İçeriğe Yönlendir

2003 Ford Fiesta 1.4i Hararet Sorunu ve Yaşananlar


Kaan Gök

Recommended Posts

Kaan Gök

Herkese merhabalar, foruma üye olmadan takip ediyordum, çokta araştırmalar yaptım, forumun emeği çok benim aracım üzerinde :).

Aracım otomatik fiesta comfort paket. 2022 mayıs ayında anlamlandıramadığım bir hararet sorunu ile karşılaştım, haftada 2 3 defa hararet ışığını yakmaktaydı bende uygun bir yerde bekleyip yoluma devam ediyordum. Su haznesinde kontrol ettiğimde eksiltme yok, yağda eksiltme yok, yağ ve su karışımına dair bir bulgu yok, gözle kontrol ettiğimde herhangi bir su veya yağ kaçağı yoktu, bende çok önemsemedim termostat yada müşür arızalanmıştır diye düşündüm. Bu şekilde sorumsuzca kullanmaya devam ettim. Arabanın çekişinde yolda gidişinde herhangi bir sorun hiç olmamıştı yaklaşık 6bin km yol yapmışım bu halde. Eylül ayı geldiğinde aracımla seyahat halindeyken kaputtan dumanlar geldi ve araç stop etti, hiç bir şekilde marş almıyor ve çalışmıyordu. Neyse sanayinin yolunu tuttuk, tahmin edeceğiniz üzere 'üst kapak contası' sizlere ömür araba 1 haftaya yakın sanayide kaldı. Conta, termostat, müşür, üst kapak rektefiye, v kayışı, triger kayışı, termostat gövdesi vs değişti üstüne birde bakım yaptırdım toplamda 6500 lira masrafım oldu.

Usta termostattan bu durumun olacağını neden gelmedin falan diye nasihatlarda bulundu, bu sorundan olduğunu düşündüğü için önce termostatı takmadı bi deneyelim kaçak var mı yok mu hararet olacak mı diye deneme sürüşlerine çıktım 15 gün boyunca. Derken arabada rolantide sallanma, enteresan bir çekiş düşüklüğü ve yolda giderken 2 ve 3. viteste ani silkeleme ve durma itme gibi garip durumlar yaşıyordum. Dedim herhalde motor istediği sıcaklığa gelemiyor ondan böyle yapıyor, ustaya söyledim 'olur gardaş sen sür' dedi. Bende sürdüm neyse 15 gün dolmaya yakın yine seyahat halindeyim arabanın devir düşmeye başladı ve gaz yemedi. çektim sağa bekledim ve doğru sanayiye gittim, sanayiye gidene kadar yolda kalacakmıyım diye ecel terleri döküyorum neyseki sıfır sorun gittim. Anlattım ustaya 'ateşlemedendir gardaş bi bakalım gelmişken termostatıda takalım' dedi. Neyse yaptılar işlemleri meğer arabanın buji kablolarından iki tanesi tam oturmamış bende arabayı öyle 2 hafta sürmüşüm o sorunu hallettik. Aldım arabayı çıktım eve gidicem, daha sanayiden çıkalı 10 dk olmuş, araba hararet ışığı yaktı çektim kenara aradım ustayı 'suyuna bak falan dedi' suyu tam yağı tam bir şey yok, getir bakalım dedi. neyse tam dönüyorum arabayı çalıştırdım. hareket ettim hararet ışığı yanmasıyla motor fırlayacak gibi sallanmaya inanılmaz bir uğultu gelmeye başladı, dedim motoru kucağıma aldım herhalde. Kaputu açmamla ne göreyim v kayışı kasnaktan kaysın mı, kayan yeri kasnağın kenarları kessin de kayışı yarısı kalın yarısı incelsin mi, o da motor kulağına sallantıdan kırsın mı. Beynimden vuruldum motor yamuk duruyor. Usta hemen cekici gönderdi aldık arabayı, sanayiye gidiyoruz, benim aklımda felaket senaryoları elimde motor bloğum ve silindirlerim gözlerim yaşlı vaziyette bagaja koyuyorum falan böyle hayaller fotoğraf kareleri gözümün önünden geçiyor, neyse gittik sanayiye, usta işte hoca kusura bakma şöyleydi böyleydi derken kesti kopan v kayışını marş verdik çalıştı ne sallanma var ne bir şey var, arabanın v kayışı ve motor kulağı değişecek, arabam hala sanayide yatmakta. Umarım bu hararet sorunu çözülür yoksa benim hararetimden bu arabayı yakacağım. Forumda çok gördüm özellikle silkeleme, tekleme ve hararet sorunlarını ondan dolayı yazmak istedim sebepleri ve çözümlerini yada nelerden olabileceğini. Sorun yaşayan yazabilir, önerileri olan yazabilir, hangi ustalara gitmemeniz gerektiğinide ben size söyleyebilirim. İyi forumlar.

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Sorun araçta değil, aracı yakacak bir şey yok ki hocam. Araç sinyalleri vermiş, önemsememişsiniz. Sonrası da hep usta hatası. Arada can çekişen araba haklı bence :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Kaan Gök
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Sorun araçta değil, aracı yakacak bir şey yok ki hocam. Araç sinyalleri vermiş, önemsememişsiniz. Sonrası da hep usta hatası. Arada can çekişen araba haklı bence :) 

Haklısınız Murat bey, umarım bu hararet sorunu çözülür, termostat takılmasından sonraki süreçte yeniden hararet ışığı yakması çok canımı sıktı umarım v kayışı arızası yüzünden yakmıştır. Bildiğim kadarıyla devirdaim motoruda v kayışına bağlı.

tarihinde Kaan Gök tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlke Demir

Bende motor blok tapası delinmişti (çürümüş). Hararet duman vs. epey canım yanmıştı. Sizin durumla ilgili olmasa da bir kenara yazmak lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

Kaan bey öncelikle hoşgeldiniz ve geçmiş olsun. V kayışı kopup motor takozu kırılınca aklım gitti demişsiniz fakat araba hararet yaptığı halde 6 bin km yol yapmışsınız yani arabanıza değer verip veremediğinizi pek kavrayamadım. Ustanızı değiştirmenizi de tavsiye ederim ayrıca :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

sorunu çözemezsem arabayı yakıcam deyip de yakanı henüz görmedim. bu sihirli cümleden sonra tüm sorunlar çözülüyor galiba :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Mehmet Cihat yazdı:

Kaan bey öncelikle hoşgeldiniz ve geçmiş olsun. V kayışı kopup motor takozu kırılınca aklım gitti demişsiniz fakat araba hararet yaptığı halde 6 bin km yol yapmışsınız yani arabanıza değer verip veremediğinizi pek kavrayamadım. Ustanızı değiştirmenizi de tavsiye ederim ayrıca :)

Mehmet bey kendi sorumsuzluğumun farkındayım, çok önemli bir durum olduğunu buradaki yorumlardan öğrendim zaten. İnsanın canı yanıncada daha kötüsünü hayal edemeden duramıyor doğrusu. Ben sorumsuzluk yaptım başkaları yapmasın, yaşamasın bu durumu inşallah. O yüzden hikayemide paylaşayım dedim. Arabaya binince acaba yolda kalır mıyım duygusu umarım biter benim için. 
 

 

Coşku Mert yazdı:

sorunu çözemezsem arabayı yakıcam deyip de yakanı henüz görmedim. bu sihirli cümleden sonra tüm sorunlar çözülüyor galiba :)

işin mubalağası o Mert bey 😀 umarım çözülür sorunum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Coşku Mert yazdı:

sorunu çözemezsem arabayı yakıcam deyip de yakanı henüz görmedim. bu sihirli cümleden sonra tüm sorunlar çözülüyor galiba :)

ben gördüm :rofl: medyayı da çağırmıştı,ters psikoloji çakmak vereyim dedim , sonra ahbap olduk sorunu da 5 dak da çözmüüştük, otosan nın beceriksizliği idi. yıllar sonra oğlu ile tesadüfen mantı yemiştik , şimdi o mantı 350 TL

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

abi ben de kaynanasına kızıp arabayı yakanı görmüştüm sayılır mı bilmem :)

 

  

Çağlar Bayur yazdı:

ben gördüm :rofl: medyayı da çağırmıştı,ters psikoloji çakmak vereyim dedim , sonra ahbap olduk sorunu da 5 dak da çözmüüştük, otosan nın beceriksizliği idi. yıllar sonra oğlu ile tesadüfen mantı yemiştik , şimdi o mantı 350 TL

 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Kaan Gök
(düzenlendi)

Aracımı sanayiden aldım kayışlar, bujiler, buji kabloları ve bobinde değişti tekleme sarsıntı vs problemim yok ancak hararet problemi yeniden devam ediyor. Aracı çalıştırıyorum 10 dakika trafikte yol alıyorum ve hararet yükselip ışığı yakıyor. İlk sanayiye gittiğimde conta değişimi, üst kapak rektefiye ve termostat gövdesi ile termostat değişimleri yapıldı. Devirdaim aklıma geliyor, acaba onuda değiştirmem mi gerek, soğutma devresinde hava mı var o da yapıyormuş bu şekilde yorumlar okudum. Ancak bu hava olma durumunu nasıl anlarım bilmiyorum. Radyatörüm arızalı tıkalı olabilir mi bunu anlayabilmemin bi yolu var mı, sanırım motor soğutma ile ilgili şüpheli parçalar bunlar. Hararet çok canımı sıkıyor arabaya binmiyorum korkudan neler yapabilirim. 

tarihinde Kaan Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

üst kapak revizyon olurken devirdaim değişmedi mi ??? rutindir triger kayışı devirdaim vs sıfırlanır

Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Çağlar Bayur yazdı:

üst kapak revizyon olurken devirdaim değişmedi mi ??? rutindir triger kayışı devirdaim vs sıfırlanır

Değişmedi Çağlar bey, sadece termostat, v kayışı, triger kayışı, termostat gövdesi, conta ve rektefiye yapıldı. ayrıca bu işlemler yapılırken termostat 2 hafta sonra yenisi ile değişti, aracı bu sürede termostatsız kullandım ve herhangi bir hararet yaşamadım, yeni termostat takılınca yeniden hararet yaptı. Bu durumda devirdaim pompası ve radyatörümde bir sıkıntı olmadığı anlamına gelmez mi. Ayrıca termostatsız dönemimde araba haliyle geç ısınıyordu ama kaloriferde bir sıkıntı yoktu geçte olsa sıcak üflüyordu. Sistemde herhangi bir şekilde bu rektefiye tamir işleminden sonra su kaybıda yok, yağ kaybıda yok, yağ ve suyun birbirine karışma durumuda yok. Olağan şüpheli termostat gibi duruyor ve yeni bir usta ile görüştüm arabayı çekici ile oraya götürücem. Yaklaşık bir yarım saatlik yolda hararet yapacağını sanmıyorum ama riske atmak istemiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Çağlar Bayur yazdı:

müşür veya sensörler orjinal mi ? muadil parça takıldı mı hiç,

Müşür ve sensörler ile alakalı bilgim yok işlemde yapılmadı benim bildiğim. Termostat gövdesi cey marka, üst kapak contası ise corteco marka takıldı orjinali yokmuş, diğer parçalar orjinal. 

Yorum bağlantısı
Kaan Gök

Bir ustaya daha gösterdim. Kalorifer çalışıyor, yağ su eksiltme yok, lifte alındı su hortumlarına alt taraftan bakıldı birde yine kaçak yok, radyatörden şüphelendi yada termostatı orjinaliyle değiştirelim dedi. Hava yapma ihtimalinden konuştuk ama kalorifer tam randumanlı çalışıyor dedi haba yoktur dedi. Ben aracın devirdaim ve radyatörünü ihtimallere bağlı olarak değiştirmelimiyim öneriniz var mı bu konuda. 

Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Çağlar Bayur yazdı:

su kaçağı neden aranuor?

Bir fikrim yok herhalde bana inanmıyorlar su eklediğimi falan sanıyorlar, şu anlık termostat değişim kararı alındı, orjinal termostat takılacak ve arabayı ustaya bırakacam 2-3 gün test edecek.

Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Semih Gezen yazdı:

Su sisteminde pas var mıydı?

Hayır tespit edilmedi. Bu arada termostat orjinaliyle değişti sorun devam ediyor. Araba hala sanayide radyatör temizliği yapılacak durum ne göstericek bekliyoruz.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kaan Gök

Radyatör temizliği ve devirdaim pompası değişti, pompada herhangi bir sıkıntı tespit edilmedi, radyatörümde daha önceden değişmiş fakat radyatörde de bir sıkıntı yok temizliği yapıldı. Bu arada usta devirdaimi sökerken rektefiye yapan ustanın krank kasnağımı çatlattığını tespit etti hatta şaşırdık nasıl bu kadar dayanmış diyede o da değişti. Sonuca gelecek olursak yine hararet devam ediyor. fakat şöyle bir durum var genleşme kabında kaynama ve fokurtu var, radyatörden giren ve çıkan hortumlar soğuk ve kalorifer ılık üflüyor araba hararetliyken. Ustayla istişare yaptık motor üst kapağını yeniden sökücez bakalım sonuç ne olacak çünkü yapılan rektefiyenin sağlıklı olmama sorununu gündeme aldık başka hiç bir şey kalmadı yapılmadık. Bu nasıl bir hararet ben anlamadım. 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Geçmiş olsun, birşeyler yapılıp sonuç alınaması en can sıkan şey.

 

Bir videoda görmüstüm, conta iki yönde de takılıyordu ama biri yanlış yön oluyurdu ve su kanallarının kapatıyordu, öyle bir yanlış yapılmış olabilir mi acaba 🤔

Yorum bağlantısı
Kaan Gök
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Geçmiş olsun, birşeyler yapılıp sonuç alınaması en can sıkan şey.

 

Bir videoda görmüstüm, conta iki yönde de takılıyordu ama biri yanlış yön oluyurdu ve su kanallarının kapatıyordu, öyle bir yanlış yapılmış olabilir mi acaba 🤔

 Bugün söküldü üst kapak o şekilde bir şey söylenmedi. Ölçümler yapılacak yarın üst kapak ve blokların bakalım sonuç ne olacak contada yanık belirtisi yok bu iş çok saçma bir hal almaya başladı, ancak yeni ustamdan epey memnunum müthiş bir iletişim ağı var daha önce bu şekilde bir usta hiç görmemiştim umarım sorunum burada çözülecek. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kaan Gök

Selamlar herkese, konuyu ve yaptırdığım işlemleri güncel tutmaya çalışıyorum belki hararet konusunda sıkıntı yaşayan arkadaşlar okuyup fikir sahibi olabilir diye, yaklaşık 4-5 ay önce bir hararetten dolayı stop edip duran arabamın ilk conta yanması ve rektefiye işlemi sonrasında termostatsız kullanıp, termostat taktığımda yeniden hararet yapması ve ustayla yaşadığım diğer problemlerden sonra uzun bir yeni usta arayıp sonunda bulduğum ve bu esnada arabamın hararetten dolayı devirdaim, yeniden termostat değişimi vb işlemlerden sonra silindir kapağımın sökülüp yapılan testlerde contanın yandığı ortaya çıkmıştı. Yeni ustamla düzgün bir iletişim ve titiz çalışmasıyla bütün onarım işlemlerini tamamladık ve aracı teslim aldım, aracımın hararet yapma sebebi aldığım termostatın tam olarak çalışmaması olduğunu tespit ettik resmen bir çalışıp bir çalışmıyor nazlanıyormuş, bu da arıza tespiti zorluyor, ustamda arabayı 2 gün test etti bende şu anda 3. günümdeyim ve arabamın herhangi bir sorunu yok çok şükür, şu ana kadar görmedim, çalışması çekişi vs çok daha güzel hale gelmiş vaziyette umarım bu dertten kurtulmuşumdur, aracımı çok özlemişim. Bu arada motor mekanik anlamında sorun yaşayan forum üyelerimize Avcılar bölgesinde bulunan ustamı tavsiye ederim yardımcıda olurum, umarım kimse bu şekilde sorunlar yaşamaz. İyi günler dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...