Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Otonom araç denilince akla tabiki Tesla geliyor. Bu alanda şuan dünyada lider konumda ve Volvo otonom araç alt yapısını geliştiriyor. Muhtemelen Tesla'nın önüne geçecektir. Bunu neye dayanarak söylüyorsun diyenler olacaktır. Tesla otonom sistemi : Radar + Kamera sistemidir. Volvo ise Lidar teknolojisi ile yola çıkacaktır. Lidar'ın ne olduğunu bilmeyenler olabilir kısaca radar a göre çok daha fazla modelleme çözünürlüğüne sahip bir sistemdir. Lidar sistemi uçakların zemin haritalamasından, Boston Dynamics Robotlarına ve hatta evde kullandığımız robot süpürgelere kadar hayatımızın içinde. Volvo nun bu yeni teknolojisi ile ilgili video sunum hazırlayacağım yakında. Volvo bu geliştirmeyi Luminar firması ile beraber yapıyor. Lidar sisteminin çalışma şeklini merak edenler için: 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 araba dediğinde hidroliğe bile karşıyım kara düzen klimasız arka camlar sabit 600 kg 130 ps olsun robot süpürgeler konusunda bayağı test yapan da bir arkadaşımız var club ta. 3 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: araba dediğinde hidroliğe bile karşıyım kara düzen klimasız arka camlar sabit 600 kg 130 ps olsun robot süpürgeler konusunda bayağı test yapan da bir arkadaşımız var club ta. Abi Reno 12 TSW geldi aklıma 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Abi Reno 12 TSW geldi aklıma yurdum arabası coğrafyaya uygun keçi.. kaza yapmadıkça sorun çıkarmaz mesela , atalar demiş ki: ayağını yorganına göre uzatmalı Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: yurdum arabası coğrafyaya uygun keçi.. kaza yapmadıkça sorun çıkarmaz mesela , atalar demiş ki: ayağını yorganına göre uzatmalı İyi bilirim ben köyde büyüdüm araç kullanmayı 12 tsw de öğrendim. Yük kamyonu niyetine kullanırdık tazı gibidir. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Abi Reno 12 TSW geldi aklıma 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 1:22 den sonra çekiçle girişilir düzeltilirdi, orası videoya girmemiş tüketici çok şımardı.... bize bunlar lazım, hem düşük emisyonun kralıdır 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Bugün halen anadoluda çok sevilerek kullanılmaya devam ediyor. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Ya ben başkası direksiyondayken kapının kolunu , tavanda ki tutmaçı vs ne varsa sımsıkı tutuyorum, değil araba kendi sürecek herkes kendi işini yapsın, ben sürerim onu 1 3 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Furkan Avcı yazdı: Ya ben başkası direksiyondayken kapının kolunu , tavanda ki tutmaçı vs ne varsa sımsıkı tutuyorum, değil araba kendi sürecek herkes kendi işini yapsın, ben sürerim onu Benim deneme fırsatım oldu 5. Seviye otonom aracı. BMC ninde 5. Seviye otonom aracı var şu anda her nekadar lanse edilmemiş olsada. Dediğiniz gibi insan bi tırsmıyo değil 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: Benim deneme fırsatım oldu 5. Seviye otonom aracı. BMC ninde 5. Seviye otonom aracı var şu anda her nekadar lanse edilmemiş olsada. Dediğiniz gibi insan bi tırsmıyo değil Ben sağ tarafta hep frene basıyorum mesela :D, tırsarım bana göre değil 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Furkan Avcı yazdı: Ben sağ tarafta hep frene basıyorum mesela :D, tırsarım bana göre değil Serit takiplisini kullandım en fazla.. Onda da bana senden daha düzgün sürüyor dediler 😒 4 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Alpay Sumer yazdı: Serit takiplisini kullandım en fazla.. Onda da bana senden daha düzgün sürüyor dediler 😒 Valla yazılım geliştirme ve mekanik sürecin içerisinde olunca işler biraz daha karışıyor. Ot yumağı, poşet vs uçuşuyor bazen karışıyor ortalık 😐 Gerçekten zor iş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Bahattin Akkaya yazdı: 5. Seviye otonom aracı. BMC ninde 5. Seviye otonom aracı var şu anda her nekadar lanse edilmemiş olsada. 2005 de pilli otobüse binmiştim, lansmanlar bazen çeşitli faktörler ile erteleniyor 1 Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Otonom işi bana hep karışık geliyor. Evet araç sensörü osu busu derken insanın kafasını karistirabiliyor. Bizim ülkemizde daha da büyük dert. Yol çizgileri yeteriz. Birden bire şerit daraltmalar fosforsuz yol işaretleri, kontrol noktaları falan otonom sürüşü zorlaştiracak her türlü şey bizde mevcut. Bence içeride sürücüsünün yorgunluğunu dalgınlığını iyi tespit edecek sistemler olsa çok daha faydalı olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 otomotiv teknolojileri artık her coğrafyaya uygun değili misal: ronoğ12 alıp dağda bayırda afrikada antartikada birşekilde kullanabilirdik, coğrafyaya çok bağımlı değildi, salgın öncesi oxford ekibi 19000km yol yaptı, en sorunsuz araçları en eski olan land rover idi, arka tekeri koptu çıktı gitti, 2 çekiç 1 levye ile tamir edildi. canavar puma motorlu bol absli en teknolojik land ise en çok sorun yaşayan idi. 2 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 18 Ekim 2021 Yazar Paylaş 18 Ekim 2021 Hacı Şenyurt yazdı: Otonom işi bana hep karışık geliyor. Evet araç sensörü osu busu derken insanın kafasını karistirabiliyor. Bizim ülkemizde daha da büyük dert. Yol çizgileri yeteriz. Birden bire şerit daraltmalar fosforsuz yol işaretleri, kontrol noktaları falan otonom sürüşü zorlaştiracak her türlü şey bizde mevcut. Bence içeride sürücüsünün yorgunluğunu dalgınlığını iyi tespit edecek sistemler olsa çok daha faydalı olabilir. Kesinlikle aynı fikirdeyim. Ama Volvo nun sisteminden çok ümitliyim Lidar sistemi bambaşka bir teknoloji ve şuanda gerçekten pahalı bir sistem. Aracın bu veriyi işleyebilmesi için en gelişmiş işlemcilere ihtiyacı var. Lidar sistemi gelir ise güvenirim ben Çağlar Bayur yazdı: 2005 de pilli otobüse binmiştim, lansmanlar bazen çeşitli faktörler ile erteleniyor Yeni pilli yaptık sattık müşterisine teslimde. Müşteri kim mi? Yunanistan 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Volvo yapar. Teslayı sevmedim sevemedim nedense. Birçok saçmalıkları da ortaya çıktı zaten. Volvo da çinlilere geçince biraz soğudum ama Çinliler Volvo bizden değil biz volvodan faydalanacağız diye açıklama yaptılar. O açıklamadan sonra rahatlamıştım. Ben her şeyde olduğu gibi bu teknolojiyi de bir iki sene uzaktan izler sonra net kararımı veririm. 1 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Üç boyutlu haritalama ve derin öğrenme, otonom sistemlerin devreye girmesinde kilit kavramlar olacaklardır, diye düşünüyorum. Hangi kulvarda öncülük yapacağı konusunda, Volvo isabetli bir seçim yapmış. Artan nüfus, kalabalıklaşan şehirler derken, trafikte insan faktörünün sebep olageldiği verimsizliklerin, zaman hayat ve diğer maddi yönlerden tolere edilemeyecek düzeylere doğru ilerlediği bir gelecek vizyonu, üreticiler için bir hayalden (hatta kabustan) ibaret değil Binek araç sürümünün en fazla olduğu yoğun nüfuslu şehirlerin, trafik sorunları nedeniyle, bireysel araç kullanımının tercih edilemeyeceği yerlere dönüşümü, yavaş yavaş gerçekleşiyor (Allahtan). Onlar da bu dönüşümün farkındalar. Beğenelim beğenmeyelim, tercih edelim etmeyelim, binek araç sürme işi, otonom sürüş mecrasına doğru ilerliyor. Mesele, olup olmayacağı değil, zamanı.. Çoğu tüketici, mevcutta olan yol ve trafik şartlarını düşünerek ve haklı da olarak, otonom sistemlere karşı olabilir. Ancak, şartlar aynı kalıyor olsa, böyle bir değişim zaten gündeme gelemezdi. 