İçeriğe Yönlendir

2014 Ford Galaxy Çekiş Problemi


Selcuk Tasalı
Çözüme git Doğan Arşiray tarafından,

Recommended Posts

Selcuk Tasalı

 Slm,

Bu gun otobandan didim den istanbula 2014 model forg galaxy aracımla geldim ..didimden izmire girdim ve izmirde motor arıza uyarı sinyali verdi saga çektim stop ettim 3 dakka bekledim yenıden marş bastım arıza sildi ama koltuk altı sogutma zayıfladı ama klima çalışıyordu ve 3 saat devam ettim yeniden arıza yaktı bir daha dinlendim mars bastım ama arıza silmedi orhangaziden sonra artık araç hem çekişten düştü 2000 devirden yukarı  çıkamadı ve 120 araç geçmek istmedi ...orhan gaziyi geçtim oradan bahçeşehire kadar 100 -120 ile geldim sonra benzin aldım ışık söndü bu seferde ışık söndü fakat gaza basında klima pervanesi güçlü üfledi ayagımı çekince klima pervanesi zayıfladı ..

Benim aklıma gelen şarj dinamosu ..ya turbo yada klima kom.

KONU İLE ALAKALI yardımlarınız rica olunur 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Bir süre yol gidince arızaya düşüyorsa ve motor korumaya alıyorsa turbo selenoid valfi olma ihtimali var. 

 

Arıza koduna mutlaka bakmak lazım. Sonrasında iş kolaylaşır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elektrik sistemi sanırım sıkıntılı, alternatör arızası gibi geldi. Arıza koduna bakılırsa çok iyi olur. 

Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bir süre yol gidince arızaya düşüyorsa ve motor korumaya alıyorsa turbo selenoid valfi olma ihtimali var. 

 

Arıza koduna mutlaka bakmak lazım. Sonrasında iş kolaylaşır. 

Aklıma takılan şu ...gaza basınca klimanın gücü neden yükseliyor ! yani voltaj artırıyormuş gibi ...aracı henuz cihaza sokmadım 

Mesala rampa çıkarkende  turboyu devreye sokamadı araba ...çok zayıf kaldı 2000-2500  deviri gecemedi 

 

Tamer Topaç yazdı:

Yakın zamanda motor yıkandı mı?

yok

Ali Darbaz yazdı:

Elektrik sistemi sanırım sıkıntılı, alternatör arızası gibi geldi. Arıza koduna bakılırsa çok iyi olur. 

daha cihaza baglatmadım aracı ...

Aklıma takılan şu ...gaza basınca klimanın gücü neden yükseliyor ! yani voltaj artırıyormuş gibi ...aracı henuz cihaza sokmadım 

Mesala rampa çıkarkende  turboyu devreye sokamadı araba ...çok zayıf kaldı 2000-2500  deviri gecemedi 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Selcuk Tasalı yazdı:

Aklıma takılan şu ...gaza basınca klimanın gücü neden yükseliyor ! yani voltaj artırıyormuş gibi ...aracı henuz cihaza sokmadım 

Mesala rampa çıkarkende  turboyu devreye sokamadı araba ...çok zayıf kaldı 2000-2500  deviri gecemedi 

 

yok

daha cihaza baglatmadım aracı ...

Aklıma takılan şu ...gaza basınca klimanın gücü neden yükseliyor ! yani voltaj artırıyormuş gibi ...aracı henuz cihaza sokmadım 

Mesala rampa çıkarkende  turboyu devreye sokamadı araba ...çok zayıf kaldı 2000-2500  deviri gecemedi 

Gaza basınca klimanın etkilenmesinin sebebi araçta bulunan akıllı şarj sisteminin kontrol edilememesi olabilir. Beyinde birçok şeyi bloke ediyor arıza kodu olunca. Mesela belirli deviri geçmez, bu sırada vuruntulu çalışmalar olabilir. 

 

Kesin şundan demek zor, bilgisayara bağlandığında bile %100 demek mümkün değil. Saçma bir şey farklı bir kod üretilmesine sebep olabiliyor. Fakat şunu söyleyeyim bu şekilde aracı kullanmayın, hasarı büyütürsünüz. Turbo tam olarak çalışmadığı için araçta kurum birikmesine sebep olursunuz hiç sorun olmasa dahi. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bir süre yol gidince arızaya düşüyorsa ve motor korumaya alıyorsa turbo selenoid valfi olma ihtimali var. 

 

Arıza koduna mutlaka bakmak lazım. Sonrasında iş kolaylaşır. 

turbo benzinli ise tabi. benzin aldım demiş o dönemde turbo benzinli galaxy varmıydı?

Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı
Ü.Emre Kartal yazdı:

Gaza basınca klimanın etkilenmesinin sebebi araçta bulunan akıllı şarj sisteminin kontrol edilememesi olabilir. Beyinde birçok şeyi bloke ediyor arıza kodu olunca. Mesela belirli deviri geçmez, bu sırada vuruntulu çalışmalar olabilir. 

 

Kesin şundan demek zor, bilgisayara bağlandığında bile %100 demek mümkün değil. Saçma bir şey farklı bir kod üretilmesine sebep olabiliyor. Fakat şunu söyleyeyim bu şekilde aracı kullanmayın, hasarı büyütürsünüz. Turbo tam olarak çalışmadığı için araçta kurum birikmesine sebep olursunuz hiç sorun olmasa dahi. 

aracım 2.0 power shift dizel 2014 model arkadaşlar 

Doğan Arşiray yazdı:

turbo benzinli ise tabi. benzin aldım demiş o dönemde turbo benzinli galaxy varmıydı?

arabam 2.0 dizel powershift 2014 model 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Bir süre yol gidince arızaya düşüyorsa ve motor korumaya alıyorsa turbo selenoid valfi olma ihtimali var. 

 

Arıza koduna mutlaka bakmak lazım. Sonrasında iş kolaylaşır. 

3 gün önce  istanbula yola çıkmadan önce turbo valfi arızası verdi ..cihazda sildik ama anlamadım ..kafamı karıştıran gaza basınca klima pervanesinin gücünün artması işte bu alternatöre de dikkatimi çekiyor ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Doğan Arşiray

arıza yokken çekiş normala dönüyormu? map sensörü bile arızalanmış olabilir. kodları alabilirsek belki yorumlayabiliriz.

Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı
Doğan Arşiray yazdı:

arıza yokken çekiş normala dönüyormu? map sensörü bile arızalanmış olabilir. kodları alabilirsek belki yorumlayabiliriz.

evt ..normale dönüyor turboda sorun olmuyor 3000 devir üstüne çıkıyor üstat garip olan ise 

gaza basınca klimanın sogutma fan devride artıyor yada gaz pedaldan ayagınızı az çekince fan devri düşüyor ..mesala koltuk altı sogutma sistemide randımanı kaybetti bu arıza sonrası 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

turbonun turbo kesme valfi diye bir parçası var bunu VW de n72 valvi diye bir vakum yönlendirici parça kontorl ediyordu.

 

ben bunlarla oynarken, (benim sorunum MAP  sensörüymüş sonradan bulmuştum) vakum hortumunun kelepçesini takmamışım, basınca zart diye vakum hortumu çıkmış. arabayı çalıştırıyordum, gaza yüklenene kadar fark olmuyordu, gaza yüklenince araba olduğundan daha iyi hızlanıyor ama 3000 deviri geçince hop limp mode a düşüyordu çünkü turbo kesme balfi bypass valfini açamıyor bu nedenle turbo aşırı devirlenmesin diye araç performansı kısıveriyor ve araç 2000 deviri geçmiyrodu. kapatıp açınca aynı çekiş düzeliyor ne zaman gaza yüklenirsem aynı sorun ortaya çıkıyordu.

 

n72 ve kesme valfine bir bakmak lazım. n72 hariç diğe valf arıza verir. n72 bozuksa arıza vermez. n72 nin fişini çekin performans azalır mesela.

 

 

Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı

onda sorun yok üstat 

Doğan Arşiray yazdı:

turbonun turbo kesme valfi diye bir parçası var bunu VW de n72 valvi diye bir vakum yönlendirici parça kontorl ediyordu.

 

ben bunlarla oynarken, (benim sorunum MAP  sensörüymüş sonradan bulmuştum) vakum hortumunun kelepçesini takmamışım, basınca zart diye vakum hortumu çıkmış. arabayı çalıştırıyordum, gaza yüklenene kadar fark olmuyordu, gaza yüklenince araba olduğundan daha iyi hızlanıyor ama 3000 deviri geçince hop limp mode a düşüyordu çünkü turbo kesme balfi bypass valfini açamıyor bu nedenle turbo aşırı devirlenmesin diye araç performansı kısıveriyor ve araç 2000 deviri geçmiyrodu. kapatıp açınca aynı çekiş düzeliyor ne zaman gaza yüklenirsem aynı sorun ortaya çıkıyordu.

 

n72 ve kesme valfine bir bakmak lazım. n72 hariç diğe valf arıza verir. n72 bozuksa arıza vermez. n72 nin fişini çekin performans azalır mesela.

 

 

aracı cihaza baglayacagım ....destek ve ilginiz için tşk ederim 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı
Doğan Arşiray yazdı:

turbonun turbo kesme valfi diye bir parçası var bunu VW de n72 valvi diye bir vakum yönlendirici parça kontorl ediyordu.

 

ben bunlarla oynarken, (benim sorunum MAP  sensörüymüş sonradan bulmuştum) vakum hortumunun kelepçesini takmamışım, basınca zart diye vakum hortumu çıkmış. arabayı çalıştırıyordum, gaza yüklenene kadar fark olmuyordu, gaza yüklenince araba olduğundan daha iyi hızlanıyor ama 3000 deviri geçince hop limp mode a düşüyordu çünkü turbo kesme balfi bypass valfini açamıyor bu nedenle turbo aşırı devirlenmesin diye araç performansı kısıveriyor ve araç 2000 deviri geçmiyrodu. kapatıp açınca aynı çekiş düzeliyor ne zaman gaza yüklenirsem aynı sorun ortaya çıkıyordu.

 

n72 ve kesme valfine bir bakmak lazım. n72 hariç diğe valf arıza verir. n72 bozuksa arıza vermez. n72 nin fişini çekin performans azalır mesela.

 

 

 bu video da ustanın anlattıgını bire bir yaşadım ....tek soru klima performansı neden düştü ? belkide beyın araca ...tüm sistemlere az voltaj gönderiyor ve bu sebeple klima fan pervanesi performansı azalıp düşüyor ..ama ilk belirgin sorun ...araç 120 gecemiyor turbo devereye girmiyor ve 3 gün önce bu sensör ana makina da arıza kodu verdi sonra sildik kesti ama araç dün 6 saat durmadan didim  istanbul yapınca 33 derecede sanırım sorun oluştu .

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

 

 

 

 

wastegate arızası var ise  mekanik bir menteşe arızası da olabilir. basıncı kenarından kaçırır. ama bu arada sırada düzelmez.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Valf arızası verdi ise daha önce hortumların girişlerini kontrol edin. Bağlantısı ters olabilir(yeni parçada yerler farklı geliyor genelde)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

turbo devreye girip çıkmaz, mekanik bir pervane, obd den arıza kodu okunacak onun harici fal açmak olur, muhtemel sebepler çok

Yorum bağlantısı
Selcuk Tasalı
Çağlar Bayur yazdı:

turbo devreye girip çıkmaz, mekanik bir pervane, obd den arıza kodu okunacak onun harici fal açmak olur, muhtemel sebepler çok

turbo selonoıt valfi olarak duruyor üstat ...şikayetlerim onu işaret ediyor gibi 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...