İçeriğe Yönlendir

Alt Takım Bakım ve Marka Tercihi


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş
(düzenlendi)

Aracımın konforunun ilk aldığım zamandaki haliyle şuanki hali arasında hiçbir alaka yok :biggrin: Aldığımdan bu yana 65.000 km yaptım fakat bu zamanda alt takıma dair hiçbir parçayı değiştirmedim ne ön tarafta ne arka tarafta ve komple bir bakıma gitmeyi düşünüyorum. Değiştirmememin sebebi bozulmasını beklemek sonuçta çalışan bir sisteme dokunmamak lazım :biggrin:

 

- Virajlarda eskisine göre daha çok yana yatıyor normalde arabanın içindeyken hiç hissetmezdim nerdeyse

- Yol tutuş bariz azaldı yüksek hızlarda 140dan sonra tekerleğin yolla bağlantısında sorun var gibi

- Çukurlarda küt küt sesler hem arka hem de ön taraftan.

- Yoldaki en ufak şeyi hisseder oldum ( Lastikler daha 3 aylık Continental PC6)

- Dururken direksiyonu çevirince tık tık ses

 

Ustama alt takım için kontrole gittiğimde şunların değişmesi gerektiğini söyledi:

 

- Ön motor (şanzıman) takozu. (Vites değişimlerinde veya viteste giderken ayağımı gazdan çekince silkelemesinin sebebi buydu sanırım)

- Ön amortisörler(amorsitörün biri gitmiş diğeri de o yolun yolcusu zaten ) ve takozlar

- Z Rotlar

 

 

*Rotbaşlarının ve salıncak burçlarının rotilin sağlam olduğunu hem usta (levyeyle kontrol etti) hem de bir lastikçi söylemişti onlar değişmeyecek salıncaklarda sorun olmaması sevindirdi çünkü ucuz değiller.

* Arka tarafta torsiyon burçlarının da sağlam olduğunu söyledi geriye arka amorsitör ve takozu kalıyor 

* Arka amorsitörleri de değişeceğim ama takozları da değiştirmeli miyim onun da bozuk olduğu nasıl anlaşılır bilemedim diğer mesele ise  arka amortisör takozunun GM markanın teki 300 lira YTT marka 80-90 lira. Arada çok fark var. YTT alırsam da randıman vermemesinden çekiniyorum.  Arka amortisör takozunda DELPHI veya LEMFÖRDER gibi markalardan bulamadım

 

Arka amortisörde seçenekler KYB, Sachs ve Monroe. KYB en ucuzu Monroe en pahalısı. Sizce KYB iyi midir? Japon gruplarında çok kullanılıyor sanırım bu arada şuan arabada takılı olan arka amortisörleri Monroe. Usta orijinal olduğunu daha önce hiç değişmemiş olduğunu söyledi.

 

Ön amorsitörlerde Sachs, Monroe ve Bilstein. Sachs en ucuzu Monroe en pahalısı. Arada çifti için 300 lira oynuyor

Ön amortisör takozları için lemförder z rotlar için ise Delphi düşünüyorum

 

Sizce hangi markaları tercih etmeliyim ve bu bahsedilen parçalar dışında kontrol edilmesi gereken başka parçalar da var mı?  Sachs'ın eskisi gibi olmadığına dair söylemler falan da var.

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

takozsuz amortisör değişimi işe yaramaz, sonra değiştim ama randuman alamıyorum falan denir, takızlar basmışsa, amortisör tasarım geometrisinden çıkar

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

Ytt yerli üretim tavsiye etmem ytt nin radyatör hortumu alınabilir sadece. Febi TRW corteco swag Delphi bu ürünleri tavsiye ederim. Global MKS  bsg fase bu markalarida da tavsiye etmem. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Ön salıncak burulma cubugunda bulunan lastik takozları degiştir, z rot gelınce konya yapımı olanlar var birde teknorot z rot, normal rot artık parçacıda ne varsa onu takıyorsun ayd marka teknorot bunları kullanabılırsın yada orjınal gm alacaksın bunuda en ıyı ali darbaz  bilir sanırım , amartisörde iyisini al 

Hocam rot balanscıya git ustan yazmıs onun harıcınde bir tesbit daha yapdır ona göre yedek parçanı temin et sonr ver ustana degişsin

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba. 

Oem olmayan yerli üretim ytt bsg marka takozlar, sert oldukları için titreşim yaratıyor. Ustam tavsiye etmiyor. 

Lemforder, delphi, swag gibi oem parca bulman gerek. 

Amorsitör kodları astra j ile aynı. Astra j sahipleri yardımcı olabilir.  Hiç bilmiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Çilo

Ne derdi rahmetli Sakıp Sabancı " ucuz mal alacak kadar zengin değilim."

Amortisörleri çift olarak değiştir. Çünkü bir yeni diğeri eski kullanıma bağlı esneme farkı olduğu için yine randıman alamazsın.

Rot başlarını kaliteli ürün al hatta orjinal alırsan daha iyi olur. 

Rotiller kolay bozulmaz genelde sök tak yaparken hatalı işlen sonucu zarar görürler. Rotiller salıncaklara perçinli haldedir. Ustalar salıncağı değiştirmeden rotili değiştirebiliyorlar. TRW almanı tavsiye ederim orjinal ford salıncakta üzerinde TRW rotil perçinliydi.

Mutlaka amortisör kulleri de değiştir ve Z rotlarıda.

Bunlara rağmen verim alamazsan geriye  seçenek kalıyor ya AKSlar yada direksiyon kutusu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Araçlarımda kullanıp memnun kaldıgım markalar;

Amortisörde; Sachs,Bilstein,KYB ( Bu üç markadanda memnundum)

Takozlarda; Lemförder,Febi/Swag

Alt takım Salıncak,Rot Kolu vb; Lemförder,Trw,Febi

 

Bence yukarıda markalar kendini kanıtlamış sağlam ürünler üretmekte. Bunlara ilave edilebilecek birçok marka vardır fakat denedıklerımı belırttım.

 

Ekonomık olarak üstteki markaların zorladığı dönemlerde ise Alt takımda "AYD" ve kauçuk/hortum gurubunda "Rapro" kullandım ve açıkçası onlarda üzmedi memnun kaldım.

Bu ikisi dışında kullandıgım çoğu yerlı urunde Üçel,YTT,İbraş,Teknarot,BSG vs çok memnun kalmadım açıkçası.

 

İlave olarak tamamen kendi düşüncemdir ama yedek parçacıların üst kalite sınıfında diye belirttiği Optimal,Meyle,Delphi,Bremi, vs markalarınında her urunu ust kalıte olmuyor. O yüzden ekonomi el veriyorsa mümkün mertebe nokta atışı almak lazım.

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Tam bilstein ön amortisör takımı alacaktım ama stoklarda kalmamış. Arkaları KYB alacağım orası kesin gibi. 

 

Sanırım Sachs ve bilstein arasında kalınsa çoğunluk bilstein der diye düşünüyorum yanılıyor muyum? Monroe de var ama pahalı. Siteye sorduum ne zaman stoğa girer diye cevap bekliyorum

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Behlül Baş yazdı:

Tam bilstein ön amortisör takımı alacaktım ama stoklarda kalmamış. Arkaları KYB alacağım orası kesin gibi. 

 

Sanırım Sachs ve bilstein arasında kalınsa çoğunluk bilstein der diye düşünüyorum yanılıyor muyum? Monroe de var ama pahalı. Siteye sorduum ne zaman stoğa girer diye cevap bekliyorum

 

Bilstein bir daha getirilmeyecekmiş. Önleri Sachs arkaları da KYB marka almayı düşünüyorum herhangi bir sıkıntı oluşturur mu böyle farklı marka olması?

Yorum bağlantısı

Farklı takmaktaki amaç nedir özel bir neden varmı araç açısından?

İki markada kaliteli ön arka farklı yapmaktansa 4 adet aynı marka olması salınım ve konfor acısından tam uyumlu olur

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Mert ER yazdı:

Farklı takmaktaki amaç nedir özel bir neden varmı araç açısından?

İki markada kaliteli ön arka farklı yapmaktansa 4 adet aynı marka olması salınım ve konfor acısından tam uyumlu olur

 

Özel bir neden yok aslında. KYB markada ön amortisör bulamadım o yüzden böyle düşündüm. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Behlül Baş

fbsm9mx.jpeg
 

Parçaları aldım. 
 

Sachs ön amortisörler

Lemförder ön amortisör takozları

KYB arka amortisör takımı

Delphi Z rotlar

Aks keçesinde kaçak var gibi o yüzden bir de GM marka aks keçesi

YTT marka ön motor takozu

 

 

Montaj için müsait zamanı bekliyorlar 😁😁

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

KYB markada ön amortisör bulamadım o yüzden böyle düşündüm. 

cruze parçası zor mu bulunuyor :mangal:

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Çağlar Bayur yazdı:

cruze parçası zor mu bulunuyor :mangal:


Şuan için hayır Çağlar abi :D İlla şu markayı istiyorum denirse o noktada sıkıntı yaşanabilir sadece. 

 

Birkaç ay önde KYB marka ön amortisörler de vardı aslında ama bu ara bulamadım önler Sachs oldu o yüzden

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

GM marka kampanyada idi geçen ay. Ben bu konuyu görmedim yoksa paylasirdim.

Kyb sert diye biliyorum. Benim arka amortisör patlayınca yine GM aldım. Sedan amortisörü almışım sanırım HB amortisöründen daha konforlu geldi [emoji3]

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben elimle önde bastırıyorum. Araba çökmüyor. Çok sert esnemiyor. 85 kilo adamım. Sizdede böylemi.. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

O şekilde anlamak zor olur. Yayın itme gücünü hesaba katmiyorsun.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Ali Darbaz yazdı:

Ben elimle önde bastırıyorum. Araba çökmüyor. Çok sert esnemiyor. 85 kilo adamım. Sizdede böylemi.. 

 

Metin Akbal yazdı:

O şekilde anlamak zor olur. Yayın itme gücünü hesaba katmiyorsun.

Amortisör patlayınca yayın gücü falan bir işe yaramıyor, top gibi zıplıyor araba tek elle.

 

SMfm7LJElwI 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Behlül Baş

Arabanın alt takımlarını değiştim foto da ekleyeceğim fakat şöyle bir durum var. İlk hafta çukurlardan veya yollardaki engebeden çok rahat geçerken şimdi yine ses var. Z-rot sesi değil ondan gelmiyor eminim.

 

Montaj esnasında amorsitör kulesinin somununu lastikleri yani arabayı yere indirmeden sıktı usta (ki ben yere indirildikten sonra diye biliyorum ki youtubeda hepsi öyle yapıyor).

 

Ve ısrarla bir farkı olmaz dedi.

 

Şimdi bu ayrıntı amorsitör takozuyla kule arasında boşluğa sebep olmaz mı? Bu kadar etkiler mi bu ayrıntı yoksa yanlış montaj söz konusu olabilir mi olursa nasıl yanlış bir montaj? Amortisör takozunu değiştikten sonra direksiyon döndürmede herhangi bir kolaylık oluşmadı ayrıca anlamadım..

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Behlül Baş yazdı:

Arabanın alt takımlarını değiştim foto da ekleyeceğim fakat şöyle bir durum var. İlk hafta çukurlardan veya yollardaki engebeden çok rahat geçerken şimdi yine ses var. Z-rot sesi değil ondan gelmiyor eminim.

 

Montaj esnasında amorsitör kulesinin somununu lastikleri yani arabayı yere indirmeden sıktı usta (ki ben yere indirildikten sonra diye biliyorum ki youtubeda hepsi öyle yapıyor).

 

Ve ısrarla bir farkı olmaz dedi.

 

Şimdi bu ayrıntı amorsitör takozuyla kule arasında boşluğa sebep olmaz mı? Bu kadar etkiler mi bu ayrıntı yoksa yanlış montaj söz konusu olabilir mi olursa nasıl yanlış bir montaj? Amortisör takozunu değiştikten sonra direksiyon döndürmede herhangi bir kolaylık oluşmadı ayrıca anlamadım..

 

Küt sesi mi? Astra J de kronik amortisör kulesi ile alakalı. Bende de ilk aldığım zamanlarda vardı şimdi yok. Araba bozuk sanırım.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:

 

Küt sesi mi? Astra J de kronik amortisör kulesi ile alakalı. Bende de ilk aldığım zamanlarda vardı şimdi yok. Araba bozuk sanırım.


Aynen Metin hocam küt sesi 😀 Yoldaki bazı bozuk noktalardan geçerken küt diye vuruyor resmen hiç hoş değil. Amortisör ve takozları değişmeden önce son zamanlarda bunu yapıyordu zaten yine ama arabayı ilk aldığım zamanlarda yapmıyordu.

 

Sizde de bir varmış sonra gitmiş cidden dediğiniz gibi araba bozuk heralde. Ama yine de ilk fırsatta amortisör takozlarını ve değişen parçaları kontrol ettirmeyi düşünüyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Aynen Metin hocam küt sesi [emoji3] Yoldaki bazı bozuk noktalardan geçerken küt diye vuruyor resmen hiç hoş değil. Amortisör ve takozları değişmeden önce son zamanlarda bunu yapıyordu zaten yine ama arabayı ilk aldığım zamanlarda yapmıyordu.
 
Sizde de bir varmış sonra gitmiş cidden dediğiniz gibi araba bozuk heralde. Ama yine de ilk fırsatta amortisör takozlarını ve değişen parçaları kontrol ettirmeyi düşünüyorum 
Yok benim araba bozuk sanırım küt sesi yok ya şu an [emoji23] Başta vardı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Metin Akbal yazdı:

Yok benim araba bozuk sanırım küt sesi yok ya şu an emoji23.png Başta vardı.


Ben anlamıyorum şuan bende var ama belki sonra geçecek bende de. Yine de bir baktırsam iyi olur heralde

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...