ömer Sarıgül yazdı:

Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı?

Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin

 

Herşeyi sıfırladıktan sonra rolantideki yaptığım testin resmiydi. Pazartesi işe giderken normal bir sürüş yapıp değerleri tekrar alıyım. Hatta LTF ve STF değerlerininde sinüs değerlerini kaydediyim. 

 

Boğulma hissinden çok aracın gaz pedalına olan tepkisi çok düşük. 

 

Teşekkürler.

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Senin vvti selonoid bozuk yada varyatörün arızalanmış. Marş anındaki sese bakmak lazım. 

Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ali Darbaz yazdı:

 

Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban  görürdün. 

Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. 

 

Pazartesi aracı soğukken değerleri kaydedip yol boyuncada o2 değerlerini ve lamda , gaz kelebeğini, Ltft, stft değerlerini sürüş sırasında kaydediyim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Soner Değer yazdı:

 

Pazartesi aracı soğukken değerleri kaydedip yol boyuncada o2 değerlerini ve lamda , gaz kelebeğini, Ltft, stft değerlerini sürüş sırasında kaydediyim. 

 

Gerek yok sen bi marş videosu çek önce. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ali Darbaz yazdı:

 

Gerek yok sen bi marş videosu çek önce. 

 

Ali marş videosu derken; marş anında motorun sesi mi önemli. Ona göre telefon veya kamera ile de çekebilirim. Aracın kendi devir saatini de çekebilirim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Soner Değer yazdı:

 

Ali marş videosu derken; marş anında motorun sesi mi önemli. Ona göre telefon veya kamera ile de çekebilirim. Aracın kendi devir saatini de çekebilirim.

 

Triger kayışın olduğu tarafdan böyle bir video çek. Bizs vanos sesi lazım. 

 

https://youtu.be/kpDi4BSRDUU

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban  görürdün. 

Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. 


Ali abi nasıl yani? Bizim Cruze da iki ayrı sensör yok mu map ve maf diye?

 

Konuya gelirsek bence konunun mafla veya mapla alakası yok. İlk önce egzoza bastırılmalı sonra varyatörlü ise ona. Performans kaybının kilit noktası egzantrik dişlisi olabilir 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:


Ali abi nasıl yani? Bizim Cruze da iki ayrı sensör yok mu map ve maf diye?

 

Konuya gelirsek bence konunun mafla veya mapla alakası yok. İlk önce egzoza bastırılmalı sonra varyatörlü ise ona. Performans kaybının kilit noktası egzantrik dişlisi olabilir 

 

Map ve iat sensor var. 

 

Bizim arabada böyle bişey yok. 

 

IMG-MAF-for-fiat.jpg?v=ad8730ef

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu emme tertibatı 8 Numaralı İat Sensörü 

 

250658.gif

 

17 numara ise MAP sensör..

 

251643.gif

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Ali Darbaz yazdı:

 

Map ile maf aynı şey. Eskidendi maf sensörü derlerdi. E46 320 olsaydı araban  görürdün. 

Ayrıca 14,7 afr yakalamış araban. Senin mafda sıkıntı yok. Sendeki sorunun belli. Ama anlamak için soğuk marşda video çekip koyman lazım. 

Ali abi maf ile map ayni sey degil

 Maf emilen havayi ölçer hava filtresi kutusundaki zimbirti

Mapta basilan basinci bazisinda sicakligida olcer buda

Basinc hattinda olur.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Okay Kaygusuz yazdı:

Ali abi maf ile map ayni sey degil

 Maf emilen havayi ölçer hava filtresi kutusundaki zimbirti

Mapta basilan basinci bazisinda sicakligida olcer buda

Basinc hattinda olur.

 

Bizde maf yok. Görmedim valla. 

Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ali Darbaz yazdı:

 

Triger kayışın olduğu tarafdan böyle bir video çek. Bizs vanos sesi lazım. 

 

https://youtu.be/kpDi4BSRDUU

 

Soğuk marş.

 

Mümkün olduğu kadar yanaştırdım. 

 

https://youtu.be/1w5aoWtHIC4

Adem KIRAÇ yazdı:

çok can sıkıcı bir durum bu sensörlerle ilgili olan sorunlar. maf sensörü acaba başka bir parçanın içine gömülü mü çalışıyor? takipteyim.

 

Test ettiğim cihaz görmese kafamda hiç soru işareti olmayacak ama OBD den görünüp bulamayınca kılavuzları karıştırmaya başladım. Eğer gaz kelebeğinin üstünde yoksa bu modelde bu şekilde diyebilirim. Problemi çözene kadar her hafta bir veriyi atmaya çalışacağım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Soner Değer yazdı:

 

Soğuk marş.

 

Mümkün olduğu kadar yanaştırdım. 

 

https://youtu.be/1w5aoWtHIC4

 

 

Sende tak tak sesi duymadım. Şüphelendiğim şeye ait ibare yok. 

@Çağlar Bayur abi yorum yapabilir belki

Yalnız, yukardaki resmi yeni farkettim. Camshaft hatası vermiş araban. Bu arızayı çözmeden sadece arıza kaydını silerekmi devam ettin. Benim şüphelendiğim arıza camshaft hatasıydı. Zaten araban arıza verdim önceden. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ömer Sarıgül yazdı:

Tps sensörü(gaz kelebek) max değeri 22.7 gösteriyor buna göre kelebek sensörü arızalı olmalı. Max değer 90 lari görmeli mantıken, gaz kesme yapıyor olmalı araç boğulma hissi var mı?

Gaza basınca gaz kelebeği max kaça yükseliyor tekrar kontrol edin

 

Araç ilk çalıştırma esnasında 19 civarlarında.. 2-3 dakika boyunca, motor ısınana kadar dokunmadım. 

 

tuw9jzo.jpg

 

Yolda biraz sıkıştırdım. 85,9 a kadar çıktı. 

 

al0jpzf.jpg

 

Eve ulaştığımda kontrol ettim. 50.2 idi

 

3-4 dakika rolantide bekledim. En yüksek değer 19 lara yeniden indi

 

Benim beklentim aracı yeniden çalıştırana kadar  en yüksek değerin kalması idi. 

 

Ama anladığım kadarıyla belirli periyodlarda en yüksek değer değişiyor. Yada bu bir hata!

 

tkp6ddu.jpg

Yorum bağlantısı
Soner Değer
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Sende tak tak sesi duymadım. Şüphelendiğim şeye ait ibare yok. 

@Çağlar Bayur abi yorum yapabilir belki

Yalnız, yukardaki resmi yeni farkettim. Camshaft hatası vermiş araban. Bu arızayı çözmeden sadece arıza kaydını silerekmi devam ettin. Benim şüphelendiğim arıza camshaft hatasıydı. Zaten araban arıza verdim önceden. 

 

P0013 Camshaft arızası verdikten sonra egzos tarafındaki selenoid valf i ölçtüm. 25 k ohm gibi değer gördüm. valf i söküp röleye 12 V verdim. Çalışmadı. Bende gidip alıp taktım. Sonra hatayı sildim. Motor ışığıda söndü. Şu ana kadar hata yok. 

 

Hata vermiyorken de araçta gaz tepkisi gecikmeli idi. Belki onu çözebilirim diye tecrübeli arkadaşların tüm yorumlarına açığım. 

 

Bu sayede oto elektroniğini de öğrenmeye çalışıyorum :)

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bmw motorlu olan mı bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Değer
Çağlar Bayur yazdı:

bmw motorlu olan mı bu

Mini Cooperın N12 diye anılan motoru. Ama bunu peugeot 308 vti  motoruna çok benzerlikleri var. En azından üst kısmının.  

 

 

egs07lm.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...