Abdussamed Acar 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 (düzenlendi) Daha öncede bir kaç kez benzer durumla karşılaşmıştım. Alışveriş sitelerinde kârı maksimize etmek üzerine çalışan çok farklı algoritmalar var. Örneğin bir kaç kişi ürünü sepetine atıp bir müddet alışveriş yapmadığında, sistem sepete atılan ve potansiyel satılacak olarak değerlendirdiği ürünlere otomatik olarak fiyat artışı yapabiliyor. Bunlar gibi ürünleri aratmanız, sepete atmanız yada eski alışveriş alışkanlıklarınızla ilgili onlarca farklı algoritma çalışıyor. Aşağıdaki örnekte ise fiyatlar üyelere daha yüksek fiyatla listelendiği bir örnek var. Örnekteki gibi siteye üyelik girişi yapmadan gördüğünüz fiyat, üye girişi yaptıktan sonra yükseliyor. Bir çok kullanıcı halihazırda üye olduğu siteye kendi tarayıcısından açıp otomatik üye girişi yaptığı için düşük fiyatı hiç görmeden tuzağa düşüyor. Üye olmayanlara aynı ürünü daha düşük fiyat ile satarken mevcut üyeleri kazıklamaya göre programlanmış bir algoritma işliyor. Aşağıdaki ekran fotoğrafları üye girişi yapmadan ve yaptıktan sonra aynı ürüne ait alınmış ekran görüntüleri. Her iki durumda da sepete atıp ödeme aşamasına kadar denedim, tablo aynı. Bu durum sadece aşağıdaki ekran görüntüsünü aldığım ürünle ilgili istisna bir durum değil, ekran görüntüsü aldığım zaman sitede listelediğim hemen hemen bütün ürünlerde durum aynıydı. Bunu müşteri hizmetlerinize söylediğinizde çok farklı yalan bahaneler ile sizi ikna etmeye çalışıyor ya da sistemde geçici bir problem olduğundan bahsedebiliyorlar. Bana önce kurumsal üye olduğum için ürünleri alıp tekrar satmaya mani olmak için bunu yaptıklarını söylediler, ancak kurumsal değil bireysel üyeliğimin olduğu başka bir hesap ile denediğimde de tablo değişmedi bu kez başka bir bahane uydurdular. Dikkatli, bilinçli tüketici olun maksimum kâr hedefine programlanmış CRM algoritmalarının istismarına uğramayın. Sözün özü bu tür aldatıcı politikalarla ürün satmaya çalışan platformlar marka değerlerini ayak altına alarak müşteri kaybederken, şeffaf ve dürüst çalışan platformlar işlerinde büyüyerek devam edecekler. Siz yeter ki farkında olun... 8 Nisan 2022 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi 8 5 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 ben de sepete atıp almıyorum, sonra başka sitede bana düşük fiyat geliyor sepete, 2 defadır lastikte yaptım işe yaradı, 1 ay falan sabır ile reklamdaki rakam ile giriş yapınca rakam değişiyor, en son onaya kadar incik boncuk rakama dikkat etmek gerekiyor, alışveriş bir sanat oldu artık 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 Ben önce alacağım ürünü tarayıcıdan gizli sekme ile aratıp fiyatlara bakıyorum. Sonra belirlediğim sitedeki üyeliğimi açıp tarayıcıdan o ürünü yeni sekmede açıp alışverişi öyle yapıyorum. Fiyatta oynama olmadı bu zamana kadar. Dediğiniz değişik rakamları reklamdan tıklayınca ben de görüyorum. 1 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 Bir de yeniden aynı ürünü almaya kalktığınızda siparişlerimden tıklamayın.. acayip pahalı.. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 Üye girişi yaptıktan sonra fiyatın yükseldiğini migrosta da görüyorum ben.. Yorum bağlantısı
Hamit inan 8 Nisan 2022 Paylaş 8 Nisan 2022 Çağlar Bayur yazdı: ben de sepete atıp almıyorum, sonra başka sitede bana düşük fiyat geliyor sepete, 2 defadır lastikte yaptım işe yaradı, 1 ay falan sabır ile reklamdaki rakam ile giriş yapınca rakam değişiyor, en son onaya kadar incik boncuk rakama dikkat etmek gerekiyor, alışveriş bir sanat oldu artık Aynı taktiği yapıyorum acil değilse sepete atıyorum. Sonra başlıyorum beklemeye. Özellikle aliexpresste tutuyor. Önce fiyat artıyor pesine düşüyor sonra satıcı hediye kuponu mesaj ile atıyor 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Nisan 2022 Yazar Paylaş 9 Nisan 2022 Hadi bi deney yapalım, herkesin işine yarayacak ve alacağı ortak bi ürünü aynı sitede sepete atıp bekleyelim [emoji23] 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Uçak bileti satın alırken karşılaşmıştım bu durumla. Algoritmalar olduğu kesin ama Çoğu pazaryerinde ürünün fiyatını direkt satıcısı belirliyor. Pazaryeri ürünün fiyatını satıcının belirlediğinden yüksek fiyata satamaz. Ancak düşük fiyat iken puan kullanıdırımı gibi avantajlar ile fiyatını düşürür, satıcıya bir etkisi yokken, alıcı ucuza alır.Yani sizin yüksek gördüğünüz rakam satıcının belirlediği rakam, düşük gördüğünüz rakam ise satıcının değil pazaryerinin size uyguladığı indirimdir. Aldığınız ürünlerin faturasını teyit ederek anlayabilirsiniz bu durumu. 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Nisan 2022 Yazar Paylaş 9 Nisan 2022 Uçak bileti satın alırken karşılaşmıştım bu durumla. Algoritmalar olduğu kesin ama Çoğu pazaryerinde ürünün fiyatını direkt satıcısı belirliyor. Pazaryeri ürünün fiyatını satıcının belirlediğinden yüksek fiyata satamaz. Ancak düşük fiyat iken puan kullanıdırımı gibi avantajlar ile fiyatını düşürür, satıcıya bir etkisi yokken, alıcı ucuza alır.Yani sizin yüksek gördüğünüz rakam satıcının belirlediği rakam, düşük gördüğünüz rakam ise satıcının değil pazaryerinin size uyguladığı indirimdir. Aldığınız ürünlerin faturasını teyit ederek anlayabilirsiniz bu durumu. Tanınmış bazı satış sitelerinde durum öyle değil, sitelerin, tedarikçinin belirttiği minimum rakamın üzerinde satış yapabildiğini ve fiyatı sürekli dinamik olarak değiştirdiğini bazı arkadaşlarımın tecrübelerinden biliyorum. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Geçen sene biraz e-ticaret yaptım. Mal alırken çok karşılaştığım bir durumdu. Bu sebeple g*ttigidy*r sitesinden bir kaç tane sıfır üyelik açmıştım. Bir tane üyeliğe bir kez ticari fatura için tanımlama yaptığımda o üyelikte fiyatlar diğer üyeliklere göre daha da fazlaydı.. Kötülemiyorum asla. Ama var böyle çakallıklar. Onlar çakalsa biz de çakalız😄 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 9 Nisan 2022 Yazar Paylaş 9 Nisan 2022 Geçen sene biraz e-ticaret yaptım. Mal alırken çok karşılaştığım bir durumdu. Bu sebeple g*ttigidy*r sitesinden bir kaç tane sıfır üyelik açmıştım. Bir tane üyeliğe bir kez ticari fatura için tanımlama yaptığımda o üyelikte fiyatlar diğer üyeliklere göre daha da fazlaydı.. Kötülemiyorum asla. Ama var böyle çakallıklar. Onlar çakalsa biz de çakalız[emoji1]Aynen öyle, kurumsal satışlarda fatura hassasiyeti olduğundan