İçeriğe Yönlendir

Shell mi, Castrol mu Daha İyi?


Turgut Hüseyn

Recommended Posts

Turgut Hüseyn

4runner aracım için 15w40 Castrol kullanıyorum, şimdi yağ deyişim zamanı geldi.

Shell 15w40 mı yoksa Castrol 15w40 mı kullansam? Hangisi daha iyi?

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Yurt dışında castrol orjinal ise neden olmasın ? Türkiye de bol miktarda sahtesi olunca ister istemez Castrol'den uzak duruyoruz 🧐

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hamit inan

Markadan ziyade ürünün orjinal olmasına bakın. Ayrıca aynı viskozitede aynı markada olmasına rağmen farklı kalitede ürünleri oluyor markaların.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Turgut Hüseyn yazdı:

4runner aracım için 15w40 Castrol kullanıyorum, şimdi yağ deyişim zamanı geldi.

Shell 15w40 mı yoksa Castrol 15w40 mı kullansam? Hangisi daha iyi?

Bence o tip eski teknoloji bir motor için bütün kaliteli yağlar olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Turgut Hüseyn
Evren Erakçora yazdı:

Daha ince olan 10w40 motora uygun değil mi?

araştırıp denemedim, ama sanırım uygun değil. 

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ali Gök

konu eski ama yazayım dedim castrolü şahsen lombardin motoruma koymam. 

 

gerçeğini bulup koysam acaba sahtemi diye uykum kaçar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Gök yazdı:

konu eski ama yazayım dedim castrolü şahsen lombardin motoruma koymam. 

 

gerçeğini bulup koysam acaba sahtemi diye uykum kaçar



lukoil koy. Kim yapacak sahtesini :) 

 

lukoil rusya ile büyük işler peşindeymiş bu aralar

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Tansu Kalafatoğlu yazdı:



lukoil koy. Kim yapacak sahtesini :) 

 

lukoil rusya ile büyük işler peşindeymiş bu aralar

FMY fordun kendi yağı diye koyasım geldi kutusunu yapmazlar tahminimce dedim. muhtemeln opetin yağıdır heralde içindekide 

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Abdussamed Acar

Liqui Moly

 

(Kaynak: Benzer koşullarda kıyasladığım motor yağ sıcaklığı)

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)
Abdussamed Acar yazdı:

Liqui Moly

 

(Kaynak: Benzer koşullarda kıyasladığım motor yağ sıcaklığı)

Acizane bağımsız testlerden gördüğüm; İkisinin yanına yaklaşamaz bile. Hele LM, Shell’in orta-üst 5-40W Tam sentetik serisine bile yaklaşamaz. 
 

Deterjan etkisi olarak, aşındırmayı önleme olarak, yanmaya karşı direnç olarak her halükarda LM altlarda bir marka. Paketleme güzel, reklamı iyi yaptı ama o kadar. 
 

Yağın kralı, gerçek anlamda bağımsız testlere göre Mobil1ESP. Daha üstüne gelmedi. Sonra Shell performans serileri (Gri kutular) sonra diğerleri. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Acizane bağımsız testlerden gördüğüm; İkisinin yanına yaklaşamaz bile. Hele LM, Shell’in orta-üst 5-40W Tam sentetik serisine bile yaklaşamaz. 
 

Deterjan etkisi olarak, aşındırmayı önleme olarak, yanmaya karşı direnç olarak her halükarda LM altlarda bir marka. Paketleme güzel, reklamı iyi yaptı ama o kadar. 
 

Yağın kralı, gerçek anlamda bağımsız testlere göre Mobil1ESP. Daha üstüne gelmedi. Sonra Shell performans serileri (Gri kutular) sonra diğerleri. 

 

Passat 1.6 TDI motorda Castrol ile Liqui Moly i kıyasladığımda şununla karşılaştım.

 

Aynı hava sıcaklığında

Aynı yük altında

Aynı yolda

Aynı istasyondan alınan yakıt ile;

 

gözlemlediğim kadarıyla yağ değişiminden 1000-2000 Km kadar sonra Liqui Moly, Castrol 'dan 6-7 derece daha düşük sıcaklıkta çalışıyor. 

 

Hatta şu dikkatimi çekmişti ve tekrar denedim sonuç aynı; yağ yeni değiştiğinde her ikiside birbiri ile neredeyse aynı sıcaklıkta çalışıyor. Ancak 1000-2000 km sonra Castrol daha sıcak çalışmaya başlıyor. NŞA 'da sıcaklığın yükselmesi ağırlıkla sürtünmenin artması ile olur.. Sürtünmeyi azaltmak bir yağın asıl görevi..  Son kullanıcının yapabileceği en objektif ve somut kıyas bence bu. İki yağı aynı şartlarda motor yağ sıcaklığını izleyerek kıyaslamak. Yoksa yağ markalarının beyaz gömlekli mühendislerle yaptığı pazarlama şovlarına inanacak yaşı geçtim. ayranım ekşi diyen mi var Allah aşkına, yağcıların anlattıklarına baksan sanarsın hepsi uzay teknolojisinde atom parçalıyorlar... :) 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Ortaya şöyle bir şey atsam, sıcaklığı daha fazla olan yağ ısıyı üzerine daha iyi alıyo olamaz mı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Abdussamed Acar yazdı:

 

Passat 1.6 TDI motorda Castrol ile Liqui Moly i kıyasladığımda şununla karşılaştım.

 

Aynı hava sıcaklığında

Aynı yük altında

Aynı yolda

Aynı istasyondan alınan yakıt ile;

 

gözlemlediğim kadarıyla yağ değişiminden 1000-2000 Km kadar sonra Liqui Moly, Castrol 'dan 6-7 derece daha düşük sıcaklıkta çalışıyor. 

 

Hatta şu dikkatimi çekmişti ve tekrar denedim sonuç aynı; yağ yeni değiştiğinde her ikiside birbiri ile neredeyse aynı sıcaklıkta çalışıyor. Ancak 1000-2000 km sonra Castrol daha sıcak çalışmaya başlıyor. NŞA 'da sıcaklığın yükselmesi ağırlıkla sürtünmenin artması ile olur.. Sürtünmeyi azaltmak bir yağın asıl görevi..  Son kullanıcının yapabileceği en objektif ve somut kıyas bence bu. İki yağı aynı şartlarda motor yağ sıcaklığını izleyerek kıyaslamak. Yoksa yağ markalarının beyaz gömlekli mühendislerle yaptığı pazarlama şovlarına inanacak yaşı geçtim. ayranım ekşi diyen mi var Allah aşkına, yağcıların anlattıklarına baksan sanarsın hepsi uzay teknolojisinde atom parçalıyorlar... :) 

Forumda castrol için piyasada orjinaller bile sahte deniyordu 😅

Bende uzun zamandır orjinalliğinden emin olmadığım için castrole yan gözle bile bakmıyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Abdussamed Acar yazdı:

Sürtünmeyi azaltmak bir yağın asıl görevi

Isı çıkmaya her türlü çıkacak onu engelleyemezsin. Yağ ısınmıyorsa neresi ısınıyordur? Metal sürtünme bölgesi olabilir.
 

Yağ ısınmaması bir kıstas değil yağ kaç derecede yanıyor ve yanık yağ tortusu yanık olmayan yağın deterjan etkisi ile nötralize olup filtre ediliyor mu o mesele. 350 derecede tortulaşan / buharlaşan yağ var 400 derecede akmaya devam eden yağ var.  350 olan belli sıcaklığın üstüne geçemediği için daha mı iyi? Ha bir de aşınma engelleme ne durumda o var. Bunun için 1Kg yük altında bir demir parçasını düzenli yağ akışı ile aşındırmaya çalışan YouTube kanalları var. LM hepsinde sınıfta kalıyor. LM kullananların motor sessizleşiyor, az ısınıyor gibi geribildirimleri oluyor. Her halükarda ikisi de iyiye işaret değil bana göre. 


Üzerine araştırma yapmak lazım. 3-4 sene önce yapmıştım ve LM kötü çıkmıştı ancak destekleyici bilgilerim şu an taze değil. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağrı Alaf yazdı:

Yağ ısınmaması bir kıstas değil yağ kaç derecede yanıyor ve yanık yağ tortusu yanık olmayan yağın deterjan etkisi ile nötralize olup filtre ediliyor mu o mesele.

 

Şöyle bir şey de var ama, eğer aynı arabada aynı şartlarda yağ ısınmayıp motor ısınınıyorsa yağın yağlama kanallarından akıcılığı iyi değil ya da soğutucu yetersiz diyebiliriz.muhtemelen o yağın vizikositesi doğru değildir. Biz genede sadece yanma noktası tortusu falan demeyelim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yağ sıcaklığı artıyorsa yağlama kötü de diyebiliriz. 
Ancak yine de Mobilesp harici yağların hiç birine sıcak bakmam ben. Hepsi de reklamla yürümüş gibi geliyor bana. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yağ sıcaklığı artıyorsa yağlama kötü de diyebiliriz. 
Ancak yine de Mobilesp harici yağların hiç birine sıcak bakmam ben. Hepsi de reklamla yürümüş gibi geliyor bana. 


shell ve castrol. Bence bunların reklama ihtiyacı yok. Mobil’in daha çok reklama ihtiyacı var hatta

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


shell ve castrol. Bence bunların reklama ihtiyacı yok. Mobil’in daha çok reklama ihtiyacı var hatta

 

İyi mal reklam istemez.. Allianz gibi. 

 

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Çağrı Alaf yazdı:

 

Yağ ısınmaması bir kıstas değil... 

 

Bak buna fizik bilenler gülerler Çağrıcım.. 😊

 

Meseleyi diferansiyel denkleme çevirmenin manası yok, basit bi son kullanıcı gözlemi bu.. ve beni tercihlerim açısından gayet tatmin ediyor. 

 

Diyorum ki araç

aynı yolda, aynı hava sıcaklığında, aynı yükte, aynı hızda ve aynı viteste

 

Örnek: 5000 Km eskimiş Castrol de anlık kadrandaki araç hareket halinde anlık motor yağ sıcaklığı 98 derece iken 5000 Km eskimiş Liqui Moly de 92 derece... 

 

Hatta şu bile dikkatimi çekti diyorum, iki yağı da yeni koyduğunda sıcaklıklar yaklaşık aynı seyrediyor ancak 1000 Km yi biraz geçtikçe (muhtemelen sıcaklıkla birlikte) Castrol un yağlama kabiliyeti azalıyor ve Castrol daha sıcak çalıştırıyor. Ama Liqui Moly de bunu görmüyorum. Bunu görünce, sıfır bidonu açıp yeni yağı koyduğun an en iyi yağlamayı yapması da çok önemli değilmiş, sonraki km lerde de duruma bakmak gerekiyormuş diyorum. 

 

Bu benim için liqui moly işini daha iyi yapıyor demeye yetiyor, hepsi bu... Madeni yağ firmalarının hiçbirine güvenmiyorum maalesef. Ürün konumlama ve fiyat politikaları ile ilgili, fikrim var. Akla gelmeyen mecralarda nasıl reklam bütçeleri ile ne reklam yaptıklarını da görüyorum. Ürün pazarlama konusunda hepsi birbirinin laciverdi. Bu yüzden benim kadranda gördüğüm anlık motor yağ sıcaklığı en güvenilir kalite kıstası.. 😊

 

Ortamı diğerinden daha az sıcak çalıştırıyorsa benim tercih etmeme yetiyor.

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...