İçeriğe Yönlendir

Ford Escort Uzun Yolda Düşen Hararet


Mustafa Alatay
Çözüme git Mustafa Alatay tarafından,

Recommended Posts

Mustafa Alatay

Kıymetli ustalarım,

1.6 clx EFI döküm manifold aracım var, hararet uzun yolda iken NORMAL yazısının N harfinin ucuna zar zor geliyor, normalde de iyi ısıtmayan kalorifer bu durumda soğuk üflüyor. ( yaz aylarında ise tam tersi durum var, uzun yolda hararet yükseliyor, şehir içinde R harfinde fan açıyor  )

Genel olarak şehir içinde böyle bir sorun yok, standart çalışıyor, hatta dur kalk trafikte çabuk fan açıyor.

3 gün önce termostat değişti, orjinal olsun demiştim ama bulamayınca yan sanayi takmış bizim usta.

Buna rağmen sorunum hala devam ediyor, araç ısınmıyor, problem neden kaynaklanır acaba yardımlarınız lütfen

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Termostat yine arızalı muhtemelen. Bununla beraber devirdaim de kontrol edilmeli.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

öncelikle termostat ve akabinda kaloriferin radyatörü tıkalı olabilir sıcakta R de fan açması normal , normal yazısının içinde gezer o ibre, o yıllarda normal tasarımdı, zamane ibreleri sanal sabittir, göz görmezse gönül katlanır

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Takılan termostatı söküp dışarıda test edin. Sonuçta fabrikasyon hata olabiliyor. Eğer aldığınız ürün bozuk ise arızayı başka yerde aramazsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Aynısı benim vectrada da var uzun yolda hararet 80 85 lerde geziyo şehir içi normal termostatın yazlık kışlık olayı var ondan olabilir mi acaba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ersen şahin yazdı:

termostatın yazlık kışlık olayı var

Böyle bir şey yoktur. Teknik dökümanda termostat derecesi bellidir. Yazlık kışlık denilen şey sanayi ustalarının uydurduğu, yazın daha düşük dereceleri takarak mevcut hararet problemini gizlemek için sunulmuş bi çözümdür.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay
Mustafa YILDIRIM yazdı:

Takılan termostatı söküp dışarıda test edin. Sonuçta fabrikasyon hata olabiliyor. Eğer aldığınız ürün bozuk ise arızayı başka yerde aramazsınız. 

 

Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Alatay yazdı:

 

Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca

Sıcak suya konup gözlemlenebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Mustafa Alatay yazdı:

 

Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca

Sani Beyin belirttiği gibi sıcak su içerisinde test edebilirsiniz. Termostat üzerinde yazan sıcaklık değerinde sıcak su içerisine bırakılınca termostatın konum değiştirmesi gerekiyor. youtube da örnek videolara bakabilirsiniz. 

Sani Gerşon yazdı:

Sıcak suya konup gözlemlenebiliyor.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Mustafa Alatay yazdı:

 

Termostatı nasıl test edebiliriz acaba, ateşe tutacak olsak zarar görebilir zannımca

ters çevir telefonun aydınlatmayı aç ışık geçiyor ise su da geçer , ve %100 açık kalıyor sizin termostat 200 tl orjinal fomoca geçen aldım değiştirdim sorun sıkıntı kalmadı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Alatay

Kıymetli ustalarım 

Termostatı söktüm denedim 72 derecede açıyor, üzerinde de 74 derece yazıyor bu derece normal midir? 

Diğer bir konu radyatör tahliye tıpasını söktüm bir damla su akmadı, tıpanın üzeri çamurla kaplı, bi tel ile kurcaladım ama nafile, bu durum için önerilerinizi alabilir miyim? 

IMG_20230114_202722_edit_13149157173513.jpg

IMG_20230114_202654_edit_13177908646426.jpg

IMG_20230114_201526.jpg

IMG_20230114_201228.jpg

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

üzerindeki termostat yan sanayi ve derecesi düşük. orijinali motorcraft marka ve 88 derece olur. 

 

radyatörde tikali ve gorevini yapmayi gectim, suyu bile tahliye edemeyecek hale gelmis.

