İçeriğe Yönlendir

Akıllı Invertor


Hamit inan

Recommended Posts

Hamit inan

Selamlar.

Arkadaşın minibüs için 200w panel, 100A jel akü ve linkteki akıllı invertoru aldık. Hafta sonu montaj yapacağım ama kafama takılan birkac nokta var satıcıda pek yetkin gelmedi bana.

Güneş olmayan yada yeterli gelmeyen durumlarda invertor aküsunu araçtan şarj etmek istiyorum.

1- direk bağlasam aracın konjektor yükü kaldıramayip yanar mı? 

2- invertor şarja geçince araç konjektorunu bozar mı yada tam tersi olabilir mi? 

3- Araya diyot ile anahtar atsam nasıl olur diye düşünüyorum 

Fikriniz nedir uygulayan var mı

 

https://www.solarsanalmarket.com/urun/tommatech-new1-1000-watt-mppt-tam-sinus-akilli-inverter

 

 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Direk bağlaman sıkıntı olur. Araya bir şarj kontrolör takman lazım. Ayrıca bence araç giderken şarj olması daha uygun olur. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamit inan yazdı:

100A jel akü

jel aküyü araba dinamosu ile şarj etmek iyi fikir değil

ben soryaım neden jel akü tercih ettiniz?

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Erhan Doruk yazdı:

Direk bağlaman sıkıntı olur. Araya bir şarj kontrolör takman lazım. Ayrıca bence araç giderken şarj olması daha uygun olur. 
 

Sıkıntı zaten orada iki taraftan birden kimkime ne yapar diye düşündüm:)

Biraz araştırınca vsr role denen bir ara aparat buldum. Sistem belli bir voltaj altına düşünce araç aküsü ile yaşam aküsunu ayırıp araç aküsunu öldürmüyormus. Yani iki akünün birden bitmesini önlüyor.

2016 üstü akıllı şarj olan araçlarda iki sistem bağlanmaz ama normal araçlarda sorun olmaz deniyor.

Akü bitme olayında sonradan aklıma birşey geldi. 

Alet akıllı olduğu için akü voltajı belli bir değerin altına düşünce sistemi kapatiyor yani ilave bir ekipmana gerek kalmadı sanırım.

Çağlar Bayur yazdı:

soryaım neden jel akü tercih ettiniz

Şarj deşarj döngüsü yüksek derin dejarj durumunda ölmüyor diye ama en büyük sebep bedava olması 😁

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Hamit inan yazdı:

bedava olması

dünyanın en iyi aküsü seçilmiş

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1- Şarj dinamosunun maksimum çıkış amperi vardır. Standart şarj dinamosuna bağlayamazsın. 

2- Sanmıyorum bozacağını ama zaten paralel bağlamak yanlış. Bu sebeple bu soru hükmünü yitirecek. 

3- Anahtar lazım ama şarj dinamosunu da güçlendirmen gerekecek.. 

Tabi bunlar benim fikirlerim. 

Bu konu hakkında @Mehmet Göktürk tez hazırladı :) Onu görüşlerini alalım. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ara elektronik röle olur. Ve fakat 12 V mu sizin sistem? ancak o röle ıslak aküler için. Jel akü olduğundan araya bi diyot daha voltaj düşürücü koyun. 0.7 volt düşsün.

Mehmet Ozyurek yazdı:

1- Şarj dinamosunun maksimum çıkış amperi vardır. Standart şarj dinamosuna bağlayamazsın. 

2- 

 

Bağlarsınız.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

3- Anahtar lazım ama şarj dinamosunu da güçlendirmen gerekecek.. 

Akıllı röle.

 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

 

Hamit inan yazdı:

..

2016 üstü akıllı şarj olan araçlarda iki sistem bağlanmaz ama normal araçlarda sorun olmaz deniyor.

..

