İçeriğe Yönlendir

Aisin mi DSG mi ?


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

bugatti olsa benzinliğe yanaşsak fulle desek :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

bugatti olsa benzinliğe yanaşsak fulle desek :)

Genişlet  

Bugattiniz olursa benzinlik size gelir zaten. 
 

- alo, bugatti sahibi bey, yakıt ihtiyacınız varsa mobil pompayı gönderelim 

+ gelsin. evdeyim golf oynuyorum. Kemer country.

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Alpay Sumer yazdı:

süveterimiz yoksa oynanırmı acep 😂

Genişlet  

Belli bir zümreye ait diyorlar. Hayır. Golf sevgidir. Herkese açık :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bugattiniz olursa benzinlik size gelir zaten. 
 

- alo, bugatti sahibi bey, yakıt ihtiyacınız varsa mobil pompayı gönderelim 

+ gelsin. evdeyim golf oynuyorum. Kemer country.

 

 

Genişlet  

hayaldemi kurmayalım yahu :)

 

3-4 gündür habire servis arıyor, yağ filtresi vs. geldi bakıma gelin, genel müdürlük bile aradı, indirim varmı dedim yokmuş bitmişmiş, servis 2000 tl. falan geveledi birşeyler, yağını değiştiydim biliyorsun, şimdi sırf sussunlar garantide sorun olmasın uğraşmıyım hadi dedim daha 1.5 sene var (garanti 3 yılmış bu arada) yaptırayım,  2000 tl nedir yahu, parça yağ tutasa tutsa abartıyım 800 tutsun, gerisi ne?

tabii bayide hava filtresine 85-130 tl arası değişen fitreler varken 500 tl dersen olmaz tabii... ne diyorsun yaptrıyımmı, salı falan bir uğrayayım parça fiyatı alayım hele, bakalım ne saçmalayacaklar, yalnız 2000 derlerse yaptırmayacağım bu kesin, yok öyle söğüşleme, yarısı direk tokat yahu...

haa ellerinde tam uyan yağda yok, eski spec rn0720 yağ var, RN17 olacak diyeceğim bu olmaz plazmalı bu bakalım ne diyecekler :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

bugatti olsa benzinliğe yanaşsak fulle desek :)

Genişlet  

Periyodik bakım Clio parası

21 bin dolarmış.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Cihangiroğlu abi bakım içeriği nedir? Bazen abidik gubidik şeyler koyuyorlar. Onları çıkarırsın. Yağ-yağ filtresi değiştir. Hava polen dışarıda değiştirirsin. 
 

garanti süresinden sonra parayla uzatma garanti veriyor mu? Veriyorsa koşulu garanti süresinde her sene periyodik gelmelisin mi diyor? Bunlar önemli. Motor yeni. Bir şey olsa dışarıda yaptırmazsın yani. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Cihangiroğlu abi bakım içeriği nedir? Bazen abidik gubidik şeyler koyuyorlar. Onları çıkarırsın. Yağ-yağ filtresi değiştir. Hava polen dışarıda değiştirirsin. 
 

garanti süresinden sonra parayla uzatma garanti veriyor mu? Veriyorsa koşulu garanti süresinde her sene periyodik gelmelisin mi diyor? Bunlar önemli. Motor yeni. Bir şey olsa dışarıda yaptırmazsın yani. 

Genişlet  

bende aynını düşünüyorum, kritik olan yağ ve yağ filtresi, poleni zaten geç, hava filtresinede bakayım eğer uçuk fiyat çekmezlerse 500 tl gibi değişirim,  o zaman tek tek fiyat alayım ona göre bakayım hele... bu devirde gerçekten zorluyor bu paraları vermek, daha mtv var ödenecek ohooo :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

bende aynını düşünüyorum, kritik olan yağ ve yağ filtresi, poleni zaten geç, hava filtresinede bakayım eğer uçuk fiyat çekmezlerse 500 tl gibi değişirim,  o zaman tek tek fiyat alayım ona göre bakayım hele... bu devirde gerçekten zorluyor bu paraları vermek, daha mtv var ödenecek ohooo :)

Genişlet  

Toyota 5 sene direkt garanti veriyor. +2 parayla veriyor. +5 de parayla pil garantisi veriyor. Standart yağ-yağ filtresi-hava-polen bakımı 1500 lira. 
 

artık vereceğiz bu parayı yapacak bir şey yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Benim ö Focus'da çift kavrama var Alman Getrag malı. 102 bine geldi gözüm gibi bakıyorum. Sırf kavrama fiyatı 19 bim yazıyor internette. Çift kavrama hep kafada bi soru işaretidir. Tork konvetör rahatlıktır. Dolayısı ile Aisin, ZF candır. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

DSG'yi İstanbul - Sakarya arası 2016 Leonda deneyimledim. Tam hatırlamamak ile birlikte 1300 devirlerde 100 - 110 arası seyrediyordum sanırım 7 ileriydi. Çok seri çok tatlı bir Şanzıman motoru aslan kesiyor neredeyse aktarmanın önemini orada anladım. VW yetkili servisinde çalışan Otv. Müh. arkadaşım DSG'nin mekanik arızasının kalmadığını sadece Mekatronikten yana sıkıntı çektiklerini dile getirmişti sanırım önyargıları kırma zamanı. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Hakan Gürsu yazdı:

Benim ö Focus'da çift kavrama var Alman Getrag malı. 102 bine geldi gözüm gibi bakıyorum. Sırf kavrama fiyatı 19 bim yazıyor internette. Çift kavrama hep kafada bi soru işaretidir. Tork konvetör rahatlıktır. Dolayısı ile Aisin, ZF candır. 

Genişlet  

kuruysa kavraman öyledir, ıslaksa ve son nesilse baskı ömrüne 400 bin km der getrag :)

  Çağrı Alaf yazdı:

DSG'yi İstanbul - Sakarya arası 2016 Leonda deneyimledim. Tam hatırlamamak ile birlikte 1300 devirlerde 100 - 110 arası seyrediyordum sanırım 7 ileriydi. Çok seri çok tatlı bir Şanzıman motoru aslan kesiyor neredeyse aktarmanın önemini orada anladım. VW yetkili servisinde çalışan Otv. Müh. arkadaşım DSG'nin mekanik arızasının kalmadığını sadece Mekatronikten yana sıkıntı çektiklerini dile getirmişti sanırım önyargıları kırma zamanı. 

Genişlet  

zaten esas sorunu hep makatronikti, ön yargı değil tasarım hatası deriz buna, bu şanzımanın ana derdi zaten hep buydu, mekanik arızaları başka onları halletmeleri yine kurtarmaz ki birde bu konu var, vites değişim gücünü hidrolik güçten aldığı sürece yani kullandığı mekatronikten değişen birşey olmayacak, dsg = düzgün ve keyifli kullanımı olan ama bozulmaya mahkum tasarım hatalı şanzıman tipi...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

kuruysa kavraman öyledir, ıslaksa ve son nesilse 

Genişlet  

bi dak, ıslaklar eski idi sonra kuruya geçildi dendi? onu naapcaz

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Çağlar Bayur yazdı:

bi dak, ıslaklar eski idi sonra kuruya geçildi dendi? onu naapcaz

Genişlet  

hiçbirşey, dsg nin ana sorunu hep mekatronikti gördüğüm kadarıyla, yüksek basınçlı çalışmasıda cabası,  ıslak kuru yapsalar ne yazar sorun bu değilki...

 

ha unutmadan, ilgili mesajda Fordun DCT sinden bahsediyorum, dsg den değil, dsg başka dct başka demek lazım, bence her çift kavrama çift kavrama değildir anlayacağın...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vw de sorun olmaz, talihsizlik olabilir, passt kadar taş  düşsün kafana

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Çağlar Bayur yazdı:

vw de sorun olmaz, talihsizlik olabilir, passt kadar taş  düşsün kafana

Genişlet  

zor, anca 2. eli düşer artık, bitti gitti bassat efsanesi üretimden kalktı :) devir artık ufak kibrit hatta tam elektrikli araç devri, az kaldı, kısa kısa donanımı motorları bıktıracaklar milleti, bitirecekler zaten petrol yakıtlıları....

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

zor, anca 2. eli düşer artık, bitti gitti bassat efsanesi üretimden kalktı :) devir artık ufak kibrit hatta tam elektrikli araç devri, az kaldı, kısa kısa donanımı motorları bıktıracaklar milleti, bitirecekler zaten petrol yakıtlıları....

 

Genişlet  

Şöyle hem hibrit, hem turbo, hem çift kavrama olsa.. üfff di mi :) turbo hariç var galiba. Kia’nın hybridleri çift kavramalı şanzıman kullanıyor. DCT 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şöyle hem hibrit, hem turbo, hem çift kavrama olsa.. üfff di mi :) turbo hariç var galiba. Kia’nın hybridleri çift kavramalı şanzıman kullanıyor. DCT 

Genişlet  

yok, şanzımansız tam elektrik en güzelide, işte olmuyor ne yazıkki....

 

imkanım olsa şuan Konanın en güçlü pilli olanı alırdım, bu olmadı alabilsek mecburen hibrit olurdu, ne olurdu ama bilemiyorum açıkcası... hibritte cvt veya dct olurdu, yalnız cvt yi ancak şehir içi kullanım yoğunsa alırdım yoksa almazdım....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

fiyatlar duble olur bak demedi deme

Genişlet  

Önce x2 olur. Sonra /2 olur. En son parçası yok abi olur :) ama teselli olsun. SW’si devam edecekmiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

Toplam 200 bine yakın dsg kullandım, halen tam otomatik bir şanzıman kullanımda verdiği konforu vermiyor, evet hızlı ama sadece hızlı.

 

120 Bin km şehir için kullanımda hiç bozulmadı, baskıda değişmedi, benden sonra ne olmuştur bilinmez.

 

En güzeli tork konvertörlüler..

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Ali Cihangiroğlu yazdı:

en güzeli şanzımansız araçlar ;)

Genişlet  

Aynen. Mesela kibrit :) şanzıman da yok :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...