İçeriğe Yönlendir

1.6 Dizel Mondeo Enjektör Bakımı


Emrah Korkmazz

Recommended Posts

Emrah Korkmazz

Herkese iyi günler.Bir süredir aracımda soğukken catirtili tekler gibi çalışma var.Rolantide ve üst devirlerde pürüzsüz çalışıyor fakat 1500-2000 devir aralığındaki çalışma bana tuhaf geliyor.Motor ısınınca bundan eser kalmıyor.Arkadasim motor ustası ve euro-5ler biraz böyle çalışıyor dedi ama bana çok normal gelmiyor.Ayni sorunu yetkili serviste yazılım güncellemesiyle cözenler olmuş.Siz ne tavsiye edersiniz? Pek kurcalatmak istemiyorum ama enjektörleri söktüreyim mi? İstanbul Avrupa yakasında iyi bir enjektör ustası tavsiyesi olan var mıdır? 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Emrah Korkmazz yazdı:

Ayni sorunu yetkili serviste yazılım güncellemesiyle cözenler olmuş.

Geçmiş olsun km daha az olduğu için önce buradan başlardım.

Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Metin Uzunoğlu yazdı:

Geçmiş olsun km daha az olduğu için önce buradan başlardım.

Bir sorucam abi yetkili servise.Cok video var benzer sorunla ilgili.İsininca normale dönüyor o devirlerde de ama motora falan zarar veririm diye bir baktirayim diyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emrah Korkmazz yazdı:

Rolantide ve üst devirlerde pürüzsüz çalışıyor fakat 1500-2000 devir aralığındaki çalışma bana tuhaf geliyor.

bana egr sıkıntsı gibi geldi. km kaç?

 

Yorum bağlantısı
Alptuğ Özcan

Benim araçta da şöyle bir durum var

3.viteste ilerlerken 40/60km civarlarında(devir 2250-3000rpm arası) ayağımı gaz pedalından çekince "şıkşıkşık"  tarzı bir ses yapıyo. Diğer viteslerde olmuyo. Sebebi nedir bilemiyorum herhangi bir ustaya da göstermedim henüz.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Mert Gülkokan yazdı:

bu aralıkta benimde şakırdıyordu abi

 

2000 üzerinde artan motor sesi sanırım şakırdamanın duyulmasını engelliyor

videoda enjketör değişimnden sonra da alttan ses var ama, kalkma devrini de biraz yukarı almış erkan, adamı da nerdeyse dükkana sıkıştırıyordu

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Mert Gülkokan yazdı:

Psa grubunda fordda ve cay kodlu vw dizel motorlarının euro 5 versiyonlarında siemens continental vdo marka enjektörler var

Bu enjektörler hassas ve sorunlu diye geçiyor
1500 2000 arasında çıkan farklı ses şakırdama olarak geçer
Neden şakırdar enjektörler ayarı bozulmuş tıkanmıştır ya da hepsi birbirinden farklı miktarda yakıt gönderiyor

Bu nedenle ön kontrol yapılması lazım
Orada çıkan değerler size sorun olduğunu söyler
Ardından sökülüp cihaza bağlanır
Cihazda yarı yük ve tam yükte püskürttüğü değerler okunur ve ayar yapılır
Mesela benim enjektörler az yakıt gönderiyormuş birde çok gönderme ihtimali var ki işte o zaman piston kafası eritmesi yapar. Fazla yakıt demek fazla sıcaklık demek
Fazla sıcak olunca da piston kafası eriyor
Birde cihaza bağlanıp bobin voltaj değerlerine bakılır
Bobinlerde bozuksa farklı miktarda yakıt gönderebilir
 

 


İstanbulda akyıldız dizel var ben takip ederim uzun zamandır işlerinde iyilerdir

 

Psa grubunda fordda ve cay kodlu vw dizel motorlarının euro 5 versiyonlarında siemens continental vdo marka enjektörler var

Bu enjektörler hassas ve sorunlu diye geçiyor
1500 2000 arasında çıkan farklı ses şakırdama olarak geçer
Neden şakırdar enjektörler ayarı bozulmuş tıkanmıştır ya da hepsi birbirinden farklı miktarda yakıt gönderiyor

Bu nedenle ön kontrol yapılması lazım
Orada çıkan değerler size sorun olduğunu söyler
Ardından sökülüp cihaza bağlanır
Cihazda yarı yük ve tam yükte püskürttüğü değerler okunur ve ayar yapılır
Mesela benim enjektörler az yakıt gönderiyormuş birde çok gönderme ihtimali var ki işte o zaman piston kafası eritmesi yapar. Fazla yakıt demek fazla sıcaklık demek
Fazla sıcak olunca da piston kafası eriyor
Birde cihaza bağlanıp bobin voltaj değerlerine bakılır
Bobinlerde bozuksa farklı miktarda yakıt gönderebilir
 

 


İstanbulda akyıldız dizel var ben takip ederim uzun zamandır işlerinde iyilerdir

 

Aynı videoyu izlemişiz ama bunların tarzı hoşuma gitmedi.Mesela raftan revizyonlu enjektör taktik dedi,bu benim için direkt eksi bir hareket.Herkes farklı düşünebilir ama aracımdan çıkan enjektörün revize edilip takılmasını isterdim ben.Bir de Çağlar abi gibi benim de dikkatimi çekti revizyon sonrası kalkmak için fazla gaz verio yine ses var yoksa.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...