İçeriğe Yönlendir

Virajda Savrulmayı Azaltma Yöntemleri


Ali Tuğberk Avar

Recommended Posts

İlkay Başaran
Emre Şimşek yazdı:

PIAA Corporation (PIAA株式会社, PIAA Kabushiki gaisha) is an automobile parts and supplies manufacturer headquartered in Bunkyō, Tokyo, Japan. 

Japoncanız çok iyi. Japon musunuz? :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
İlkay Başaran yazdı:

Japoncanız çok iyi. Japon musunuz? :crazy:

Japon olsam Çinli sanıp döverlerdi hocam aman Allah korusun. Not: öteki başlıktaki bamya korkusu ordan gelmiyor tamamen fiyatıyla alakalı :crazy:

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Emre Şimşek yazdı:

Japon olsam Çinli sanıp döverlerdi hocam aman Allah korusun. Not: öteki başlıktaki bamya korkusu ordan gelmiyor tamamen fiyatıyla alakalı :crazy:

:sandalye:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Corolla böcek farlılar yeni çıkmıştı yıl 2001 falan galiba, test ettik, arabanın sürüş bir garip , arabada ayarsızlık mı var acaba dedik satış temsilcisine. Problem yok dedi. Her arabayı Ford sanıyoruz tabi ,değil.

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Evren Erakçora yazdı:

Corolla böcek farlılar yeni çıkmıştı yıl 2001 falan galiba, test ettik, arabanın sürüş bir garip , arabada ayarsızlık mı var acaba dedik satış temsilcisine. Problem yok dedi. Her arabayı Ford sanıyoruz tabi ,değil.

Herhangi bir alfa öneririm. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
İlkay Başaran yazdı:

Herhangi bir alfa öneririm. 

147 alfa vardı kardeşimde motor güzeldi ama sürüş iyi gelmedi bana. Veya araç yıpranmıştı.

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

2006 focus var fotoğraftan görüleceği gibi.
Buranın çok bilinçli bi forum olduğunu biliyorum ama sonradan okuyanlar için dipnot olsun. Bu araba beni çok kurtardı ne virajlar ne hareketler ama lastik her şey. Lastiğim eskiyken mecburi manevra yapmak zorunda kalmıştım geyik testi vari bi haraketti. Belki o anki lastiğimle başka bi araba olsa toplayamazdım ama focus da olsa kopuyormuş :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Görkem Karakaş yazdı:

Belki o anki lastiğimle başka bi araba olsa toplayamazdım ama focus da olsa kopuyormuş :)

Yoldan kopsa bile dengeli olarak kayar ve sert direksiyonunun da sayesinde toplaması nispeten kolaydır.

Ford her karşılaştırmalı testte yol tutuşta referans marka olmuştur (elektronik yardım melekleri yokken mesela Escort zamanında bile), Focus Mk1 piyasaya ilk çıktığı yıllarda en yüksek skidpad değerinden (0.83 g) birine sahip olup diğer markalar aynı segmentte daha geride idi, Mk2 zamanında onlar arayı kapattı ve esp yazılımları da gelişti. 

Temelde:

1. Rigid şasi

2. Üzerinde çok çalışımış süspansiyon grubu (+arkalarda bağımsız Control Blade ünitesi)

3. Ağırlık dağılımı (+Motor geriye doğru yerleşimli ve yere 13° eğik olacak şekilde eğimlidir)

Asal etmenlerdir. Elektronik yardımcılar sayesinde Hyundai Era Blue bile yolda durabiliyor gibi gözükür ama limitin aşıldığı anda felaket şekilde savrulur gidersiniz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Yoldan kopsa bile dengeli olarak kayar ve sert direksiyonunun da sayesinde toplaması nispeten kolaydır.
Ford her karşılaştırmalı testte yol tutuşta referans marka olmuştur (elektronik yardım melekleri yokken mesela Escort zamanında bile), Focus Mk1 piyasaya ilk çıktığı yıllarda en yüksek skidpad değerinden (0.83 g) birine sahip olup diğer markalar aynı segmentte daha geride idi, Mk2 zamanında onlar arayı kapattı ve esp yazılımları da gelişti. 
Temelde:
1. Rigid şasi
2. Üzerinde çok çalışımış süspansiyon grubu (+arkalarda bağımsız Control Blade ünitesi)
3. Ağırlık dağılımı (+Motor geriye doğru yerleşimli ve yere 13° eğik olacak şekilde eğimlidir)
Asal etmenlerdir. Elektronik yardımcılar sayesinde Hyundai Era Blue bile yolda durabiliyor gibi gözükür ama limitin aşıldığı anda felaket şekilde savrulur gidersiniz.

Kapının önünde B6 kasa Passat ve MK6.5 Fiesta var
Allah korusun acil bir durum olsa, fiestaya atladığım gibi gazlarım.

Mesele sadece konfor değil, motor gücü de değil
Mesele anlattıklarınız gibi sınırları ne kadar zorlayabildiğimiz. Sözgelimi, oldukça dinamik ve bir o kadar da dengeli araçlar Fordlar.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Celal Aydın yazdı:


Allah korusun acil bir durum olsa, fiestaya atladığım gibi gazlarım.
 

Benim hayatım çok mu düz? Abi bişe olsa rally mi yapacağız, nasıl olacak o işler :) 

 

pistte yarış çizgisini takip edersin. Trafikte şeridinde kalırsın. Yani trafik çok başkadır. Kendi aldığımız riskler başkalarının hayatını etkiler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Benim hayatım çok mu düz? Abi bişe olsa rally mi yapacağız, nasıl olacak o işler [emoji4] 
 
pistte yarış çizgisini takip edersin. Trafikte şeridinde kalırsın. Yani trafik çok başkadır. Kendi aldığımız riskler başkalarının hayatını etkiler. 

Güzel bir noktaya değindin abi, saygılar.
Biraz uç bir örnek oldu farkındayım, lakin ölümüne dalış değil tabi bu aciliyet.

Ne demişler
Kontrolsüz güç, güç değildir.

Kıvrak ve kontrolü üst düzey araçları seviyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Benim hayatım çok mu düz? Abi bişe olsa rally mi yapacağız, nasıl olacak o işler :) 

 

pistte yarış çizgisini takip edersin. Trafikte şeridinde kalırsın. Yani trafik çok başkadır. Kendi aldığımız riskler başkalarının hayatını etkiler. 

Oğlum zehirlenmişti yıllar önce pan zehir düzceye en yakın Kocaeli tıp ta vardı. Fusion 1.6 ile Düzceden Kocaeli tıpa 40 dk da gittim. Motor sürekli devir kesiyordu hayatımda öyle hızlı araç jiç sürmedim. Giderken 3/4 depo benzin ile gittim kalan çeyrekle döndüm. Allah kimsenin başına vermesin. 

  • Beğen 2
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Oğlum zehirlenmişti yıllar önce pan zehir düzceye en yakın Kocaeli tıp ta vardı. Fusion 1.6 ile Düzceden Kocaeli tıpa 40 dk da gittim. Motor sürekli devir kesiyordu hayatımda öyle hızlı araç jiç sürmedim. Giderken 3/4 depo benzin ile gittim kalan çeyrekle döndüm. Allah kimsenin başına vermesin. 

Ambulanslar böyle gitmiyor hocam. Yetiştirmek için daha kötü şeyler yaşayabilirdiniz. Allah korumuş. Tehlikeli şeyler. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ambulanslar böyle gitmiyor hocam. Yetiştirmek için daha kötü şeyler yaşayabilirdiniz. Allah korumuş. Tehlikeli şeyler. 

Beyin felci ihtimalini duyunca devrim döndü...

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Beyin felci ihtimalini duyunca devrim döndü...

Sağlıklı hayırlı ömürleri olsun inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur

Viraj konusunda benim yaptığım, viraja hız sınırı neyse onunla girerim. Hızlı yada yavaşta girsem ayağımı frene dokundurmam. Gazdan ayağımı kaldırmam hız düşürmem.

Bir kere olay yaşadım ders oldu.

Tüyap tan büyükçekmeye inerken geniş olmasına rağmen viraj dönüyoruz yavaşlamak için frene dokunmamla araba arkayı bıraktı araba spinler ata ata en soldan en sağa geçti. 4 yada 5 defa kendi etrafinda dönmüş araba. Kimseye bariyere vurmadan atlattık. Ne zaman viraja yaklaşsam aklıma geliyor.

Metin Uzunoğlu yazdı:

Beyin felci ihtimalini duyunca devrim döndü...

Çok geçmiş olsun Metin abi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Ön kule gergisi virajda acaip işe yarıyor. Eski megane 1 aracımda vardı. Sonra boyamak için sökmüştüm, takmayı unutmuşum , sürüşü.direk güvensizleşmişti. Her araçta standart olması lazım bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Uzunoğlu yazdı:

Oğlum zehirlenmişti yıllar önce pan zehir düzceye en yakın Kocaeli tıp ta vardı. Fusion 1.6 ile Düzceden Kocaeli tıpa 40 dk da gittim. Motor sürekli devir kesiyordu hayatımda öyle hızlı araç jiç sürmedim. Giderken 3/4 depo benzin ile gittim kalan çeyrekle döndüm. Allah kimsenin başına vermesin. 

adreanalin torku devreye girmiş. bir daha git deseler gidilmez, ben de acile giderken ambulansı sollayıp kavşakta yer açmıştım :f1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ön kule gergisi virajda acaip işe yarıyor. Eski megane 1 aracımda vardı. Sonra boyamak için sökmüştüm, takmayı unutmuşum , sürüşü.direk güvensizleşmişti. Her araçta standart olması lazım bence. 
Çukura falan sert düşmemek lazım [emoji28]
Yorum bağlantısı
Ali Tuğberk Avar
Çağlar Bayur yazdı:

focus alın viraj derdiniz kalmasın

Her şeyin bir sınırı vardır. Viraj derdi kalmayacak araç yoktur. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...