 

radyatoru temizleyebilirseniz oyle kurtarmaya calisin

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay
Coşku Mert yazdı:

üzerindeki termostat yan sanayi ve derecesi düşük. orijinali motorcraft marka ve 88 derece olur. 

 

radyatörde tikali ve gorevini yapmayi gectim, suyu bile tahliye edemeyecek hale gelmis.

 

radyatoru temizleyebilirseniz oyle kurtarmaya calisin

Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mustafa Alatay yazdı:

Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba 

Ben olsam bu derece tıkalı bir radyatörü değiştirirdim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Mustafa Alatay yazdı:

Coşku ustam radyatör nasıl temizlenebilir, kurtarmak için neler yapılabilir acaba 

 

dışarı alıp tazyikli suyla temizlik denenebilir ama bir yerinden patlayabilir. ben olsam degistirirdim ugrasmaya değmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay

Bu radyatör şişleme olayı bizim araçlarda oluyor mu, fiyatlara şöyle bir baktım da değiştirmek biraz tuzlu geldi açıkçası

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
(düzenlendi)

şişleme olayi bizdeki ve yeni nesil araclardaki radyatorlere uygun degil. radyatörün çerçevesi plastik ve sökme sansin yok. kullan at seklinde yani. alüminyum kisimlarda kacak olsa kaynak yapılır en fazla...

radyator masrafindan kacayim derken kactiginiz masrafin cok daha fazlasiyla karsilasabilirsiniz

tarihinde Coşku Mert tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Radyatör değiştirmekten kaçıp conta vb diğer masraflara hazırlık yapabilirsiniz 

Yorum bağlantısı
Mustafa Alatay
Coşku Mert yazdı:

şişleme olayi bizdeki ve yeni nesil araclardaki radyatorlere uygun degil. radyatörün çerçevesi plastik ve sökme sansin yok. kullan at seklinde yani. alüminyum kisimlarda kacak olsa kaynak yapılır en fazla...

radyator masrafindan kacayim derken kactiginiz masrafin cok daha fazlasiyla karsilasabilirsiniz

Coşku ustam detaylı açıklamanız için çok teşekkür ederim, beni aydınlatmış oldunuz sağolun 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
  • Çözüm
Mustafa Alatay

 

Kıymetli ustalarım problemi şu şekilde çözdüm

 

öncelikle sistemde oluşabilecek tüm kaçak delik vs durumları göze alarak bu işe giriştim

 

lıquı moly radyatör temizleyiciyi sisteme boşaltıp aracı gerekli süre kullandım, tıkalı olan radyatörün deliğinden bisiklet fren iç halatını ( ucu kurşunlu olduğı için hem keskin değil hemde içerde dağılmıyor ) sokarak biraz kurcalayınca açıldı, sistemden resmen çamur aktı, 40 - 50 litre civarı sıcak suyu üsten doldurup aracı bir süre çalıştırıp ısıtıp alttan tekrar boşalttım, sonunda temiz su akmaya başladı, ( bu işlemlerden önce sistemin sürekli devirdaim yapabilmesi için termostatı çıkardım )

genleşme kabını söküp içini güzelce temizledim

termostatı orjinal motorcraft ile değiştirdim

kalorifer ısınma sorunu için tüp beynine giden t bağlantıları iptal ettim, su ilk önce kalorifer peteğine, oradan tüp beynine gidecek şekilde tesisatı düzenledim

petrol ofisinin yeşil antifrizi ile yarı yarıya arıtma suyu kullanarak sistemi yeniden doldurdum, motoru çalıştırıp ısıtıp havasını aldım

 

Sonuç : araç 2-3 km içinde hemen ısınıyor, uzun yolda hararet O harfi civarlarında geziyor, kalorifer de eskisine göre daha iyi ısıtıyordu ama istediğim seviyede değildi, onu da bu haftasonu makineye bağlatarak temizlettim, şu an gayet sıcak üflüyor.

 

bu işlemlerden sonra aracı park ettiğim yeri ve iç paspas kısımlarını ve su seviyesini sürekli günlük kontrol ediyorum bi sorun olmadı çok şükür, hala takip ediyorum 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...