Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Herkese merhaba. 2012 Model A6 2.0 TDI araç sahibiyim. Aracım 206.000 KM'de Aracı aldığımdan itibaren "Motoru durdurun, yağ seviyesini kontrol edin" hatası ile uğraşıyorum. Kaç defa usta değiştirdim, bir önceki ustanın taktığı parçayı diğeri usta tekrar değiştirdi ama yine de çözüm bulamadık. Motor yağı ısındıktan sonra rölantide beklerken bu hatayı veriyor. Hareket ettiğimde hata gidiyor tekrar rölantiye geldiğinde yine aynı hatayı veriyor. Soğukken bir problem yok. Defalarca yağın kendisi, yağ pompası, müşür, seviye ölçer ve adını bilmediğim bilumum parçalar değişti ancak lanet olası hata bir türlü gitmiyor. Bir ara 1 seneye yakın vermedi hatayı ancak uzun yol yaptığımda biraz sıkıştırdıktan sonra tekrar vermeye başladı. Yağ seviyesine bakıyorum normal, hatta bir seferinde gerçekten yağ eksik mi diye komple boşalttım yağı tam çıkıyor. En son üst kapak sökülecek burada basıncı düşüren sıkıntı var dediler ama güvenemiyorum da. Bu sorun daha önce başına gelen ya da Ankara'da şu usta bundan anlar diyebileceğiniz var ise yardımlarınızı bekliyorum. Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 Evren Erakçora yazdı: Yetkili servis ne diyor peki? Yetkili servise götürmedim Evren Bey. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Anlattıklarınızdan anladığım yağ basınç hatası gibi bir durum var. Servise gidip tespit yaptırmakta fayda var. Sorun donanımsal değil de yazılımsal da olabilir kontrol edilmesi gerekiyor. Aracınıza sonradan yazılım atma işlemi filan yapıldı mı ? Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 Hasan Karabekiroglu yazdı: Anlattıklarınızdan anladığım yağ basınç hatası gibi bir durum var. Servise gidip tespit yaptırmakta fayda var. Sorun donanımsal değil de yazılımsal da olabilir kontrol edilmesi gerekiyor. Aracınıza sonradan yazılım atma işlemi filan yapıldı mı ? Yağ pompasının basınç ölçümü yapıldı 0,90 gibi bir değer çıktı, yağ pompasını değiştirdik Hasan Bey, Sonradan yazılım atılma gibi bir işlem (en azından bende) olmadı. Behlül Baş yazdı: Sorun bence elektriksel gibi Bunun tespitini nasıl yaptırabilirim. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Halil Erdoğan yazdı: Bunun tespitini nasıl yaptırabilirim. Elektriksel olma ihtimali de var. Tespit servise gidilip pc ye bağlandığında anlaşılır. Arıza kodları okunur, geçmişte aynı arıza türünden kaç kere vermiş ona bakılır. Arıza olduğunda aracın diğer verileri incelenir. Ona göre bir tespit yapılır. 1 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Bu kadar uğraştınız da çözülmediyse yetkili servise mutlaka gidin bence. Onun dışında Ali usta vardı Ankara’da. Bir kere işim düştü memnun kaldım ben. Nam Oto sanırım. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 kullanılan ekipmanlar orjinalmi? Baska bir markada Benzer bir durum vardı hatırlayanlar olacaktır..Filtre bile etkileyebilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 @Arda Bülent Güzel bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sanki Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım 1 Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 (düzenlendi) Hasan Karabekiroglu yazdı: Elektriksel olma ihtimali de var. Tespit servise gidilip pc ye bağlandığında anlaşılır. Arıza kodları okunur, geçmişte aynı arıza türünden kaç kere vermiş ona bakılır. Arıza olduğunda aracın diğer verileri incelenir. Ona göre bir tespit yapılır. Cihaza bağlandı, orada yağ seviye hatası çıkıyor. Ben elektriksel ise acaba başka yol var mı diye sormuştum. Selim Bilgin yazdı: Bu kadar uğraştınız da çözülmediyse yetkili servise mutlaka gidin bence. Onun dışında Ali usta vardı Ankara’da. Bir kere işim düştü memnun kaldım ben. Nam Oto sanırım. Nam otoya bir bakayım. Alpay Sumer yazdı: kullanılan ekipmanlar orjinalmi? Baska bir markada Benzer bir durum vardı hatırlayanlar olacaktır..Filtre bile etkileyebilir. özellikle orijinal olsun diye söyledim, orijinal deniliyor ama bilemiyorum. Ali Gök yazdı: @Arda Bülent Güzel bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sanki En son bunu söylediler. Çağlar Bayur yazdı: anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım Bununla ilgili olabilir diye bir yazı okumuştum. Enteresan şekilde araç kaput açılmadı şeklinde algılıyor o yüzden arızayı silmiyor. Ancak bu durumda da yine ikinci bir arıza olarak kaput switch arızası vermesi gerekiyormuş. 13 Eylül 2021 tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi hatalı yazım. Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 (düzenlendi) Cihaza son bağladığımızda bu hataları vermişti. Yanlış hatırlamıyorsam şalter üç kere değişti. 13 Eylül 2021 tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 bu kadar hatayı ne kadar zaman içinde toplamış? yani bir önceki hata okuması ne zamandı Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: bu kadar hatayı ne kadar zaman içinde toplamış? yani bir önceki hata okuması ne zamandı Abi her parça değiştiğinde arızaları sildiklerini söylüyorlardı. En fazla 2 aydır. 13 Eylül 2021 tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Halil Erdoğan yazdı: üst kapak sökülecek burada basıncı düşüren sıkıntı var @Arda Bülent Güzel in Audi'sinde de aynı sorun vardı sanırım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 2 ayda bu kadar alakasız hata kodu yaratıyorsa, ya tesisat ya da beyin/modül derdim. tek parça arızasına hiç benzemiyor bu. Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 13 Eylül 2021 Yazar Paylaş 13 Eylül 2021 Sani Gerşon yazdı: @Arda Bülent Güzel in Audi'sinde de aynı sorun vardı sanırım. Doğru işlemin bu olduğundan emin olsam yaptıracağım. Yaptırdıktan sonra bu da değilmiş olmasından korkuyorum Sani Bey. Çağlar Bayur yazdı: 2 ayda bu kadar alakasız hata kodu yaratıyorsa, ya tesisat ya da beyin/modül derdim. tek parça arızasına hiç benzemiyor bu. Yarın tekrar bir cihaza bağlatayım bakalım aynı hatalar devam ediyor mu. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Pejo-Citroën 1.4 motordaki soruna benziyor. Yağ ısındığında rölantide, düşük devirde uyarı veriyor, devir yükselince hata yok. Kesin çözüm bulan yoktu. Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Saçma sapan bir hata. Para harcamaya devam edeceksiniz gibi duruyor. Allah yardımcınız olsun. Sıkıntı. Yetkili serviste de çözüleceğini sanmıyorum. Siz bulabildiğimiz en iyi Audi ustasını bulun ona gidin direkt. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Çağlar Bayur yazdı: anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım egzos bilyeside olabilir. yada kapi tokluk ayari da olabilir. vag bu hersey olabilir. 2 Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 [mention=1221]Arda Bülent Güzel[/mention] bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sankiÜst kapak alimünyum olduğu için en ufak bir hararet sorunundan dolayı üst kapak değişecek başka kurtuluşu yok. Diğer değiştirdiğiniz parçalarda en ufak bir sıkıntı yoktu büyük ihtimalle. Benim size tavsiyem üst kapağı değiştirmeniz yönünde. Ankara’da çıkma parça bulursunuz ancak basınç testi yaptırmadan almayın. Uzun yolda araç ısındıkça üst kapak kaçırmaya başlıyor. Şehir içinde araçı sıkıştırmadan kullanın en ufak bir sıkıntı çıkmaz. Ne zaman ki araçı sıkıştırmaya başlarsanız ve uzun yolda yapmaya başlar. Önceden bilseydim burda paylaşım yapsaydınız diğer masrafları size yaptırmazdım. Üst kapak basınç testi yaptırın orda çıkar sorun büyük ihtimalle. Toplam 13-14 civarı masrafı var haberiniz olsun. Yetkili serviste yaptırırsanız 40.000 TL yi bulur 1 Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 13 Eylül 2021 Paylaş 13 Eylül 2021 Bana fethiyede yetkili servis yağ soğutucuyu çaktı. Size onu değiştir dememişler allahtan. 10.000 TL civarı fiyatı. Ha birde sakın çıkan üst kapağı taşlama yapalım takalım sorun gider derlerse inanmayın. Taşlama kurtarmıyor üst kapağı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 14 Eylül 2021 Paylaş 14 Eylül 2021 Motor yağı ısındıkca basıncı düşer. Mühtemelen yağ kalitesi bozuldu. Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan 14 Eylül 2021 Yazar Paylaş 14 Eylül 2021 Arda Bülent Güzel yazdı: Üst kapak alimünyum olduğu için en ufak bir hararet sorunundan dolayı üst kapak değişecek başka kurtuluşu yok. Diğer değiştirdiğiniz parçalarda en ufak bir sıkıntı yoktu büyük ihtimalle. Benim size tavsiyem üst kapağı değiştirmeniz yönünde. Ankara’da çıkma parça bulursunuz ancak basınç testi yaptırmadan almayın. Uzun yolda araç ısındıkça üst kapak kaçırmaya başlıyor. Şehir içinde araçı sıkıştırmadan kullanın en ufak bir sıkıntı çıkmaz. Ne zaman ki araçı sıkıştırmaya başlarsanız ve uzun yolda yapmaya başlar. Önceden bilseydim burda paylaşım yapsaydınız diğer masrafları size yaptırmazdım. Üst kapak basınç testi yaptırın orda çıkar sorun büyük ihtimalle. Toplam 13-14 civarı masrafı var haberiniz olsun. Yetkili serviste yaptırırsanız 40.000 TL yi bulur @Arda Bülent Güzel Bende hiç hararet yükselmesi olmadı. Şehir içinde normal kullanımda dahi motor sıcaklığı 90 dereceye gelsin, rölantiye indiğinde uyarı geliyor. Önceleri araba düz zeminde değil de yokuşlarda bu uyarıyı veriyordu. Başka bir arkadaşın aracında (Golf) da aynı sıkıntı olmuş sadece yokuşlarda uyarı veriyor. Karterde pislik var yağ pompasının ucunu tıkıyor ben temizlettim düzeldi demişti. Aynı yaptırdığı yerde bende karteri açtırdım temizlettim, silikon benzeri parçalar vardı temizledik dediler 3-4 ay hatasız devam etti. Ali Darbaz yazdı: Motor yağı ısındıkca basıncı düşer. Mühtemelen yağ kalitesi bozuldu. Yağ bir senede 3-4 kere değişti, kesinlikle yağdan değil. Yorum bağlantısı
Recommended Posts