İçeriğe Yönlendir

Skoda Yeti 1.2 TSI DSG Tavsiye


Levent Güzelkalp

Recommended Posts

Levent Güzelkalp
1.2 tsi motorda ciddi yağ eksiltme sorunu duyuyorum sıkça, bu husus da araştırılmalı.
Bende duydum abicim lakin genelde vv oluyormus (tabi en cok o marka var ) skoda pek duyulmuyormus
DSG 2014 öncesi kuru kavrama ile çalıştığı için kavramaların aşınanları değiştiriliyor diye biliyorum. Bu da nereden baksanız 7000-10000 TL arasında çıkar diye tahmin ediyorum.
 
Yağ eksiltme şikayetleri VW grubunda vardı ama Skoda'da hiç duymadım.
Hiim dogrudur abi insallah alacagimizda degismitir bize kismet olmaz o 10 bin _ bu dsg islak kuru olayini sanayide ustama sordum bilemedi o servisteki arkadasini aradı o bilemedi genel yorum klasik otomatikler harici otomatikler her sekilde patlayabilir kullanim tarzi mekanik sans onemli
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
1.2 tsi motorda ciddi yağ eksiltme sorunu duyuyorum sıkça, bu husus da araştırılmalı.
Ben 1.2 tsı yeti de öyle bir şey hiç yaşamadım. İlk kez okuyorum bunu, ancak benim bilgim castrol eksiltir mobil eksiltmez ancak castrol iyi yapışır, mobil ise uzun beklemede sızar buda ilk çalıştırma da önemli.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Ben 1.2 tsı yeti de öyle bir şey hiç yaşamadım. İlk kez okuyorum bunu, ancak benim bilgim castrol eksiltir mobil eksiltmez ancak castrol iyi yapışır, mobil ise uzun beklemede sızar buda ilk çalıştırma da önemli.
Cevabiniz icin tesekkur ederim yere sizdirmiyorsa sorun degil [emoji3]
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay
Ben 1.2 tsı yeti de öyle bir şey hiç yaşamadım. İlk kez okuyorum bunu, ancak benim bilgim castrol eksiltir mobil eksiltmez ancak castrol iyi yapışır, mobil ise uzun beklemede sızar buda ilk çalıştırma da önemli.
Benim de bildiğim, mobil ve liqui moly servisler tarafından tercih ediliyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
Cevabiniz icin tesekkur ederim yere sizdirmiyorsa sorun degil [emoji3]
Burada sızdırmadan kasıt yer değil, motor içi krahk kolları ve o aksam yani castrol iyi tutunan bir yagdır. İlk kontakda düzgün çalışma sağlar buna karşılık bir miktar eksilir. Mobil eksilmez ama gece araç durduğunda sızma yapar ve motor ilk marşta bi müddet kuru çalışır. Durum bu.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin
Benim de bildiğim, mobil ve liqui moly servisler tarafından tercih ediliyor.
Skoda kullanıcısı olana kadar ki 2 yeti 1 kamiq oldu. Servislerde hep yağı sorardım ama düzenli olarak servisde bakım yaptırıyorum ve kesinlikle artık sormuyorum servisim, noktasına kadar faturada yazıyor. Ki motor ve hava kanal temizliğini ücretşiz yaparken bile bana faturaya promosyon olarak veya kendi özel indirimleri olarak yazıyorlar.
Benim de bildiğim, mobil ve liqui moly servisler tarafından tercih ediliyor.
Skoda kullanıcısı olana kadar ki 2 yeti 1 kamiq oldu. Servislerde hep yağı sorardım ama düzenli olarak servisde bakım yaptırıyorum ve kesinlikle artık sormuyorum servisim, noktasına kadar faturada yazıyor. Ki motor ve hava kanal temizliğini ücretşiz yaparken bile bana faturaya promosyon olarak veya kendi özel indirimleri olarak yazıyorlar.
Fiat genelde castrol, skoda mobil kullanıyor.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva

Sıfır ayarındaki bir TSI motorun yağ eksiltmesi, turbosu ile alakalıdır.

Devirli kullanılırsa, turbo milinden buharlaşma yolu ile, eksilebiliyor.

Motorun yapısı böyle olduğu için, anormal bir durum olarak görmemek lazım, aracın kullanma kılavuzunda da belirtiliyor zira.

Ayrıca, motor 2000 d/dk civarında kullanıldığında, yağ eksiltme de olmuyor.

Her iki durumu da kendi aracımda test ettim ve belirtildiği gibi olduğunu gördüm.

 

Baktığınız araç segmentindeki dsg şanzımanlar, kuru kavrama oluyor genellikle..

Yağlı olanları, 2 litrelik motorlarda kullanıyorlar. Tüm Yetilerde, 2 litre olanlar hariç, kuru kavrama kullanılıyor.

 

Şanzımanın potansiyel masraf kalemleri, kavrama ünitesi, mekatronik (kontrol ünitesi) ve yağdır.

Kavrama ünitesi set olarak değişir. Pandemiden önce, 2500 TL civarında idi fiyatı. Güncel fiyat, x2 olmuştur muhtemelen.

Mekatronik de eskiden set olarak değişirdi ve pahalı idi. Artık, kartını ve iç parçalarını onarabilen özel servisler var.

Yağ değişimini servisler yapmıyor, ama, 60bin km üzerinde, mekatronik ve aktarma (dişli) ünitelerinin yağlarını değiştirmekte fayda olur.

Bakımlı bir araç alacak olursanız, bu kalemler size sürpriz yapmaz. Yapsa da, öngörülmüş bir sürpriz olur en azından.

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Burada sızdırmadan kasıt yer değil, motor içi krahk kolları ve o aksam yani castrol iyi tutunan bir yagdır. İlk kontakda düzgün çalışma sağlar buna karşılık bir miktar eksilir. Mobil eksilmez ama gece araç durduğunda sızma yapar ve motor ilk marşta bi müddet kuru çalışır. Durum bu.
Bende her aracimda (araba , motosiklet , su motoru ,capala makinasi , jeneratör) mobil kullaniyorum simdiye kadar eksilme problemim olmadi. Demekki yagin ozelligimis denemel icin bu degisimde castrol deneyecegim
Sıfır ayarındaki bir TSI motorun yağ eksiltmesi, turbosu ile alakalıdır.
Devirli kullanılırsa, turbo milinden buharlaşma yolu ile, eksilebiliyor.
Motorun yapısı böyle olduğu için, anormal bir durum olarak görmemek lazım, aracın kullanma kılavuzunda da belirtiliyor zira.
Ayrıca, motor 2000 d/dk civarında kullanıldığında, yağ eksiltme de olmuyor.
Her iki durumu da kendi aracımda test ettim ve belirtildiği gibi olduğunu gördüm.
 
Baktığınız araç segmentindeki dsg şanzımanlar, kuru kavrama oluyor genellikle..
Yağlı olanları, 2 litrelik motorlarda kullanıyorlar. Tüm Yetilerde, 2 litre olanlar hariç, kuru kavrama kullanılıyor.
 
Şanzımanın potansiyel masraf kalemleri, kavrama ünitesi, mekatronik (kontrol ünitesi) ve yağdır.
Kavrama ünitesi set olarak değişir. Pandemiden önce, 2500 TL civarında idi fiyatı. Güncel fiyat, x2 olmuştur muhtemelen.
Mekatronik de eskiden set olarak değişirdi ve pahalı idi. Artık, kartını ve iç parçalarını onarabilen özel servisler var.
Yağ değişimini servisler yapmıyor, ama, 60bin km üzerinde, mekatronik ve aktarma (dişli) ünitelerinin yağlarını değiştirmekte fayda olur.
Bakımlı bir araç alacak olursanız, bu kalemler size sürpriz yapmaz. Yapsa da, öngörülmüş bir sürpriz olur en azından.
 
Verdiğiniz bilgi icin tesekkur ederim. Artik kısmet insallah bakimlisina denk geliriz en olmadi bakimlari biz yaptirip kafamiz rahat kullanırız
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil
Cem Işık yazdı:

1.2 tsi motorda ciddi yağ eksiltme sorunu duyuyorum sıkça, bu husus da araştırılmalı.

3 yıldır kullanıyorum 4. bakımı yaptırıcam yakında herhangi bir eksiltme yok.

Daha çok vw onaysız yağ kullanan ve sürekli dip gaz gezenlerde görülen bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Uğur Kamil yazdı:

3 yıldır kullanıyorum 4. bakımı yaptırıcam yakında herhangi bir eksiltme yok.

Daha çok vw onaysız yağ kullanan ve sürekli dip gaz gezenlerde görülen bir durum.

Olabilir, detayını pek bilmiyorum açıkçası. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...