Enes Talha Tüfekçi 8 Ekim 2021 Paylaş 8 Ekim 2021 Herkese merhaba, İstediğim aracı aldım. 2015 model Megane 1.6 CVT şanzıman. 87bin kmde Touch Plus paket. Benzin-LPG'li bir araç. Açıkçası 2007 model 1.4 LPG'li Polo ile motor ve performans anlamında mukayese bile edilmez. Megane açık ara önde. Ama iç malzeme kalitesi, plastiklerin sağlamlığı ve trim sesi anlamında 2007 model Polo, 2015 Megane'dan daha iyi. Elbette ben durmam. Megane'a kendim ses yalıtımı ve trim ses giderme işlemleri yaparım. Poloya daha önce kendim yapmıştım. Davlumbazlar ve tavan dışında her yere ses yalıtımı yapmıştım. Megane için ekstra olarak kapılara, kaputa ve bagaja fitil uygulaması da düşünüyorum. Sanırsam davlumbazlara da yapmak gerekecek. Ayrıca kapı içi kilit bölgelerine tüylü ses yalıtımı bandı da çekeceğim. Arka stopların birinde su alma sorunu var. Polonun stoplarda da aynısı olmuştu ve sıvı conta ve fitil uygulaması gerçekleştirmiştim. 2000 sonrası Poloların stoplarındaki kronik bir sorun bu. Megane'a da aynı uygulamayı yapacağım. Şimdiden arka plaka lambalarını led yaptım. Beyaz ledler güzel bir sonuç doğurdu. Mekanik açıdan; Araç 87 bin kmde. Marşı çalıştırırken yani ilk ateşlemede devir yükselip alçalıyor birden ve bazen de stop ediyor. Sanırsam bujiler zayıflamış. Ayrıca 90 bin kmde şanzıman yağını değiştirmeyi düşünüyorum. Ama 2015 Megane CVT yağ değişimi için Elf'in "Elfmatic CVT" ya da Nissan'ın kendi araçları için "NS-3" adlı şanzıman yağı gerekiyor. Bir de kağıt filtre lazım. Onu da Nissan araçlara uyanlardan temin edebiliyoruz. Nissan 31726-3JX0A kodlu kağıt şanzıman filtresi Hemapar Otomotiv'de bulunuyormuş. Yağ ise muallakta. Her yerde bulunmuyormuş. Şanzıman yağı değişimi için Ankara'da HC Otomatik Şanzıman servisine gideceğim. Hüseyin ustayı daha öncesinden biliyorum. Bunların dışında şimdilik bir sorun yok. Özel servis olarak da Ankara için "Cotech Garage Oto Servisi" ve "Kurtay Oto" öne çıkıyor. Bana önerileriniz olursa açığım. Teşekkürler şimdiden... 6 Yorum bağlantısı
Zafer Bakar 8 Ekim 2021 Paylaş 8 Ekim 2021 Hayırlı olsun aracınız. Ağız tadıyla binmek nasip olsun. Yalıtım malesef Renault grubunda zayıf. Trimlerin ileri zamanda soyulması ve çizilmesi gibi durumlar meydana gelebilir. Bu sebeple trim koruyucu sprey ile aracınızın iç akşamını koruyunuz. Ön cam renksiz uv kırıcı film ve yan camlara yine UV kırıcı ve 2 numara cam filmi onerebilirim. Bu sayede iç aksam olabilecek en az zararı alir. Far ampullerinizin rengi beyaz değil ise onu da tavsiye ederim.. Yazılım yaptırmayı düşünürseniz Dr ecu firması Bahçelievler'de var onlar güzeldir. Makyajlama konusunda göz nizam doğrultusunda bir çok modifikasyon mevcut. Göz zevkinize göre yapmanızı tavsiye ederim zira kasası müsait. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Hayırlı olsun. Hangi motor var üzerinde. Renault k4m mi yoksa nissanla ortak olan mı? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Hayırlı olsun. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Hayırlı olsun hocam ancak Renault'un bazı parçaları ellemeye gelmiyor fazla. El işçiliğiniz anladığım kadarıyla başarılı ancak yine de dikkat ederek yapmanızda fayda var.. 1 Yorum bağlantısı
Yücel Metin 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Hayırlı olsun. Hangi motor var üzerinde. Renault k4m mi yoksa nissanla ortak olan mı? Faz 2 megane 2 lerde bulunan 110luk motor mevcut benim bildiğim kadarı ile. Enes Talha Tüfekçi yazdı: önerileriniz Gaz kelebeğini söküp adaptasyonunu yaptırın belki o stop etme sorunu için faydası olur. Manyetik kaptöre de bakılabilir bu sorun için. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Cotech garage iyidir. 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Faz 2 megane 2 lerde bulunan 110luk motor mevcut benim bildiğim kadarı ile. Gaz kelebeğini söküp adaptasyonunu yaptırın belki o stop etme sorunu için faydası olur. Manyetik kaptöre de bakılabilir bu sorun için. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Cotech garage iyidir. O kasada nissanla ortak olan da var da ondan sordum. 2 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Hayırlı olsun. Kazasız belasız güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi 9 Ekim 2021 Yazar Paylaş 9 Ekim 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Hayırlı olsun. Hangi motor var üzerinde. Renault k4m mi yoksa nissanla ortak olan mı? merhaba teşekkür ediyorum. H4M/HR16DE motor kodlu. Nissan'la ortak yapılan motor. Oğuzkan Erışık yazdı: Faz 2 megane 2 lerde bulunan 110luk motor mevcut benim bildiğim kadarı ile. Gaz kelebeğini söküp adaptasyonunu yaptırın belki o stop etme sorunu için faydası olur. Manyetik kaptöre de bakılabilir bu sorun için. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Cotech garage iyidir. teşekkür ediyorum. gaz kelebeğinden de şüphelendim. temizletip adaptasyon yaptırmak lazım bence de. Oğuzkan Erışık yazdı: Faz 2 megane 2 lerde bulunan 110luk motor mevcut benim bildiğim kadarı ile. Gaz kelebeğini söküp adaptasyonunu yaptırın belki o stop etme sorunu için faydası olur. Manyetik kaptöre de bakılabilir bu sorun için. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Cotech garage iyidir. hayır. 115 beygir gücünde motor. CVT şanzımanla beraber daha çok güç alınmış. gerçekten araba turbolu gibi. eğer cvt'nin dilinden anlarsanız gerekli hızlanmaları yapabiliyor. 2 Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi 9 Ekim 2021 Yazar Paylaş 9 Ekim 2021 Tayfun Aydın yazdı: Hayırlı olsun hocam ancak Renault'un bazı parçaları ellemeye gelmiyor fazla. El işçiliğiniz anladığım kadarıyla başarılı ancak yine de dikkat ederek yapmanızda fayda var.. evet. hele torpido kilidinin bir plastiği var aman diyeyim... ben dikkatli şekilde arabaya biraz tokluk katacağım inşallah. zamanla megane grubuna da yazarım süreci. malzemeler vb. anlatırım. Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi 9 Ekim 2021 Yazar Paylaş 9 Ekim 2021 Zafer Bakar yazdı: Hayırlı olsun aracınız. Ağız tadıyla binmek nasip olsun. Yalıtım malesef Renault grubunda zayıf. Trimlerin ileri zamanda soyulması ve çizilmesi gibi durumlar meydana gelebilir. Bu sebeple trim koruyucu sprey ile aracınızın iç akşamını koruyunuz. Ön cam renksiz uv kırıcı film ve yan camlara yine UV kırıcı ve 2 numara cam filmi onerebilirim. Bu sayede iç aksam olabilecek en az zararı alir. Far ampullerinizin rengi beyaz değil ise onu da tavsiye ederim.. Yazılım yaptırmayı düşünürseniz Dr ecu firması Bahçelievler'de var onlar güzeldir. Makyajlama konusunda göz nizam doğrultusunda bir çok modifikasyon mevcut. Göz zevkinize göre yapmanızı tavsiye ederim zira kasası müsait. hocam yazılım düşünmüyorum. stock kullanmak iyidir. ama cam filmi düşünüyorum orta vadede. 1 Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi 9 Ekim 2021 Yazar Paylaş 9 Ekim 2021 Bu arada aracın erekli bilgiler dosyasını da paylaşıyorum. internetten edindiğim kaynaklar. “Merhaba, Bu kılavuz Nissan motor ve Jatco şanzımana sahip Megane III-Fluence araçların parça listelerini ve değişim aralıklarını içermektedir. Tavsiyem, servise pek güvenmeyin ve bakım öncesinde parçalarınızı kendiniz edinin. Bu tüm markalar için geçerli tabi ki ama servisler özellikle bu araçlar hakkında pek bir bilgiye sahip olmadığı için daha dikkatli olunmalı.” Megane/Fluence III 1.6 CVT Gördüğünüz k değerleri 1000 anlamına gelmektedir. 15k = 15000km o Motor: H4M/HR16DE ○ Triger zincir ömrü 200.000-250.000 km arası. ○ Her 90.000 km civarı sübap açıklık ayarı yapılacak. ○ Ortalama motor ömrü 250.000 + km(ve yukarısı) olarak geçmekte. ○ Motor yağı 5W/30(bulunduğunuz iklime göre değişir) 4.3 L. Yağ sınıfı ACEA A5/B5. Örneğin ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30 (15k - 1 yıl) Bu motorlar bir miktar yağ yakmaktadır, herhangi bir arıza olarak düşünmeyin. Bir sonraki değişime kadar elinizdeki 5 L yağın tamamını kullanmış olacaksınız. 10k km boyunca 500-800 L arası tüketim yapmakta. ○ Soğutma sıvısı Total Glacelf Auto Supra (150k - 8 yıl, sonrasında 75k - 4 yıl) ○ Yağ filtresi Renault/Samsung 15208-5758R, Nissan 15208-65F0B, Bosch 3300, Bosch 0 986 452 061, Mann W 6025 vb. muadil filtre (15k - 1 yıl) ○ Yağ boşaltım tapası pulu-rondelası 11026-01M02 ○ Polen filtresi Nissan 27277-1KA0A, 27277-1KA4A, Renault 27 27 749 36R, Mann CUK 1629, Mahle LAK 852 vb. muadil filtre (30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum çünkü bulunduğum ortamda çabuk kirleniyor, o şekilde de sağlıklı değil solunan hava) ○ Hava filtresi Renault 8200820859, 165467751R, Mann C 25 115, Bosch F026400138 vb. muadil filtre (30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum) ○ Ateşleme sistemi: ● Bujiler: NGK PLZKAR6A11, Renault 224012331R kodlu orijinal bujilerin 60k km önerilen ömrü bulunmaktadır. Yerine iridium-tipped type NGK DILZKAR6A11 (NGK 91691) tercih edilebilir, bu modelin ömrü üreticisi tarafından 100k km olarak belirtilmiştir. 1.1 mm boşluk ● Değişmesi nadiren gereken, söküm esnasında kontrol edilecekler: ● Bobin: 224483RC0A (2014 modelden çıkan), 224339807R (4 adet) ○ Kelebek kutu contası: 16175-1HC0A 161758202R ○ Emme manifold contası: 140323253R ○ Fren hidroliği: DOT4 (30k - 2 yıl)(çoğu usta bunu doğru şekilde değiştirmiyor veya hiç uğraşmıyor, değişim makinası olanları tercih edebilirsiniz) ○ Alternatör gergi kayışı ve rulmanı set Renault 117201618R. Sadece kayış Renault 117209638R, Nissan 11720ED00B, SKF VKMV7PK1140, genel isim 7PK1140 (60k) ○ Yakıt filtresi bakım gerektirmemektedir. *Bakım kilometre aralıkları bazı arkadaşların kafasını karıştırmış olabilir. Bu motor atmosferik(turbo mevcut değil) olduğu için bakım aralıkları 10k yerine 15k olarak geçmektedir. ● Değişmesi gerekmeyen diğer parçalar: ○ Ön cam sileceği: 600mm / 400mm ○ Motor muhafaza koruması, plastik 758900024R - 758900012R ○ Yağ boşaltım tapası 11128-01M0B ○ Karter 11110-eD010 ○ Karter silikon contası 999MP-A7007 liquid RTV ○ Yağ çubuğu 11140-ED000 ○ Yağ dolum kapağı 15255-1P110 ○ Kart pili kodu CR2032 ○ Motor suyu sıcaklık sensörü (kaptürü) 23 45 012 920 Radyatör fanı birden çok devire sahiptir, sensör arızalandığında ısıya göre ara devirlerde çalışmak yerine direkt en üst devirde çalışmaya başlayabiliyor. ○ Klima fan motoru Renault 272104377R, Termal 4027606M, Luzar LFH0914, LEX VR2551, SGR 53377 Klima fan motorunun üflememesi klonik bir sorun, gördüğüm kadarıyla genelde 60k km civarında arızalanıyor. Elektrikçileri gezerseniz göğsün tamamen sökülmesi gerektiğini söyleyeceklerdir, söktürmeyin ! Sadece torpido tarafının alt kısmının sökülmesi yeterlidir. Söküm yönergeleri : https://www.youtube.com/watch?v=_agBSjXUllU https://www.youtube.com/watch?v=13FUSduMqTQ ● Şanzıman(yeni tip): Jatco JF015E, CVT7. Aşağıda bulunan ve markasına göre değişik isimlendirilmiş olan kodun sizde tuttuğuna emin olunuz. Şanzımanın üzerinde etiketinde yazmakta, göremezseniz bir ustaya gösterebilirsiniz. 2013 üretimi(hangi aydan itibaren revizyona gidildi tam bilemiyorum) ve sonrası modellerin yeni şanzımana sahip olduğunu biliyoruz, ancak yine de kontrol ediniz. Eski tip şanzıman da konunun ilerleyen kısmında bilgi mevcut. DK0 (Renault), W1CJB / F1CJB (Mitsubishi), RE0F11A (Nissan) https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt7.html Nissan resmi dökümanlarında 90k km zaman aralıklarında yağ/filtre değişimi öneriyor. Rusya'daki bir Jatco servisi her 40k km'de bir yağ ve filtre değişimi yapılan JF015E şanzımanın 200k km kadar gidebildiğini söylemekte. Parça tedariği biraz uzun sürebildiği için değişim yapmayı düşündüğünüz zamandan çok daha erken bir süre öncesinde parçaları toparlamaya başlamanızı öneririm. Yurtdışı fiyatları çok çok daha uygun olabilmekte (örneğin 10 dolarlık orijinal filtreyi servis size 220TL'ye satabilmektedir). Aşağıdaki listedeki tüm parçaların değişmesi lüzumlu değil. Kağıt filtre, kağıt filtre haznesi oring, metal filtre haznesi oring parçalarını mutlaka yenileyin. Kâğıt filtreye erişmek için sol ön(şöför) lastik ve plastik davlumbazı sökülecek. Şanzıman yağ karter kapağını mutlaka söktürüp içerisindeki iki adet mıknatısı ve metal filtreyi temizletin. Bu işlem için aracı lift ile kaldırmak gerekmekte, karter kapağı en altta. Değişim sonrası ara ara şanzıman yağ çubuğundan seviyesini ,karterden yağ kaçağı olup olmadığını kontrol edin. Ne kadar yağ koyacağınız aşağıda yazmakta, dolum sonrası seviye kontrolü için şanzımanın 83 santigrat dereceye ulaşmasını bekleyiniz. Ortalama ne kadar yağ aldığı ileride yazmakta. Sakin kullanım ve 60k km ömür sonrasında yapılan bakım sırasında çekilen bir kaç fotoğraf: https://drive.google.com/open?id=1crVDdYnGSn6CCdnYhL_oz9EKSldIjW8h Aynı şanzımanın(CVT7) farklı yazılıma sahip sürümünün detaylı yağ-filtre değişim kaydı: https://www.youtube.com/watch?v=PeBHG28htls ● Karter contası Nissan 31397-3JX0A, Renault 313973JX0A, Suzuki 24762-71LR0, Mitsubishi 2705A037 Orijinal olmayan muadiller: COB WEB 074250C ENA GK081255 ZZVF ZVBZ0287 DEPPUL DEBZ0287 CONCORD 123500KTK TRANSKIT 123500K BURJAUTO NS313971XJ0A KIBI (Kubi Gasket) AFB040021 ● Şanzıman Kâğıt filtre Nissan 31726-3JX0A, 31726-3JX0C Orijinal olmayan muadiller: JS Asakashi JT534 COB WEB SF425CF SAT ST317263JX0A SOLLO SSVA7342 ROADRUNNER RR317263JX0A Burjauto NS317263JX0A Linesoon 015721 Azumi JT22004 ● Kağıt filtre haznesi oring Nissan 31526-3JX3A, 31526-3JX1B ● Metal filtre üzerindeki oring Mitsubishi 2824A005, Nissan 31526-1XG0A ● Tapa rondelası Nissan 11026-01M02 (11026-01F10, 11026-01M00, 11026-01M01, 11026-JA00A, 11026-JX00A, 11026-31X00) ● Şanzıman Yağı Nissan NS-3, Elfmatic CVT, Mitsubishi DIA QUEEN CVTF-J4, CVTF Eco J4 Orijinal olmayan muadiller: Ravenol CVTF NS3/J4 Idemitsu Multi CVTF Idemitsu CVTF Extreme Idemitsu CVTF Nissan haricinde alacağınız yağların üzerinde "Approved for NISSAN CVT NS-3" yazmasına kesinlikle dikkat ediniz. Eski yağlar NS-2 uyumlu. Toplam harcanacak yağ 4.8 lt ● Yapılması elzem olmayan işlemler ○ CVT yağ pompası yağ sayaç verilerini sıfırlamak: CVT fluid deterioration counter (CVTF deterioration date). Renault Clip veya CVTz50 programı ile halledilecek. CVTz50 uygun fiyatlı bir Android yazılımı. ○ Metal filtre Nissan 31728-3JX0A, Nissan 31728-3JX0B, Nissan 31728-3JX0C, Mitsubishi 2824A021 Bunun değişmesi gerekmiyor, sadece temizliği yapılsa yeterli. Orijinal olmayan diğer muadiller: Burjauto NS317283JX0A Aspaco AP27637 Cob-Web SF425 ZZVF ZVFT041 SAT ST317283JX0A Deppul DEFT041 Gogo GG-TF414-1 Filong 31728-3JX0B Zoneko 31728-3JX0A Linesoon 015722 ● Şanzıman(eski tip): Jatco JF011E Aşağıda bulunan ve markasına göre değişik isimlendirilmiş olan kodun sizde tuttuğuna emin olunuz. Şanzımanın üzerinde etiketinde yazmakta, göremezseniz bir ustaya gösterebilirsiniz. 2013 üretimi(hangi aydan itibaren revizyona gidildi tam bilemiyorum) ve sonrası modellerin yeni şanzımana sahip olduğunu biliyoruz, ancak yine de kontrol ediniz. RE0F10A / B / C (Nissan), F1CJA / W1CJA (Mitsubishi), FK0 / FK8 (Renault) Bu şanzımanın parçaları yeni seriden farklı. Bu araca sahip değilim ama muadilleri ile beraber bir liste topladım. ● Kâğıt filtre MITSUBISHI 2824A006 NISSAN / Renault 317261XF00 NISSAN 3172611XZ0A Peugeot / Citroen 226708 Chrysler 2824A006 Js asakashi FS22001 SAT ST317261XF00 COB WEB SF332CF NAKAMOTO F010035 CONCORD 142711AFTTK DEPPUL DEA006AG Zzvf GRA006A Zekkert F4447G ROERS PARTS RP2824A006 Pandaparts PP2824A006 BURJAUTO 317261XF00 ● Kağıt filtre oring MITSUBISHI 2920A096 Peugeot / Citroen 227112 WENDERW WEKK006 Zzvf ZVBZ0259 DEPPUL DEBZ02559 ● Karter contası NISSAN 313971XF0C, 313971XF0A ZOLERT ZJM015 MVPARTS MV313971XF0C Zzvf ZVX39C DEPFUL DEX39C NAKAMOTO G060424 Mitsubishi 2705A015 Peugeot / Citroen 221414 ● Yağ Nissan CVT NS-2 Mitsubishi DIA QUEEN CVTF-J1 Renault ELF Elfmatic CVT (NS2 uyumlu olandan bulmanız lazım, NS3 uyumlu olmayacak) Peugeot / Citroen 9735.EF PSA JTT CVT-Fluid green Dodge / Jeep MOPAR CVTF +4 Son güncelleme 27.03.2020 Güncel hali için: https://drive.google.com/open?id=1g8CRaYjSk_GJ8ONpU23sh8WOGyQ17kaz //omeringen Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 9 Ekim 2021 Paylaş 9 Ekim 2021 Enes Talha Tüfekçi yazdı: evet. hele torpido kilidinin bir plastiği var aman diyeyim... ben dikkatli şekilde arabaya biraz tokluk katacağım inşallah. zamanla megane grubuna da yazarım süreci. malzemeler vb. anlatırım. Bende megane-1 coupe vardı onda bile sorunluydı torpido. Bunda da mı sorunlu? Şekil değişti, kasa değişti, kokpit değişti ama anlayış değişmeyince olmuyormuş demek ki.. Yorum bağlantısı
Enes Talha Tüfekçi 30 Ekim 2021 Yazar Paylaş 30 Ekim 2021 Oğuzkan Erışık yazdı: Arabayı da bi görsek mi? 😊 https://www.hizliresim.com/504c5sk https://www.hizliresim.com/jb88c1y Burada var üstad. Mesaja fotoğraf eklemek istedim ama bağlantıyı tanımadı bir türlü. Bu arada araca aldığım ve yaptığım şeyleri başka bir başlık altında paylaşacağım. 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 31 Ekim 2021 Paylaş 31 Ekim 2021 Enes Talha Tüfekçi yazdı: https://www.hizliresim.com/504c5sk https://www.hizliresim.com/jb88c1y Burada var üstad. Mesaja fotoğraf eklemek istedim ama bağlantıyı tanımadı bir türlü. Bu arada araca aldığım ve yaptığım şeyleri başka bir başlık altında paylaşacağım. Arabam konumuz var.. Oraya yaptıkların ve yapacağın gelismeleri bilgilendirmeleri yazabilirsin. Bekliyor olacağız. 🤗 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 3 Kasım 2021 Paylaş 3 Kasım 2021 Eskort aracı olarak 2017 dizelini kullanıyoruz,120k oldu.şanzıman arada araç boştaymış gibi gazı algılamıyor boşa atıp d konumuna alınca gidiyor,turbo hortumu 2 kez patladı.en az on kere far ampülü değiştirdik. Devamlı takip aracı olarak hor kullanıldığı halde hiç arıza vermedi.Kaportası zayıf bagaja hafif dokundursalar bagajın sentesi kaçıyor.Ön tampon öndeki araca ufak dahi tıklasa tırnakları atıyor.ön tamponun köşeleri çıkıntılı olduğundan sürekli dar manevralarda kaldırıma vs sürtüyor.Sıfır alınıp özenli kullanılsa bu araç rutin bakım harici arıza vermez. Yorum bağlantısı
Recommended Posts