İçeriğe Yönlendir

Klima Soğutmuyor


Süleyman Can
Çözüme git Süleyman Can tarafından,

Recommended Posts

Doğukan Çoktay

araçların klima bağlantı noktalarında yıllık  %5-10 arası gaz kaybı her araçta olabilirmiş. sanırım bu yüzden, kışında 15 günde bir klima açılması gerekmekte.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Hep az yaksın diye bunlar [emoji4]
Ölç bakalım seninkini
C5 3-4 derece civarı üflüyordu galiba. Servetle ölçmüştük.. 
Ölçerim yine
 
[mention=13526]Servet Aydın[/mention] seninkini de 10 derecenin altına indirmiştik galiba.. Menüden sıcak memleket mi ne seçmiştik. bişeyler yapmıştık.. 
 
 

10a indi mi? Şimdi yine aynı zıkkım. Kerhen soğuk üflüyor
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Sirkülasyonu değiştirerek deneyeceğim. Sonra radyatör temizliği yaptırırım. Daha da çözüm olmazsa bu şekilde binerim. Eğer sıcak nemli bir bölgede yaşıyor olsaydım çok memnun olmama rağmen arabayı bile satabilirdim.
 
[mention=75713]Celal Aydın[/mention]Senin araçta da büyük ihtimal aynı kompresör var. Buz gibi oluyor mu yoksa ılık mi?

35-40 derecelerde, çatır güneşte, iç sirkülasyon açık değilse buz gibi değil, ılık üflüyor 2. Kademede.
Lakin akşamları buz gibi, üşütüyor.

İç sirkülasyon modunda gayet iyi, çatır Adana güneşinde dahi.
Bizim araçların sorunu klima değil, yalıtım.
Briketli, toprak zeminli köy evini klimayla ısıtmaya, soğutmaya çalışmak gibi.

Kaliteli bir cam filmi büyük oranda fayda sağlıyor.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben çok memnunum c5 ten. 21 dereceye alınca içerisi mükemmel oluyor.  
çok sıcakta arabada 5 kişi falan olursak o zaman 20 dereceye alıyorum. 
Daha hiç En soğukta çalıştırma ihtiyacı duymadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Kışın hiç çalıştırmayınca siz deyince inip bakayım dedim. Açtım kompresör devreye girip çıkıyor. Soğuk veriyor fakat gazı azalmış sanırım. Serviste bastırcam bende gazı basılan gazın kalitesi çok önemli.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Celal Aydın yazdı:

İç sirkülasyon modunda gayet iyi, çatır Adana güneşinde dahi.
Bizim araçların sorunu klima değil, yalıtım.
Briketli, toprak zeminli köy evini klimayla ısıtmaya, soğutmaya çalışmak gibi.

 

Şu sirkülasyon olayı umarım çözer. Yalıtım sadece ısı anlamında değil ses olarak da aracın zayıf yönü. Bir de benim araç dizel. Kışın ısınana kadar motor yan koltukta çalışıyor. 😀 Mucurlu yollarda da uğultusu müziği bastırıyor.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Şu sirkülasyon olayı umarım çözer. Yalıtım sadece ısı anlamında değil ses olarak da aracın zayıf yönü. Bir de benim araç dizel. Kışın ısınana kadar motor yan koltukta çalışıyor. [emoji3] Mucurlu yollarda da uğultusu müziği bastırıyor.

Dizeline de bindim 2 yıl, benzinliye nazaran sesli imiş, benzinli alana kadar farkında değilmişim. [emoji1]
Yine fiestanın dizeli iyidir, muadil birçok markanın dizeli kulak tırmalar, fiesta öyle değil.

Güneşli havada buz gibi ortam beklemeyin, sirkülasyon açık olsa bile üşütmez. (Tabi bu dediklerim Adana ve civarı için geçerli)
Sadece terletmez ve ferah nefes alabilmeye olanak sağlar o kadar.
Gölgede ve akşamları zaten buz gibi yapıyor.
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Celal Aydın yazdı:

Gölgede ve akşamları zaten buz gibi yapıyor.

Gölge ve akşamları daha iyi elbette ama güneşin karşıdan yandan geldiği öğleden sonra saatlerinde daha fazla soğutma bekliyor insan. Ekim gelince tekrar serinlik çöküyor buralara o yüzden satma sebebi saymıyorum. 😀

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Gölge ve akşamları daha iyi elbette ama güneşin karşıdan yandan geldiği öğleden sonra saatlerinde daha fazla soğutma bekliyor insan. Ekim gelince tekrar serinlik çöküyor buralara o yüzden satma sebebi saymıyorum. [emoji3]

Satılacak araba değil fiesta,
Kapının önünde dursa daha iyi, motorsiklet gibi binilecek araba [emoji1]

Aslında ısıyı kesen, şeffafa yakın ön cam filmleri var, bulursam uygulatacağım, büyük faydası olur soğutmaya.
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Süleyman Can yazdı:

Gölge ve akşamları daha iyi elbette ama güneşin karşıdan yandan geldiği öğleden sonra saatlerinde daha fazla soğutma bekliyor insan. Ekim gelince tekrar serinlik çöküyor buralara o yüzden satma sebebi saymıyorum. 😀

 

Sizin klima problemli, İzmir’de 7 sene kullandım Fiesta. Genelde ön cama yönlendirirdim. Sıkışık trafikte ön cam dışarıdan buğu olur, buğuyu silecekle silerdim.

 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Nihat Palolu yazdı:

 

Sizin klima problemli, İzmir’de 7 sene kullandım Fiesta. Genelde ön cama yönlendirirdim. Sıkışık trafikte ön cam dışarıdan buğu olur, buğuyu silecekle silerdim.

 

Buğu ısınırken mi soguturken mi oluşuyor? Kompresör komple elden geçip guclendirilse olabilir ama o kadar maliyete kalkismam.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Bulut yazdı:

Kışın hiç çalıştırmayınca siz deyince inip bakayım dedim. Açtım kompresör devreye girip çıkıyor. Soğuk veriyor fakat gazı azalmış sanırım. Serviste bastırcam bende gazı basılan gazın kalitesi çok önemli.

ama hava da basıyor olabilir ustası.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Süleyman Can yazdı:

Buğu ısınırken mi soguturken mi oluşuyor? Kompresör komple elden geçip guclendirilse olabilir ama o kadar maliyete kalkismam.

 

Soğuturken 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Çubuğu sokuyorum ızgaradan içeri ve 10-15 dakika tutuyorum.. Bence çok sapsa yarım derece sapar ama doğrusunu işin uzmanları bilir.. 

Ölçer abi bir sorun olmaz. Önemli olan yeteri kadar havanın temas ettiğinden emin olmak. Onun içinde zaten ızgaradan içeri daldırmışın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Süleyman Can

Sirkülasyonu içeriden içeriye aldım. Yönlendirmeyi de sadece alt kisima verecek şekilde ayarladım. Cok daha iyi soğutmaya başladı. Fark ettiğim diğer detay ayak kısmı haricinde hiç bir hava kanalı o kadar soğuk uflemiyor. Sanırım ya kaçak var ya da yönlendirme kolu işlevini tam yapmıyor. Neyse kompresör falan karıştırmadan hallettim bakalım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...