Ümit Türkel 27 Ocak 2023 Paylaş 27 Ocak 2023 2011 Fiesta 1.4 OV aracımda kalkış esnasında sola ve sağa dönerken tık tık tık şeklinde aracın içinden duyabileceğim ses geliyor. Düz giderken ses yok. Mekanikçi bir arkadaşıma lifte kaldırıp baktırdım, aks körüklerinde yırtık filan göremedik ama o aksları komple değiştirmekten yana. Üstündekiler orijinal aksları. Km. 125 bin. Tam emin olmadan bir şey değiştirmek istemiyorum. Detaylı şekilde kontrol için rot-balansçılar mı bakıyor buna nereye göstermeliyim? Değişim gerekirse, yan sanayi tercih etmekle hata yapmış olur muyum? Yorum bağlantısı
Deniz Kom 27 Ocak 2023 Paylaş 27 Ocak 2023 Burçlara, rot başlarına ve salıncaklara baktırın. Yan sanayi pek uzun ömürlü olmuyor. Bütçe el veriyorsa orjinal, zorluyorsa yan sanayide orjinale yakın kalitede olan (yanlış hatırlamıyorsam Delphi idi) markalara yönelmelisiniz. Ama aks değişimi derken amortisör demek istediniz sanırım. Yorum bağlantısı
Ümit Türkel 27 Ocak 2023 Yazar Paylaş 27 Ocak 2023 Deniz Kom yazdı: Burçlara, rot başlarına ve salıncaklara baktırın. Yan sanayi pek uzun ömürlü olmuyor. Bütçe el veriyorsa orjinal, zorluyorsa yan sanayide orjinale yakın kalitede olan (yanlış hatırlamıyorsam Delphi idi) markalara yönelmelisiniz. Ama aks değişimi derken amortisör demek istediniz sanırım. Amortisör değil aks. Doğru yazdım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2023 Paylaş 27 Ocak 2023 aks kafası ses yapabilir, komple aks değişimine gerek olmaz da orjin aks kafası bulunur mu bulunsa da kaç tl dir bakmalı. 1 Yorum bağlantısı
Ümit Türkel 27 Ocak 2023 Yazar Paylaş 27 Ocak 2023 Çağlar Bayur yazdı: aks kafası ses yapabilir, komple aks değişimine gerek olmaz da orjin aks kafası bulunur mu bulunsa da kaç tl dir bakmalı. Aks kafası orijinal olarak satılmıyor, komple aks olarak var. Yan sanayide ise aks kafası da var, komple aks da var. Sanayide hangi ustalar bakar bu işlere, rot balansçılar mı? Yorum bağlantısı
Erkan Işık 28 Ocak 2023 Paylaş 28 Ocak 2023 Ümit Türkel yazdı: 2011 Fiesta 1.4 OV aracımda kalkış esnasında sola ve sağa dönerken tık tık tık şeklinde aracın içinden duyabileceğim ses geliyor. Düz giderken ses yok. Mekanikçi bir arkadaşıma lifte kaldırıp baktırdım, aks körüklerinde yırtık filan göremedik ama o aksları komple değiştirmekten yana. Üstündekiler orijinal aksları. Km. 125 bin. Tam emin olmadan bir şey değiştirmek istemiyorum. Detaylı şekilde kontrol için rot-balansçılar mı bakıyor buna nereye göstermeliyim? Değişim gerekirse, yan sanayi tercih etmekle hata yapmış olur muyum? yeni sanayide düzcede ferdimi ferruhmuydu adı öyle kaldı aklımda rot balanscı bır usta vardı bızım fiestayı ben ona yaptırdım sana ne gerekıyorsa yardımcı olur, z rotlarına bakdır, lifte kaldırtıralt rotiller bakdır, sonra önde iki tane viraj demır lastıklerı var onları degiş mutlaka degiş , yeni sanayide emre var vw ci o rot balanscıyı o biliyordu bır ona sor Yorum bağlantısı
Kaan Karakaya 28 Ocak 2023 Paylaş 28 Ocak 2023 Salıncak, rot başı ve z rotlarda orijinale yakın olan marka Lemförder ve TRW (kendi aracım için orijinal üreticisi). Ancak bu markaları bulmanız biraz zor. Söz konusu parçaların hepsini Delphi marka tek tek veya set (salıncak, rot başı, rot mili ve z rot - onlineyedekparca.com'da 1750 TL) olarak alabilirsiniz. Değişimini kendim yapıyorum ve bozulması durumunda işçilik ücreti vermeyeceğim için 1 adet orijinal fiyatına 4 adet alınabilecek Delphi marka z rotları tercih ettim. 8 aydır bu z rot kullanıyorum sorun çıkarmadı henüz. Aks kafasında da SKF VKJA 5418G aracınızla uyumludur büyük ihtimalle. Detaylı araştırmadım ancak şu an en uygun parcayuvasi.com da sağ veya sol tek tarafı (körük, kelepçe ve aks somunu dahil) 478 TL olarak görünmekte. Tüm bu parçalarda adı sanı duyulmamış parçaları kullanmanız genel itibarıyla tavsiye edilmiyor. 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts