İçeriğe Yönlendir

Motor İçi Temizleyici Ürünler Hk.


Mehmet Cihat

Recommended Posts

Mehmet Cihat

Arkadaşlar yağ değişimi esnasında motor temizleyici ürün kullanmalı mıyız, kullanıp zararını gören var mı, hangi araçlarda kullanılmalı hangilerinde kullanılmamalı yorumlarınızı bekliyorum. 

 

Sormaktaki amacım twingonun yağ değişimi sırasında kullanmayı düşünüyorum 300.000 de araç. Ayrıca karteri söküp karter içini ve karter contasını da değiştireceğim. Kullanmalı mıyım uzak mı durmalıyım bilemedim.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben olsam 300000 de olan bir araçta kullanmam. Ya da en azından doğrudan kullanmam. Bir yerdeki kiri çözüp yağ süzgecini tıkarsa yağsız kalır motor.

 

İlla kullanılacaksa, önce söküp temizleyip sonra ürünü kullanıp tekrar temizlerdim. Biraz maliyet artar ama sonrası için daha sağlıklı ve risksiz olur. Ayrıca temizlik sonrası keçelerden vs terleme görebilirsiniz bilginiz olsun.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yararı olanı psikolojik tatmin harici görmedim. Motor yağında zaten temizleyici madde deterjan türevi vs mevcut. Yüksek km de bir yerden kaçak meydana gelme riski alınıyorsa olabilir. Kaliteli motor yağı ve kısaltılmış değişim periyodu en zengin bakımdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık

Ben her bakımda yapıyorum. Son bakım hariç. 

Castrol motor şampuanı var. Sıcak motora katıp 12 13 dk rolantide çalıştırıp hemen yağı boşalttırıyorum. Bir zarar görmedim. Ama sizin motor için bir zararı olur mu bilemiyorum 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ben her bakımda yapıyorum. Son bakım hariç. 

Castrol motor şampuanı var. Sıcak motora katıp 12 13 dk rolantide çalıştırıp hemen yağı boşalttırıyorum. Bir zarar görmedim. Ama sizin motor için bir zararı olur mu bilemiyorum 

Orijinal ürün bulunsa yağ almaya bile korkar olduk.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ben her bakımda yapıyorum. Son bakım hariç. 

Castrol motor şampuanı var. Sıcak motora katıp 12 13 dk rolantide çalıştırıp hemen yağı boşalttırıyorum. Bir zarar görmedim. Ama sizin motor için bir zararı olur mu bilemiyorum 

Durulama yapıyor musunuz şampuan sistemden tam olarak temizleniyor mu?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

300 binde yapılan temizlik sonrası sıkıntı işler olabilir. Gittiği yere kadar gitsin bence. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ozkan çoban yazdı:

Orijinal ürün bulunsa yağ almaya bile korkar olduk.

PO iyidir sahtesini yapmaya uğraşmıyorlar,zira  insta da reklamıını yapan yok

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Koray Demir yazdı:

Durulama yapıyor musunuz şampuan sistemden tam olarak temizleniyor mu?


Ben bunu LM Almanya’ya yazdım, durulama diye bir şey yok dediler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Ford servisinde 50k~60k km den sonra otosan öneriyor dediler son bakımda kullandım. Eski mondeoda da kullanmıştım bir sıkıntı olmadı. Basınçlı makine ile üstten verip alttan alıyorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selim Bilgin yazdı:


Ben bunu LM Almanya’ya yazdım, durulama diye bir şey yok dediler. 

Psikolojik işte insan ister istemez şöyle olmalı mı veya neden diye soruyor. Temizleyici olarak konulan ürün aslında solvent ve deterjan (çözücü) içermektedir. Normal şartlar altında sadece motor üreticisi onaylı bir yağ kullanıyorsanız ve bakım aralıklarına dikkat ediyorsaniz bu ürünü kullanmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Mesela VW504.00/507.00 specine sahip bir yağ, baz yağ üzerine; belli miktarda deterjan, köpük önleyici, yanma ve donma noktasını modifiye eden katkılar içerir. Hatta belli başlı kaliteli istasyonlardan alınan yakıtların içeriğinde bile etkin temizleyici maddeler vardır.
Motorda bakımlarda hatrı sayılır miktarda yağ kullansakta yine bir miktar yağ motor içerisinde kalır, siz bu konsantre deterjan çözücü ürünü kullandığınızda bir sonraki motor yağını da aslında dolaylı olarak bozmuş oluyorsunuz (Liqui ‘Almanya nın buna cevabı ne merak ediyorum mesela😊). Bu nedenle bakım aralıklarına dikkat ediyorsanız bu ürünü kullanmak şart değil ama bakım süresi geçmişse, uzun süre  kullanılmamış kısacası bozulmuş bir yağı değiştirecekseniz bu ürünü kullanmanız fayda edebilir. Eğer aracınızı gerçekten seviyorsanız yapmanız gereken tek şey, daha kısa periodlarda yağ değişimi yapmak orjinal yağ ve yakıt filtresi kullanmak. Her yağ değişiminde  120 TL bu ürüne vermektense bir yağ 400 TL ise 4'te 1 oraninda yağ değişim  periyotlarınızı azaltmak daha doğru olacaktır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Koray Demir yazdı:

Yararı olanı psikolojik tatmin harici görmedim. Motor yağında zaten temizleyici madde deterjan türevi vs mevcut. Yüksek km de bir yerden kaçak meydana gelme riski alınıyorsa olabilir. Kaliteli motor yağı ve kısaltılmış değişim periyodu en zengin bakımdır.

Yağın içinde temizleyici veya deterjan türevi olması yağlama yapan bir maddeye tezat değil mi hocam? 

Bu arada engine flush denilen ürünü ben bir kez kullandım. Ondan sonrada yağ bakımını 10.000km’yi aksatmadan düzenli yaptırdım. Bir sorun yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
(düzenlendi)

Ben benimki gibi eski nesil bir motorda sıkıntı yaşatacağını sanmıyorum tıkanabilecek yağ süzgecinden başka birşey yok. Değişken subap için vanos yok, yağlı itici yok yok oğlu yok. Belki ince yağ kanalı olan iticiler veya filtresi olan vanos sistemlerini tıkayabilir bilemiyorum. Ayrıca belki yıllarca sübap kısmında veya piston kenarlarında biriken ve yıpranmış motorun kompresyon kaçırmasını engelleyen kalıntıları temizleyip motordaki sıkıntıyı ortaya da çıkarabilir. Ama böyle bir motor zaten eninde sonunda sıkıntı çıkaracaktır. Merak ettiğim sistemdeki silikon contalara, keçelere vs. Zararı var mı? Ben aracımın motorunun iyi durumda olduğunu düşünüyorum twingoyu da beğendiğim için uzun süre kısmet olursa satmayı düşünmüyorum yağ bakım aralıklarına uyup devam mı etmeli sizce yoksa bir kereye mHsus temizleyici kullanıp öyle mi devam etmeli. Bir diğer seçenek ise karter sökülünce duruma bakıp ona göre kullanıp kullanmamaya karar vermek olabilir. 

tarihinde Mehmet Cihat tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

Zamanında çok araştırdım. Ancak dişe değer bir faydasını üretici firmaların reklamlarında bile görmüyoruz ki ikna olalım. Biz aracına nazik davranmak isteyenler böyle ürünleri kullanmayı aklımızdan geçiriyoruz ancak zaten çalışan sistemi daha iyi hale getirme çabası genelde hüsran ile sonuçlanır. Zaten tornanın zor sildiği manifold kurumunu hiçbir yakıt katkısı sökmez. Sökse bile oradan giden kurum bu sefer bence katalizörü üzecek. 

 

Yağ temizleyiciler de faydalı kurum denen naneyi kaldırdığından iyi değil diyorlar.(çatlakları kapatan kurum tabakası vs.) Ki kartel dibinde yanmış, yıllanmış yağı da flush yine kaldırmaz.

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Koray Demir yazdı:

Psikolojik işte insan ister istemez şöyle olmalı mı veya neden diye soruyor. Temizleyici olarak konulan ürün aslında solvent ve deterjan (çözücü) içermektedir. Normal şartlar altında sadece motor üreticisi onaylı bir yağ kullanıyorsanız ve bakım aralıklarına dikkat ediyorsaniz bu ürünü kullanmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Mesela VW504.00/507.00 specine sahip bir yağ, baz yağ üzerine; belli miktarda deterjan, köpük önleyici, yanma ve donma noktasını modifiye eden katkılar içerir. Hatta belli başlı kaliteli istasyonlardan alınan yakıtların içeriğinde bile etkin temizleyici maddeler vardır.
Motorda bakımlarda hatrı sayılır miktarda yağ kullansakta yine bir miktar yağ motor içerisinde kalır, siz bu konsantre deterjan çözücü ürünü kullandığınızda bir sonraki motor yağını da aslında dolaylı olarak bozmuş oluyorsunuz (Liqui ‘Almanya nın buna cevabı ne merak ediyorum mesela😊).

 

Öncelikle ben tüm arabalarımda neredeyse tüm bakımlarda engine flush kullandım, zararını görmedim, faydasını gördüm, teknik ispatı zor. 2-3 düzenli yağ değişiminden sonra yakıtı düştü aldığım arabaların. Alfa ile tüketimime kimse inanmıyordu, 3.0 TDI ile de benzer bir durum var. Ayrıca çok uzun süredir kullanılan benzinli ve dizel motorların içini gördüm, bence işe yarıyor. 

 

Durulama işini hiç bir teknik kaynakta görmedim zaten, bizim youtube'da moda oldu, ama o arkadaşlar durulama adı altında saçma sapan markaların yağını koyuyor motora, bence o daha zararlı.

 

Liqui Moly diyor ki bu katkı zaten temelde biraz daha fazla deterjan içeren bir yağ ve karteri açıp boşaltınca yağla beraber gidiyor, 4-5 litre yağa karışan 300ml'nin içerisindeki deterjan ne kadar kalıyor bir sonraki yağda? Çok kalmıyordur bence yoksa hemen diğer yağ da kararırdı zaten. LM'ye şundan dolayı güveniyorum, adamlar böyle bir risk olsa Almanya'da satamazlar bu ürünü. Yağı da kendi satıyor zaten, niye kendi yağını bozacak katkı yapsın? Farklı bir prosedür yapardı, yine kazanırdı o parayı. 

 

Koray Demir yazdı:

Bu nedenle bakım aralıklarına dikkat ediyorsanız bu ürünü kullanmak şart değil ama bakım süresi geçmişse, uzun süre  kullanılmamış kısacası bozulmuş bir yağı değiştirecekseniz bu ürünü kullanmanız fayda edebilir. Eğer aracınızı gerçekten seviyorsanız yapmanız gereken tek şey, daha kısa periodlarda yağ değişimi yapmak orjinal yağ ve yakıt filtresi kullanmak. Her yağ değişiminde  120 TL bu ürüne vermektense bir yağ 400 TL ise 4'te 1 oraninda yağ değişim  periyotlarınızı azaltmak daha doğru olacaktır.

 

Ben doğru örnek değilim :) , 7-8K'da bir yağ değişirim, uzun zamandır 10K'ya hiç bırakmadım. İyi yağ ve orjinal filtre kullanırım. Maliyet pek gözetmiyorum bakımlarda.

Özetle herkes illa kullanacak diye bir şey yok, işin mantığını bilen riskini kendi alarak kullanabilir. 300K'daki TDI'a koyduğuma göre 300K'daki Twingo'ya da koyardım ben olsam.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Çağlar Bayur yazdı:

3.0 lt tdi 4x4 ordan da anlayabiliriz belki )

 

Bilinçsiz tüketici muamelesi gördüm gibi geldi ondan açıklamaya girdim. :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık
Koray Demir yazdı:

Durulama yapıyor musunuz şampuan sistemden tam olarak temizleniyor mu?

Yarım saatten fazla akıyor yağ. Damla damla oluyor en sonda. Dakikada 1 2 damlaya düşene kadar bekleyip sonra yeni yağı koyuyoruz. Durulama yapmıyorum hiç. 

Koray Demir yazdı:

Psikolojik işte insan ister istemez şöyle olmalı mı veya neden diye soruyor. Temizleyici olarak konulan ürün aslında solvent ve deterjan (çözücü) içermektedir. Normal şartlar altında sadece motor üreticisi onaylı bir yağ kullanıyorsanız ve bakım aralıklarına dikkat ediyorsaniz bu ürünü kullanmaya gerek olmadığını düşünüyorum. Mesela VW504.00/507.00 specine sahip bir yağ, baz yağ üzerine; belli miktarda deterjan, köpük önleyici, yanma ve donma noktasını modifiye eden katkılar içerir. Hatta belli başlı kaliteli istasyonlardan alınan yakıtların içeriğinde bile etkin temizleyici maddeler vardır.
Motorda bakımlarda hatrı sayılır miktarda yağ kullansakta yine bir miktar yağ motor içerisinde kalır, siz bu konsantre deterjan çözücü ürünü kullandığınızda bir sonraki motor yağını da aslında dolaylı olarak bozmuş oluyorsunuz (Liqui ‘Almanya nın buna cevabı ne merak ediyorum mesela😊). Bu nedenle bakım aralıklarına dikkat ediyorsanız bu ürünü kullanmak şart değil ama bakım süresi geçmişse, uzun süre  kullanılmamış kısacası bozulmuş bir yağı değiştirecekseniz bu ürünü kullanmanız fayda edebilir. Eğer aracınızı gerçekten seviyorsanız yapmanız gereken tek şey, daha kısa periodlarda yağ değişimi yapmak orjinal yağ ve yakıt filtresi kullanmak. Her yağ değişiminde  120 TL bu ürüne vermektense bir yağ 400 TL ise 4'te 1 oraninda yağ değişim  periyotlarınızı azaltmak daha doğru olacaktır.

200bin kmde 16 dizel b8 passatta yaptık aynı işlemi. Sürekli düzgün yağ ve doğru zamanda bakıma giren bir araçtı. 7 bin km boyunca yağın rengi değişmemişti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Metin Uzunoğlu yazdı:

Ford servisinde 50k~60k km den sonra otosan öneriyor dediler son bakımda kullandım. Eski mondeoda da kullanmıştım bir sıkıntı olmadı. Basınçlı makine ile üstten verip alttan alıyorlar. 

Olması gereken de bu hocam +1

Bir önceki aracıma yaptırmıştım bu işlemi, memnun kalmıştım.

 

Kartere yağ harici bir kimyasal koymam

Benzin deposuna yakıt harici bir kimyasal koymam

Bu konuda gelenekçiyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mustafa Arıkan yazdı:

Yağın içinde temizleyici veya deterjan türevi olması yağlama yapan bir maddeye tezat değil mi hocam? 

Bu arada engine flush denilen ürünü ben bir kez kullandım. Ondan sonrada yağ bakımını 10.000km’yi aksatmadan düzenli yaptırdım. Bir sorun yaşamadım.

Gerektiği kadar temizlemesi için eser miktarda oluyor o kadar fazla değil. Ben de sürekli kullanıyorum ama para tuzağı gibi.  😊

Üretici üç kuruşa mal ettiği ürünü 30 katına bana pazarlayıp bir şekilde satıyor çünkü benim arıza korkumu kullanarak para kazanması lazım. Sonuç, alıcı psikolojik olarak satıcı da ticari olarak rahat ediyor. 🤦‍♂️

Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Geçen denk geldimçift varyatörlü Astra , varyatöre yeterli basınçta yağ gelmiyor diye 3 kere temizleyici atıp atıp yağ değişimi yapmışlar hiçbir faydası olmamış ☹️ . Ben de kullanmıştım lakin hiçbir faydasını görmedim.Amca oğlu çok meraklıydı böyle şeylere enjektör temizleyici atıp duruyordu zerre faydası yok , sesi değişiyor daha iyi gidiyor felan diyordu 😄 en son araba çalışmaz oldu . Enjektörü söktük ucu simsiyah olmuş (resmini atarım inanmayana) pompacı da temizlettik 50 liraya , temizleyici olduğunu iddia eden malzeme de 30 lira mıydı neydi o zamanlar.Formana mazotla temizleme yapmıştım yağı suyu birbirine karışmıştı bayağı temizlemişti lakin tavsiye etmem , tolerans payı yüksek bir motordu çalışmıştı mazotla sadece duman atıyordu bu da aslında egzozda tıkanma yapabilir . Kısaca yağını değiştirin yeterli hiçbir şey atmanıza gerek yok üreticinin de vaat ettiği birşey de yok zaten . Şu sıkıntıyı giderir dese üretici denenebilir ama şuan bir sıkıntı yok , kullanmaya gerek de yok .

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...