İçeriğe Yönlendir

Naylondan Premiuma Bir Fransız


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Celal Aydın
Murat Sahın yazdı:

Ben wv fanı değilim ki. Ama şunu unutmamak gerek, ülkemizde zaten 98den sonra var marka olarak. Yani öncesinde satamadı. Bazı markaların eskisini görememen araba kalitesinden azade işletme maliyetleri ile alakalı.O 1.8T dediğin b5 kasa passatin ön takım fiyatıyla senin arabanın komple alt takımı yapılır mesela. Fakir adam binemiyor. Zengin olan da yenisine biniyor. 

Tabi enteresan bir nokta var, reno deyince hemen toroslara gitme, Clio 1 Ler nerde? Europalar nerde? Laguna 1 Ler nereye kayboldu? Bu rönoyu kötü yada iyi yapmaz. İşletme giderleri ve parça bulunabilirligi sebebiyle piyasada kalmadılar. Laguna 1 in tavan lambasına 3000 lira istediler mesela, arkadaşın babasinda var. Tabi araba sıfırken de onlardaydı, bilirim o zamanki kalitesini konforunu falan.

Çabiden ödünç vesile ile, satış rakamları ile doğru orantılı bakarsak, yıldız hariç her eski araba kayboldu piyasadan. Çünkü tüm araçlara ciddi para harcama zamanı geldi. Sadece yıldıza harcanıyor. Arkadaş 94 broadwayini toparlıyor. Sadece kaporta boyaya 40 harcadı. Motor yürüyen vs. Yok bu hesapta. Piyasa değerinin yarısını harcıyor. Dün diyor ki hesapladigimin iki katını bulacak, bilsem başlamazdım. 

Çünkü ekonomik değil bu eski araba toplama işi. Yıldız ise piyasada para ediyor. Diğerleri etmiyor :)

+1

Katılmakla birlikte, eski vw'ler harbiden dökülüyor.

2002 Model Focus'un iç döşemesine, kapı yüzlerine vs bakalım, bir de Golf'e bakalım, Focusların çoğu öyle dururken, Golfler, eski Passatlar muhakkak bir yeri soyulmuş, sıyrılmış vaziyette oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Sene 1997, temprayı satıp mazda 323 familia aldı babam. 1.8 litre, 115 hp. Atmosferik tabi.araba benim gözümde uzay mekiği, 115 hp yahu ferrari gibi resmen (bana göre tabi) 
aradan 1 ay geçti, wv lansmana davetiye geldi. Yeni passat yeni golf.. 1.8  turbosu, 102 hp hitler motorlusu , her yerde hava yastıkları, mavi iç aydınlatmalar, dijital klimalar vs vs.. babama salça oldum hemen mazdayı satalım bundan alalım diye. Razı edemedim tabi ama resmen evrim geçirdi 97 sonunda wv..
 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Ben wv fanı değilim ki. Ama şunu unutmamak gerek, ülkemizde zaten 98den sonra var marka olarak. Yani öncesinde satamadı. Bazı markaların eskisini görememen araba kalitesinden azade işletme maliyetleri ile alakalı.O 1.8T dediğin b5 kasa passatin ön takım fiyatıyla senin arabanın komple alt takımı yapılır mesela. Fakir adam binemiyor. Zengin olan da yenisine biniyor. 

Tabi enteresan bir nokta var, reno deyince hemen toroslara gitme, Clio 1 Ler nerde? Europalar nerde? Laguna 1 Ler nereye kayboldu? Bu rönoyu kötü yada iyi yapmaz. İşletme giderleri ve parça bulunabilirligi sebebiyle piyasada kalmadılar. Laguna 1 in tavan lambasına 3000 lira istediler mesela, arkadaşın babasinda var. Tabi araba sıfırken de onlardaydı, bilirim o zamanki kalitesini konforunu falan.

Çabiden ödünç vesile ile, satış rakamları ile doğru orantılı bakarsak, yıldız hariç her eski araba kayboldu piyasadan. Çünkü tüm araçlara ciddi para harcama zamanı geldi. Sadece yıldıza harcanıyor. Arkadaş 94 broadwayini toparlıyor. Sadece kaporta boyaya 40 harcadı. Motor yürüyen vs. Yok bu hesapta. Piyasa değerinin yarısını harcıyor. Dün diyor ki hesapladigimin iki katını bulacak, bilsem başlamazdım. 

Çünkü ekonomik değil bu eski araba toplama işi. Yıldız ise piyasada para ediyor. Diğerleri etmiyor :)

 

2006 Passata da bindik 1 yıl. İşyerinde 2004 polo var 2001 de bora vardı bora gitti 5 yıl önce. Neyse hiçbirinin derdi bitmedi. Vw nin ekonomik ömrü kısa. LAguna diyorsun da kaç tane satmıştır ki. Zaten en az satan reno sınıfıdır d sınıf. b5 kasa dediğin passatlar 2000 lerde laguna 1 se passat 8 10 du. Yazdım yukarda vw yi batıştan kurtaran modeldir. En son ne zaman denk geldin ki onlar vw nin en kaliteli arabasıdır belki?

Ayrıca torosa gitmiyorum o 65 senesinin tasarımı araba. 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Ben reno vw den iyi marka demiyorum yanlış anlaşılma olmasın. Daha uzun süre daha az sorunla yürüyor diyorum. Sormuşsun clio 1 ler r19 lar nerede diye. Gel bak buraya ve kırsal yerlere. r19 lar , megane 1 ler hatta r21 bile görürsün. Megan 1 ler hele serdar ortaç kasalar. 95 model

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İş yerinde birkaç memur arkadaş var. VW severler. Arabaları 6-7 yıllık vw. Son zamanlarda oldukça fazla tamir masrafı ödedi ikiside. Ama onlar için bu normal. Araçlarını satsalar yine vw alırlar. 

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Rönö halkçıydı şimdi neci oldu ben anlamadım. Adamına göre mi muamele yapacak. 

Fiat tavan yapar. 

Gelsin egeaaalaarss :D 

Celal Aydın yazdı:

2002 Model Focus'un iç döşemesine, kapı yüzlerine vs bakalım, bir de Golf'e bakalım, Focusların çoğu öyle dururken, Golfler, eski Passatlar muhakkak bir yeri soyulmuş, sıyrılmış vaziyette oluyor

@Murat Sahın senin arabayı gömdü koş koş :D:D 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

 

2006 Passata da bindik 1 yıl. İşyerinde 2004 polo var 2001 de bora vardı bora gitti 5 yıl önce. Neyse hiçbirinin derdi bitmedi. Vw nin ekonomik ömrü kısa. LAguna diyorsun da kaç tane satmıştır ki. Zaten en az satan reno sınıfıdır d sınıf. b5 kasa dediğin passatlar 2000 lerde laguna 1 se passat 8 10 du. Yazdım yukarda vw yi batıştan kurtaran modeldir. En son ne zaman denk geldin ki onlar vw nin en kaliteli arabasıdır belki?

Ayrıca torosa gitmiyorum o 65 senesinin tasarımı araba. 

 

Abi ekonomik ömür başka bir konu. Pandemiden sonra her şey değişti. Artık eski arabayı binilebilir hale getireceğin parayı üstüne ekleyince yenisini alabiliyorsun. Ama piyasada görme algısı yanlış. Bak susurluk kasa diye geçen S320'ler S500'ler kalite püsküren arabalar, hani neredeler? Arabalar kötü değil parçaları pahalı. Yoksa tekrar söylüyorum, ben vw fanı falan değilim. İlk defa bir vw modeline biniyorum, onu da bütçeme göre focus/astra g/vtec2/megane 2 bulamadığım için tercih ettim. Ama kalite tek başına bozulmamak değildir, bunu söylüyorum. Üniversiteyi bitirdik, lise arkadaşım var iki tane, takılırdık beraber. Ben astra F aldım, arkadaşın biri 2000 model çirkin görünenden corolla aldı, diğer arkadaş babasının mercedese biniyordu. Corollası olan arkadaş tutturuyor benim arabam çok sağlam, bozulmuyor diye. Bir gün artık sıkıldım, lan arabanın camları elle çevrilerek açılıyor, klima yok abs yok hava yastığı yok, arabada bozulacak bir şey yok ki, neyi bozulsun dedim. Bir daha o mevzuyu açmadı :D Ama mesela 98 astramda çift hava yastığı abs klima mevcuttu. Yani kalite senin düşündüğün şey değil. Bentley, maserati, RR çooook kaliteli araçlar, gündelik kullanımda bin bakayım servisten çıkacak mı?

