İsmail Sefer 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 (düzenlendi) Cümleten hayırlı günler. Hafta sonu 2013 Focus dizel aracımın mazot filtresini kendim değiştirmeyi planlıyorum. Havasını almak için filtreden yakıt çıkış kısmına hortum takıp içime çekerek filtreyi mazotla doldurarak havasını almayı planlıyorum ancak filtrenin yakıt girişi neresi çıkış neresi hakkında yardımlarınızı bekliyorum. Üstten bakınca sağ taraf mı sol taraf mı? https://www.hizliresim.com/204puw6 https://www.hizliresim.com/sfvqktg 12 Kasım 2021 tarihinde İsmail Sefer tarafından düzenlendi Resimleri ekleyemedim Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 Eskisini sökerken bakın aynı şekilde takın. Hava almak gerekmiyor çoğu araçta.Ben en son Clio mazot filtresini değiştirdiğimizde direk çalıştırdım aracı çalıştı hava falan yapmıyor. Yorum bağlantısı
İsmail Sefer 12 Kasım 2021 Yazar Paylaş 12 Kasım 2021 Ahmet Türedi yazdı: Eskisini sökerken bakın aynı şekilde takın. Hava almak gerekmiyor çoğu araçta.Ben en son Clio mazot filtresini değiştirdiğimizde direk çalıştırdım aracı çalıştı hava falan yapmıyor. Focuslarda o özellik yok mecburen yakıt filtresinin içinin mazotla doldurman lazım. Çoğu arabada mazot filtresinin üzerinde vakvak var ordan hava alıyorsun. Daha önce kullandığım 2008 focusta da yoktu, bunda da yok. Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 (düzenlendi) benzin yakıt pompasında kural olarak kırmızı renk olan dönüş hattıdır. beyaz olan besleme hattıdır yani enjektörlere gidiştir. paylaştığınız fotoğrafta kırmızı kapak var motordan dönüş hattı olmalı ( tamamen mantık yürütüyorum). bilgi sahibi olan arkadaşlar detaylı bilgi verecektir. 12 Kasım 2021 tarihinde Doğukan Çoktay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erol Güven 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 Biraz sıkıntılı bilgi sahibi değil iseniz bence hiç bulaşmayın. Mazot Filtresi yüzünden 2 kez yolda kaldım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 filtre sonrası hava yapan focusu çevremde hiç görmedim? vakvak sistemi 1.4tdci da var. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 Yenilerde filtre üstünde bi düğme var pompa gibin galiba. Euro 5 HDI da mazo filtresinde gördüm Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 12 Kasım 2021 Paylaş 12 Kasım 2021 Filtre değişmek ile yakıtın bitmesi hemen hemen aynı mantık. Yakıt bitince kontağı birkaç defa aç kapa yaparsanız havasını alıyor. Aksi durumda zaten yakıt bitince de aynı şeyi yapmak gerekirdi. Ki gerekenlerde vak vak var (1.4 tdci gibi) Bizlerde eskileri bırakamadığımız için hortum takıp vakum yapıyoruz genelde. 1 Yorum bağlantısı
İsmail Sefer 16 Kasım 2021 Yazar Paylaş 16 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: filtre sonrası hava yapan focusu çevremde hiç görmedim? vakvak sistemi 1.4tdci da var. Mustafa Tüfekçi yazdı: Yenilerde filtre üstünde bi düğme var pompa gibin galiba. Euro 5 HDI da mazo filtresinde gördüm Ü.Emre Kartal yazdı: Filtre değişmek ile yakıtın bitmesi hemen hemen aynı mantık. Yakıt bitince kontağı birkaç defa aç kapa yaparsanız havasını alıyor. Aksi durumda zaten yakıt bitince de aynı şeyi yapmak gerekirdi. Ki gerekenlerde vak vak var (1.4 tdci gibi) Bizlerde eskileri bırakamadığımız için hortum takıp vakum yapıyoruz genelde. Emre kardeşim Dediğinizi yaptım filtreyi değiştirdim hortumları kabloları taktım. 3 5 defa kontak aç kapa yaptım bastım marşa araba çalıştı 2 sn sonra stop etti. Ne kadar bastıysam çalışmadı. Az daha bassam enjektörleri kucağıma alıcam diye çok zorlamadım. Çağlar abi 7 senedir focusa bindiğim için biliyorum hava alıyor ve gördüğün gibi hava aldı. Mustafa kardeşim Focus 3 lerde filtre üzerinde pompa yok. Aynı motor pug ve citroenlerde var. Youtubede çok izledim. Yine bildiğim yöntemi yaparak ilk resimde mavi okla yani 2. resimde kırmızı kapaklı olan çıkışa hortum taktım ağzımla çekerek filtreyi doldurdum. Yine zorlandı ama havayı aldı ve araba çalıştı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2021 Paylaş 17 Kasım 2021 İsmail Sefer yazdı: filtreyi değiştirdim hortumları kabloları taktım. filtreyi takınca içinin dolu olması gerekiyor, yani bomboş takınca, ilk marşı alır sonra arkası yetişmez. stop eder, o tüm dieselelrde normal. içi doldurulsa bile hava yapanlar oluyor, hava yapma derken onu kastetmiştik. sanırım land rover da bir ek ppompa olayı vardı, o kendisi dolduruyor kontak açınca. Yorum bağlantısı
Recommended Posts