İçeriğe Yönlendir

Fren Hidrolik Kabında Yüzen Tanımlanamayan Cisim


Sühan Bozdağ
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Sühan Bozdağ

Fren hidrolik sıvısının bulunduğu kabın kapağını açıp içine baktığımda sıvı yüzeyinde duba gibi yüzen daire şeklinde plastik bir parça olduğunu fark ettim. Şamandıra olma ihtimali var mıdır acaba? Bir de kapakta Dot3 kullanın yazmasına rağmen serviste Dot4 koymuşlar. Bir zararı olur mu? 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur

toz vb girmesin çalkantı önlesin diye vardır yarım daire gibi bir parça, eski nesilde yenilerde yok. dot4 zarar vermez, dot5 verir

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz

Konu açılmışken ben de bir soru sorayım:

İzlediğim videolarda fren balatalarını değişirken yeni balatayı takmak için pistonu geri itmeden önce fren hidrolik kapağını açıyorlar.

Bu işlem frenlerde hava yapmasına sebep olmaz mı?

Yakın zamanda balataları söküp kontrol etmeyi, gerekirse değişmeyi düşünüyorum da.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Öner Kurukuz yazdı:

Konu açılmışken ben de bir soru sorayım:

İzlediğim videolarda fren balatalarını değişirken yeni balatayı takmak için pistonu geri itmeden önce fren hidrolik kapağını açıyorlar.

Bu işlem frenlerde hava yapmasına sebep olmaz mı?

Yakın zamanda balataları söküp kontrol etmeyi, gerekirse değişmeyi düşünüyorum da.

kapalı devre bir sistem oldugundan Hava kalmaması ve piston itme islemini rahat yapmak icin geleneksel bir yöntem.. Bazı markalar makinayla yapıyor bu islemi.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
Alpay Sumer yazdı:

kapalı devre bir sistem oldugundan Hava kalmaması ve piston itme islemini rahat yapmak icin geleneksel bir yöntem.. Bazı markalar makinayla yapıyor bu islemi.. 

 

Bir sorun olmaz diyorsanız ben de kapağı açarak pistonu yumuşatmayı deneyebilirim.

Riskli derseniz kapak kapalıyken pistonu geri itmeye çalışırım. (muhtemelen daha fazla kuvvet gerekecek)

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Üstten eksilmedikçe hava yapmaz, kapağı açmadan da pistonu iteleyemezsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Öner Kurukuz yazdı:

 

Bir sorun olmaz diyorsanız ben de kapağı açarak pistonu yumuşatmayı deneyebilirim.

Riskli derseniz kapak kapalıyken pistonu geri itmeye çalışırım. (muhtemelen daha fazla kuvvet gerekecek)

Valla fren sistemi oldukca riskli bir detay.. Bence hic ugrasmayın.. İşin ehli bir ustaya göstermenizi öneririm.. 

Yorum bağlantısı
İsmail Sefer
Selçuk Bakış yazdı:

Üstten eksilmedikçe hava yapmaz, kapağı açmadan da pistonu iteleyemezsiniz.

Eski ve yeni aracımda 2 defa ön balata değiştirttim. Değiştirirken de yanındaydım. Hiç birinde yağ kapağını açmadılar. Sıkıntı da olmadı.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Kapağı açıp içine nem girmesine gerek yok, benim balatalar kağıt gibi kalmıştı kapak falan açmadan pistonları geri itebildik..

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
İsmail Sefer yazdı:

Eski ve yeni aracımda 2 defa ön balata değiştirttim. Değiştirirken de yanındaydım. Hiç birinde yağ kapağını açmadılar. Sıkıntı da olmadı.

Kapağı açmadan geriye itelenmez olduğu yerde sabit kalır, ama değişime de mani değil zaten. Pistonu iteleme sorulduğu için kapağın açılmasını belirttim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

En sıkıntısı bence hidroliği olması gereken miktardan fazla koymak. 

 

Örneğin 0.75 litre alan sistemde balatalar aşınınca göstergede el freni lambası yanar. O şekilde hesaplanıp 0.75 litre hacim bırakılmıştır. Fakat balata aşındıkça seviye düşer ve ustalarda bunu tamamlarsa hatta ağzına kadar doldurursa hem balata bittiğini diske zarar verince(balata sacı sürtünce) anlarız hem de balata değişince seviye çok yükseleceğinden taşıp sağa sola zarar verecektir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İsmail Sefer
Selçuk Bakış yazdı:

Kapağı açmadan geriye itelenmez olduğu yerde sabit kalır, ama değişime de mani değil

Ben de bunu dile getirmeye çalıştım zaten.🙂 Kapağı açmadan piston geri itelenebiliyor. Ayrıca geri itelenmemesi değişime manidir balata girmez. Belki sistemde basınca neden oluyor ama iteleniyor yani. Belki benim aracıma has bi özelliktir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
İsmail Sefer yazdı:

Ben de bunu dile getirmeye çalıştım zaten.🙂 Kapağı açmadan piston geri itelenebiliyor. Ayrıca geri itelenmemesi değişime manidir balata girmez. Belki sistemde basınca neden oluyor ama iteleniyor yani. Belki benim aracıma has bi özelliktir.

Hidrolik hazne kapakları da yedek su depo kapağı gibi olması lazım. Belirli basınç üzerinde tahliye ediyor basıncı. Aksi durumda zaten patlar sistem. 

 

Kapak kapalı iken geri gider bir miktar eğer hazne tepeleme dolu değilse (üstteki hava sıkışacağı için) Hatta olması gereken miktar kadar hidrolik varsa değişime müsade edecek kadar da sıkışır. 

 

Bazı araçlarda elektronik olarak pistonu geri çeken sistem var bilgisayara bağlayıp programla değişim moduna alıyorsunuz o hallediyor. Fren hidrolik değişimi de öyle. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...