İçeriğe Yönlendir

Bir Takım Sorunlar


Erdem Hakkı Bağama

Recommended Posts

Erdem Hakkı Bağama

Arkadaşın 2008 1....6 tdci Cmax için

 

Bir kaç gün önce aracın 80i ( 3. viteste cok zorlarsan cok yuksek devırlerde 100ü görebiliyor) geçmediğini klimasının devreye girmediğini farkeder.

Bugün araç yolda giderken yüksek motor sıcaklığı ikazı verip hareret 120 yi görünce  sağa çeker stop etmeden hararetin düşmesini bekler hararet düşünce yanıma gelir.

Termostatı kontrol ettik sağlıklı çalışıyor motor sıcaklıgı 90ı gecmıyor hararet problemı yok ( yukarda bahsettiğim yolda başına bir kez gelen olay dışında)

Ama fan sürekli açık hiç durmuyor. ( fan hararet 90a gelince açılıyor sonra hiç düşmüyor stop edince de bir süre devam ediyor) Klima devreye girmiyor ya da giriyor ama soğutmuyor onu test edemedim ( Fan sürekli açık olduğu için olabilir mi bilmiyorum).

Turbo sisteminde sorun yok araç seksene gelene kadar her şey normal Turbo basıncı, actuatör, westgate hepsi sağlıklı.

Mazot filtrtesinde arıza oldugunu düşünmüyorum 80e kadar her şey normal. ( Daha önce filtresi dolmuş fordum oldu araç hızlanamıyordu bile)

Mazot pompada sorun oldugunu sanmıyorum arıza vermıyor 80 km hıza kadar hersey normal. (mazot pompada sorun olsa arıza lamba yakardı diye düşünüyorum.)

Motor sıcaklık sensörü görevini normal yapıyor sorunu yok. ( sorun olsa göstergeye de yanlış bilgi gönderirdi diye düşünüyorum)

EGR veya DPF olabilir mi onlar da bir anda aniden dolup arıza verebilirmi.

Sorun sanki mekanik değil de elektronik gibi....

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Hararet müşürü veya fan müşürü arızası olabilir. 

Klima içiin bir fikrim yok

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

2008  ise euro 4 motor ve partikül filtresi yok diye biliyorum. Elektronik arıza olsa arıza  lambası yakar bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
Oğuzkan Erışık yazdı:

Hararet müşürü veya fan müşürü arızası olabilir. 

Klima içiin bir fikrim yok

Fan müşürü yok. Termostat üzerindeki ısı sensöründen alıyor tüm bilgileri onda sorun olsa göstergedeki bilgi de yanlış olurdu ama göstergedeki bilgiler doğru. Herhangi bir sebeple araç kendini hararette sanıp fan unsurunu sadece radyatör sogutmaya harcayıp klimayı açmama gibi bir tedbir uygulayabilir mi acaba.

İnan Çınar yazdı:

2008  ise euro 4 motor ve partikül filtresi yok diye biliyorum. Elektronik arıza olsa arıza  lambası yakar bence.

 Yarın bir daha bakacağım umarım PDF yoktur benim cmax 2004 idi dpf yoktu bunda da yok ise geriye egr kalır en azından egr temizlenemiliyor.

Yarın daha ayrıntılı inceleyecem her şeyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Erdem Hakkı Bağama yazdı:

Arkadaşın 2008 1....6 tdci Cmax için

 

Bir kaç gün önce aracın 80i ( 3. viteste cok zorlarsan cok yuksek devırlerde 100ü görebiliyor) geçmediğini klimasının devreye girmediğini farkeder.

Bugün araç yolda giderken yüksek motor sıcaklığı ikazı verip hareret 120 yi görünce  sağa çeker stop etmeden hararetin düşmesini bekler hararet düşünce yanıma gelir.

Termostatı kontrol ettik sağlıklı çalışıyor motor sıcaklıgı 90ı gecmıyor hararet problemı yok ( yukarda bahsettiğim yolda başına bir kez gelen olay dışında)

Ama fan sürekli açık hiç durmuyor. ( fan hararet 90a gelince açılıyor sonra hiç düşmüyor stop edince de bir süre devam ediyor) Klima devreye girmiyor ya da giriyor ama soğutmuyor onu test edemedim ( Fan sürekli açık olduğu için olabilir mi bilmiyorum).

