İçeriğe Yönlendir

Orijinal Lastik Skandalı


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

Alman oto dergisi Autobild in yazısına göre, bazı araçlarda gelen orijinal ekipman lastikleri güvenlik açısından zayıf.  Yakıt tüketimini düşürmek için bu şekilde üretildikleri söyleniyor. Islak zeminde tutuş ile tüketim arasında bağlantı olduğu biliniyor. 

Petlas da testte. 

 

https://reifenpresse.de/2022/04/01/skandal-ruf-weil-spritsparreifen-sicherheit-kosten-sollen/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

daha önce adac testinde de belirtilmiş, bir lastik testten çıkartılmıştı, sebebi: normalde markete verilmeyen, fabrikada seri üretimde takılmak için imal edilmiş olana markette rastladıkları için, her markanın her modeli aynı üretilmiyor, fabrikaya seri üretim için yüksek miktarda verilenlerde maliyetten kaynaklı düşük (veya tersi de olabilir arabanın marka prestiji ) yol tutuşa sahip olabiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Otomobil dergileri otomobilleri test ediyor, fren testi yapıyor 34m duruyor , az yakıyor falan. Bu testlerde ıslak zeminde fren testi yapılmıyor. Otomobil üretici de ıslak zemin önemli değil kuruda iyi dursun az yaksın, ömür de çok önemli değil diyor bence. Dergiler ıslakta test yapmalı demek ki. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Bu testlerde ıslak zeminde fren testi yapılmıyor.

genel testte ıslak zemin hep vardır ? yapmamış ise ona test değil de, izlenim desinler, izlenim de önemlidiri, eskiden testlerde yazılırdı: rakamlar bir yana sürücünün yol hissi diye

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Evren Erakçora yazdı:

Petlas da testte. 

Petlas sanki konu mankeni olarak sunulmuş, bilindik markaların iyi olmayan modellerinin petlastan çok farkı yok demişler. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Petlas sanki konu mankeni olarak sunulmuş, bilindik markaların iyi olmayan modellerinin petlastan çok farkı yok demişler. 

test linki var mı?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

genel testte ıslak zemin hep vardır ? yapmamış ise ona test değil de, izlenim desinler, izlenim de önemlidiri, eskiden testlerde yazılırdı: rakamlar bir yana sürücünün yol hissi diye

Lastik testini demiyorum abi, otomobil karşılaştırma testini diyorum. Audi ,BMW , Mercedes testi mesela, BMW 1 metre önce duruyor testte ama ıslak fren testi yok. 

Çağlar Bayur yazdı:

test linki var mı?

bakalım bir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Evren Erakçora yazdı:

Lastik testini demiyorum abi, otomobil karşılaştırma testini diyorum. Audi ,BMW , Mercedes testi mesela, BMW 1 metre önce duruyor testte ama ıslak fren testi yok. 

bakalım bir

nefis fikir, abs nin etkisisi ayarı tasarımı ıslakta nasıldır bilmiyoruz markalara arası , fiesta durmuyor onu biliyoruz :)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Çağlar Bayur yazdı:

nefis fikir, abs nin etkisisi ayarı tasarımı ıslakta nasıldır bilmiyoruz markalara arası , fiesta durmuyor onu biliyoruz :)

Polo 60ps, 400 beygir porşeden önce durursa moral bozar ama :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

abs nin etkisisi ayarı tasarımı ıslakta nasıldır bilmiyoruz markalara arası , fiesta durmuyor onu biliyoruz

Benim aracı yeni alınca merak edip denemiştim. 130 la yağışlı havada bayır aşağı dip fren yapıp üstüne önümde birşey varmış gibi sağa sola kirmistim. Birde sonradan fren testinde ön sağ ile solun %40 farklı tuttuğu çıkmıştı. Ona rağmen canavar gibiydi :)

Birşey isim yapiyorsa boşuna olmuyormuş.

Bu arada lastiklerde sıfır 4 mevsim Michelin idi 

yanımda bu aracı neden aldın ne gerek var diyen bir abi vardı. Araçtan inince arabaya bakarak bir sigara yaktı

yakti; iyiymiş la buuu dedi 😁

 

 

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Mankal
Hamit inan yazdı:

iyiymiş la buuu dedi 😁

Şeker almamıştı ama..:biggrin:

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

buna bende inanırım, mesela ben lastik alırken uzun araştırmalarım sonucu ( testler kullanıcı yorumları vs )  continantel ContiPremiumContact 6 tercih ettim , ama lastikci bana özellikle az yaktığı için ContiEcoContact 6 önerdi iki lastiğide yan yana koyup elimle kontrol ettim eco olan resmen yumuşacık darbelerde çok çabuk zarar görme ihtimali çok yüksek yüksek hızda ve sıcak havada da sıkıntı yaratacaktı. ben premium aldım çok da memnunum 5000 km oldu her şartta kullandım banamısın demedi hiç bir soru işareti bırakmadı . ama ben 425 tl ya almıştım şimdi 1150 TL olmuş. 😡

Yorum bağlantısı
Ali Gök

petlas b6 kasa passatta vardı benim sıfır takılıydı aldığımda . hayatımda gördüğüm en kötü lastikti muhtemelen sürekli abd devreye giriyordu en ufak sert frende vs arkadaşın arabasında lassa vardı aynı passat o  çok daha iyiydi ikiside Türk malı alacak olsam lassa alırım az fark verip

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

abd devreye giriyordu

abd nin oyunları bunlar hep işte. dış güjler.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Doğan Arşiray yazdı:

abd nin oyunları bunlar hep işte. dış güjler.

abs yazacaktım :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
Murat Öngür yazdı:

ContiEcoContact

İyiki almamışsınız. Benim araba ayaklarında ecocontact ile geldi alındığının 2. Ayı sağ ön lastik kaldırımın hafiften sivri bi yerine temas edince gümledi yandan yarıldı. Yenisini aldık taktık. 5 ay sonra da sağ arka yarıldı. Fazla km yapıyorum araçla bi de bu lastik başıma iş açar dedim 8. Ayında 4 lastiği michelinle değiştim. Şimdiye kadar bir sorun olmadı. Contiden daha sessiz daha konforlu. Premiumu kullanmadım ama eminim daha iyidir lastikçiyle konuşurken bunlar yumuşak lastik yaşadığın sorun normal yenileri takınca farkı anlarsın abi demişti gerçekten de farkettirdi. Bi de conti h idi yeni lastikler v daha dayanıklı olduğunu söylediler uzun yolda fazla km yapan araçta

Yorum bağlantısı
Murat Öngür
Ali Tuğberk Avar yazdı:

İyiki almamışsınız. Benim araba ayaklarında ecocontact ile geldi alındığının 2. Ayı sağ ön lastik kaldırımın hafiften sivri bi yerine temas edince gümledi yandan yarıldı. Yenisini aldık taktık. 5 ay sonra da sağ arka yarıldı. Fazla km yapıyorum araçla bi de bu lastik başıma iş açar dedim 8. Ayında 4 lastiği michelinle değiştim. Şimdiye kadar bir sorun olmadı. Contiden daha sessiz daha konforlu. Premiumu kullanmadım ama eminim daha iyidir lastikçiyle konuşurken bunlar yumuşak lastik yaşadığın sorun normal yenileri takınca farkı anlarsın abi demişti gerçekten de farkettirdi. Bi de conti h idi yeni lastikler v daha dayanıklı olduğunu söylediler uzun yolda fazla km yapan araçta

Premium Daha sert lastik yol sesi bir tık daha fazla ama kar hariç her yol şartında mükemmel performans veriyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ben de az yaktırsın diye conti eco düşünüyordum. Tekrar düşüneyim. 
 

bu arada olay eskiden beri var. Goodyear fabrikadan çıkan arabalara 3 kanallı lastik satarken, aynı lastik modeli piyasada 4 kanallı satılıyordu

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Ben Astrayı sıfır aldigimda gelen Bridgestone Turanza Er300 lastikleri kontrol ettiğinde üretim hatası var demişti lastikçi. Adam balans yapacakken görür görmez abi bu lastikler hatalı, yanak kisimlarindaki kanallar arası geçişler katmanlar merdiven basamağı gibi demişti. Konuyu okuyunca aklıma geldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...