faturasız satış yapamıyorlar, ancak bireysel satışlarda bir çok üründe fatura kesilmeyerek çok ciddi vergi kaçırıldığını düşünüyorum. Hatta trendyol da şirket fatura başlığını gireceğim ekran olmadığı için müşteri hizmetleri ile görüşmemde trendyol da kurumsal satış yapılmıyor denmişti. Sebebi bana göre gayet açık, fatura kesmeyenler platformdaki satış fiyatlarını aşağı çekerek haksız rekabet yapıyorlar... Bu durum da satışları artırdığı için satış platformunun karlılık anlamında işine geliyor.Devlet denetim anlamında doğru kontrol noktalarını tutabilse vergi kaynaklı çok ciddi gelir kaybının ve haksız rekabetin önüne geçer. 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Tanınmış bazı satış sitelerinde durum öyle değil, sitelerin, tedarikçinin belirttiği minimum rakamın üzerinde satış yapabildiğini ve fiyatı sürekli dinamik olarak değiştirdiğini bazı arkadaşlarımın tecrübelerinden biliyorum.N11 ve trendyolda karşılaşmadım satıcı olarak diyebilirim sadece. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Abdussamed Acar yazdı: Hatta tr*ndyol da şirket fatura başlığını gireceğim ekran olmadığı için Evet ya bu nasıl bir site böyle. İnstagramın az daha gelişmişi:) Sanırım tr*ndyolun olayı spotçuluk.. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Bende çok karşılaşıyorum. Ürün almadan cimri gibi motorlardan bakıyorum. Çünkü kendim arayınca o fiyatı bulamıyorum. Amazon da çıksa keşke arama motorlarında. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Şöyle bir olay var. Mesele bir ürünü almaya niyetlendiniz. Nispeten ucuz. Sepete atıp bir süre beklerseniz ürünün fiyatı ufaktan artmaya başlıyor. Siz de aaaa fiyatı artmaya başladı, hemen alayım bari diyorsunuz ve alıyorsunuz. Aldıktan bir süre sonra baktığınızda ürünün o ilk fiyattaki hali ile satışa devam ettiğini görüyorsunuz. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Çağlar Bayur yazdı: ben de sepete atıp almıyorum, sonra başka sitede bana düşük fiyat geliyor sepete, 2 defadır lastikte yaptım işe yaradı, 1 ay falan sabır ile reklamdaki rakam ile giriş yapınca rakam değişiyor, en son onaya kadar incik boncuk rakama dikkat etmek gerekiyor, alışveriş bir sanat oldu artık Taktik iyimiş bana da lazım 4 lastik. abi hangi siteden atayım sepete? 1 Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar 9 Nisan 2022 Paylaş 9 Nisan 2022 Alışverişte yaptığım şeyi söyleyeyim. Bu ve benzeri sitelerde firmaları stand açmış gibi düşünün. Direk mağazaya ulaşma şansınız varsa mağazada daha ucuza alıyorsunuz. Eşime hamile tulumu almak için t ile başlayan uygulamaya girdik baktı etti bir tane beğendi. Mağaza LC idi. Bu güzel alalım dedi. Uygulamada 340 TL olan ürünü mağazaya girip baktığımda 280e buldum aldım. Uygulamada gördüğünüz mağazaya ulaşın derim. Daha önce 400 liralık parfümü de 310a almıştım mağazadan daha birçok şey sayabilirim. Bazı ürünlere çok koyuyorlar. Nadiren de olsa uygulamaların daha uygun olduğu zamanlar da oldu ama çok nadir. Bir de arada 25-50 filan kupon atıyorlar o zaman kar ediliyor. Bence en iyileri de Amazon. Alibaba da fena değil bazı ürünlerde ciddi ucuzluk yapıyorlar zaman zaman. Aradığınız ürünü kaydedin favlayın filan mutlaka bir ay içinde indirim haberi veriyorlar. Ben genelde Amazon Türkiye içinde de Trendyol kullanıyorum. Gg hb felan kazık. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Nisan 2022 Paylaş 10 Nisan 2022 Erdoğan Temur yazdı: Taktik iyimiş bana da lazım 4 lastik. abi hangi siteden atayım sepete? seçici olma gelşinie at sepete, nasılsa akıllı alogaritma seni buluyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Nisan 2022 Paylaş 10 Nisan 2022 Uçak bileti alırken de aynı sıkıntı olurdu. Bi sebepten (cüzdan yanımda değil gibi vs yahut internet gitti) alamadığım bileti yeniden 5 dk sonra almaya çalıştığımda fiyatı yükselirdi.. Ben de farklı tarayıcıdan girerdim eski fiyattan alırdım. Plaza bebesi algoritması bunlar...firmaları uzun vadede batırır.. Bebe ise yurtdışına zaten çoktan iş bulmuştur. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Nisan 2022 Paylaş 11 Nisan 2022 Mehmet Göktürk yazdı: Uçak bileti alırken de aynı sıkıntı olurdu. 8 hafta önce alınan en ucuzu olur derler doğru mu bilmiyorum Yorum bağlantısı
Selim Gül 17 Mayıs 2022 Paylaş 17 Mayıs 2022 Abdussamed Acar yazdı: Daha öncede bir kaç kez benzer durumla karşılaşmıştım. Alışveriş sitelerinde kârı maksimize etmek üzerine çalışan çok farklı algoritmalar var. Örneğin bir kaç kişi ürünü sepetine atıp bir müddet alışveriş yapmadığında, sistem sepete atılan ve potansiyel satılacak olarak değerlendirdiği ürünlere otomatik olarak fiyat artışı yapabiliyor. Bunlar gibi ürünleri aratmanız, sepete atmanız yada eski alışveriş alışkanlıklarınızla ilgili onlarca farklı algoritma çalışıyor. Aşağıdaki örnekte ise fiyatlar üyelere daha yüksek fiyatla listelendiği bir örnek var. Örnekteki gibi siteye üyelik girişi yapmadan gördüğünüz fiyat, üye girişi yaptıktan sonra yükseliyor. Bir çok kullanıcı halihazırda üye olduğu siteye kendi tarayıcısından açıp otomatik üye girişi yaptığı için düşük fiyatı hiç görmeden tuzağa düşüyor. Üye olmayanlara aynı ürünü daha düşük fiyat ile satarken mevcut üyeleri kazıklamaya göre programlanmış bir algoritma işliyor. Aşağıdaki ekran fotoğrafları üye girişi yapmadan ve yaptıktan sonra aynı ürüne ait alınmış ekran görüntüleri. Her iki durumda da sepete atıp ödeme aşamasına kadar denedim, tablo aynı. Bu durum sadece aşağıdaki ekran görüntüsünü aldığım ürünle ilgili istisna bir durum değil, ekran görüntüsü aldığım zaman sitede listelediğim hemen hemen bütün ürünlerde durum aynıydı. Bunu müşteri hizmetlerinize söylediğinizde çok farklı yalan bahaneler ile sizi ikna etmeye çalışıyor ya da sistemde geçici bir problem olduğundan bahsedebiliyorlar. Bana önce kurumsal üye olduğum için ürünleri alıp tekrar satmaya mani olmak için bunu yaptıklarını söylediler, ancak kurumsal değil bireysel üyeliğimin olduğu başka bir hesap ile denediğimde de tablo değişmedi bu kez başka bir bahane uydurdular. Dikkatli, bilinçli tüketici olun maksimum kâr hedefine programlanmış CRM algoritmalarının istismarına uğramayın. Sözün özü bu tür aldatıcı politikalarla ürün satmaya çalışan platformlar marka değerlerini ayak altına alarak müşteri kaybederken, şeffaf ve dürüst çalışan platformlar işlerinde büyüyerek devam edecekler. Siz yeter ki farkında olun... 👍 Yorum bağlantısı
Recommended Posts