Batuhan Kılıç 9 Mayıs 2022 Paylaş 9 Mayıs 2022 Ford Mondeo Mk4 1.6 Ti-Vct motorlu bir araç aldım. Üstünde Atiker NanoFast takılı ve aldığımda araç lpg'de arıza lambası yakmış olması hariç normal çalışıyordu. Aracın eski sahibi de yakın zamanda lpg enjektörlerini değiştirmiş. Enjektörlerin üzerinde de 2021 Eylül tarihi üretimi yazıyor. Enjektörler Atiker AHC 3.0 ohm. Aracı aldıktan sonra yakıt hafızasını sıfırlayıp bir süre benzinle bindim. Aracın gidişi vs normal. Arıza yok, değerler düzgün. Ardından lpg ayarı yapmak için bağlandım ve cihaz ecu için güncelleme uyarısı verdi, güncelledim. Bundan sonra kalibrasyon yapmaya çalıştığımda, benzinle çalışma aşamasında benzin enjektör süreleri 3.0 ms civarındayken, lpg devreye girince 1 ve 4. enjektörler normalken, 2 ve 3. enjektör süreleri benzin değeri 5.0 ms oluyor ve lpg enjektör süreleri de aynı oranda yükseliyor. Kalibrasyonu hatasız bitirse de araç yürürken lpg'de aşırı saçma çalışıyor, gitmiyor ve bir yerden sonra stop ediyor. Enjektörlerin yerini değiştiriyorum, soketlerini de aynı şekilde değiştirip kalibrasyon denediğimde yine 2 ve 3. enjektörler aynı değerlere çıkıyor. Ayarlamak için bağlanmadan önce herhangi birşey de sökülmedi. Bu neden böyle yapar bir bilgisi olan var mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 9 Mayıs 2022 Paylaş 9 Mayıs 2022 enjektörlerin yerini değiştiriyorum derken bobinlerini mi değiştiriyorsunuz, tüm nozullar aynı boydamı, enjektörden manifolda giden hortumlar eşit boylarda mı (ne kadar kısa o kadar iyi) , manifolda açılan deliklerin yönü ve mesafesi bile etki eder bu dediklerinize Yorum bağlantısı
Batuhan Kılıç 9 Mayıs 2022 Yazar Paylaş 9 Mayıs 2022 Ben aracı aldıktan sonra benzinde kullandığım için herhangi bir arıza kodu yok. Kalibrasyon işlemi ve sonrasında araç arıza kaydı oluşturamadan da stop ediyor. Kontrol ettiğimde herhangi bir arıza kodu olmuyor. Öncesinde fakir karışım hatası mevcuttu. Enjektöre gelen hortumların yerlerini değiştirip, değişen yere göre soketinin de yerini değiştiriyorum. Nozul ölçüsü eşit ve 1.8. Manifolda giden hortumlardan biri çok az uzun ama hortum boyları buna neden olmaz. 3 tane daha lpgli aracım var ve hortum boyları hem en kısa hem de en eşit denebilecek aracım bu. Bağlanır bağlanmaz güncelleme geldiği ve ben ayarları yedeklemediğim için program kaynaklı bir problem yaşıyor olabileceğimi düşünüyorum ancak seçenekler de kısıtlı ve hepsini de denedim neredeyse. Birkaç kişi Ford motorlarında enjektörlerde bu şekilde düzensizlik görülebiliyor dedi ama daha önce de aynı araca başka bir atiker lpg kiti ile sahiptim. Bu durumu yaşamadım. Yorum bağlantısı
Çözüm Batuhan Kılıç 27 Haziran 2022 Yazar Çözüm Paylaş 27 Haziran 2022 Nanofast sistemlerde bağlanınca gelen otomatik güncelleme beyinleri bozuyormuş. Beyin değişince araç düzeldi. 2 Yorum bağlantısı
M. İsmail TOPKAYA 3 Ağustos 2022 Paylaş 3 Ağustos 2022 Batuhan Kılıç yazdı: Nanofast sistemlerde bağlanınca gelen otomatik güncelleme beyinleri bozuyormuş. Beyin değişince araç düzeldi. Gecmiş olsun tam da bunu diyecektim ki siz zaten bulmussunuz sorunu.Güncellemeler her zaman iyi degildir, bilgisayarda veya telefonlarda da buna benzer sorunlarla karsilasabiliyoruz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts