Muhammet Ali Deli 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Kaynak Kaynağa tıklayınca tüm detayları okuyabilirsiniz. Benim en çok ilgimi çeken şu kısım oldu: "İngiltere, Türkiye, Hollanda, Avusturya, Kanada ve Hindistan gibi ülkeler mutabakatı imzalarken ABD, Çin, Almanya ve Fransa gibi devler henüz imza atmış değil. Yine Ford, General Motors ve Mercedes gibi büyük üreticiler hedef tarihleri kabul ederken BMW, Honda, Renault-Nissan-Mitsubishi, Toyota ve Volkswagen bu taahhüde katılmadı. Hatta Toyota sözcüleri konulan hedeflerin dünyadaki birçok pazar için gerçekçi olmadığı görüşünü ortaya attı." Yorum: Sürekli ortaya atılan benzine dizele veda tarihlerinden gördüğüm en ciddi olanı bu oldu ne yalan söyleyeyim. Lakin bu tarihin de dönüşüm için yetersiz ve açıkçası saçma olduğunu düşünüyorum. Elektrik sistemleri şarj istasyonları vs. işin en önemli kısmı. Yoksa aracı üretirsin, üretiliyor da halihazırda. ABD İngiltere Kanada Avustralya gibi ülkelerde bu tarih gerçekçi olabilir ama dünyanın büyük çoğunluğu için hayal. Türkiye'nin imza atması olayı da ayrı enteresan bir konu oldu benim açımdan. Toyota ve Vw gibi dünyada en çok araba satan markalardan özellikle Toyota tam olarak görüşlerime en uyan açıklamayı yapmış, gerçekçi değil diyerek. Tabi kendi çıkarları da söz konusu ki normal bir durum, Asya'da Ortadoğu'da Afrika'da Güney Amerika'da elektrikli araç satamaz kimse kolay kolay o dönüşüm en erken 2070lerde filan tamamlanır oralarda. Bmw Honda ve Renonun da imza atmaması hoşuma gitti. Umarım atmazlar da makul mantıklı bir süreç oluşana kadar. Her şeyden önce bu araçları kullanabilmeyi sağlayacak enerjinin tedarik zinciri tamamlanmalı.. Sizin bu konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Sizce mantıklı mı bu tarih? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 şimdiki cop için , önceki cop a bakalım: önceki cop25 te ne denmişti: dünyayı temizlemek için komik derecedeki 100 milyar dolarlık fon oluşacaktı ki bu bile olmadı 80 milyarda kaldı. şimdi cop26 da showroomdaki arabaların motoruna bakarak dünyayı kurtaracaklarını sananlar toplanmış? zibilyon emisyonlu tanklar denizaltılar uçaklara ne olacak onu bir söylesinler? 3 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: şimdiki cop için , önceki cop a bakalım: önceki cop25 te ne denmişti: dünyayı temizlemek için komik derecedeki 100 milyar dolarlık fon oluşacaktı ki bu bile olmadı 80 milyarda kaldı. şimdi cop26 da showroomdaki arabaların motoruna bakarak dünyayı kurtaracaklarını sananlar toplanmış? zibilyon emisyonlu tanklar denizaltılar uçaklara ne olacak onu bir söylesinler? Bizonları iyice unuttun Abi 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Bizim ülkede benzine hatta dizele elveda demek çok çok zor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 coğrayfa gerçekleri var: şu an kuş serisi 1.3 mjet klimalı imal edilsin, piyasanın %70 ni alır bizde. ve hakkat niye üretilmiyor anlamam. 6 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: coğrayfa gerçekleri var: şu an kuş serisi 1.3 mjet klimalı imal edilsin, piyasanın %70 ni alır bizde. ve hakkat niye üretilmiyor anlamam. Koç Müzesi' nde Wankel motor sergileniyor. Özlemişsindir. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Tamer Topaç yazdı: Wankel motor sergileniyor. Özlemişsindir. wankel , gelmiş geçmiş en berbat fikir, piste çıkmayacaksak tabii Yorum bağlantısı
Selim Kaya 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Daha gerçekçi bir yaklaşımla, o tarihten itibaren fosil yakıtlı araç ithali durdurulup, sadece elektrikli araca izin verilir belki de. Gün gelir gaz yağı ile çalışan traktörler gibi bizim araçlarda atıl duruma düşer. Ama bizim nesil görmez diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: wankel , gelmiş geçmiş en berbat fikir, piste çıkmayacaksak tabii Niye? Çok basit, hafif ve küçük motorlar yüksek güç üretiliyor. Mazda bununla sürekli çalışan jeneratör yapıp hybrid araba yapacaktı. Emisyonu kurtardı ama araba çok ağır oldu yapamadı. Cx30’da Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 (düzenlendi) gerçekçi olalım, petrol bitene dek bu iş bitmeeeez, şuanki üretim şekliyle ve elektrikle bu iş olmaaaaaaz, alternarif enerji bulunmalı, herşeyi bırakalım, 2040 mı hayat son bulmuş bile olabilir o zamana, şuan en yakın tehdit Doğa, ezip geçmesine çok az kaldı, insanlığın haberi yok işin ciddiyetinden.... 15 Kasım 2021 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: wankel , gelmiş geçmiş en berbat fikir, piste çıkmayacaksak tabii daha enteresanı da var: 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 petrol ve fosil yakıt, elektrik ve buhar kaynaklı mekanik enerji dışında enerji kaynağı ve bununla çalışacak makinalar lazım, gerisi bir süre idare eder o kadar... 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Niye? Çok basit, hafif ve küçük motorlar yüksek güç üretiliyor. Mazda bununla sürekli çalışan jeneratör yapıp hybrid araba yapacaktı. Emisyonu kurtardı ama araba çok ağır oldu yapamadı. Cx30’da Düşük devirde tork yok. 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 15 Kasım 2021 Yazar Paylaş 15 Kasım 2021 Tamer Topaç yazdı: Teoride hoş pratikte boş bir sistem. Ali Cihangiroğlu yazdı: petrol ve fosil yakıt, elektrik ve buhar kaynaklı mekanik enerji dışında enerji kaynağı ve bununla çalışacak makinalar lazım, gerisi bir süre idare eder o kadar... Başkan fosil yakıt zarar veriyor diyip o kadar elektriği üretemez hale gelip nükleer güçle üretime geçip daha kötü hale getirecekler dünyayı. Ahanda yazıyorum buraya. Demedi deme Recep Selim Kaya yazdı: yaklaşımla Abi gaz yağı olan dönemle şu an bambaşka dönemlerdeyiz. O döneme göre teknoloji filan çok hızlı. Elbet fosil yakıt bitecek bir gün ama verilen tarihler dönüşüm için çok erken.. Murat Öngür yazdı: dizele Dizele dünyada elveda demek zor hocam. Az yakıp çok güç üreten böyle bir yakıtı zor bulurlar. Emin olun tamamen tükenene kadar kullanılacak. Çevreye zararmış... Önce sibiryada, çöl bölgelerinde nükleer denemeleri testleri yapmasınlar çevreyi bu kadar düşünüyorlarsa.. Hiç samimi değiller. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 maliyet yükselince alternatifler rantabl hale gelecek. Ben şimdi tiguanı satıp MG elektrikli suv alabiliriyorum. Ütopya değil yani. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Mehmet Göktürk yazdı: Ben şimdi tiguanı satıp MG elektrikli suv alabiliriyorum ilk alımda olabilse de 10 yıl sonraki 2. el değerleri nasıl olacak? (bizde) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: ilk alımda olabilse de 10 yıl sonraki 2. el değerleri nasıl olacak? (bizde) bomba gibi..:) şaka bir yana pil değişimi ile elektrikli araç ömrü daha uzun. ancak kapitalizm bunu bozuyor tamiri kaldırmaya çalışıyor. Yeni iklim hikayesine belki bazı gelişmeler olur. Sizin dediğiniz gibi alt şase üst kupa fiber dönemine geçilir. fiber kupa model yenilenir vs. Eskiden bir araç 50 sene kullanılabilirken yeni teknolojinin bunu bilgi beceri sayesinde 100 sene yapabilmesi gerek. rıfkı 48 yaşında hala bin git günlük kullan neredeyse (yani kullanılır yakıt biraz fazla olmasa) 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 15 Kasım 2021 Yazar Paylaş 15 Kasım 2021 Mehmet Göktürk yazdı: MG elektrikli Halihazırda üretilen bir malın maliyeti yükselmez. Makro iktisadi temellere ters bir durum. MG alırsınız eyvallahta o pilin size neye mal olacağına emin misiniz? Atmosferik bir benzinli veya turbo dizel bir motora kıyasla? Ütopya demiyoruz zaten . Elektrikli aracı ben de alırım şu an. Anlatmaya çalıştığımız şey hala 25 senelik araçlara binilen sosyo ekonomik durumu orta ülkelerde 19 senede komple elektrik teknolojisine geçilemeyeceği. Bunu bildiğiniz halde safi muhalefet ediyorsunuz gibime geliyor Alın binin mg yi Hayırlı olsun şimdiden. Herkesin düşüncesine saygım var. Lakin temelde anlattığım şey 2040 ın hayal olduğu. Öngördükleri gelecek şu andan daha karanlık. Elektrikli araç üretilemeyeceği veya alınamayacağını da söylemedim hiç. Asıl sorun tamamen bu düzene geçildiğinde doğan müthiş elektrik ihtiyacı nasıl ve nereden ve ne ile sağlanacak? Bunu çözerler ve fosil yakıtlardan daha temiz bir yöntem bulurlarsa eyvallah hemen geçelim. Ama bunu karşılayacak "doğal" güç doğada yok şu an. Nükleerle hidroelektrikle olacaksa da sonuçları malum, hiç olmaması daha iyi. Mehmet Göktürk yazdı: 100 Güzel hayal. İnşallah olur da torunlarım rahat rahat biner Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 sana yanıt olarak argüman olarak yazmadım. ilave olarak yazdım. petrolün maliyeti yükselecek. yükseldikçe işletme gideri öne çıkacak. bu süreçte değişir hızla..nasıl mazotlu kalorifer kalmadı birden... Şu an 25 yaş üstü araç parkı çok da aşırı fazla değil bence.. sence yüzde kaçtır? Trafiğe kayıtlı? Acaba tablosu bulunur mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 emisyon tantanası , kalsik araçları pilliye çevirmekle olmaz, en başından beri fikrim aynı, pile geçecek ise, enerji nereden geliyor bakılacak? ayrıca 1.5 ton olmayacak araçlar. 110km/h da kafi son hız olacak. yoksa 2 tonluk pilli 4 çeker suv ile 250 ile gazlamakla çevreci olunmaz 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 şu var: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Motorlu-Kara-Tasitlari-Aralik-2020-37410 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Pilli sistem teknolojisi hayalinizin ötesinde an itibariyle. Yavaş yavaş olacak. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2021 Paylaş 15 Kasım 2021 Çağlar Bayur yazdı: emisyon tantanası , kalsik araçları pilliye çevirmekle olmaz, en başından beri fikrim aynı, pile geçecek ise, enerji nereden geliyor bakılacak? ayrıca 1.5 ton olmayacak araçlar. 110km/h da kafi son hız olacak. yoksa 2 tonluk pilli 4 çeker suv ile 250 ile gazlamakla çevreci olunmaz range rover ile gelip fakir çocuklara kermes yapmak..... 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts