İçeriğe Yönlendir

Lastik Sürtmesi ve Ebatlar


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Araç i20 2015 1.2mpi / Aracımda şuan olan kombinasyon 205/55/r16

 

Fabrikanın tavsiye ettiği

185 tabanı 15 jant ile tavsiye ediyor. 16 janttaki tavsiye 195 tabanla başlıyor.

195 55 16

205 45 17

 

195/55/r16 çok pahalı olduğu için 205/55/16 aldım. Hiçbir sorun sıkıntı yaşamıyordum yakıt tüketimi artışı dışında ancak geçen gün arkaya 3 yetişkin binince işler değişti.

Normal hızda geçtiğim kasislerde araba canını bırakıyor resmen. Dehşet sürtüyor. Otobanda düz yolda giderken minik eğim dalgalanması olunca yada çukura girince yine inanılmaz sürtüyor. Bu şekilde devam edilebilecek gibi görünmüyor.

 

Şuan lastikler araçta biraz heybetli ve kimine göre kaba duruyor. Lastiklerde dışa taşma mevcut. Normalde çamurluk içindeki amortisörlerin olduğu üst tarafta boşluk var ancak lastik araç çizgisinin dışına taştığı için aşağıda kırmızı ile çizdiğim yere sürtüyor. Normalde lastik aşağıdaki fotoğraftaki gibi içte olması gerekiyor ancak benimki hem 205 olması hem de yan sanayi jant yüzünden(sanırsam) dışa taşmış durumda.

 

195/55/16 ya dönsem sorunum çözülür mü 185/55/16 ya mı geçmeli? 185/55 de çok cılız kalır diye istemiyorum bir yandan.

Yada 205/45/17 ye dönsem aynı durumu yaşar mıyım. Tabanlar değişmeyeceği için değişen bir şey olur mu?

 

Son olarak, jantın kendini göstermesi için küçük yanak tercih etmem gerekiyor değil mi? Mesela 195/50/r16 veya 195/45/r16 gibi. Var mı tabi bilmiyorum ama.

 

Hyundai-i20-2015-1600-3c.jpg.c7f2de319adb4e785355c532e55def4a.jpg

 

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Jantlar orjinal mi? Amortisörler sağlam mı? Yaylar orjinal mi? Amortisör takozları ne alemde?

195'ten 205'e geçmek bu kadar farkettirmez.

Yorum bağlantısı
Ersen şahin

Yayların arasına takoz attırın bi araba biraz sertleşir ama sürtünme azalır

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Jant değişimi sırasında herkes uyarmıştı ama dinlenmemiş, fabrikanın önerdiği ebatlara bakın.

  • Beğen 7
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

B sınıfı araca 205 55 16. Bu ebati neredeyse D sınıfı araçlar kullanıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Metin Akbal yazdı:

B sınıfı araca 205 55 16. Bu ebati neredeyse D sınıfı araçlar kullanıyor.

Babamın 301de de aynı ebatı kullanıyoruz abi. Segmentle değil de çamurluk iç alanı ve aks dingil ile alakası var bence. Sen c segmentinde kaç kullanıyon 215 60 16 mı 😀

Yorum bağlantısı
Celal YÜCEL

195 ile 205 arasında bu kadar fark olmamalı. Janlar ile alakalı bir pürüz olabilir mi. Clio örnek vereceğim ama araçtan araca mutlaka fark eder yanıtlmasın. 185 65 15 ve 195 55 16 öngörülen değerler. 205 45 17 jant lastik kullanıyor büyük çoğunluk. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Selçuk Bakış yazdı:

Jant değişimi sırasında herkes uyarmıştı ama dinlenmemiş, fabrikanın önerdiği ebatlara bakın.

Ek olarak anladığım kadarıyla jantınızın ET değeri sizin araca uygun değil.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Jantın ET değeri uygun değilken üstüne uygun olmayan ebat lastik takılması pastaya çilek olmuş. 

 

Uygun olmayan jant tüm aksamları etkiler. Süspansiyondan bilyalara kadar ömrünü kısaltır. Yakıtın artması ile kalmıyor o problem, yakıt artıyor motor zorlanıyor. Daha fazla yanma daha fazla kurum demek. 

 

Soğutma suyunu bu kadar kafaya takarken böyle uygulamalar yapmanızı beklemezdim 🙂 Hatanın neresinden dönerseniz iyidir, uygun olan jant/lastiğe geri dönün. Yoksa muayeneden de geçmeme ihtimaliniz yüksek. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Saç jant kullanırım daha iyi. Hem hafif yanaklar geniş, hem konforlu, lastiği ucuz .

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Aracınız için 16 da 17 de büyük jantlar.

15 kullanmanızı öneririm, faydası olur zararı olmaz, hem 15 lastikler daha kolay bulunur ve diğerlerine göre uygundur.

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Oğuzkan Erışık yazdı:

Babamın 301de de aynı ebatı kullanıyoruz abi. Segmentle değil de çamurluk iç alanı ve aks dingil ile alakası var bence. Sen c segmentinde kaç kullanıyon 215 60 16 mı 😀

 

Eski arabada 215 45 17 kullandım 225 45 17 215 50 17 yeni arabada kullanıyorum ☺️

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Her zaman orjinal ürün kullanılmalıdır. Tasarım yapanların bildiği ama bizim görmek istemediğimiz matematiksel gerçekler vardır.

Matematik hata kabul etmez!

Selçuk Bakış yazdı:

Jant değişimi sırasında herkes uyarmıştı ama dinlenmemiş, fabrikanın önerdiği ebatlara bakın.

 

Selçuk Bakış yazdı:

Ek olarak anladığım kadarıyla jantınızın ET değeri sizin araca uygun değil.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Metin Akbal yazdı:

B sınıfı araca 205 55 16. Bu ebati neredeyse D sınıfı araçlar kullanıyor.

Benim Egea da bu ebat. Şimdi ben arabama D diyebilir miyim hocam :D çok ümitlendim şimdi . :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ümit Türk yazdı:

Benim Egea da bu ebat. Şimdi ben arabama D diyebilir miyim hocam :D çok ümitlendim şimdi . :D 

 

Buyuyunce Otobüs olacak abisi 😁

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Süleyman Can yazdı:

https://www.willtheyfit.com/

 

Bu siteden eski-yeni lastiklerin, aracı ne kadar alçaltıp yükselteceğine bakabilirsiniz.

195/55 16 ile 205/55 16 arasındaki yarıçap farkı 5,5 mm. Bundan ziyade jantın et/ofset değerinin farklı olduğunu düşünüyorum. 195 lik lastiğe zincir veya kar paleti taksan çsp daha fazla artar.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Metin Uzunoğlu yazdı:

195/55 16 ile 205/55 16 arasındaki yarıçap farkı 5,5 mm. Bundan ziyade jantın et/ofset değerinin farklı olduğunu düşünüyorum. 195 lik lastiğe zincir veya kar paleti taksan çsp daha fazla artar.

 

Lastik ölçüsüne ek alt kısımda offset değeri de eklenebiliyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Aracınız için 16 da 17 de büyük jantlar.

15 kullanmanızı öneririm, faydası olur zararı olmaz, hem 15 lastikler daha kolay bulunur ve diğerlerine göre uygundur.

 

Hocam fabrikadan 16 jant ile çıkıyor araç zaten.

Metin Akbal yazdı:

B sınıfı araca 205 55 16. Bu ebati neredeyse D sınıfı araçlar kullanıyor.

Abi fabrikanın tavsiyesi 195/55/16 zaten. 195 çok pahalı diye 205'e geçmiştim. 

Denildiği gibi jantın ET değeri vs. bunlarla ilgili bir sıkıntı var sanırsam. 195/55 e dönsem sorunum çözülür mü acaba. 185 çok cılız kalır diye istemiyorum açıkcası

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...