İçeriğe Yönlendir

Mng Kargo Hizmet Ciddiyetsizliği


Osman Karasu

Recommended Posts

Ahmet Kiriş
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de sorunun genel anlamda personelde olmadığını, yetersiz sayı ile çalışan şubelerde olduğunu düşünüyorum.
Ha dağıtıcının da hatası elbet olacaktır ancak asıl sebep bence personel başına düşen aşırı yük

Abi aşırı yükü anlarım, teslimat tarihini 1 gün uzun verirsin mevzu kapanır, hiç bir gerekçe gelmeden geldim demeyi izah etmez, sahtekarlık, dolandırıcılık resmen, kurye bugün gelemeyeceğim diye dürüst davransa, ayağına gider kargoyu alırım eyvallah ama sizi salak yerine koymaya çalışan bir bireyin yada işletmenin savunulacak bir tarafı yok. Düşük kar marjı, yüksek işçilik maliyetleri, yetersiz eleman tüm sektörlerin ortak sorunu. Ama yalancılığın, düzenbazlığın izahı olmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Osman Karasu yazdı:

Görünen o ki; şu an ülkede çok büyük kargo şirketi açığı var.Çeşitli platformlardaki şikayetlerden gördüğüm kadarıyla, işini hakkıyla yapan yeni bir kargo firması tüm kargocu müsvettelerini süpürür, nal toplatır, tek başına da kargo kralı olur.Yeterli bütcem olsaydı yurt genelinde hiç düşünmeden bu işe girer bir sebepten batacak olsam bile, yanımda diğerlerini de götürürdüm.

Balık baştan kokar.. PTT yok..

Ahmet Kiriş yazdı:

Abi aşırı yükü anlarım, teslimat tarihini 1 gün uzun verirsin mevzu kapanır, hiç bir gerekçe gelmeden geldim demeyi izah etmez, sahtekarlık, dolandırıcılık resmen, kurye bugün gelemeyeceğim diye dürüst davransa, ayağına gider kargoyu alırım eyvallah ama sizi salak yerine koymaya çalışan bir bireyin yada işletmenin savunulacak bir tarafı yok. Düşük kar marjı, yüksek işçilik maliyetleri, yetersiz eleman tüm sektörlerin ortak sorunu. Ama yalancılığın, düzenbazlığın izahı olmaz. 

Tüm türkiye tüm işlerde böyle. Yukarıya yapmış gibi görünüp işleri savsaklamak. Marangozundan tamircisine kargocusundan mühendisine siyasetçisinden kepapçısına bu şekilde. "mış gibi" yapmak. Öğretmenler üniversiteler bile böyle. İçindeyiz sektörün. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Emre Şimşek yazdı:

Bir de şu açıdan bakın, şu sıcakta yüzlerce adrese gidip teslimat yapmaya çalışıyorlar. Normalde o sıcakta beni dövseler çıkmam ama adam akşama kadar çalışıyor. Yetiştiremediyse çok sorun etmemek lazım. Ben de hiç memnun değilim hiç birinden ama yaptıkları iş de kolay değil.

Değil sadece kargo personeli, tüm hizmet sektörüne elimden geldiğince her zaman nazik davranırım. Kimseyi hor görmem. Ancak işini düzgün yapamıyorsa benim günahım ne?

Restorana gittiniz mesela, garson bi türlü sizin masa ile ilgilenmiyor, her sorduğunuzda da geliyorum diyor. Sonrasında yemek gelmedi, çok geç geldi, soğuk geldi ya da gelirken üstünüze döküldü. Güler yüzle mi karşılarsınız durumu?

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Değil sadece kargo personeli, tüm hizmet sektörüne elimden geldiğince her zaman nazik davranırım. Kimseyi hor görmem. Ancak işini düzgün yapamıyorsa benim günahım ne?

Restorana gittiniz mesela, garson bi türlü sizin masa ile ilgilenmiyor, her sorduğunuzda da geliyorum diyor. Sonrasında yemek gelmedi, çok geç geldi, soğuk geldi ya da gelirken üstünüze döküldü. Güler yüzle mi karşılarsınız durumu?

Bizim temel sorunumuz şu ki fazla pratik zekalıyız ve her işin kolayına kaçıyoruz. Yolun yanındaki çimen bile olsan, en iyi çimen olmak için uğraşmak lazım. Bizim her alanda işini hakkıyla yapan insanlara ihtiyacımız var. Çöp toplayanından, mavi yakalıya, politikacısından , mühendsine kadar.  Ancak bu mentaliteyi bir türlü yeni nesillere işleyemiyoruz. Bu nedenle ülke olarak ilerleyemiyoruz. Çoğunluk tosuncuk gibi voleyi kısa yoldan vurma derdinde. 

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Karasu
(düzenlendi)
Emre Şimşek yazdı:

Bir de şu açıdan bakın, şu sıcakta yüzlerce adrese gidip teslimat yapmaya çalışıyorlar. Normalde o sıcakta beni dövseler çıkmam ama adam akşama kadar çalışıyor. Yetiştiremediyse çok sorun etmemek lazım. Ben de hiç memnun değilim hiç birinden ama yaptıkları iş de kolay değil.

Bu yorumu sizden önce başka bir yoruma yapmıştım.

Hocam sorun aslında geç gelip gelmemesi değildi.Zaten teslim tarihi sitesinde bayram sonrasına aksayabileceği yönünde bilgilendirmesi vardı.

Benim kızdığım nokta ise; bu gün size ulaştırılmak üzere dağıtıma çıkmıştır diyipte, 250 metrelik mesafeye kargoyu teslim etmemeleri benimde çocuğa yalancı çıkmış olmamdı.Ayrıca emireri mi var burda saatlerce evde onu bekleyeceğim üstüne birde gelmeyecek.Hepsini geçersek bile biz getirmiyoruz gel şubeden al hemde 3 gün içinde küstahlığını nerden buluyor bu karaktersizler? İnsanlar nasıl şuurunu dengesini kaybediyor diye düşünürken bu gün adete şuurumu kaybettim.Yazılarımdan anlarsanız hala sakinleşmiş değilim.Bundan sonra ben o çocuğa bir cümle kurduğumda o çocuk o cümlenin doğruluğuna ne kadar itimad eder ne kadar inanır?

İşte tüm mesele bu, ve ticareti yalan üzeri kuranlar olduğu sürece bu hayal kırıklıkları hep devam edecek..

 

https://www.sikayetvar.com/mng-kargo/mng-kargo-klasigi-kotuotesi-teslimat-sekli

 

Bu sitedeki şikayetimde söz konusu firma geri dönüş sağlıyor, ama yanıtı bile içler acısı.Henüz mesai saatleri içerisindeyken ulaşmaya çalıştığım 5 telefon numarasında 4'ü ses vermiyor, 1'de mesai saatleri dışındayız botuna bağlamış.An itibari ile o saatlerde aradığım telefon numaralarının ekran görüntüsünü gönderdim, oyun oynamayı bırakın artık dedim.Hala işgüzarlık zihniyetiyle müşterilerine hizmet verdiklerini düşünmemi isteyip aklımla alay etmeye kalkıyorlar.

tarihinde Osman Karasu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Balık baştan kokar.. PTT yok..

Tüm türkiye tüm işlerde böyle. Yukarıya yapmış gibi görünüp işleri savsaklamak. Marangozundan tamircisine kargocusundan mühendisine siyasetçisinden kepapçısına bu şekilde. "mış gibi" yapmak. Öğretmenler üniversiteler bile böyle. İçindeyiz sektörün. 

Vallahi hocam haklısın, o yüzden yaşam alanını daraltıp, imkan çerçevesinde minimum iletişim içinde sade ve sessiz bir yaşam sürmek en mantıklısı.

 

Bu arada kebapçım sağlam, çevir hocam rotayı aşağıya. 🙂

tarihinde Ahmet Kiriş tarafından düzenlendi
Kebap
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
(düzenlendi)
Erhan Doruk yazdı:

Bizim temel sorunumuz şu ki fazla pratik zekalıyız ve her işin kolayına kaçıyoruz. Yolun yanındaki çimen bile olsan, en iyi çimen olmak için uğraşmak lazım. Bizim her alanda işini hakkıyla yapan insanlara ihtiyacımız var. Çöp toplayanından, mavi yakalıya, politikacısından , mühendsine kadar.  Ancak bu mentaliteyi bir türlü yeni nesillere işleyemiyoruz. Bu nedenle ülke olarak ilerleyemiyoruz. Çoğunluk tosuncuk gibi voleyi kısa yoldan vurma derdinde. 

Erhan bey Pratik zeka dediğiniz konular maalesef sahtekarlık, Hırsızlık, üçkağıtçılık.

İşi hakkıyla yapan herkese ihtiyaç var haklısınız, bu mantığı işlemek eğitimle olur, eğitim aile kurumunda başlar, toplumda devam eder. iyi bir eğitim sistemi yanında bireylerin gelecek kaygısı duymayacağı sosyal  devlet politikalarına ihtiyaç var.

 

Fazladan çalıştığı 3-4 saat mesaisi ödenmeyen çalışan şikayet edemez, işsizlik sorunu had safhada, elindeki işe mecbur sarılıyor piyasada iş yok. Hakkınızı aramak için işsiz kalmayı göze almanız gerekiyor.
 

İşsiz kalınca alacağınız işsizlik maaşı 1/3  oranına düşüyor. O da en fazla 10 ay. Geriye dönük 3 yılda 600 gün priminiz varsa ve işveren sizi işten haksız çıkardıysa hakedersiniz. 


Tersi olan durum yok mu illaki var, eleman işini yapmaz, işine gerekli özeni göstermez, yasal yükümlülüklerini yerine getirmez, ilgili kanun maddesi uyarınca işten çıkartırsın, gider bir avukata,(Onurlu meslek mensuplarını tenzih ederim) avukat kopyala yapıştır dava dilekçesini koyar önüne, dilekçeyi okusan işvereni dövmek istersin ama baştan aşağı yalan. 

 

Sahtekarlığın, hırsızlığın ve üçkağıtçılığın en ağır şekilde cezalandırılmadığı hukuk sisteminde tosuncuk gibi bireyler her dönem olduğu gibi mevcudiyetini korur, çoğalır ve cazipleşir. İnsanların bu yollara yönelmesi ahlak sisteminin de çöküşte olduğunu gösterir. Baştan aşağı kokuşmuşluk.

 

Daha uzun yazmayayım bu konu yazmakla bitmez. 

 

Sözün özü, deveye sormuşlar…

 

İyi geceler…
 

tarihinde Ahmet Kiriş tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Osman Karasu yazdı:

Bu yorumu sizden önce başka bir yoruma yapmıştım.

Hocam sorun aslında geç gelip gelmemesi değildi.Zaten teslim tarihi sitesinde bayram sonrasına aksayabileceği yönünde bilgilendirmesi vardı.

Benim kızdığım nokta ise; bu gün size ulaştırılmak üzere dağıtıma çıkmıştır diyipte, 250 metrelik mesafeye kargoyu teslim etmemeleri benimde çocuğa yalancı çıkmış olmamdı.Ayrıca emireri mi var burda saatlerce evde onu bekleyeceğim üstüne birde gelmeyecek.Hepsini geçersek bile biz getirmiyoruz gel şubeden al hemde 3 gün içinde küstahlığını nerden buluyor bu karaktersizler? İnsanlar nasıl şuurunu dengesini kaybediyor diye düşünürken bu gün adete şuurumu kaybettim.Yazılarımdan anlarsanız hala sakinleşmiş değilim.Bundan sonra ben o çocuğa bir cümle kurduğumda o çocuk o cümlenin doğruluğuna ne kadar itimad eder ne kadar inanır?

İşte tüm mesele bu, ve ticareti yalan üzeri kuranlar olduğu sürece bu hayal kırıklıkları hep devam edecek..

 

https://www.sikayetvar.com/mng-kargo/mng-kargo-klasigi-kotuotesi-teslimat-sekli

 

Bu sitedeki şikayetimde söz konusu firma geri dönüş sağlıyor, ama yanıtı bile içler acısı.Henüz mesai saatleri içerisindeyken ulaşmaya çalıştığım 5 telefon numarasında 4'ü ses vermiyor, 1'de mesai saatleri dışındayız botuna bağlamış.An itibari ile o saatlerde aradığım telefon numaralarının ekran görüntüsünü gönderdim, oyun oynamayı bırakın artık dedim.Hala işgüzarlık zihniyetiyle müşterilerine hizmet verdiklerini düşünmemi isteyip aklımla alay etmeye kalkıyorlar.

Daha önce benzer şeyleri çok yaşadığım için sistemden takip ediyorum dağıtıma çıkarttırmıyorum gidip alıyorum öyle şeyleri. Bizim ufaklık da çok defa hayal kırıklığına uğradı ama alışsın çocuk, malesef ülkemizde hemen her şey hayal kırıklığı:)
 

Sani Gerşon yazdı:

Değil sadece kargo personeli, tüm hizmet sektörüne elimden geldiğince her zaman nazik davranırım. Kimseyi hor görmem. Ancak işini düzgün yapamıyorsa benim günahım ne?

Restorana gittiniz mesela, garson bi türlü sizin masa ile ilgilenmiyor, her sorduğunuzda da geliyorum diyor. Sonrasında yemek gelmedi, çok geç geldi, soğuk geldi ya da gelirken üstünüze döküldü. Güler yüzle mi karşılarsınız durumu?

Bir daha da o restorana gitmem mesela.

Ama bu alternatifi pek olmayan bir şey, bükemediğin bileği es geçip kolundan tutacaksın.  Yani Gidip mutfaktan kendin getireceksin yemeğini 😃

 

Yorum bağlantısı
Çiğdem Kaya Bilgiç

Şimdi pandemide bir de evde bulamayınca kapıya koyup gitme huyu çıktı 

Yorum bağlantısı
Osman Karasu
Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı:

Şimdi pandemide bir de evde bulamayınca kapıya koyup gitme huyu çıktı 

Bundan önceki gelen kargo şu şekilde oldu.

Zil çaldı, diafon'da elinde paketle biri vardı. kargocudur dedim otomatiğe bastım.

Kapıyı açtım gelmesini bekledim.

5 dakika geçti ses seda yok.

Aşağıya indim kimse yok, paket yok.

Akşama doğru komşu geldi, asansörde bulduğunu söyledi, ona teşekkür, kuryere ise ..:)

Bırakıp kaçmış karaktersiz.

Yorum bağlantısı
Çiğdem Kaya Bilgiç

 

Osman Karasu yazdı:

Bundan önceki gelen kargo şu şekilde oldu.

Zil çaldı, diafon'da elinde paketle biri vardı. kargocudur dedim otomatiğe bastım.

Kapıyı açtım gelmesini bekledim.

5 dakika geçti ses seda yok.

Aşağıya indim kimse yok, paket yok.

Akşama doğru komşu geldi, asansörde bulduğunu söyledi, ona teşekkür, kuryere ise ..:)

Bırakıp kaçmış karaktersiz.

Adam cep telefonunu kapıya koymuş gitmiş arasana be adam bari güvenliğe bıraktıralım ya da bırakma ben gelip alayım Allahtan akşama kadar bir şey olmamış 

Yorum bağlantısı
Osman Karasu
(düzenlendi)
Çiğdem Kaya Bilgiç yazdı:

 

Adam cep telefonunu kapıya koymuş gitmiş arasana be adam bari güvenliğe bıraktıralım ya da bırakma ben gelip alayım Allahtan akşama kadar bir şey olmamış 

Kaybolsa ya da kötü niyetli birinin eline geçse, gidip kargom nerde dediğinde birde zeytin yağı gibi üste çıkıp "Biz kargonuzu teslim ettik diye" karşılık verirler.Pazartesi günü çiçeksepetindeki müşteri temsilcisi ile görüştüğümde, erken veya geç farketmez gelen kargonuzu açıp kontrol etmeden almayın imza da atmayın, mümkünse paketi alırken de açarken de kamera kaydı alın bu sizin yasal hakkınız demişti.Bu cümlesine karşılık gelen kuryeyi de paketi de göremiyoruz ki kontrol edelim dediğimde, öyle durumlarda 3-4 dakikalık video kaydı alır bize ulaştırırsanız, hem kargo firmasına hemde satıcı firmaya cezai yaptırım uygulayabiliyoruz demişti.Gerçektende iyice arsızlaşan kargo firmalarına karşı sert tavırlar takınmadan kendilerine gelmeyecekler gibi görünüyor.

tarihinde Osman Karasu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Erhan Doruk yazdı:

Yeni kargo şirketleri çok başarılı. 

Favorilerim

 

Kolaygelsin , amazonprime ve hepsiekspres

 

Hem çalışanları hem de hizmet kalitesi oldukça iyiler. 

 

Başarısının sırrı iş yogunluğunun olmaması.

4.5 yıl kargo firmasında çalıştım, ilk 2-3 seneye kadar gayet iyiydi(internet alışverişi yeni yeni başladığı zamanlar) gitmeden %80 arardık şu saat vıcarında orada olucagız evde birisi olucakmı sorardık.
iş artıkça telefona ayıracak zaman kalmamaya başladı, ben işe başladığımda tek başıma dağıtımı bitiriyordum işi bıraktığımda 3 eleman yetişemiyorduk gelen bütün kargoyu dağıtmaya.
Şuanda hala uğrarım arada sohbet etmeye falan, şuanda 4 kişi çalışıyorlar yine yetişmiyor ve hergeçen gün kargo sayısı artıyor.

Büyük şehirlerde şube uzakta olabiliyor ama küçük yerde yaşayan için şubeden kargoyu teslim almak herzaman daha mantıklıdır.

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım

Bunu gördükten sonra mng yle hiç işim olmaz. Karşı taraf mecburi göndermedikten sonra hiç istemem.ca00dda8d197541e768350d01262aabc.jpg149a218cb90078999014cd75d8e45c5d.jpg

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Ahmet Kiriş yazdı:

Abi aşırı yükü anlarım, teslimat tarihini 1 gün uzun verirsin mevzu kapanır, hiç bir gerekçe gelmeden geldim demeyi izah etmez, sahtekarlık, dolandırıcılık resmen, kurye bugün gelemeyeceğim diye dürüst davransa, ayağına gider kargoyu alırım eyvallah ama sizi salak yerine koymaya çalışan bir bireyin yada işletmenin savunulacak bir tarafı yok. Düşük kar marjı, yüksek işçilik maliyetleri, yetersiz eleman tüm sektörlerin ortak sorunu. Ama yalancılığın, düzenbazlığın izahı olmaz. 

Kargo sektöründe olmayan veya bilmeyen durumu anlaması zor.
1 gün değil 5 gün uzun versende teslimat süresini sorun çözülmez. Çünkü her gün ortalama gelen kargo sayısı aşa yukarı aynıdır(kampanyaların yoğun olduğu zamanlar hariç)dağıtım yetişmiyorsa hergeçen gün dağıtıma yetişmeyen kargosayısı daha çok artar. 
Kargocuların tek sakın günü Salı günüdür.

Gün geçtikçe bu durum çözülmek yerine tam tersi dahada kötüye gidicek gibi duruyor. İş artıyor, gidilcek adres çoğalıyor, mesafe uzuyor ama şubelerdeki eleman ve araç sayısı aynı oranda artmıyor. 