1 Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Muhammet Ali Deli yazdı: Volvo yapar. Teslayı sevmedim sevemedim nedense. Birçok saçmalıkları da ortaya çıktı zaten. Volvo da çinlilere geçince biraz soğudum ama Çinliler Volvo bizden değil biz volvodan faydalanacağız diye açıklama yaptılar. O açıklamadan sonra rahatlamıştım. Ben her şeyde olduğu gibi bu teknolojiyi de bir iki sene uzaktan izler sonra net kararımı veririm. Tesla aslında biraz Türk işi gibi ilerliyor. Çok aceleci bir yapısı var firmanın. Tesla da çalışan arkadaşlardan duyduğumuz kadarı ile çok fazla baskı kurulduğu kişiler üzerinde. Bende sizin gibi Volvo ya olan güvenden dolayı doğrusunu yapacağından yana şüphem yok Kerem Kurluva yazdı: Üç boyutlu haritalama ve derin öğrenme, otonom sistemlerin devreye girmesinde kilit kavramlar olacaklardır, diye düşünüyorum. Hangi kulvarda öncülük yapacağı konusunda, Volvo isabetli bir seçim yapmış. Artan nüfus, kalabalıklaşan şehirler derken, trafikte insan faktörünün sebep olageldiği verimsizliklerin, zaman hayat ve diğer maddi yönlerden tolere edilemeyecek düzeylere doğru ilerlediği bir gelecek vizyonu, üreticiler için bir hayalden (hatta kabustan) ibaret değil Binek araç sürümünün en fazla olduğu yoğun nüfuslu şehirlerin, trafik sorunları nedeniyle, bireysel araç kullanımının tercih edilemeyeceği yerlere dönüşümü, yavaş yavaş gerçekleşiyor (Allahtan). Onlar da bu dönüşümün farkındalar. Beğenelim beğenmeyelim, tercih edelim etmeyelim, binek araç sürme işi, otonom sürüş mecrasına doğru ilerliyor. Mesele, olup olmayacağı değil, zamanı.. Çoğu tüketici, mevcutta olan yol ve trafik şartlarını düşünerek ve haklı da olarak, otonom sistemlere karşı olabilir. Ancak, şartlar aynı kalıyor olsa, böyle bir değişim zaten gündeme gelemezdi. Size sonuna kadar katılıyorum. Yakında fosil yakıtlı araçlar da teker teker ortadan kalkacak. Yol ve trafik şartlarıda bu sisteme uygun hale gelmek zorunda kalacak. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Baklım demiri büktüğü gibi otonom işinide bükebilecekmi. Yalnız geliştirdikleri teknolojiler güzel çalışıyor. Mesela tırların yaya algılama fireni. Bir video izlemiştim tır müthiş firen yapmıştı. Şuraya koyalım. 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 19 Ekim 2021 Paylaş 19 Ekim 2021 Trafikteki en büyük sorun biziz, yani insan. Trafik sorununu çözmenin yolu, araba sürmeyi insanlara bırakmamaktır. Tesla'nın bu konuda önde olduğu en büyük konu tecrübedir ancak konu o kadar yeni ki volvo gibi bir marka bunu rahatlıkla aşar ve bu işi yapar. Yorum bağlantısı
Bahattin Akkaya 19 Ekim 2021 Yazar Paylaş 19 Ekim 2021 Mahmut Yıldız yazdı: Trafikteki en büyük sorun biziz, yani insan. Trafik sorununu çözmenin yolu, araba sürmeyi insanlara bırakmamaktır. Tesla'nın bu konuda önde olduğu en büyük konu tecrübedir ancak konu o kadar yeni ki volvo gibi bir marka bunu rahatlıkla aşar ve bu işi yapar. Buna benzer bir belgesel izlemiştim. Trafikte butterfly effect diye geçiyordu. Kesinlikle otonom araçlar geleceğimiz olmak zorunda 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts