İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK4 Modül Arızası


Yusuf Gerdan

Recommended Posts

Yusuf Gerdan

Merhaba,

 

Aracımda 2 aydır süregelen arıza mevcut. İlk başta akü bitti. Yeni akü takıldı , arıza olarak yan aynalar kısa devre veya açık devre arızası verdi. Ayna camlarını değiştirdim bu arıza kodu gitti. Şimdi ise --U0416:68-2A Araç Dinamikleri Kumanda Modül'ünden Geçersiz Veriler Alınıyor -- diye bir arıza var. Bu da zannediyorum ki canbus tarafında bir arıza yaratıyor, bunu da şuradan yola çıkarak söylüyorum. Yolda giderken sanki motor kapalıymışçasına teyp 1 Hour moduna alıyor. Bazen normale dönüyor, bazen bu moda geçiyor. Güne başlarken ilk marşta ilk 15-20 dk teybe elektrik gelmiyor. Mondeo'da teyp + yı canbustan alıyormuş bu sırada bunu öğrendim. Fakat nereye gidersem gideyim derdimi anlatmama rağmen ustalar pek anlamıyor ya da uğraşmak istemiyorlar. Böyle bir arızayla hiç karşılaşmadım deyip tahminde bulunuyorlar. Ama onarım konusunda da şunu yapayım demiyorlar. Aracım 2010 2.0 TDCI Mondeo Trend. 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Kolay gelsin tahminen bulunabilecek bir arızaya benzemiyor ford servisine veya ford arıza tespit cihaxınokan bir yerde nokta atışı tespit yaptırabilirsiniz. Elektrik tesisatı ile oynanmış olabilir bir bağlantıda temassızlık olabilir. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Teşekkürler, Özel Ford servisinde söylemlerine göre orijinal IDS cihazı ile baktılar, arızayı bulamadılar. Arıza bulamayınca ücret talep etmediler. Gitmediğim bir beyin tamir eden yerler kaldı bir de Ford yetkili servisi. Beyin tamiri yapan yerlere gitmeye de açıkçası çekiniyorum. 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Yabancı bir sitede Ignition Switch değiştirdim sorun çözüldü demiş. Anladığım kadarıyla bu kontak. Yani anahtarı sokacağımız yer değişecek. Ancak anahtar deliği değişince benim anahtarım çalışacak mı? Daha da önemlisi immobilizer sistemi hata verecek mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şarj voltajını ölçen bir düzenk ile bir kaç gün test yapın öncelikle, bazen kendi kendinizin tamiricisi olamsı gerekir. öncelikle fazla şarj voltajı oluşuyor mu diye  test edilmeli

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Bunu en kolay yoldan nasıl yapabilirim? Fazla şarj voltajı olduğu kanaatine nasıl varabilirim? Standart bildiğimiz akü üzerinden ölçümden bahsediyorsanız eğer araç çalışırken 14.4 V kontak kapalıyken 12.1 den 10 dk içinde 10-10.5 V a düşüyor. Marş sırasında ise 9V lara kadar düşüyor. Elektrikte de bir kaçak söz konusu olduğunu düşünüyorum ya da yeni aldığım akü de bozuk. Yeri gelmişken belirteyim araçta ekstra tesisat olarak bir tek park sensörü var onu çıkarttım. Çakmaklıkları çıkarttım. Sıkıntı bunlarda değil diye düşünüyorum. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yusuf Gerdan yazdı:

kontak kapalıyken 12.1 den 10 dk içinde 10-10.5 V a düşüyor.

2 aylık aküde bu normal değil

Yusuf Gerdan yazdı:

araç çalışırken 14.4 V

15 üstü olmaması iyi

bu tip araçlarda akü öncelikle sağlıklı olmalı yoksa sahte arızalar üreryebilir

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Çağlar Bayur yazdı:

2 aylık aküde bu normal değil

15 üstü olmaması iyi

Bu tip araçlarda kaçak vs pek duymadım. Sizce mümkün müdür? Yoksa yüksek ihtimalle akü sıkıntılı diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Teşekkür ederim. Yarın sabah ilk işim aküyü garantiye götürmek.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Marş yaparken 9 volta düşen fiesta da saçmalama yapıyor p0602 vs birden fazla modül iletişim arızası veriyordu. Marş esnasında silecekler bir tık yukarı kalkıyordu anlamsızca. Akü değişince hepsi ortadan kalkmıştı.

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Ömer Sarıgül yazdı:

Marş yaparken 9 volta düşen fiesta da saçmalama yapıyor p0602 vs birden fazla modül iletişim arızası veriyordu. Marş esnasında silecekler bir tık yukarı kalkıyordu anlamsızca. Akü değişince hepsi ortadan kalkmıştı.

Umarım benim sorunum da aküdendir. Zira kafayı yemek üzereyim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Bunu bi deneyin belki işe yarar.

 

 

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Bunu bi deneyin belki işe yarar.

 

 

Bu yöntem makyajlı kasada oluyor. Benim aracım makyajsız kasa. Daha önce denemiştim herhangi bir tepki yok. Bugün aküyü garantiye götürdüm. Aküde sıkıntı yok. Teyp kapanıp açılma sorununu da çözdüm. Araçta canbus nerede olduğunu bilmediğim için teyp soketindeki canbus + ya sigortalardan kontak +sı bağladım. Ve sorun çözüldü. Aracın ya canbus modülü bozuk, ya teybe gelen canbus + kablosu arızalı. 

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Kontak Termiğini değiştirin, muhtemelen ömrünü doldurmuştur.

Aracım gauge test menüsüne girmiyordu, hız sabitleyici saçmalıyordu, bazen çalışmakta nazlanıyordu, kontak termiğini değiştirince bu sorunlar ortadan kalktı.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Mustafa Yanar yazdı:

Kontak Termiğini değiştirin, muhtemelen ömrünü doldurmuştur.

Aracım gauge test menüsüne girmiyordu, hız sabitleyici saçmalıyordu, bazen çalışmakta nazlanıyordu, kontak termiğini değiştirince bu sorunlar ortadan kalktı.

Dediğiniz nasıl bir şey ? Değişimi kolay mıdır?

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Evet değişimi kolay parça şu https://www.fordtoptancisi.com/Direksiyon-Kontak-Termigi-Mondeo,PR-5541.html

Direksiyonun altındaki kaplamayı tutan 2 vida var onları söküp kaplamayı tutan iç tırnaklardan kurtarın, termiği göreceksiniz zaten, kontağın uç kısmında, termiği soketinden ayırıp yenisini takın.

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 8 ay sonra...
Yusuf Gerdan

Bugün kontak termiğini değiştirdim, aracın teybine gelen kontak bağlantısına harici çektiğim (+) bağlantıyı çıkardım ve sonuç değişmedi. Sonuç olarak teyp hala kontağı görmüyor. Acaba teybe gelen (+) nereden geliyor? Kablo konsolun içinden ulaşamayacağım yerden gittiği için takip edemiyorum. Fikri olan var mıdır? En azından kabloda mı bir kopukluk var bunu test etmek istiyorum yoksa bcm'de falan bir arıza mı var öğrenmek istiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yusuf Gerdan

Çözümü buldum belki başına gelen vardır. Sadece gösterge panelinin fişini çekiyorsunuz, ardından tekrar takıyorsunuz. Sorun çözülüyor..

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Yavuz TOSUNOĞLU

Merhabalar,

Aracım  MK4   2014 Ford Mondeo 2.0 dizel . 

Aracımda modül arızası olduğu söylendi. Trabzonda ikamet ediyorum. Bu ayın 25 inde iş için Ankaraya aracımla ile geleceğim.

Ankarada modül arızasını yaptırabileceğim Usta tavsiye edebilirmisiniz? 

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Yavuz TOSUNOĞLU yazdı:

Merhabalar,

Aracım  MK4   2014 Ford Mondeo 2.0 dizel . 

Aracımda modül arızası olduğu söylendi. Trabzonda ikamet ediyorum. Bu ayın 25 inde iş için Ankaraya aracımla ile geleceğim.

Ankarada modül arızasını yaptırabileceğim Usta tavsiye edebilirmisiniz? 

Teşekkür ederim.

Ne modülüymüş?

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ne modülüymüş?

Beyefendinin bahsettiği modül zannediyorum ki, göstergenin de bağlı olduğu modül. Zira aynı arıza kodu benim aracımda da çıkıyor. Uzun süredir araştırıyorum bunun ne tamirini gördüm, ne çözümünü buldum. Yurtdışındaki bazı forumlarda ancak yeni parça ile değişimi sağlanmış ve çözülmüş. Bu ayak altındaki BCM gibi bir şey. Türkiye'de bu ve benzeri ürünler maalesef yok. Yurtdışından servis aracılığıyla geliyor ancak fiyatı nedir bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Yusuf Karagöz
(düzenlendi)
Yusuf Gerdan yazdı:

Beyefendinin bahsettiği modül zannediyorum ki, göstergenin de bağlı olduğu modül. Zira aynı arıza kodu benim aracımda da çıkıyor. Uzun süredir araştırıyorum bunun ne tamirini gördüm, ne çözümünü buldum. Yurtdışındaki bazı forumlarda ancak yeni parça ile değişimi sağlanmış ve çözülmüş. Bu ayak altındaki BCM gibi bir şey. Türkiye'de bu ve benzeri ürünler maalesef yok. Yurtdışından servis aracılığıyla geliyor ancak fiyatı nedir bilemiyorum.

Ankara yıldız sanayide çıkma olarak bakmak bir seçenek olabilir tamirden biraz daha maliyetli olur ama daha garanti çözüm olur bence ben gem modülü tamiri yaptırdım iki gün sonra araç sapıtmaya başladı yani yapamamışlar daha çok bozmuşlar bende çıkma almam gerekti aracım focus bu arada ama yıldız sanayide çıkmacı çok şansınızı deneyin eğer parçayı bir kaç yerde bulursanız fiyatları karşılaştırın hemen almayın çok değişken sinyal koluna bir çıkmacı 750 derken diğeri 1500 demişti.

Bu arada böyle birşey yaparsanız bu tarz elektronik donanımların kodları oluyor ona göre bakmanız faydanıza olur çıkan parça ile aldığınız parça kodu birbirini tutmalı

tarihinde Yusuf Karagöz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan
Yusuf Karagöz yazdı:

Ankara yıldız sanayide çıkma olarak bakmak bir seçenek olabilir tamirden biraz daha maliyetli olur ama daha garanti çözüm olur bence ben gem modülü tamiri yaptırdım iki gün sonra araç sapıtmaya başladı yani yapamamışlar daha çok bozmuşlar bende çıkma almam gerekti aracım focus bu arada ama yıldız sanayide çıkmacı çok şansınızı deneyin eğer parçayı bir kaç yerde bulursanız fiyatları karşılaştırın hemen almayın çok değişken sinyal koluna bir çıkmacı 750 derken diğeri 1500 demişti.

Bu arada böyle birşey yaparsanız bu tarz elektronik donanımların kodları oluyor ona göre bakmanız faydanıza olur çıkan parça ile aldığınız parça kodu birbirini tutmalı

Benim sorunum zannediyorum ki gösterge paneli. Can-bus ile iletişimi kesiyor bu modül. Ancak göstergenin fişini çıkarıyorum, takıyorum sorun çözülüyor. 10 km yol gittikten sonra bazen de 50 km yol gittikten sonra yineliyor. Yıldız sanayide bu bahsedilen modül ve gösterge için de maalesef çok uçuk fiyatlar söylediler. Ve değiştirince sorunun kesilceğine garanti gözüyle bakılmıyor. Ben can-bus iletişim sorunumu teybe gelen canbus kablosuna kontak sigortasından direkt kablo çekerek çözümünü buldum. Bu sayede can-bus çalışmadığı zaman teyp direkt olarak kontağa bağlanmış oldu. Ama tabi ki hala modül arıza kodu duruyor. Arızayı silip aracı hareket ettirmezsem sonsuza kadar araç arıza kodu vermiyor. 70-80 km hızlara çıktığım an direkt arıza kodu düşüyor çok ilginç. Bu 70-80 km hızlarda sabit gidersem km hız göstergesi kararsızlık yapıyor ve gösterge aşağı yukarı sallanıyor. 2 yıllık bu deneme yanılma yöntemlerime dayanarak arızanın gösterge panelinde olduğuna kanaat getirdim. Çünkü hiç bir elektronikçi, beyinci, özel ford servisleri çözüm bulamadı, yol da göstermedi tamamen kendim deneyerek bu sonuca vardım. Bilemem ne kadar doğru.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...