İçeriğe Yönlendir

Kalorifer Borusundan Gelen Sıcaklık.


Cengizhan Bekir BAYRAM

Recommended Posts

Cengizhan Bekir BAYRAM

Merhaba abiler,

2009 Seat leon aracımda sadece sol önde ayak altından müthiş bir sıcaklık geliyor. Kış aylarında çok sorun olmuyor aracın içi ılık duruyor diye sorun olmamıştı fakat bu yaz sıcaklar normalin çok üzerinde oldugu için bu alttan gelen sıcaklık aşırı derecede bunaltıyor. Kısa mesafede bile klima açmak zorunda kalıyorum. camları açmak işe yaramıyor . Başta motor ısısı fazla geliyor diye düşündüm  fakat Dün kontrol etmek için aracın şoför tarafından altına yattım baktım 2 tane metalik boru var aşırı ısınıyor el değmiyor. sıcaklıgın ordan geldigini farkettim . kalorifer ızgarasından serin hava geliyor normalde oradan motor ısısı gelmiyor. Bu borular peteğe giden borular mıdır ? ve bu borular üzerinde muhafaza etmek için bir koruma kapak oluyor mu ? Oluyorsa nasıl ve nereden temin ederim , Adı ne diye geçer .  Nerede satılır.

Fotoğraftaki yer açıktadır.

 

https://www.hizliresim.com/jxudqg3 

Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
Servet Aydın yazdı:

Araç lpg'li mi dizel mi?

LPG'li abi araç

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Lpg hattı hatalı bağlanmış olabilir. Kalorifer klima kapalı iken soğuk üflüyor değil mi?

Yorum bağlantısı
Cengizhan Bekir BAYRAM
Servet Aydın yazdı:

Lpg hattı hatalı bağlanmış olabilir. Kalorifer klima kapalı iken soğuk üflüyor değil mi?

Aynen abi normalde en sogukta duruyor. kapalı iken de bütün ızgaralardan soguk geliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Servet Aydın yazdı:

Lpg hattı hatalı bağlanmış olabilir. 

 

Muhtemelen öyle olmuştur abi. Ekseriyetle kalorifer hattına bağlıyorlar sanırım daha kolaylarına geliyor. 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Kalorifer peteginden devamli sicak su dolasir bu normal durum. Ama kapak olmasi gerekiyor orda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek

2010 leonum var lpgli. Ayniy sorun bende de var. 1.6 fsi golfumde de vardı ancak daha azdı (kapak var direk görünmüyor leonda yok)
Herhangi bir yanlış bağlanma sorunu yok. O plastik siyah kapağın altında kalorifer peteği var.

Yapılacak işlem peteğin ordaki küçük siyah kapak ( boruların sonundaki ) sökülür araç keçesi yapıştırılır. Kapak kapatılır. Dışarda görünen borulara da aynı şekilde keçe sarılır.

Sıcak su sürekli orda devirdaim halinde. İki boru da sıcak olmalı. Vesile ile kalorifer peteğiniz tıkanır ya da delinirse değiştirmek için torpido sökmeye gerek yok. Fotoğraf çektiğiniz yerden kolay bir şekilde sökülüyor.

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
Hımm. Vana ile havayı mixliyor.
Aynen öyle abi. Benim aracın eski sahibi siyah silikon ile peteğin kenarlarını kapatmış hava gelmesin diye ama çözüm olmuyor.

Petek değiştirmek için peteği söktüğümde gördüğüm şu önde klima peteği arkada (teybe dogru) kalorifer peteği. Arada bir klape var. Dereceye göre açılıp kapanan. Ancak zamanla klape kenarlarından hava sızıyor ve kalorifer peteğine değiyor. Isınan hava peteğin kenarından şoför ayaklarının ordan araç içine geçiyor.

Şoförün yüzüne doğru gelen sıcak hava insani bunaltıyor. Ben peteği değiştirirken yanında verilen süngeri dikkatlice peteğin kenarına yapıştırmama rağmen sorun çözülmedi.


Doblo d3 te de benzer sistem var ve leondaki gibi yarım kapak var borular açıkta ama kapağın arkasında yalıtım var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

12volt elektro vana bağlayıp içeriden tamamen katılabilir sistem. Basit ve ucuz kesin çözüm

Yorum bağlantısı
Yasin Şimşek
12volt elektro vana bağlayıp içeriden tamamen katılabilir sistem. Basit ve ucuz kesin çözüm
Evet o zaman kesin çözüm olur ancak benim aracımda lpg regülatörü seri bağlı bu hatta , vana bağlarsam regülatörüm ısınmaz , parelel bağlı olsa hiçbir sorun yaşanmaz. Ben bi ara keçe koydum oraya sorun çözüldü ancak kapağa göre kesip biçmem gerek kötü görünmemesi açısından
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
12volt elektro vana bağlayıp içeriden tamamen katılabilir sistem. Basit ve ucuz kesin çözüm
Yarın akşam geliyorum o halde, aynı durum bende de var
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Evet o zaman kesin çözüm olur ancak benim aracımda lpg regülatörü seri bağlı bu hatta , vana bağlarsam regülatörüm ısınmaz , parelel bağlı olsa hiçbir sorun yaşanmaz. Ben bi ara keçe koydum oraya sorun çözüldü ancak kapağa göre kesip biçmem gerek kötü görünmemesi açısından

Senin araç için çift yönlü vana kafi
Yarın akşam geliyorum o halde, aynı durum bende de var

500 avron yoksa gelme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İşin ciddi yanı, buhar vanası olacak biri normalde kapalı diğeri açık. Sanırım 300 400 tl civarı her biri. Pirinç olduğu için pahalı. Plastik olanları 80 100 arası ancak 90 derece çoğu max. Pirinç olup yerli bulunabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aynı sorun Cruze da var. Ama sadece kış aylarında veya dur kalk trafikte hareketsiz kalınca ayağıma sıcaklık geliyor. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Cengizhan Bekir BAYRAM

Sorun çözüldü. Ayak altından gelen sıcaklıgı havalandırma borusundan gelen sıcaklık sanıyorduk. Dün direksiyon altında ki plastik aksamı söktükten sonra kalorifer peteginin tam ordan geldigini farkettim. koruma plastigini söktükten sonra etrafını kontrol ettigimde petek için izolasyon süngeri yoktu. plastik kapak ta orayı tam kapatmadıgı için köşelerden inanılmaz sıcaklık geliyordu . Gidip yarım metre izole için yapışkanlı ısıya dayanıklı sünger aldım ve hava gelebilecek her yeri kapatıp ardından kapağı kapattım . %100 olmasa da %95 gelen havayı kesti ve bu sıcaklarda bunalmaktan kurtuldum.

Aynı sorunu yaşayanların  petek kısmını kontrol etmelerinde fayda var.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...