İçeriğe Yönlendir

Avans Ayarı Hakkında


Serkan DİKER
Çözüme git Serkan DİKER tarafından,

Recommended Posts

Serkan DİKER

İyi günler fusion 1.6 benzin/lpgli  aracim  var 94000 kmda rolantide titremeli çalışma vardı. Yerel bir tamirci supap sıkılığı olduğunu söylendi. Ve supap ayarı yapildiktan sonra iki oksijen sensörü p0031 ve p0037 hatası vermeye başladı ve avans zamani 60 ° den 16 ° olarak değişti. Bu araçlarda avans ayarı varmıdır. Bu ariza kodları ve oksijen sensorlerinin ikisininde ariza göstermesi supap ayarindan kaynaklanabilirmi??? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan DİKER yazdı:

Ve supap ayarı yapildiktan sonra

onu nasıl yaptı? zira öyle bir ayar yok, avansı nasıl değişti zira öyle bir şey de yok? umarım triger kayışı ile oynamadı?????????????????

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Sübap ayarı ve avans ayarını yaptıysa, mutlaka triger ayarına da el atmıştır. 

Yorum bağlantısı
Serkan DİKER
Çağlar Bayur yazdı:

onu nasıl yaptı? zira öyle bir ayar yok, avansı nasıl değişti zira öyle bir şey de yok? umarım triger kayışı ile oynamadı?????????????????

Supap ayarı için eksantrik mili söküldü. Dolayisiyla triger ayarida yeniden yapildi. Benim anlayamadığım bu oksijen sensörü emisyonu ölçüyor değilmi arabanın yakit ve ateslemesine etkisi yok degilmi. Sensorlerin arizalanmistir dediler mantıklı gelmedi. Yanması düzgün değilsede ayni arizayi verecek değilmi??? 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Serkan DİKER yazdı:

arabanın yakit ve ateslemesine etkisi yok

Arızalı oksijne sensörü ile araç sürekli zengin karışımda çalışacak. Tüketim nereden baksanız 100km'de 1lt artıyor.

Yorum bağlantısı
Serkan DİKER

 

Supap ayarı var araçta ama bildiğimizden karmaşık ve meşakkatli. Ben şahsen işten anlayan bir ustaya göstermenizi fiyat endeksli dusunmemenizi tavsiye ediyorum. Aksi halde Kütahya gibi bir yerde bulunuyorsaniz ve çözüm için metropollerden uzaksaniz ananizdan emdiginiz sütü burnunuzdan getirirler... 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Serkan DİKER yazdı:

 

Supap ayarı var araçta ama bildiğimizden karmaşık ve meşakkatli. Ben şahsen işten anlayan bir ustaya göstermenizi fiyat endeksli dusunmemenizi tavsiye ediyorum. Aksi halde Kütahya gibi bir yerde bulunuyorsaniz ve çözüm için metropollerden uzaksaniz ananizdan emdiginiz sütü burnunuzdan getirirler... 

şim ayarı bunun ismi.

Serkan DİKER yazdı:

Supap ayarı için eksantrik mili söküldü. Dolayisiyla triger ayarida yeniden yapildi. Benim anlayamadığım bu oksijen sensörü emisyonu ölçüyor değilmi arabanın yakit ve ateslemesine etkisi yok degilmi. Sensorlerin arizalanmistir dediler mantıklı gelmedi. Yanması düzgün değilsede ayni arizayi verecek değilmi??? 

trigerde de avans ayarı yok, sadece sente ayarı var, trigeri takarken dereceleri kafasına göre taktı ise hatalı işlem.

takılrı mı takılır, 6 bar benzin pompası ile rölanti 1250 d/d ya ayarlanır +10 ps -150000km motor ömrü olur. tunink için

Serkan DİKER yazdı:

oksijen sensörü emisyonu ölçüyor değilmi

emisoynu ölçmez, püsküren yakıtın %kaçının yanmadan çıktığını ölçer

Yorum bağlantısı
Serkan DİKER
Çağlar Bayur yazdı:

şim ayarı bunun ismi.

trigerde de avans ayarı yok, sadece sente ayarı var, trigeri takarken dereceleri kafasına göre taktı ise hatalı işlem.

takılrı mı takılır, 6 bar benzin pompası ile rölanti 1250 d/d ya ayarlanır +10 ps -150000km motor ömrü olur. tunink için

emisoynu ölçmez, püsküren yakıtın %kaçının yanmadan çıktığını ölçer

Supap sıkılığı bu şimlerlemi ayarlaniyor ford durotec motorlarda fabrika sentil çakısı ile hangi ölçü aralığını tavsiye ediyor. Kam mili ile şimlerin arasındaki ölçü kaç olmali??? 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ölçü referansı için teknik kitaba bakmalı, genelde rektifiyecilerde olur

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Serkan DİKER

1.6 durotec benzinli motorlar için 

Emme 0.17-0.23

Egsoz 0.31-0.33

Sorun olan p031 ve p037 hata kodları oksijen sensörü ısıtıcı devresinin açık olduğu için çıkıyormuş torpido içinde eksoz resmi olan sigorta 20 amp  aracimiza bakan usta sağ olsun şim ayarlarimizi düzeltmemekle yetinmemiş katalizör onundeki sensorün kablosunun kulbulator kapagina sıkıştırmış ve Egsoz ısısına bağlı kablolar kisa devre olmuş ve sigortayi patlatmış akabinde kabloları izole ettim ama sensör voltaj uretmedi ve p0131 hatası aldım. Sonuç olarak 98AB-9F472-BB NTK JAPAN sensorünün yenisini aldım arıza kodları kayboldu. Ve ariza lambasi söndü. Egsoz supaplarimi sentille olctugumde soldan sağa 0.30-0.25/0.25-0.25/0.20-0.20/0.20-0.20 şim ler arasındaki farklar güç kaybına ve silindirler kolektif çalışması esnasındaki kolerasyonu bozduğu için titreşimli çalışmaya ve yakıt sarfiyati artmasina neden olmakta kiymetli yorumlarınız ve desteginiz icin teşekkür ediyorum. 

1.6 durotec benzinli motorlar için 

Emme 0.17-0.23

Egsoz 0.31-0.33

Sorun olan p031 ve p037 hata kodları oksijen sensörü ısıtıcı devresinin açık olduğu için çıkıyormuş torpido içinde eksoz resmi olan sigorta 20 amp  aracimiza bakan usta sağ olsun şim ayarlarimizi düzeltmemekle yetinmemiş katalizör onundeki sensorün kablosunun kulbulator kapagina sıkıştırmış ve Egsoz ısısına bağlı kablolar kisa devre olmuş ve sigortayi patlatmış akabinde kabloları izole ettim ama sensör voltaj uretmedi ve p0131 hatası aldım. Sonuç olarak 98AB-9F472-BB NTK JAPAN sensorünün yenisini aldım arıza kodları kayboldu. Ve ariza lambasi söndü. Egsoz supaplarimi sentille olctugumde soldan sağa 0.30-0.25/0.25-0.25/0.20-0.20/0.20-0.20 şim ler arasındaki farklar güç kaybına ve silindirler kolektif çalışması esnasındaki kolerasyonu bozduğu için titreşimli çalışmaya ve yakıt sarfiyati artmasina neden olmakta kiymetli yorumlarınız ve desteginiz icin teşekkür ediyorum 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...