İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta - P0200 Arızası


ilhami KÜTÜK

Recommended Posts

ilhami KÜTÜK

Arkadaslar 2007 model dizel TDCI aracim var. Hararrtten dolayi motoru komple yaptirdim. (Enjektor ve yakit pompasi haric) Bi ton da masraf ettim. Yaklasik 2000 km kullandiktan sonra arac sogukken calismamaya basladi. Vak vak diye tabir edilen hortumu, yakit geri donus hortumunu ve daha bir once degistirmeme ragmen yakit filtresini degistirdik. Artik arac sogukken de arac calisiyor ancak bu seferde ekranda icerisinde unlem olan cark isareti cikmaya basladi ve arac 2000 deviri gecmemekte. Motor isisi 90 bara gelince kontagi acip kapattigim zaman arac duzelmektedir. Tamirciye gidip bilgiyardan kontrol ettirdigimde P0200 hatasi verdi. Tamirci beni enjektorler icin beni bildigi bir pompaciya yonlerdi. Pompaciya konuyu anlattigimda pompaci daha onceki tecrubelerine binayen  arizanin enjektor degil elektrik sisteminden kaynakli oldugunu soyledi. Elektrikciye gittigim zaman elektrikci ise arizanin elektrik sisteminden olmadigini istiyorsam elektrik aksamini degistirebilecegini soyledi. Bu kadar masraf ettikten sonra iki ara da bir derede kaldim. Daha once ozellikle  2007 model veya benzeri modelde boyle bir ariza ile karsilasan arkadaslarin yardimini bekliyorum. Tesekkur ederim simdiden...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

elektrik aksamı kontrol denince tesisatı değişmek, evde sigorta atınca bina tesisatını değişmeye benzemiş. enjektör hatıında voltaj ölçecek altı üstü. muhtemelen de incelmiş az çatlamış bir kablo bulup onaracak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ilhami KÜTÜK

Caglar bey bilmedigim icin sosyal medyadan yardim almayi denedim. Arti sorunun kesin bir dille hallolup hallanmayacagi garantisinide vermeyince vazgectim.

Bu konuda yonlendirebilecek tecrubeli olan biz den buyuk abilerimizin ve bizden kucuk kardeslerimizin destegini bekliyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Osman SEVİM

 

Çağlar abinin yazdıkları çok mantıklı, elektrikçi biraz genel konuşmuş. Hangi tesisatı değiştirecekmiş acaba değiştir deseydiniz?

 

Sanırım şu video da sizin sorununuza benziyor. Bir kontrol etmenizde fayda olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

işte bunun gibi bir şey, bu kablo demek yanlıştır ancak bakılacak bölge burası. enjektörün üstündeki tesisat, kabak gibi de ortada,ankarada da birçok iyi usta var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ilhami KÜTÜK

Suan Kayseri deyim hocam insallah gelince bakacağız artik suan arastirip nokta atisi yapmak istiyorum artik 

Yorum bağlantısı
ilhami KÜTÜK

Ali Osmsn kardesim cok tesekkur ediyorum ilgin icin, elektrikciye bu videoyu da izletiyim bakalim

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

İlhami bey geçmiş olsun. Bütün enjektör soketleri, torpidonun yanında ki sigorta kutusundan F12 ve F30 nolu sigortalar, R11 rölesi kontrol edilmeli korozyon varmı bakılabilir. 

Kontak açıkken bütün enjektör soketlerinin bir ucuna +12v geldiği görülmelidir. Enjektör soketlerinin diplerinde basit kablo kopukluğu olabilir.

Bütün enjektör dirençleri okunmalı birbirine çok yakın değer vermeli sağlam oldukları görülmeli.

Kod P0200 olunca muhtemelen çoklu enjektörde kesiklik olabilir. Öncelikli adım olarak enjektörlere gelen +12 voltun kontrolü ile başlanılsa iyi olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)

Marş basarken 8 9a inerse bitiktir aküyü tekrar baktırın 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Ahmet Maviş

İyi günler abi aracınızdaki bahsetmiş olduğunuz sorun çözüldü mü acaba çözüldüyse sebebi nedir ?

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
ilhami KÜTÜK

Malesef cozemedim

 

Yaptirmadim kalmadi ama cozemedim, yukarida bahsedildigi gibi aku falan degil

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Umutt Kaya

Merhaba kolay gelsin aradan uzun yıllar geçmesine rağmen tam olarak aynı hatayı yaşıyorum. Acaba bir çözüm buldunuz mu naptınız?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...