Turbo sisteminde sorun yok araç seksene gelene kadar her şey normal Turbo basıncı, actuatör, westgate hepsi sağlıklı.

Mazot filtrtesinde arıza oldugunu düşünmüyorum 80e kadar her şey normal. ( Daha önce filtresi dolmuş fordum oldu araç hızlanamıyordu bile)

Mazot pompada sorun oldugunu sanmıyorum arıza vermıyor 80 km hıza kadar hersey normal. (mazot pompada sorun olsa arıza lamba yakardı diye düşünüyorum.)

Motor sıcaklık sensörü görevini normal yapıyor sorunu yok. ( sorun olsa göstergeye de yanlış bilgi gönderirdi diye düşünüyorum)

EGR veya DPF olabilir mi onlar da bir anda aniden dolup arıza verebilirmi.

Sorun sanki mekanik değil de elektronik gibi....

 

 

klima gazı bitince de fan sürekli çalışır. yada, o şekilde zannediyordur. klima ısı sensörü bozuk olabilir. tiguan da başıma gelimişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1.6tdci motorda bu yazılanlar hiç normal değil acilen ehil bir ford ustasına göstermeli masraf büyüyebilir böyle kullanmay devam edildikçe

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Hakkı Bağama
(düzenlendi)

Sonraki gün aracı tekrar incelediğimde  ; Klimanın normal çalıştığını, aracın çekişinin yerinde olduğunu 80-100 km hızları rahatlıkla geçtiğini gördüm. Bir önceki gün bir kereliğine 120 dereceyi gören motor sıcaklığı yüzünden ECU kendi kenedine tedbirler uygulamış olabilir mi onu bilemedim.

Araç sahibi konuyu anlattığında aklıma ilk gelen termostattı ama elimle radyatöre giden boruları test ettiğimde; hararet, termostat açması gereken 90 dereceye geldiğinde termostattan radyatöre giden üst boruyu avuçladığımda sıcaktı ( El girmediği için termosttatan sonraki bir karışlık parçaya dokunabiliyordum ve o da blok içindeki suyun sıcaklığı ile ısınmıştı bir karış daha ilerisi soğuktu ama ben dokunmamıştım o beni yanılttı) motoru ne kadar zorlarsam zorlayayım 90 dereceyi geçmiyordu bende termostatın sağlıklı çalıştığını düşünmüştüm. Yanılmışım.

Göstergede hararet 90 derece görünüyor (ya da ibre ortada olduğu için biz öyle sanıyoruz). OBD ile ECU ya bağlandığımda sıcaklık 97 derece ve fan sürekli açık olmasına rağmen 96 ya bile düşmüyor. Sonra radyatöre hortumla soğuk su tuttum yine de bir derece bile düşmedi. Yedek su kabına giren iki küçük bypass hortumlarından termostattan geri dönüş oluyor ama radyatörden geri dönüş olmuyordu. Bypass dan basınçlı geri dönüşü görünce devirdaimde de sorun olmadığını düşündüm zaten bir kaç ay önce pierburg takmıştım. Tüm bunlar Termostatın kapalı kaldığına işaretti.

3 yıldır bakımlarını kendim yaptığım araçtı termostatı geçen sene yan sanayi takmıştım :) Suçlu termostattı (aslında bizdik) söküp içini boşalttım deneme amaçlı termostatsız geri topladım şu an her şey yolunda termostatı online sipariş verdik gelince takacam. 

Fanın sürekli devrede olmasının sebebi 97 derecenin altına düşmemesi idi ama benim anlamadığım termostat kapalı ise neden sürekli hararet yükselmiyordu da sadece bir kereliğine yükselmişti motoru hararetten kurtaran şey termosttan yedek su kabına giden küçük bypass hortumu muydu ?

tarihinde Erdem Hakkı Bağama tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...