İçeriğe Yönlendir

Duster Seçimi Hakkında


Yasin Çelik

Recommended Posts

Yasin Çelik

Selamlar sevgili arkadaşlar.

Şimdilerde bir Duster alma niyetine girdim ,Muhtemelen 4x2 olacak ama motor konusunda çok kararsız kaldım. Malum bütçe olsa dci alır geçerim fakat araçların boş olan paketi çok boş olduğundan pirestige ( dolu olan modeli ) bana uygun gibi.

bu anlamda 1.0 tce  ( çekiş ve yakıt tereddütlerim var)

                   1,2 tce  (çekiş tereddütüm yok lakin yağ eksiltme sorunu duydum)

                   1,3 tce  ( çekiş tereddütüm yok yakıt tereddütüm var)

Bu konu hakkında tecrübe sahibi büyüklerimin ,arkadaşlarımın yardımlarına ihtiyacım var

Sizce hangi motor ve neden tercih etmeliyim .

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Ben Duster kullandım kullanıyorum şu an Captur sahibiyim ama Duster hep aklımda konfor yok iç kalite görsellik iyi diyemem ancak Sert Dayanıklı sorunsuz araba.Tam kırsal kullanım için tasarlanmış Berbat yollarda hatta yol olmayan arazi şartlarında çok kullandım başarılı bir araç çekişini çok beğeniyorum benim Capturdan iyi.

Dci motor oldukça dayanıklı ve güvenilir üstelik ekonomik Ailede 3 Duster var hepsi Dizel km.ler biri 250k geçti ve en ufak motor sorunu yaşamadık.Altını çizeyim araçlardan birini dağda bayırda tarlada bağ bahçe avda zorlayarak kullanıyoruz ama bakımını hiç aksatmayız Biz ona oda bize iyi bakıyor. 1,3 Tce + yakıt tüketimi göz önüne alınmalı.

Sözün özü ben olsam ne yapar eder Dci Duster alırım.

Allah Gönlünüze Göre versin Hayırlısı Olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

3 motorda da herhangi bi çekiş sorunu yaşamazsanız ancak tabii ki daha büyük motor, daha iyi performans da demektir. 3 motor içinden 1.3'e bakardım ilk olarak.

Ayrıca imkan varsa ikinci el düşük km dci da göz önünde bulundururdum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Yasin Çelik

dci de düşük km den kasıt 100,000 altı ise biraz zor ,ama 100,000 üzeri olabilir . o km lerde temiz bakımlı bir araç bulmak bi hayli zor özellikler dağ bayır kullanıldığını göz öninde bulundurursak

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Yasin Çelik yazdı:

dci de düşük km den kasıt 100,000 altı ise biraz zor ,ama 100,000 üzeri olabilir . o km lerde temiz bakımlı bir araç bulmak bi hayli zor özellikler dağ bayır kullanıldığını göz öninde bulundurursak

 

100k km dci için daha bebeklik dönemleri.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Yasin Çelik yazdı:

1.0 tce  ( çekiş ve yakıt tereddütlerim var)

 1,2 tce  (çekiş tereddütüm yok lakin yağ eksiltme sorunu duydum)

 1,3 tce  ( çekiş tereddütüm yok yakıt tereddütüm var)

 

 

Yakıttan yana çok fark çıkacağını düşünmüyorum. 

Yakıt çok parametreli bir konu, bu üç motorun da normal kullanımda aralarında 1 lt oynar oynamaz.

Çekişe gelince küçük ama etkili motorlar var üzerinde, turbo beslemeli.

Kendi adıma Duster da benim olmazsa olmaz şartım 4x4 olması, bu tür araçlarda 4x2 seçeneğinin normal otomobilden farkı kalmıyor. Sadece otomobile göre biraz yükseklik avantajı oluyor

Bütçeniz yeterli ise 1.3 tce 4x4 bakarım.

Donanım kısmında asgari donanımları sağlaması yeterli ileri de kendiniz de donanım ilavesi yaptırabilirsiniz. Multimedya kamera, jant, koltuk vs vs.

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dci 110 motor bakımı zamanlı harama bulamamış ise 250.k civarı da gönül rahatlığıyla alınır. 6 ileri şanzıman ile zaten hem performans hem de ciddi düşük yakıt tüketimi olarak hizmet verecek. Daha ucuza daha fazla yakıt tüketen seri alındığı zaman bir süre sonra yine aynı rakam ve ileri evrede fazla para çıkacak cepten.

100bg benzinli denk gelirse de hiç düşünmeden alın.

Yorum bağlantısı
Yasin Çelik
Servet Aydın yazdı:

Dci 110 motor bakımı zamanlı harama bulamamış ise 250.k civarı da gönül rahatlığıyla alınır. 6 ileri şanzıman ile zaten hem performans hem de ciddi düşük yakıt tüketimi olarak hizmet verecek. Daha ucuza daha fazla yakıt tüketen seri alındığı zaman bir süre sonra yine aynı rakam ve ileri evrede fazla para çıkacak cepten.

100bg benzinli denk gelirse de hiç düşünmeden alın.

100 bg derken 1,0 tce mi abi ?

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

1.6 atmosferik olanı kasdetmiş sanırım.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hasan Karabekiroglu yazdı:

1.6 atmosferik olanı kasdetmiş sanırım.

110 sizdeki değil mi. K4m

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İlkay Başaran yazdı:

110 sizdeki değil mi. K4m

k4m'ler 100hp diye hatırlıyorum.

110'luklar k9k dci

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bendeki motor k4m 110 luk

Sani Gerşon yazdı:

k4m'ler 100hp diye hatırlıyorum.

110'luklar k9k dci

.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İlkay Başaran yazdı:

Bendeki motor k4m 110 luk

.

Megane'larda farklı. Blok aynı olsa da beygirler daha fazla.

 

Applications (K4M 16v)[edit]

Engine code Power Year(s) Car(s)
K4M 490 (E4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2012– Lada Largus
K4M 69x 66 to 77 kW (90 to 105 PS; 89 to 103 hp)
@ 5750 rpm
2006– Renault Kangoo II
Dacia Logan
K4M 606 (4x4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2010–2013 Dacia Duster
K4M 616 (LPG E5) 2011–2013
K4M 642 (LPG E5b) 2014–
K4M 646 (4x4)
K4M 696 (Hi-flex) 2010–2012 Dacia Duster
Dacia Logan
Dacia Sandero
K4M 70x 71 to 81 kW (97 to 110 PS; 95 to 109 hp)
@ 5750 rpm
1999– Renault Mégane
Renault Scénic
Renault Clio II
Renault Kangoo
Renault Kangoo II
Renault Laguna I
K4M 710 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 2001–2005 Renault Laguna (II)
K4M 716 86 kW (117 PS; 115 hp) 5750 rpm 2006–2007 Renault Laguna (II)
K4M 72x 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 1998–2001 Renault Laguna
K4M 782 90 kW (122 PS; 121 hp) 5500 rpm 2003–2009 Renault Scénic (II)[6]
K4M 788 79 kW (107 PS; 106 hp) 5750 rpm 2002–2008 Renault Mégane (II)[7]
K4M 812/813/858 86 kW (117 PS; 115 hp) 6000 rpm 2001– Renault Mégane (II) (III)[8]
K4M 856 (flexfuel) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2001–2009 Renault Mégane Eco 2 (flexfuel) (II)
K4M 824 81 kW (110 PS; 109 hp) 6000 rpm 2007–2010 Renault Laguna (III)
K4M 838 82 kW (111 PS; 110 hp) 6000 rpm 2010–2016 Renault Fluence
K4M 848 74 kW (101 PS; 99 hp) 5500 rpm 2008– Renault Mégane (III)
K4M RS (or 854) 99 kW (135 PS; 133 hp) 6750 rpm Renault Twingo RS
Renault Wind
K4M 862 94 kW (128 PS; 126 hp) 6750 rpm 2009–2011 Renault Clio GT (III)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
İlkay Başaran yazdı:

110 sizdeki değil mi. K4m

 

Sani Gerşon yazdı:

k4m'ler 100hp diye hatırlıyorum.

110'luklar k9k dci

77 kw 105 hp

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

2.0 atmosferikleri de var.

Memlekette olsa tadından yenmez valla.

RS al da, sermayeye ortak olsun :D 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Sani Gerşon yazdı:

RS al da, sermayeye ortak olsun :D 

Tüpsüz bir 2.0 düşünülemez. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan
Sani Gerşon yazdı:

Megane'larda farklı. Blok aynı olsa da beygirler daha fazla.

 

Applications (K4M 16v)[edit]

Engine code Power Year(s) Car(s)
K4M 490 (E4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2012– Lada Largus
K4M 69x 66 to 77 kW (90 to 105 PS; 89 to 103 hp)
@ 5750 rpm
2006– Renault Kangoo II
Dacia Logan
K4M 606 (4x4) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2010–2013 Dacia Duster
K4M 616 (LPG E5) 2011–2013
K4M 642 (LPG E5b) 2014–
K4M 646 (4x4)
K4M 696 (Hi-flex) 2010–2012 Dacia Duster
Dacia Logan
Dacia Sandero
K4M 70x 71 to 81 kW (97 to 110 PS; 95 to 109 hp)
@ 5750 rpm
1999– Renault Mégane
Renault Scénic
Renault Clio II
Renault Kangoo
Renault Kangoo II
Renault Laguna I
K4M 710 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 2001–2005 Renault Laguna (II)
K4M 716 86 kW (117 PS; 115 hp) 5750 rpm 2006–2007 Renault Laguna (II)
K4M 72x 81 kW (110 PS; 109 hp) 5750 rpm 1998–2001 Renault Laguna
K4M 782 90 kW (122 PS; 121 hp) 5500 rpm 2003–2009 Renault Scénic (II)[6]
K4M 788 79 kW (107 PS; 106 hp) 5750 rpm 2002–2008 Renault Mégane (II)[7]
K4M 812/813/858 86 kW (117 PS; 115 hp) 6000 rpm 2001– Renault Mégane (II) (III)[8]
K4M 856 (flexfuel) 77 kW (105 PS; 103 hp) 5750 rpm 2001–2009 Renault Mégane Eco 2 (flexfuel) (II)
K4M 824 81 kW (110 PS; 109 hp) 6000 rpm 2007–2010 Renault Laguna (III)
K4M 838 82 kW (111 PS; 110 hp) 6000 rpm 2010–2016 Renault Fluence
K4M 848 74 kW (101 PS; 99 hp) 5500 rpm 2008– Renault Mégane (III)
K4M RS (or 854) 99 kW (135 PS; 133 hp) 6750 rpm Renault Twingo RS
Renault Wind
K4M 862 94 kW (128 PS; 126 hp) 6750 rpm 2009–2011 Renault Clio GT (III)

 

Darbaz?

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Önder Özcan yazdı:

Darbaz?

 

Dur daha yakıt haritasının  xyz ekseninde 3 ile çarpamından çıkartılan sonucun hidroksin karbon gazı ile bölünmesinden...

 

 

  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arabayı arazi şartlarında, düşük hızlarda kullanacaksanız dizel veya lpg olmalı. Diğer türlü benzinli de olur. Performans yönünden reno motorları off dedirtmez 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

2.0 atmosferikleri de var.

Memlekette olsa tadından yenmez valla.

Meganın var 2.0 atmosferiği. Trye gelmiş.

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk
(düzenlendi)

bence duster ın 1.0 tce eco-g prestige model i şuan en mantıklı model,araç boşta sayılmaz,tablet ekran,geri kamera,park sensörü ön arka led far var,

fabrikasyon lgp li,öyle honda civiclerdeki gibi gümrükte takılan lpg değil,

tarihinde Kutluay Selçuk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...