Bağlanır. onu da bi akü yükü olarak düşün. 90 ah yerine 150 ah akü var gibi olur ECU açısından. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Ara elektronik röle olur. Ve fakat 12 V mu sizin sistem? ancak o röle ıslak aküler için. Jel akü olduğundan araya bi diyot daha voltaj düşürücü koyun. 0.7 volt düşsün.

Bağlarsınız.

12 V hocam. Akıllı invertor olduğu için sanırım role gerekmeyecek. 12-12.5V gibi bir değere düşünce sistemi kapat diyeceğim. Şarj anında invertor ile konjektor birbirini bozarmi diye düşündüm ama araç eski akıllı şarj yoktur. sıkıntı olmaz sanırım. Araya pako şalter tarzı birşey takacağım. 

 

 

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Göktürk yazdı:

Bağlanır. onu da bi akü yükü olarak düşün. 90 ah yerine 150 ah akü var gibi olur ECU açısından. 

 

Evler için;

İnvertor rüzgar gülü ve şebeke ile beslendiginde akü sistemi kurmasak noksan güç şebekeden tamamlanıyor degilmi? Amaç rüzgar yada güneş olduğu sürece şebekeye destek sağlayıp sabit yükü beslemek fatura azalsın diye.

Misal 2kw sabit yük var. 500-1000w arası güneş pilinden yada rüzgar gülünden gelse kalanı şebekeden asılıp çıkışa veriyor. 

2.5 kW ile mining yaparken bu sistemi kurmak istemiştim eve. Rüzgar estiği sürece besleme yapsın diye.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Hamit inan yazdı:

 

Evler için;

İnvertor rüzgar gülü ve şebeke ile beslendiginde akü sistemi kurmasak noksan güç şebekeden tamamlanıyor degilmi? Amaç rüzgar yada güneş olduğu sürece şebekeye destek sağlayıp sabit yükü beslemek fatura azalsın diye.

Misal 2kw sabit yük var. 500-1000w arası güneş pilinden yada rüzgar gülünden gelse kalanı şebekeden asılıp çıkışa veriyor. 

2.5 kW ile mining yaparken bu sistemi kurmak istemiştim eve. Rüzgar estiği sürece besleme yapsın diye.

 

Onu yapıyorum diye ortaya çıkıyorlar ama tam yapamayanları sadece swittch edip  UPS gibi davrananları var. Kullanım kılavuzunu okuyun. 

Not akü sistemi kurmadan çalışan sistemler farklı. Bunlarda illa ki akü gerekir. Kılavuzunu okuyun. Aküsüz mod yoktur sanmam. Olursa iyi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Göktürk yazdı:

Kılavuzunu okuyun. Aküsüz mod yoktur sanmam. Olursa

Sağolasın hocam teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Teknik olarak tam hakim olmamak ile birlikte kendi aracım için yaptığım okumalarda araçtan aküye şarj için DC DC çeviriciler en sağlıklı sonucu alırım diye düşünerekten  Havensis DC DC  destekli sistem kurduk.  Araçtan yaşam aküsü sarjını ELO röle ile yapanlarıda okudum. Ben DC DC çeviriciden memnunum. Verilen ücreti karşılıyor diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Şarj etmek için kullanacağınız MPPT’yi seçerken hem güneş paneli girişi hemde rüzgar türbini girişi olanlardan tercih edin. Hem güneş paneli bağlarsınız hemde araç şarj dinamosuna bağlarsınız. Şarj dinamosundan gelen hatta bir röle veya anahtar (yüksek akıma dikkat) ile istediğiniz zaman alternatörden şarj etmemesini sağlayabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Arıkan yazdı:

Şarj etmek için kullanacağınız MPPT’yi seçerken hem güneş paneli girişi hemde rüzgar türbini girişi olanlardan tercih edin. Hem güneş paneli bağlarsınız hemde araç şarj dinamosuna bağlarsınız. Şarj dinamosundan gelen hatta bir röle veya anahtar (yüksek akıma dikkat) ile istediğiniz zaman alternatörden şarj etmemesini sağlayabilirsiniz.

Fiyat 😅

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...