İçeriğe Yönlendir

Caddy İçin Yazılım, Doğru Bir Seçenek mi?


Tuncay TAŞCI

Recommended Posts

Tuncay TAŞCI

Yazılım ile iyileştirme yapılabiliyorsa; bunu VW mühendisleri düşünememişler mi?
Yaptıranların çoğunlukta olması kafamı karıştırıyor.

 

Yasal mı bilmiyorum, geleceğe dönük arıza-zararları oluyor mu?

Olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenebilirsem, tercih kararımı tekrar gözden geçirebilirim.


Kolay gelsin...

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Mühendislerin ürettiği yazılım standart yazılım.

Standartlar her zaman kullanıcı için yeterli olmayabilir.

Ayrıca yazılım sadece güç artırımı için değil bazı hataların giderilmesi içinde kullanılır.

 

Portifçi olan sevdiğimiz bi abimizde 3 adet kangoo araç vardı 1.5 dci ve sıfır alınmıştı.

3 ü de aynı araç aynı yerden aynı özellikler aynı motor seçenekleri vardı.

Bu araçlardan iki tanesinin ortalama yakıt tüketimi 6 larda iken öbürü 8 yakıyordu.

Bir çok kontrolden geçti ama düzeltilemedi, en son yakıtı fazla olan aracın ecusuna yazılım yapıldı ve sorun çözüldü.

 

Yazılım ihtiyaca binaen kullanılır.

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

iyileştirme kelimesini açmak lazım, sürücünün zevki daha çabuk hızlanmak ise evet mümkün.

  Hasan Karabekiroglu yazdı:

en son yakıtı fazla olan aracın ecusuna yazılım yapıldı ve sorun çözüldü.

Genişlet  

ben sattım kurtuldum, güncelleme geldi dediler, mahvetmişlerdi floresanı, uğraşmadım sattım, bilseydim güncelleme yaptırmazdım

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Ben Egea için yaptırdım. Fabrikasyon 120 PS yazılım ile 155 ps oldu. (soft yazılım)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

güç için yapılıyorsa mekanik ömür kısalır. Sonuçta parçalar üretilirken sınırsız dayanıklılıkla üretilmiyor. Güvenlik payı ile belli bir güce göre üretiliyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
  Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Bir çok kontrolden geçti ama düzeltilemedi, en son yakıtı fazla olan aracın ecusuna yazılım yapıldı ve sorun çözüldü.

 

Yazılım ihtiyaca binaen kullanılır.

 

 

Genişlet  

Bazen işleri tersine bozuyor. Focusa serviste otomatik yazılım güncellemesi yaptılar yakıt tüketimi bariz şekilde arttı. 

Yorum bağlantısı
Ramazan Alptekin
  Tuncay TAŞCI yazdı:

Yazılım ile iyileştirme yapılabiliyorsa; bunu VW mühendisleri düşünememişler mi?
Yaptıranların çoğunlukta olması kafamı karıştırıyor.

 

Yasal mı bilmiyorum, geleceğe dönük arıza-zararları oluyor mu?

Olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenebilirsem, tercih kararımı tekrar gözden geçirebilirim.


Kolay gelsin...

Genişlet  

DP+komple düz boru 1549hybrit+stage 2 ile güzel şeyler çıkabilir ortaya.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Başlangıç olarak sağlıklı araçta yakıt düşürme imkanı yoktur. Yazılım bilinci ile kullanılan araçta ömür kısıtmalası yoktur. Fabrikasyon araçta da yazılım olmadan motorun ömrünü çürütmek kolaydır. 

 

Üretici harita yazarken emisyon nox gibi verileri iyileştirir. Güç artışı alması kolay ancak bazı ülkelere satışı imkansız olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Umut Taşlı
(düzenlendi)

2.0 tdi herhalde araç, iki nesildir kısaca ''kısık'' gelen araçlar, yazılımsız yürüyenine de rastlamadım daha çünkü bu hacimde zaten vw'nin de sattığı bir güce çıkılıyor yazılımla, sorun çıkartacak bir durum değil bence.

 

zamanında sinan koç araştırmıştı galiba; bir önceki kasada motor 102 bg çünkü 150 bg'lik motorun bloğunun farklı ve daha ağır olmasından dolayı, ön akstaki taşıma kapasitesi sınır üstünde kalıyor ve araç kamyon gibi değerlendiriliyor ve/veya emisyon olayı var. bence ikisi de etkili.

 

edit: imla

 

 

tarihinde Umut Taşlı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
  Hasan Karabekiroglu yazdı:

Portifçi olan sevdiğimiz bi abimizde 3 adet kangoo araç vardı 1.5 dci ve sıfır alınmıştı.

3 ü de aynı araç aynı yerden aynı özellikler aynı motor seçenekleri vardı.

Bu araçlardan iki tanesinin ortalama yakıt tüketimi 6 larda iken öbürü 8 yakıyordu.

Genişlet  

Yazılmdan önce söför değişse fark eder miydi? 😄

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Mühendislerin piyasaya sürdüğü mevcut yazılıma en doğrusuymuş gibi bakmamak lazım. Etrafımızdaki çoğu şey zaman içinde yazılım güncellemesi alıyor sonuçta. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Bilim ve teknoloji daha günceli çıkana ya da bulunana kadar en iyisi. Vw nin biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu dediği gibi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

C5 i yazılımlı kullanıyorum. Dpf sorun çıkarınca mecburen yazılım yapıldı. Ben çok memnunum. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Araçların fabrikasyon yazılımları yapılırken emisyonlar çok büyük etken. Ülkemizde ve bir çok ülkede yuro normları gereği gücü kısıp emisyon düşürecek şekilde ayarlanıyor. Haliyle her yazılım motor ömründen yer diyemeyiz bence. Ama işin ehli bir yerde yapılması önemli aksi takdirde kara tren gibi gezilmesi de muhtemel. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Ben aracımın garantisi biter bitmez yazılım yaptırdım, yazılımsız geçen günlerime acıdım sonrasında. Yazılıma öcü gibi bakmamak gerek, bilinçli kullanılırsa çok memnun eder. 
yazılım sonrası her ışıkta gaza gelip yüklenilirse araba da kul yapısı neticede, sorun çıkartır kaçınılmazdır. Bilinçli olmak önemli. 
araçları ortalama kullanıcı için standart şekilde çıkartıyorlar banttan . 75 yaşındaki refleksleri görece zayıflamış kullanıcı da kullanıyor, 18 yaşında yeni ehliyet almış kişi de kullanıyor. Yazılım, gizli gücü ortaya çıkartıyor.  

Yorum bağlantısı
Ali Gök

navaraya yazılım yapsam ne olur acep.  standart yazılım dumansız kaç beygir alınır

 

şuanda 163 beygir standart

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Cem Işık yazdı:

. 75 yaşındaki refleksleri görece zayıflamış kullanıcı da kullanıyor,

Genişlet  

nükleer düğmesi parmakları altında dünyayı yönlendiriyorlar o yaşta çarpılırsın bak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Murat Sahın yazdı:

Araçların fabrikasyon yazılımları yapılırken emisyonlar çok büyük etken. Ülkemizde ve bir çok ülkede yuro normları gereği gücü kısıp emisyon düşürecek şekilde ayarlanıyor. Haliyle her yazılım motor ömründen yer diyemeyiz bence. Ama işin ehli bir yerde yapılması önemli aksi takdirde kara tren gibi gezilmesi de muhtemel. 

Genişlet  


emisyondan dolayı bazı şeyleri kısacaksak neden gereksiz sağlam parça üreteyim ki? 
 

Bina 8 tane 50x50 kolon üstünde durabiliyorsa ve 9 büyüklüğünde depremde göçmüyorsa neden kolonları 70x70 yapayım?

 

üretimde bunları düşünmüyor olamazlar. Aracın limitlerine güvenlik payı ekleyip parça dayanımlarını ona göre üretiyorlardır. Fazlası hem zarar hem de servis açısından sıkıntı. Bozulmayan şey servise gelmez
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
  Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Bina 8 tane 50x50 kolon üstünde durabiliyorsa ve 9 büyüklüğünde depremde göçmüyorsa neden kolonları 70x70 yapayım?

Genişlet  

o benzetme değil de, yaptığın her mutfağı italyan granit ile döşermiydin müteahhit olsan? toplu konutlarda mesela?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
  Çağlar Bayur yazdı:

o benzetme değil de, yaptığın her mutfağı italyan granit ile döşermiydin müteahhit olsan? toplu konutlarda mesela?

Genişlet  


Etiler’de Müteahhit olsam pahalı görünümlü orta kaliye şeyler yaptırırdım. Fahiş fiyattan çakardım. İç mimarlık tasarım işi yapsam en kalitelisini kullanırdım. Uçuk rakamlara yapardım. Toki’de çöpten malzeme toplayıp koyardım. Böylece çok kıymetli bi müteahhit olurdum :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...