Ali KOÇAK 7 Ocak 2023 Paylaş 7 Ocak 2023 Herkese selam arkadaşlar. Aracımdaki sorunları araştırırken tesadüfen bu forumu buldum ve sizlere yazmak istedim. 99 escort'um var. Araç 5 yıldır bende. Aldığımda arka çamurluklarda pas başlangıcı vardı ve 5 yıl aradan sonra çamurluk neredeyse komple yok oldu. İş ve okul yüzünden arabayla ilgilenecek vaktim olmuyor. O yüzden de kaportaya bakamadım hiç. Şimdi vizeye gireceğim ama bu şekilde geçmeyeceğini bildiğim için bekletiyorum. Burada yazılanları okudum ve anladığım kadarıyla bu araçlar hep çürüyor. Şimdi sorum şu: Bu araçlar ne olursa olsun çürüyorsa, bu parçaları fiberglas'tan yapsak olmaz mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2023 Paylaş 7 Ocak 2023 fiberle üstü kapanır içerden çürüme devam eder, metal dayanımı zaten olmaz 2 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Evren Erakçora 7 Ocak 2023 Çözüm Paylaş 7 Ocak 2023 Fiberglas tan yapılar da vardı. Eşekler yiyor diye dedikodular çıktı. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2023 Paylaş 7 Ocak 2023 eşşek akıllıdır yahu kendi kendini zehirlemez 1 Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK 7 Ocak 2023 Yazar Paylaş 7 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: fiberle üstü kapanır içerden çürüme devam eder, metal dayanımı zaten olmaz Demek istediğim üstünü kapatmak değil, sacların hepsini fiberglas'tan yapmak. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Ocak 2023 Paylaş 7 Ocak 2023 Ali KOÇAK yazdı: Demek istediğim üstünü kapatmak değil, sacların hepsini fiberglas'tan yapmak. imalatta n mı? sonradan restorasyon olarak mı ? o zaman ya anadol olur ya da corvette, bütçeye bağlı 1 Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK 8 Ocak 2023 Yazar Paylaş 8 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: imalatta n mı? sonradan restorasyon olarak mı ? o zaman ya anadol olur ya da corvette, bütçeye bağlı Biz imal edeceğiz. Geometriler nedeniyle anadol veya corvette olmayacak belki ama hem çürümeyen hem de oldukça hafif bir aracımız olacak. Bu tür bir işi yapan kimseyi görmedim. Açıkçası neden yapılmadığını merak ediyorum. Yapması mı zor, maliyeti mi yüksek, yoksa kimse bunu bilmiyor mu? Yorum bağlantısı
Coşku Mert 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 oraya yapilacak islem hazir satilan camurluk agzi saci sag sol alıp kaynak yaptirmak. fiberglas yapsanizda belli yerlerden kusma yapar. hem de duz yuzey degil fibere kivrim vermek ayni formu yakalamak vs zor olur. 3 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 Ali KOÇAK yazdı: Biz imal edeceğiz. Geometriler nedeniyle anadol veya corvette olmayacak belki ama hem çürümeyen hem de oldukça hafif bir aracımız olacak. Bu tür bir işi yapan kimseyi görmedim. Açıkçası neden yapılmadığını merak ediyorum. Yapması mı zor, maliyeti mi yüksek, yoksa kimse bunu bilmiyor mu? sonradan parça imal edilecek ise, ilgili kısımıda fiber daha ağır ve mukavemetsiz olur, mesela aksesuar fiber tampon düşünün, orjinal plastikten misli ile ağırdır, ayrıca kaporta onarımında görünen yerin arkası çürümeye devam eder. 1 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 8 Ocak 2023 Paylaş 8 Ocak 2023 Fiberden aynı şekli vermek için kalıp üzerine döküm yapmak gerekir 1 Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK 9 Ocak 2023 Yazar Paylaş 9 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: sonradan parça imal edilecek ise, ilgili kısımıda fiber daha ağır ve mukavemetsiz olur, mesela aksesuar fiber tampon düşünün, orjinal plastikten misli ile ağırdır, ayrıca kaporta onarımında görünen yerin arkası çürümeye devam eder. Plastik özgül ağırlık ortalama: 1000kg/m^3 Fiberglas özgül ağırlık ortalama: 2400kg/m^3 Metal özgül ağırlık ortalama: 7850 kg/m^3 Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum. Coşku Mert yazdı: oraya yapilacak islem hazir satilan camurluk agzi saci sag sol alıp kaynak yaptirmak. fiberglas yapsanizda belli yerlerden kusma yapar. hem de duz yuzey degil fibere kivrim vermek ayni formu yakalamak vs zor olur. Bunun satıldığını bilmiyordum. Paylaştığınız için teşekkürler. Ama bu araçlar sadece çamurluktan değil her yerden çürüyor. Diğer parçalar için de bir çözüm bulmak lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ocak 2023 Paylaş 9 Ocak 2023 Ali KOÇAK yazdı: Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum. kağıttaki veriler pratikte tutmaz. saç 0.8 mm kalınlığında, fiber 2-3 cm arada da reçine var, bir fiber tamponu elle tartma şansınız olur ise pratikteki ağırlığını tartmadan bile tespit edebilirsiniz. 1 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 9 Ocak 2023 Paylaş 9 Ocak 2023 çamurluk ağzıları ve marşpiyel sacları hazır olarak satılıyor. kronik olan kısımlar buralar. diğer çürüme noktaları aracın geçmişine göre değişir. Ali KOÇAK yazdı: Bunun satıldığını bilmiyordum. Paylaştığınız için teşekkürler. Ama bu araçlar sadece çamurluktan değil her yerden çürüyor. Diğer parçalar için de bir çözüm bulmak lazım. 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 Ali KOÇAK yazdı: Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum Yapanlar var gençlerin kaçak göçek yaptıkları çevreyolu yarışlarına katılan bir arkadaşımın arabayı hafifletmek için kaputu fiber yapmışlığı vardır 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 Ersen şahin yazdı: Yapanlar var gençlerin kaçak göçek yaptıkları çevreyolu yarışlarına katılan bir arkadaşımın arabayı hafifletmek için kaputu fiber yapmışlığı vardır o tip çalışmalarda durum başka, ilgili parçanın sadece görünümü korunur, dayanımı değil , mesela amortisör kulesi fiberden yapamazlar, kapısını kartondan yana biir civic çi virajda yola düşüp vefat etmişti, emniyet kemeri ağır diye onu da çıkartmış, kemer yoktu 1 Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK 10 Ocak 2023 Yazar Paylaş 10 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: o tip çalışmalarda durum başka, ilgili parçanın sadece görünümü korunur, dayanımı değil , mesela amortisör kulesi fiberden yapamazlar, kapısını kartondan yana biir civic çi virajda yola düşüp vefat etmişti, emniyet kemeri ağır diye onu da çıkartmış, kemer yoktu Amortisör kulesi gibi darbe alacak parçalar için de karbonfiber yapılabilir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ocak 2023 Paylaş 10 Ocak 2023 Ali KOÇAK yazdı: Amortisör kulesi gibi darbe alacak parçalar için de karbonfiber yapılabilir diye düşünüyorum. yapılır, yapılıyor da, yapılmaz diye bir şey yok fabrikada, sonradan imalat olmaz. corvette gibi bmw gibi vs. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts