İçeriğe Yönlendir

DPF Temizleyici/Koruyucu Yakıt Katkıları


Ü.Emre Kartal

Recommended Posts

Ü.Emre Kartal

Merhaba, 

 

Piyasada birçok markanın DPF rejenerasyonuna destekleyici yakıt katkıları mevcut. Enjektör temizleyicisine dahi tam olarak alışamamışken bu tarz ürünlere dair çok tatminkar veri edinemedim. 

 

Aramızda kullanan, olumlu olumsuz sonuç gözlemleyen var mıdır?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçen gün Tunap 184 attım depoya. Benim araç 70bin km'ye geldi. Ne yapıyor gözle göremiyorum tabi ama, TUNAP a çok güveniyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Sani Gerşon yazdı:

Geçen gün Tunap 184 attım depoya. Benim araç 70bin km'ye geldi. Ne yapıyor gözle göremiyorum tabi ama, TUNAP a çok güveniyorum.

Bende geçen Motul enjektör temizleyici koymuştum depoyu bitirdim. Biraz devirlenme arttı gibi. 

 

Dpf de uyarı yok fakat manuel rejenerasyon sonrası kurum fazla diyor hala. 2 kere yaptırdım farklı zamanlarda (arasında uzun yol yapıp devirli de kullandım) ama değişmedi. 

 

Motul sipariş ettim ama bakalım faydası olacak mı.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

 LIQUI MOLY  ben bu markanın dizel partikül temizleyicisinden kullandım.Açıkcası ondan mı yoksa dpf arıza uyarısı sönene kadar 3 4 kezde yüksek devirli sürüşler yaptım ondan mı bilmem.

Ama katkıyı koyduktan sonra 1 kez daha devirli sürüş yaptım sonrasında uyarı hiç yanmadı.

Clio 4 aracımızın o zamandan beride bir daha uyarı vermedi 8 ay kadar oluyor.Ben işe yaradığını düşünüyorum :) 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ü.Emre Kartal yazdı:

manuel rejenerasyon sonrası kurum fazla diyor hala.

Sökülüp temizlenmesi gerekebilir ya da TUNAP'ın yine sökülmeden temizleme sistemi var, o yaptırılabilir.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Sani Gerşon yazdı:

Sökülüp temizlenmesi gerekebilir ya da TUNAP'ın yine sökülmeden temizleme sistemi var, o yaptırılabilir.

Bunu deneyip olmazsa sökmeden temizlik denerim diye düşündüm. Söktürmelik bir arıza kodu vs yok, iş aynı iş olacağından gereksiz söktürmek istemiyorum. 

 

Devirli kullanıyorum biraz, önceden biraz devirsiz kullanıyordum gibi geliyor(aslında hiç dpf rejenerasyonu devreye girmezdi ben tedbiren yapardım manuel) ama son 6 aydır istasyon değiştirdim iş güç derken uzun yol yapmama rağmen manuel yapmayı atladım. Ya yakıttan ya da benim kullanımımdan birikti diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Benim araç şuan 105bin km'de ve hiç katkı(enjektör,Dpf) kullanmadım henüz. Kullanmak gerekir mi bilmiyorum aklımda hep bir şüphe var nedense. Babamda 2010 TDCİ C-max var 30bin km civarından almıştık aracı şuan 155bin km civarında km'si. Ona da hiç katkı kullanmadık. Bir sıkıntı da yok çok şükür.:nazar:

70bin km'de aldım aracı benden önceki sahibi hangi istasyonu kullanıyordu bilmiyorum. Ben ilk başta Opet kullanıyordum, gaza yüklenince hafif duman atma vardı, Shell'e geçtim şuan duman atma yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Ahmet Türedi yazdı:

 LIQUI MOLY  ben bu markanın dizel partikül temizleyicisinden kullandım.Açıkcası ondan mı yoksa dpf arıza uyarısı sönene kadar 3 4 kezde yüksek devirli sürüşler yaptım ondan mı bilmem.

Ama katkıyı koyduktan sonra 1 kez daha devirli sürüş yaptım sonrasında uyarı hiç yanmadı.

Clio 4 aracımızın o zamandan beride bir daha uyarı vermedi 8 ay kadar oluyor.Ben işe yaradığını düşünüyorum :) 

 

3. şişeyi geçen gün kullandım. Ben memnunum. Yılda 1 kere kullanıyorum

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Mert Gulkokan yazdı:
Fırat Önal yazdı:
3. şişeyi geçen gün kullandım. Ben memnunum. Yılda 1 kere kullanıyorum

Ben oksijen sensörünü sökemediğim için uygulayamadım maalesef

Bende anlamam sensörden falan. Bir ara kısa mesafe kullanımdan sonra sürekli jenerasyon yapıyordu. Bunu kullandım jenerasyon yaptığını ben görmüyorum. Arabanın rahatladığını hissediyorum. 

Yorum bağlantısı
Deniz Kom

Arabayı ilk aldığımda (180bin km) 5 bin km'de bir kullanıyordum. Daha sonra sistemi bir söktürdüm, işe yaramadıklarını fark ettim ve kullanmıyorum. Katkılı mazot da kullanmıyorum. 30bin km'dir maşallah hiç problem o konuda yaşamadım. 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Arabadan o kadar anlamam ancak yakıta birşey kattığınızda bazı parametreler değişmesi gerekir ki temizleme veya bit etki oluştursun. Ancak bu etki motor yanma odası, enjektör,egzos gibi sistemlere normal halinden farklı şartlar oluşturacağı için araca zarar verebilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Deniz Kom
Hüseyin Sönmez yazdı:

Arabadan o kadar anlamam ancak yakıta birşey kattığınızda bazı parametreler değişmesi gerekir ki temizleme veya bit etki oluştursun. Ancak bu etki motor yanma odası, enjektör,egzos gibi sistemlere normal halinden farklı şartlar oluşturacağı için araca zarar verebilir diye düşünüyorum.

Aslında yakıta yapılan bu katkılar çok da fark yaratacak miktarlarda değil. 60 litrelik depoya 300 ml koyuyorsunuz. Bu da 1:200 seyreltme demek. Türkiye'de mazotun setan değerlerinin zaten düşük (özellikle son 1 senedir dikkat ediyorum) ve kirliliğinin de yüksek olduğunu hesaba katarsak, mazot olması gerektiği kıvama geliyor diyebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Ferit Erken

176.000 km oldu ve hiç bir katkı kullanmadım halen. DPF ile ilgili hiç uyarı bile almadım. Biraz şans işi gibi, günlük trafiğe takılıyorsanız ve düşük devirlerde dizel uzun vadede sıkıntı çıkarıyor. Ben 10 yıldır aktif kullanırım aracımı, dizel için devir önemli, birde trafikte dur-kalk mevzusu bende pek yoktur. Aklıma gelmişken bakım zamanı yağ değişimi yaparken orjinal dpf'li araca uygun yağ kullanmaya özen gösterin.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ümit Türk yazdı:

Hangi yakıtları kullanıyorsunuz. 

Markadan ziyade istasyonun titizliği ile ilgi bence. A markası genel problemli olsa piyasada kalmaz. 

Alptuğ Özcan yazdı:

Benim araç şuan 105bin km'de ve hiç katkı(enjektör,Dpf) kullanmadım henüz. Kullanmak gerekir mi bilmiyorum aklımda hep bir şüphe var nedense. Babamda 2010 TDCİ C-max var 30bin km civarından almıştık aracı şuan 155bin km civarında km'si. Ona da hiç katkı kullanmadık. Bir sıkıntı da yok çok şükür.:nazar:

70bin km'de aldım aracı benden önceki sahibi hangi istasyonu kullanıyordu bilmiyorum. Ben ilk başta Opet kullanıyordum, gaza yüklenince hafif duman atma vardı, Shell'e geçtim şuan duman atma yapmıyor.

2010 modelde dpf yoktur muhtemelen, egr vardır sadece. Bu bile büyük etken oluyorlar

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ferit Erken yazdı:

176.000 km oldu ve hiç bir katkı kullanmadım halen. DPF ile ilgili hiç uyarı bile almadım. Biraz şans işi gibi, günlük trafiğe takılıyorsanız ve düşük devirlerde dizel uzun vadede sıkıntı çıkarıyor. Ben 10 yıldır aktif kullanırım aracımı, dizel için devir önemli, birde trafikte dur-kalk mevzusu bende pek yoktur. Aklıma gelmişken bakım zamanı yağ değişimi yaparken orjinal dpf'li araca uygun yağ kullanmaya özen gösterin.

Focus 2.5'larda dpf yoktu diye hatırlıyorum. 3'lerle gelmiş olmalı.

Yorum bağlantısı
Fırat Önal
Focus 2.5'larda dpf yoktu diye hatırlıyorum. 3'lerle gelmiş olmalı.
Var Sani. Sanırım 2011 e kadar sıvı tip kullanıldı. Sıvısı değişiyor. 2011 lerde sıvı yok ama dpf var
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ferit Erken
Focus 2.5'larda dpf yoktu diye hatırlıyorum. 3'lerle gelmiş olmalı.

2,5 kasada DPF var.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Kiriş
Sani Gerşon yazdı:

Geçen gün Tunap 184 attım depoya. Benim araç 70bin km'ye geldi. Ne yapıyor gözle göremiyorum tabi ama, TUNAP a çok güveniyorum.

Hiçbirşey yapmamışsa bile, kesin birşeyler yapmıştır. 😂😂😂

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan
Ü.Emre Kartal yazdı:

2010 modelde dpf yoktur muhtemelen, egr vardır sadece. Bu bile büyük etken oluyorlar

Evet 2010 da DPF yok sıvı sistem var. Söylemek istediğim hiç katkı maddesi kullanılmadı. Enjektör temizleyici katkı kullananlarda var

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Ford ustam derdi ki katkı ve temizleyici malzemelerinin hiçbir faydası yok  Hatta zararı var. Onları kullananlar er yada geç sanayi yolunu tutacaklar. 

Doğru kullanım ile bunlara gerek yok.  Tamamen kullanıcıdan kaynaklanan durum derdi. 

Her Shell istasyona girişimde sürekli teklif ediyorlar.  

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ümit Türk yazdı:

Ford ustam derdi ki katkı ve temizleyici malzemelerinin hiçbir faydası yok  Hatta zararı var. Onları kullananlar er yada geç sanayi yolunu tutacaklar. 

Doğru kullanım ile bunlara gerek yok.  Tamamen kullanıcıdan kaynaklanan durum derdi. 

Her Shell istasyona girişimde sürekli teklif ediyorlar.  

Doğru ama eksik bir şey var. Bu katkıların hedefi zaten sorun çözmek ya da kusursuzlaştırmak değil. Süreci geciktirmek, başlangıçta ise önlemeye yardımcı olmak. 

 

Katkı kullanan da kullanmayan da mutlaka gidecek. Ama ne zaman ne şekilde gidecek o önemli. 

 

Enjektör dpf temizliği ile egr temizliği farklı. Egr temizleyici mekanik kuvvetle zor temizlenen bir şeyi temizleyemez mesela. Ama kimyasal olarak çözülebilen bir şeyi katkı belirli oranda çözebilir. Yani demek istediğim neyi nerede ve ne zaman kullandığımız da önemli. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...