İçeriğe Yönlendir

Çürüme Sorunları [Resimli]


Ali KOÇAK
Çözüme git Evren Erakçora tarafından,

Recommended Posts

Ali KOÇAK

Herkese selam arkadaşlar. Aracımdaki sorunları araştırırken tesadüfen bu forumu buldum ve sizlere yazmak istedim.

 

99 escort'um var. Araç 5 yıldır bende. Aldığımda arka çamurluklarda pas başlangıcı vardı ve 5 yıl aradan sonra çamurluk neredeyse komple yok oldu. İş ve okul yüzünden arabayla ilgilenecek vaktim olmuyor. O yüzden de kaportaya bakamadım hiç. Şimdi vizeye gireceğim ama bu şekilde geçmeyeceğini bildiğim için bekletiyorum. Burada yazılanları okudum ve anladığım kadarıyla bu araçlar hep çürüyor.

 

Şimdi sorum şu: Bu araçlar ne olursa olsun çürüyorsa, bu parçaları fiberglas'tan yapsak olmaz mı?

IMG_20220412_185940.jpg

IMG-20200705-WA0007.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiberle üstü kapanır içerden çürüme devam eder, metal dayanımı zaten olmaz

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Evren Erakçora

Fiberglas tan yapılar da vardı. Eşekler yiyor diye dedikodular çıktı.

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK
Çağlar Bayur yazdı:

fiberle üstü kapanır içerden çürüme devam eder, metal dayanımı zaten olmaz

Demek istediğim üstünü kapatmak değil, sacların hepsini fiberglas'tan yapmak.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali KOÇAK yazdı:

Demek istediğim üstünü kapatmak değil, sacların hepsini fiberglas'tan yapmak.

imalatta n mı? sonradan restorasyon olarak mı ?

o zaman ya anadol olur ya da corvette, bütçeye bağlı

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK
Çağlar Bayur yazdı:

imalatta n mı? sonradan restorasyon olarak mı ?

o zaman ya anadol olur ya da corvette, bütçeye bağlı

Biz imal edeceğiz. Geometriler nedeniyle anadol veya corvette olmayacak belki ama hem çürümeyen hem de oldukça hafif bir aracımız olacak.

Bu tür bir işi yapan kimseyi görmedim. Açıkçası neden yapılmadığını merak ediyorum. Yapması mı zor, maliyeti mi yüksek, yoksa kimse bunu bilmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

oraya yapilacak islem hazir satilan camurluk agzi saci sag sol alıp kaynak yaptirmak. fiberglas yapsanizda belli yerlerden kusma yapar. hem de duz yuzey degil fibere kivrim vermek ayni formu yakalamak vs zor olur.

1_org_zoom.jpg

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali KOÇAK yazdı:

Biz imal edeceğiz. Geometriler nedeniyle anadol veya corvette olmayacak belki ama hem çürümeyen hem de oldukça hafif bir aracımız olacak.

Bu tür bir işi yapan kimseyi görmedim. Açıkçası neden yapılmadığını merak ediyorum. Yapması mı zor, maliyeti mi yüksek, yoksa kimse bunu bilmiyor mu?

sonradan parça imal edilecek ise, ilgili kısımıda fiber daha ağır ve mukavemetsiz olur, mesela aksesuar fiber tampon düşünün, orjinal plastikten misli ile ağırdır, ayrıca kaporta onarımında görünen yerin arkası çürümeye devam eder.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Fiberden aynı şekli vermek için kalıp üzerine döküm yapmak gerekir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK
Çağlar Bayur yazdı:

sonradan parça imal edilecek ise, ilgili kısımıda fiber daha ağır ve mukavemetsiz olur, mesela aksesuar fiber tampon düşünün, orjinal plastikten misli ile ağırdır, ayrıca kaporta onarımında görünen yerin arkası çürümeye devam eder.

Plastik özgül ağırlık ortalama: 1000kg/m^3

Fiberglas özgül ağırlık ortalama: 2400kg/m^3

Metal özgül ağırlık ortalama: 7850 kg/m^3

 

Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum.

Coşku Mert yazdı:

oraya yapilacak islem hazir satilan camurluk agzi saci sag sol alıp kaynak yaptirmak. fiberglas yapsanizda belli yerlerden kusma yapar. hem de duz yuzey degil fibere kivrim vermek ayni formu yakalamak vs zor olur.

1_org_zoom.jpg

Bunun satıldığını bilmiyordum. Paylaştığınız için teşekkürler. Ama bu araçlar sadece çamurluktan değil her yerden çürüyor. Diğer parçalar için de bir çözüm bulmak lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali KOÇAK yazdı:

Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum.

kağıttaki veriler pratikte tutmaz. saç 0.8 mm kalınlığında, fiber 2-3 cm arada da reçine var, bir fiber tamponu elle tartma şansınız olur ise pratikteki ağırlığını tartmadan bile tespit edebilirsiniz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

çamurluk ağzıları ve marşpiyel sacları hazır olarak satılıyor. kronik olan kısımlar buralar. diğer çürüme noktaları aracın geçmişine göre değişir.

  

Ali KOÇAK yazdı:

 

Bunun satıldığını bilmiyordum. Paylaştığınız için teşekkürler. Ama bu araçlar sadece çamurluktan değil her yerden çürüyor. Diğer parçalar için de bir çözüm bulmak lazım.

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ersen şahin
Ali KOÇAK yazdı:

 

Bu verilere bakarak metal malzemeleri fiberglas ile değiştirmek hafiflik kazandıracaktır. Fakat bunu yapanı hiç görmedim. Acaba benim düşünemediğim bir sorun mu var da kimse yapmıyor? Bunu merak ediyorum

Yapanlar var gençlerin kaçak göçek yaptıkları çevreyolu yarışlarına katılan bir arkadaşımın arabayı hafifletmek için kaputu fiber yapmışlığı vardır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen şahin yazdı:

Yapanlar var gençlerin kaçak göçek yaptıkları çevreyolu yarışlarına katılan bir arkadaşımın arabayı hafifletmek için kaputu fiber yapmışlığı vardır

o tip çalışmalarda durum başka, ilgili parçanın sadece görünümü korunur, dayanımı değil , mesela amortisör kulesi fiberden yapamazlar, kapısını kartondan yana biir civic çi virajda yola düşüp vefat etmişti, emniyet kemeri ağır diye onu da çıkartmış, kemer yoktu

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali KOÇAK
Çağlar Bayur yazdı:

o tip çalışmalarda durum başka, ilgili parçanın sadece görünümü korunur, dayanımı değil , mesela amortisör kulesi fiberden yapamazlar, kapısını kartondan yana biir civic çi virajda yola düşüp vefat etmişti, emniyet kemeri ağır diye onu da çıkartmış, kemer yoktu

Amortisör kulesi gibi darbe alacak parçalar için de karbonfiber yapılabilir diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali KOÇAK yazdı:

Amortisör kulesi gibi darbe alacak parçalar için de karbonfiber yapılabilir diye düşünüyorum.

yapılır, yapılıyor da, yapılmaz diye bir şey yok fabrikada, sonradan imalat olmaz. corvette gibi bmw gibi vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...