İçeriğe Yönlendir

Toyota Aygo X


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Küçük ama etkili: Toyota Aygo X resmen tanıtıldı!

Toyota, Avrupa'ya özel olarak tasarladığı küçük modellerini ilk yıllarında Peugeot ve Citroen'den yardım alarak yapmıştı. Şimdilerde Stellantis'in bir parçası olan bu ikili, nasıl bir canavar yarattığından haberi olmadan Japon üreticiye yardımcı oldu. Bu yardımlar ile segmentteki potansiyeli keşfeden Toyota, şu anda kendi ayakları üstünde ve bu segmente özel modeller çıkartmayı sürdürüyor. İşte o modellerden biri de Aygo X olacak.

"X" harfinin çok özel bir anlamı var. Toyota, bu ek ile birlikte modelin Fransız bağlarını tamamen kopardığını gözümüze sokuyor. Aynı zamanda bu modelin hatchback'ten crossover'a geçişi temsil ettiği de ortada.

235 milimetre uzayarak toplam boyutunu 3.700 milimetreye çeken model, arka kısımda böylece çok daha fazla konfor sunabilecek. Aygo'nun bu metamorfoz sırasında kaybetmediği tek özelliği ise, yarım açılabilir arka camları olacak.

Selefinden 125 milimetre geniş ve 65 milimetre daha uzun olan model böylece Hyundai i10, Kia Picanto ve Fiat Panda gibi modellere direkt rakip oluyor. Boyutlardaki bu değişim bagaj hacminin de 60 litre kadar artarak 231 litreye ulaşmasını sağlamış. Arka koltuklar kapatıldığında bu rakam 829 litreye kadar ulaşıyor.

GA-B platformu üzerinden yükselen model, üçüncü neslindeki gibi kumaş tavan opsiyonu ile satın alınabilecek. Boyutlarının artışına rağmen 4.7 metrelik bir dönüş çapı sunan model, metropollerde yaşayan kullanıcıların imdadına yetişecek.


Bir crossover'a dönüşen Aygo X, geleneksel crossover donanımlarını da beraberinde getiriyor. Siyah plastik koruyucu parçalar ve çamurluklar, modelin asi yapısını göz önüne seriyor. Selefinden tam 11 milimetre daha yükseğe konumlandırılan model, kabininde de premium bir hava veriyor. Ambiyans ışıkları, kablosuz şarj sistemi ve LED far takımları, Aygo X'in standart donanımları arasında.

Toyota, Aygo X'in motor seçeneklerini de olabildiğince sade tutmuş. 1.0 litrelik atmosferik bir motor kullanan Aygo X, üç silindirli ünitesinden 72 bg güç ve 93 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 5 ileri vitesli manuel ya da CVT şanzıman ile satın alınabiliyor.

Donanım paketine göre ağırlığı 940 ile 1.015 kilogram arasında değişen model, 0-100 km/sa hızlanmasını da 15.6 saniyede tamamlayabilecek. Aygo X ile maksimum 158 km/sa hıza ulaşabileceksiniz.

Aygo X'in satışları 2022 yılında başlıyor.

 

motor1

images?q=tbn:ANd9GcT3EWjAbnnEVzhczW0Dywkimages?q=tbn:ANd9GcSRr0whQjB2nIgZ-1zT3-limages?q=tbn:ANd9GcROxZt9xL39GBphiyN3Ni7images?q=tbn:ANd9GcRRZiQ0BgxztyirtSVXFTV

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Bizde 107 vardı hanımın. Tüm mekanik aksamlarda ve motorda Toyota yazıyordu. Değişik bir tasarım olmuş. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Bu araç ülkemize gelmeyecek diye okumuştum.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Küçük ama etkili: Toyota Aygo X resmen tanıtıldı!

Toyota, Avrupa'ya özel olarak tasarladığı küçük modellerini ilk yıllarında Peugeot ve Citroen'den yardım alarak yapmıştı. Şimdilerde Stellantis'in bir parçası olan bu ikili, nasıl bir canavar yarattığından haberi olmadan Japon üreticiye yardımcı oldu. Bu yardımlar ile segmentteki potansiyeli keşfeden Toyota, şu anda kendi ayakları üstünde ve bu segmente özel modeller çıkartmayı sürdürüyor. İşte o modellerden biri de Aygo X olacak.

"X" harfinin çok özel bir anlamı var. Toyota, bu ek ile birlikte modelin Fransız bağlarını tamamen kopardığını gözümüze sokuyor. Aynı zamanda bu modelin hatchback'ten crossover'a geçişi temsil ettiği de ortada.

235 milimetre uzayarak toplam boyutunu 3.700 milimetreye çeken model, arka kısımda böylece çok daha fazla konfor sunabilecek. Aygo'nun bu metamorfoz sırasında kaybetmediği tek özelliği ise, yarım açılabilir arka camları olacak.

Selefinden 125 milimetre geniş ve 65 milimetre daha uzun olan model böylece Hyundai i10, Kia Picanto ve Fiat Panda gibi modellere direkt rakip oluyor. Boyutlardaki bu değişim bagaj hacminin de 60 litre kadar artarak 231 litreye ulaşmasını sağlamış. Arka koltuklar kapatıldığında bu rakam 829 litreye kadar ulaşıyor.

GA-B platformu üzerinden yükselen model, üçüncü neslindeki gibi kumaş tavan opsiyonu ile satın alınabilecek. Boyutlarının artışına rağmen 4.7 metrelik bir dönüş çapı sunan model, metropollerde yaşayan kullanıcıların imdadına yetişecek.


Bir crossover'a dönüşen Aygo X, geleneksel crossover donanımlarını da beraberinde getiriyor. Siyah plastik koruyucu parçalar ve çamurluklar, modelin asi yapısını göz önüne seriyor. Selefinden tam 11 milimetre daha yükseğe konumlandırılan model, kabininde de premium bir hava veriyor. Ambiyans ışıkları, kablosuz şarj sistemi ve LED far takımları, Aygo X'in standart donanımları arasında.

Toyota, Aygo X'in motor seçeneklerini de olabildiğince sade tutmuş. 1.0 litrelik atmosferik bir motor kullanan Aygo X, üç silindirli ünitesinden 72 bg güç ve 93 Nm tork üretebiliyor. Bu motor 5 ileri vitesli manuel ya da CVT şanzıman ile satın alınabiliyor.

Donanım paketine göre ağırlığı 940 ile 1.015 kilogram arasında değişen model, 0-100 km/sa hızlanmasını da 15.6 saniyede tamamlayabilecek. Aygo X ile maksimum 158 km/sa hıza ulaşabileceksiniz.

Aygo X'in satışları 2022 yılında başlıyor.

 

motor1

images?q=tbn:ANd9GcT3EWjAbnnEVzhczW0Dywkimages?q=tbn:ANd9GcSRr0whQjB2nIgZ-1zT3-limages?q=tbn:ANd9GcROxZt9xL39GBphiyN3Ni7images?q=tbn:ANd9GcRRZiQ0BgxztyirtSVXFTV

eski direksiyon bu 🤔  Bu iste bir yanlıslık yokmu ?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

eski direksiyon bu 🤔  Bu iste bir yanlıslık yokmu ?

Daha çıkmadı ki :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcSYW-sHY42mwMUE5EuUyzm

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Daha çıkmadı ki :) 

 

images?q=tbn:ANd9GcSYW-sHY42mwMUE5EuUyzm

Hayir bahsettigim direksiyon eski tip..

bunu diyorum eski tip olarak 

senin aractaki yeni direksiyon..

Zaten alıntıdaki Uzay cağı 😂

IMG_20211107_143452.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Tasarım güzel ama hacim anlamında mantıksız, iç hacim çok daralmış. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

Hayir bahsettigim direksiyon eski tip.. senin aractaki yeni direksiyon..

Zaten alıntıdaki Uzay cağı 😂

 minnak az güçlü bi araba çıkacak işte yav :) 

Çağlar Bayur yazdı:

4x4 mü bu

Olsa ne olur ki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

GA-B platformu üzerinden yükselen model, üçüncü neslindeki gibi kumaş tavan opsiyonu ile satın alınabilecek. Boyutlarının artışına rağmen 4.7 metrelik bir dönüş çapı sunan model, 

Çok güzel şirin bir araç olmuş ama bilgilerde bir yanlışlık var gibi dönüş çapı değilde dönüş yarı çapı 4,7 m olmalı. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Metin Uzunoğlu yazdı:

Çok güzel şirin bir araç olmuş ama bilgilerde bir yanlışlık var gibi dönüş çapı değilde dönüş yarı çapı 4,7 m olmalı. 

 

Alıntı

Designed for the narrowest city streets, the Aygo X also has an exceptionally small turning circle of just 4.7m, one of the tightest in the segment.

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1.0 atmosferik yerine 1.0 turbo koysaymış bari. 1000kg ağırlık ile 0-100 15.8 nedir yahu. Eski KA'm da böyleydi. 20 sene sonra değişmeyecekse, ne anladım...

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

1.0 atmosferik yerine 1.0 turbo koysaymış bari. 1000kg ağırlık ile 0-100 15.8 nedir yahu. Eski KA'm da böyleydi. 20 sene sonra değişmeyecekse, ne anladım...

Tiguan istanbul’da 10-11lt yakıyor. Neden? Çünkü turbo işe yaramıyor. Çünkü araba 1500 devri az geçiyor. O yüzden turboya gerek yok. Bu araba şehir içi arabası. Ne yapacak 0-100’ü? Sorunsuz olsun yeter. Hain honda hariç çekik gözler atmosferikten vazgeçmiyor :) termal verim yüksek. Uzun yolda turbo gibi az yakıyor. Şehir içinde hepsi aynı. Tek sorun max gücü yüksek devirde vermesi ama onu da masrafsızlığıyla tolere ediyoruz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tiguan istanbul’da 10-11lt yakıyor. Neden? Çünkü turbo işe yaramıyor. Çünkü araba 1500 devri az geçiyor.

Tiguan'ın ağırlığı neydi?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Benim arabayla aynı. 1,5 ton. 

Ama demek istediğim o değil. Şehir dışında sakin sürüşte 5-6lt yakan araba şehir içinde bu farkı yakalayamıyor

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim arabayla aynı. 1,5 ton. 

Ama demek istediğim o değil. Şehir dışında sakin sürüşte 5-6lt yakan araba şehir içinde bu farkı yakalayamıyor

Bende diyorum ki, 1 ton'luk araç 15.8sn ile gitmemeli. Şehir dışı sakin sürüş ile şehir içi sürüşün farklarını anlayabiliyorum tabii ki. Ancak Bir araç 1 ton olabiliyorsa, ona göre biraz daha kuvvetli motor kullanabilir ki, diğer arabalarla eş değer görülebilsin. Yakışı 1lt fazla olsun, emin olun yine tercih sebebi olacaktır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tiguan istanbul’da 10-11lt yakıyor. Neden? Çünkü turbo işe yaramıyor. Çünkü araba 1500 devri az geçiyor.

kim demiş onu ? zamane aşırı besleme sistemleri, nuhtan kalmış atkinsondan daha tekonolcik

Sani Gerşon yazdı:

Bende diyorum ki, 1 ton'luk araç 15.8sn ile gitmemeli.

6.8 lde giden de var, ondan alırsın. tercih meselesi.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

kim demiş onu ? zamane aşırı besleme sistemleri, nuhtan kalmış atkinsondan daha tekonolcik

6.8 lde giden de var, ondan alırsın. tercih meselesi.

Teknolojik işte. Ne kadar teknoloji o kadar para. Furkan w221’deki beyinleri say say bitiremiyordu :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Bende diyorum ki, 1 ton'luk araç 15.8sn ile gitmemeli. Şehir dışı sakin sürüş ile şehir içi sürüşün farklarını anlayabiliyorum tabii ki. Ancak Bir araç 1 ton olabiliyorsa, ona göre biraz daha kuvvetli motor kullanabilir ki, diğer arabalarla eş değer görülebilsin. Yakışı 1lt fazla olsun, emin olun yine tercih sebebi olacaktır.

O araba 80-90’ın üstüne çıkmayacak ki :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

O araba 80-90’ın üstüne çıkmayacak ki :) 

İyi ya işte, 0-100'ün önemi :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Küçük aileler ve yeni evli çiftler için mükemmel bence.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...