İçeriğe Yönlendir

Hyundai Bayon Motor Soğutma Suyu


Hakan Ayan

Recommended Posts

Hakan Ayan

Merhaba arkadaşlar. 2021 hyundai bayon'um var 1.4. Aracın genleşme kabunu radyatöre yapışık şekilde koymuşlar ve su eksiltmesi vs durumlarında nereden su ekleyeceğimi çözemedim. Eklediğim fotoğraftaki coolant yazan kapaktan mı ekleyeceğim yoksa radyatör kapağından mı?

 

 

mui20e7.jpg

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

merhabalar..

Cok garip bir genlesme tankı.. uzerinde coolant yazıyor ise buradan eklenir diye düsünüyorum.. 

@Mustafa Arıkan da aynı arac var.. Daha net cevap verecektir..

  • Beğen 3
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hakan Ayan
Alpay Sumer yazdı:

merhabalar..

Cok garip bir genlesme tankı.. uzerinde coolant yazıyor ise buradan eklenir diye düsünüyorum.. 

@Mustafa Arıkan da aynı arac var.. Daha net cevap verecektir..

Katılıyorum size. Ben de anlam veremedim, sizlere sorayım dedim.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Hakan Ayan yazdı:

Katılıyorum size. Ben de anlam veremedim, sizlere sorayım dedim.

Bu cirkin kabı nerden bulmuslar halketen merak ettim.. görüntüsü daha cok fren hidrolik kabına benziyor.. Acele etmeyin fotodan net goremiyoruz yoksa yorumlardık elbet.. mustafa baktıgında bizi de bilgilendirir...

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Yıl olmuş 2022 hala 2009 model i20 nın aynısını kullanıyorlar çok garip... Eksilirse radyatör kapağından ekleyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Hakan Ayan
Mert Gülkokan yazdı:

İki yerden de ekleyebilirsiniz
Hondaların birebir aynıdır

Teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

O kapaktan eklenir. 

Bidonun değişmesi gerekirse radyatör ile beraber mi değişecek 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sanırım bunlar basınçlı sistem kullanmıyor, asyalıların motoru su eksiltmez zaten, su eksiltmeye başlamışsa yolda kalır direkt

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağatay Kılınç yazdı:

Yıl olmuş 2022 hala 2009 model i20 nın aynısını kullanıyorlar çok garip... Eksilirse radyatör kapağından ekleyebilirsiniz.

Sorunsuz çalışan şeye şıpagat parande attırıp mı koysunlar  hocam :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Aynısı i10da vardı,. Onu kapağını çıkarıyon . Dolduruyon Castrol radicon mavi antifrizi. O kapağın içinde daldırama borusu var . Dibe kadar iner. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sorunsuz çalışan şeye şıpagat parande attırıp mı koysunlar  hocam :) 

Yok sadece görsel ve estetik olarak yakıştıramadım:)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağatay Kılınç yazdı:

Yok sadece görsel ve estetik olarak yakıştıramadım:)

ben gorsel olarak benzetemedim bile 😂

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teknikte işlev önemli vesile ile o kapların plastiği oldukça farklı ,, dayanıklı bir şey

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

radyatör kapağından antifirizi koymak çok garip gelmişti

tofaşktan alışığız, biz de naylon kaba koynmaya zor adapte olduk mesela

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

basınçlı değil bu durumda, ilginç, 1.0 turbo değilmi o motor?

 

mavi antifirizmi, yok aga almıyım ben...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

asya open air sever

bizim arabalarda düdüklü tencere modunda, hangisi güzel acaba?  basınçlı mod daha stabil ama basınç riskide var, öte yandan basınçlı sistemde kaçağı hemen anlarsın sanki, neyse bunu bilimsel sebebini merak ettim...

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
bizim arabalarda düdüklü tencere modunda, hangisi güzel acaba?  basınçlı mod daha stabil ama basınç riskide var, öte yandan basınçlı sistemde kaçağı hemen anlarsın sanki, neyse bunu bilimsel sebebini merak ettim...
O ekonomik sebeptir.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bunu bilimsel sebebini merak ettim...

ben de , lakin birisi tofaştan beri gelen sistemi diğeri güncel... bilemedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

ben de , lakin birisi tofaştan beri gelen sistemi diğeri güncel... bilemedim

basınçlıda kaynama ısısı daha yüksek, sistem bu açıdan daha dayanıklı ve toleranslı, yani su kaynatıp taşma falan yapmıyor kolay kolay, buraya kadar tamamda sonrası ne acep ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Alpay Sumer yazdı:

merhabalar..

Cok garip bir genlesme tankı.. uzerinde coolant yazıyor ise buradan eklenir diye düsünüyorum.. 

@Mustafa Arıkan da aynı arac var.. Daha net cevap verecektir..

Garip gelebilir ama arabayı aldığım gün sadece cam suyu donmasın diye cam suyu ekledim. Daha da ondan beri kaputu bile açmadım :) 

Sadece yatıyor binmiyorum bile :) 

Cevap verilmiş ama yine de soru işareti varsa arkadaş kullanım kılavuzuna baksın bence :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Arıkan

Radyatör kapağından eklenip, genleşme kabından seviyesi takip ediliyormuş. Garip bir sistem var Korelilerde.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mustafa Arıkan yazdı:

Radyatör kapağından eklenip, genleşme kabından seviyesi takip ediliyormuş. Garip bir sistem var Korelilerde.

basınçsız sistemde doğru uygulama, genleşmede devirdaim olmadığı için ekleme sağlıklı olmaz zaten, basınçlıda ise genleşmeden eklenir, zaten radyatörde genelde kapak bile olmaz....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...