Yorum bağlantısı
Osman Karasu
(düzenlendi)
Ercüment Yıldırım yazdı:

Bunu gördükten sonra mng yle hiç işim olmaz. Karşı taraf mecburi göndermedikten sonra hiç istemem.ca00dda8d197541e768350d01262aabc.jpg149a218cb90078999014cd75d8e45c5d.jpg

 

Ben şimdi resimdeki teslim şeklini geçtim de, o saksıdaki bitkinin yeniden yetişmesi ve o hale gelmesi için 2 aydan fazla zamana ihtiyaç olduğu gibi bakımından da hiç bahsetmiyorum.Şahsen aynı durumla ben karşılaşmış olsaydım, benim evimdeki çiçeklerin birine böyle bir haysiyet ve onur dışı davranışta bulunsaydı biri, öncelikle o şahsı zoraki alıkoyar, o saksıdaki incinen, kırılan ve ölen bitkileri kökleriyle birlikte yedirir, sonra saksının ve bitkinin keffareti olarak 50 Litre toprak ve aynı bitkinin tohumlarını yeniden aldırır öyle gönderirdim.

tarihinde Osman Karasu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
 
Ben şimdi resimdeki teslim şeklini geçtim de, o saksıdaki bitkinin yeniden yetişmesi ve o hale gelmesi için 2 aydan fazla zamana ihtiyaç olduğu gibi bakımından da hiç bahsetmiyorum.Şahsen aynı durumla ben karşılaşmış olsaydım, benim evimdeki çiçeklerin birine böyle bir haysiyet ve onur dışı davranışta bulunsaydı biri, öncelikle o şahsı zoraki alıkoyar, o saksıdaki ölen bitkileri kökleriyle birlikte yedirir, sonra saksının ve bitkinin keffareti olarak 20 Litre toprak ve aynı bitkinin tohumlarını yeniden aldırır öyle gönderirdim.
Önce o adamı bulmak lazım
Acente kaç tane dağıtıcı var hangisi sizin kargonuzu dağıttı bulamayız yalanını attı
Öyle olunca sizin yapacağınız işin bip bip bip bip bip dedim kapattım telefonu.
Başka da birşey olmadı
Yorum bağlantısı
Osman Karasu
Ercüment Yıldırım yazdı:

Önce o adamı bulmak lazım
Acente kaç tane dağıtıcı var hangisi sizin kargonuzu dağıttı bulamayız yalanını attı
Öyle olunca sizin yapacağınız işin bip bip bip bip bip dedim kapattım telefonu.
Başka da birşey olmadı

 

Güvenlik kamerasının önemi böyle durumlarda büyük rol oynuyor.İnsanların aklımızla alay etmesinin önüne geçen bir kolaylık aslında.Yalan söylediklerinde görüntüleri önlerine attığınızda söz meclisten dışarı "kuyruğunu kıstıran, kulaklarını ve dişlerini geri çeken itler" gibi pusup boyun bükmelerini sağlar.Ha istediğim bumu? asla! bir insanın bu duruma düştüğünü görmek haklı da olsam beni üzer, hatta yapacağımı da unutur o acınası haline karşı dönüp giderim.Fakat bazı insanların bu dilden anladığını unutmamak gerekir.

Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de sorunun genel anlamda personelde olmadığını, yetersiz sayı ile çalışan şubelerde olduğunu düşünüyorum.
Ha dağıtıcının da hatası elbet olacaktır ancak asıl sebep bence personel başına düşen aşırı yük

Aynen durum bu Mehmet abi. İşin düzgün ve sorunsuz yürümesi için işyükünü karşılayabilecek fazla araç ve personel olması lazım, çünkü hergeçen gün iş artıyor ama firmalar, firmanın kendi bünyesinde olan şubelerde kısmen bu sorun daha az oluyor ama acentelik verdiği yerlerde gider az olup kar fazla olsun mantığı ile çalıştığı için hep 1-0 geride başlıyorlar işe.

Örnek olarak bir kişiye 50 kargo verirsin herkezi eve gitmeden arar, veya eve gittiğinde bulamayınca arar vs. çünkü boş zamanı fazlasıyla vardır ama 100 kargo verirsen  onun için 3-5 dk da değerli olduğu için telefonla zaman kaybetmek için uğraşmaz, arayacak ya kapalı olcak telefon, yada 2 dk bekleyin üst komsudaydım geliyorum diycek, evde değilim yan apartmandayım oraya getirebilirmisiniz vs vs diye işi uzayacak.

Personel sonuçta şubede oturup veya arkadaşıyla kafede oturup sohbet etmiyor.

Şıkayet eden arkadaşların 1-2 gün bi kurye ile zaman geçirme sansı olsa anca o zaman anlarlar onları.  Ben hiçbir şekilde adrese teslim kargo siparişi vermem, şubeden teslim alırım. Hem çalışana yük binmesin hemde ben canım istediğinde gidip alabiliyim diye.
 

Yorum bağlantısı
Osman Karasu
(düzenlendi)
Uğur Kamil yazdı:

Aynen durum bu Mehmet abi. İşin düzgün ve sorunsuz yürümesi için işyükünü karşılayabilecek fazla araç ve personel olması lazım, çünkü hergeçen gün iş artıyor ama firmalar, firmanın kendi bünyesinde olan şubelerde kısmen bu sorun daha az oluyor ama acentelik verdiği yerlerde gider az olup kar fazla olsun mantığı ile çalıştığı için hep 1-0 geride başlıyorlar işe.

Örnek olarak bir kişiye 50 kargo verirsin herkezi eve gitmeden arar, veya eve gittiğinde bulamayınca arar vs. çünkü boş zamanı fazlasıyla vardır ama 100 kargo verirsen  onun için 3-5 dk da değerli olduğu için telefonla zaman kaybetmek için uğraşmaz, arayacak ya kapalı olcak telefon, yada 2 dk bekleyin üst komsudaydım geliyorum diycek, evde değilim yan apartmandayım oraya getirebilirmisiniz vs vs diye işi uzayacak.

Personel sonuçta şubede oturup veya arkadaşıyla kafede oturup sohbet etmiyor.

Şıkayet eden arkadaşların 1-2 gün bi kurye ile zaman geçirme sansı olsa anca o zaman anlarlar onları.  Ben hiçbir şekilde adrese teslim kargo siparişi vermem, şubeden teslim alırım. Hem çalışana yük binmesin hemde ben canım istediğinde gidip alabiliyim diye.
 

 

Burda firmanın hizmet ve hizmetsel yükümlülükleriyle ilgili prosedür ve iş yükü müşteriyi bağlamaz.Dolayısıyla kargo da çalışan kuryenin durumu da müşteriyi bağlamaz.Kurye çalışanının standart dışı iş yükünü istemeden de olsa kabul etmesi sonucu, faturayı müşteriye çıkarması asla kabul edilemez.

Yapabileceğinden fazlası veriliyorsa sana, yapabileceğin kadarını yerine getirir kalanını şubeye teslim eder, hadi eyvallah der çıkar gidersin.Neden sana verileni tam yapmadın diye çıkıştıklarında ise; tamam yarın beraber çıkalım dağıtıma benim yaptığım gibi siz 50 değilde 100 koli dağıtım yapın müşteri memnuniyeti sağlayın, sizin gibi yapacağım dersin ve güzel de kapaklarsın.Ama yok bunu yapmaz isen; gittiğin her yerde, yaptığın her işte muzafer olamaz ezilir ve üzülürsün.Çalışanın prensipleri işverenden fazla olmadığı sürece rahat çalışamaz ve başarılı hizmet veremez.

 

Çok basit bir örnekle bana bir iş geldiğinde, eğer o proje benim bakış açıma uymuyorsa kabul etmiyorum.İstenen işin içerisinde eksik ve hatalı istekler varsa; doğrusunu izah edip o sorunları ortadan kaldırıyorum.Direttiğinde yapmam diyorum, ben böyle istiyorum dediğinde ise; senin istediğin ve benim yaptığım bu işi kimseye referans gösteremem ve bu projeyi üstlenmem dediğimde  ya yaptırmıyor, ya da boyun eğiyor.Çünkü işi veren kişi istediği işin nerede nasıl kullanılacağını bilemez, hazır yapıyı alır ticareti için kılıflar kullanır, uzun vade de karşılaşabileceği sorunları öngöremez ve nasıl başedeceğini de bilemez.Yıllar sonra bana gelipte ya bunu neden böyle yapmadık neden söylemedin diye sonradan çıkışmasındansa baştan herşeyi tartışmak daha olumlu ilişkiler doğurur.

 

Ben bunlara kafa tutarsam işime taş koyarlar beni kovarlar diye korkarak çalışır ve insanları mağdur edersen, hem kazandığın paranın bereketini göremezsin, hem de o korktuğun insanların yanında hiç bir zaman hiç bir değerin olmaz.Her ne iş olursa olsun, önce ahlak ve adalet kapsamında iş içeriği çerçevelenmeli ve o şekilde de işlemelidir.

tarihinde Osman Karasu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Osman Karasu yazdı:

 

Burda firmanın hizmet ve hizmetsel yükümlülükleriyle ilgili prosedür ve iş yükü müşteriyi bağlamaz.Dolayısıyla kargo da çalışan kuryenin durumu da müşteriyi bağlamaz.Kurye çalışanının standart dışı iş yükünü istemeden de olsa kabul etmesi sonucu, faturayı müşteriye çıkarması asla kabul edilemez.

Yapabileceğinden fazlası veriliyorsa sana, yapabileceğin kadarını yerine getirir kalanını şubeye teslim eder, hadi eyvallah der çıkar gidersin.Neden sana verileni tam yapmadın diye çıkıştıklarında ise; tamam yarın beraber çıkalım dağıtıma benim yaptığım gibi siz 50 değilde 100 koli dağıtım yapın müşteri memnuniyeti sağlayın, sizin gibi yapacağım dersin ve güzel de kapaklarsın.Ama yok bunu yapmaz isen; gittiğin her yerde, yaptığın her işte muzafer olamaz ezilir ve üzülürsün.

Ama bunu yapmazda, ben bunlara kafa tutarsam işime taş koyarlar beni kovarlar diye korkarak çalışır ve insanları mağdur edersen, hem kazandığın paranın bereketini göremezsin, hem de o korktuğun insanların yanında hiç bir zaman hiç bir değerin olmaz.Her ne iş olursa olsun, önce ahlak ve adalet kapsamında iş içeriği çerçevelenmeli ve o şekilde de işlemelidir.

Kime diycen? bunu subeyse fırma, acenteyse acente sahibi bilmiyormu sanıyorsunuz?

Ayrıca o 100 kişinin 80 zaten durumdan memnundur, eline kargosu ulaşmayan 20 kişi sıkayetcidir sadece.

Örneği kendimden veriyim, üstede yazdığım gibi 4.5 yıl kargoda çalıştım son 1.5 yılda işler iyice artmaya başladı hergeçen gün.
Son aylarda yanıma sadece teslim edebilceğim sayıda kargo alır çıkardım, çoğu dükkan ve genelde %80 eve olduğunu bildiğim sorunsuz kargoları. Doğal olarak onlar %100 memnundu benden ama adresleri pakette düzgün yazmayan veya evde durmayan yada aradıgımda evde bırı vardır ama gidince kimse evde olmayan tiplerın kargolarını yanıma giç almadığım için benden hiç memnun olmazdı. kesin dağıtabilceğim kargolar dışında sorunlu kargolarıda yanıma alıp gitsem bu sefer kesin teslim edebilceğim kişilerdende madur olanlar olucaktı.

Bu durumda suçlu ben(yani kurye)mi yoksa firma veya acente sahibimi? 


Kargoculu bırakmamdakı neden bugünleri o zamanlardan azçok tahmın etmemdi, işler iyice artıcak ve sorunlar dahada artıcak olmasıydı. Tahmin ettiğimdende fazla arttı. 

 

Yorum bağlantısı
Osman Karasu
(düzenlendi)
Uğur Kamil yazdı:

Kime diycen? bunu subeyse fırma, acenteyse acente sahibi bilmiyormu sanıyorsunuz?

Ayrıca o 100 kişinin 80 zaten durumdan memnundur, eline kargosu ulaşmayan 20 kişi sıkayetcidir sadece.

Örneği kendimden veriyim, üstede yazdığım gibi 4.5 yıl kargoda çalıştım son 1.5 yılda işler iyice artmaya başladı hergeçen gün.
Son aylarda yanıma sadece teslim edebilceğim sayıda kargo alır çıkardım, çoğu dükkan ve genelde %80 eve olduğunu bildiğim sorunsuz kargoları. Doğal olarak onlar %100 memnundu benden ama adresleri pakette düzgün yazmayan veya evde durmayan yada aradıgımda evde bırı vardır ama gidince kimse evde olmayan tiplerın kargolarını yanıma giç almadığım için benden hiç memnun olmazdı. kesin dağıtabilceğim kargolar dışında sorunlu kargolarıda yanıma alıp gitsem bu sefer kesin teslim edebilceğim kişilerdende madur olanlar olucaktı.

Bu durumda suçlu ben(yani kurye)mi yoksa firma veya acente sahibimi? 


Kargoculu bırakmamdakı neden bugünleri o zamanlardan azçok tahmın etmemdi, işler iyice artıcak ve sorunlar dahada artıcak olmasıydı. Tahmin ettiğimdende fazla arttı. 

 

Suç başından kuyruğuna kadar yapının bütününü kapsar.Sana sorunun kaynağını sordum iş yükünün artması dedin, daha üste çıkalım şubeye sorduğumuzda kar marjımız daha fazla eleman alımına izin vermiyor diyerek ana merkeze yönlendirir, ana merkeze aynı soruyu yönelttiğinde ise; yılın belli zamanları yoğunluk nedeniyle kısa süreli aksaklıklar ya da hizmet kalitesinde ufak düşüşler yaşanabilir şeklinde politik yanıtlar verecek.

Oysa ki; çalışanlar olarak biz standart dışı iş yükünü eksiksiz bir biçimde karşılayamayacağımızı net bir dille belirtmiş olsak, ortaya çıkan sorunlar ve şikayetleri müşterilerin halka açık platformlardan duyurmasındansa, sizden bizzat birinci ağızdan duymaları, bir kere daha düşünmelerini ve geri adım atmalarını sağlayacaktır.Çünkü siz onların elleri ve ayaklarısınız, siz olmadan onlar varlıklarını sürdüremezler, ama siz ne yardan ne serden vazgeçerim derseniz, oluşan hatayı hatası olmasına rağmen kimse kabullenmez ve bu bozuk hizmet anlayışıyla yoluna devam eder.

 

Bazı haberlerde duymuşsunuzdur, filanca şehirde 10.000 maaşla çoban aranıyor diye, o bölgede yaşayan ve zor koşullarda geçinen insanlar yok mu var? Ama yapılacak işin ağırlığını ve ciddiyettini bildiklerinden dolayı, kolay ve ağrısız para kazanma derdinde olanlar cesaret edip yapamıyor.

Burda işi değerli kılan işi yapacak adamın bulunmamasıdır.Kendisi yapamazmı çoban arayan adam yapar yapıyordurda, ama işin zorluğunu da bildiğinden, işini bilen bir çobanın işine karışmaktan çekinir ve onu işiyle başbaşa bırakır.Yoksa hem çobanı kaybeder hemde zamanla sürüsünü..Kargo firmalarında çalışanlar da yaptıkları işin daha fazla değer kazanmasını istiyorlarsa; hizmet kalitesini arttırmalı ve güvene dayalı bu hizmetlerinin işverenin değil de, müşterinin istediği gibi yapmalıdır.Bu durumda zaten başarı kaçınılmaz olacak, o bölgenin o şubesi hiç şikayet almayacak ve index puanı yükselecektir.

 

Fazla açılmaya gerek yok sadece bu forumdaki ve bu konudaki bazı yorumlara bakarsak; içinde telefon olan kargo paketinin ulu orta bırakılması, bir başka paketin çiçeklere zarar verecek şekilde ulu orta saksıya bırakılması, asansöre bırakıp gidilmesi gibi çeşitli etik olmayan teslimat şekillerini görmüşsündür.

 

Burda suç şu kapsamda ele alınır.

Müşteri-teslim yapan kurye-firma

 

Müşteri bu durumu yaşayıpta ilgili birimlere ve kamuoyuna yaşadığı olumsuzlukları bildirmekle toplumsal ve bireysel olarak yükümlüdür.

Çalışlan bu teslimat şekliyle koşulsuz sorumludur.Alıcıyı bulamıyorsa geri götürmeli güvenli yerde paketi muhafaza etmeliydi.

Firma bu teslimat şeklinden koşulsuz sorumludur.Çalışanlarının teslimat süreçlerini daha yakından takip etmeliydi.

 

Eğer müşteri görevini yerine getirmezse yaşanan olumsuzlukta ve sonraki olası kötü teslimatlarda daha önce yaşadığı bu sorunu insanlarla paylaşmadığı için suçun bir tarafı da ona aittir suçludur.

Çalışan bu teslimat şekliyle hem müşteriyi hem de çalıştığı kurumu mağdur ettiği için suçludur.

Firma müşterisinin emanet ettiği ürüne teslimat sürecinde sahip çıkamadığı için suçludur.

tarihinde Osman Karasu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Uğur Kamil yazdı:

Kargo sektöründe olmayan veya bilmeyen durumu anlaması zor.
1 gün değil 5 gün uzun versende teslimat süresini sorun çözülmez. Çünkü her gün ortalama gelen kargo sayısı aşa yukarı aynıdır(kampanyaların yoğun olduğu zamanlar hariç)dağıtım yetişmiyorsa hergeçen gün dağıtıma yetişmeyen kargosayısı daha çok artar. 
Kargocuların tek sakın günü Salı günüdür.

Gün geçtikçe bu durum çözülmek yerine tam tersi dahada kötüye gidicek gibi duruyor. İş artıyor, gidilcek adres çoğalıyor, mesafe uzuyor ama şubelerdeki eleman ve araç sayısı aynı oranda artmıyor. 

İnsana değer verilirse gerekli yatırımlar yapılır . İşverenin umrunda değil ki kargolar yetişmemiş yada çalışan akşam mesaiye kalmış. Kargo ücretlerine pandemide ciddi zam yapıldı ancak hizmet olarak büyük firmalarda ben değişen birşey görmedim. Çalışan maaşlarında da pek değişiklik olduğunu düşünmüyorum. Performansa dayalı bir ücretlendirme olmadığı için , çalışan memur gibi aynı maaşı alıyorsa "kendimi neden yetişmek için yırtayım  ki" diye düşünüyordur.  Bu mentaliteyi değiştirip, çalışana emeği karşılığı ücret ile, iş yükünü konforlu çalışacağı seviyeye çekmek lazım.

 

 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Mehmet Ozyurek yazdı:

Ben de sorunun genel anlamda personelde olmadığını, 

 

Bence de sorun personelde değil ama şirketler en ufak şikayeti personele yıkıyor. Bir defa şikayet için aradım PTT Kargo'yu ve şu personelin hatası işten çıkarılacak falan filan dediler. Dedim napıyorsunuz? Şikayeti geri çektim. Adam benim yüzümden işten olacaksa sorun değil 3-5 liralık ürün olmayıversin. Sonuçta şirketlerin az eleman çalıştırması ve disiplinsizlik sorunların kaynağı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...