 

İlkay Başaran yazdı:

Ben reno vw den iyi marka demiyorum yanlış anlaşılma olmasın. Daha uzun süre daha az sorunla yürüyor diyorum. Sormuşsun clio 1 ler r19 lar nerede diye. Gel bak buraya ve kırsal yerlere. r19 lar , megane 1 ler hatta r21 bile görürsün. Megan 1 ler hele serdar ortaç kasalar. 95 model

 

Abi daha uzun süre yürümek, piyasada görece çok olmasının falan kaynağı başka. Arabanın parçası ve ustası varsa ve hele de uygunsa yürür, piyasada da bulunur bol bol. Tofaş grubu çürür, bozulur, ilk kazada ikiye ayrılır falan ama ülkemiz otomobil piyasasının en büyük payı bunlar. Çünkü parça usta problemi yok, komplike sistem yok. Bozulsa da ucuza malediyorsun. Şahinin soğutma sistemini ve şarj dinamosunu arıza sebebi ile yaptırdım, harcadığım para golfe hava akışmetre almaz. Haliyle tofaş bozulsa da yaptırması daha kolay, e yaptırıyor insanlar. 

 

Celal Aydın yazdı:

+1

Katılmakla birlikte, eski vw'ler harbiden dökülüyor.

2002 Model Focus'un iç döşemesine, kapı yüzlerine vs bakalım, bir de Golf'e bakalım, Focusların çoğu öyle dururken, Golfler, eski Passatlar muhakkak bir yeri soyulmuş, sıyrılmış vaziyette oluyor.

 

Bunlar fiyata dahil. Bu modellerde döşemeleri sarkmamış bir vw varsa döşemeciye gitmiştir :D 

Ama başka bir şeye de bakalım, 2001 golfte yol bilgisayarı, yağmur sensörü ve dijital klima var, sağ sol koltuklarda yükseklik ayarı var, isofix var, yükseklik/derinlik ayarlı direksiyon  var, kaputunda amortisör var. 2002 olsaydı arabam, hız sabitleyici de eklenebilecekti. Bunları sağlayan 2001 model başka c sınıfı araba var mı?

 

Tavan döşemesi falan yapılır. Tavan, direkler ve kapılar için fiyat aldım Cumartesi günü, orjinal kumaş dokusu ve rengi ile 2500 lira. Verir yaptırırım :) 

 

Kalite farklı bir olgu. Bozulmamak = kalite diyemeyiz. 

 

Bu arada, vw dökülmüyor aslında, sorun döşemelerde. Mesela escortlarda da vardı aynı durum, focuslarda çözdüler. Vw'nin donanımı sebebiyle kurcalanmış vw'leri yürütemiyorsun. Biz sadece fransız arabaları için düşünüyoruz bunu ama konu fransız yada italyan olmasından ziyade donanımı. Biraz da ihtiyaçlar. Bu gün köyde oturan adam vw binemez, altı yakın, bagajı küçük, bozuk yolu sevmez falan. Parası az olan insan için de çok rağbet edilesi değil çünkü yakıt/rutin bakım hariç masraflı arabalar. E parası olan adam naapsın 2000'lerin başından kalma arabayı. Para varsa yeni model alınır. 

 

Ben bir tek @Selim Bilgin'i gördüm, onun da arabası ikonik yani, 3.0 tdi ve quattro. Yoksa 2.0 tdi a6 hele de quattro olmayanına binmez o kasanın muhtemelen :) 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İş yerinde birkaç memur arkadaş var. VW severler. Arabaları 6-7 yıllık vw. Son zamanlarda oldukça fazla tamir masrafı ödedi ikiside. Ama onlar için bu normal. Araçlarını satsalar yine vw alırlar. 

Bu marka fanlığı, 6-7 yıllık aracın arıza sıklığı (tabi km ve kullanım önemli) yüksek ise ben o markayı tekrar tercih etmezdim. VW olması falan çok anlamlı değil. 6-7 yaşında vw satınca o yaşta toyota alır mesela. Gider toyota alırım :) 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

S 320 ler kırsalda pavyon sahiplerinde murat. Dolu vallaha ortalık. Hele bazıları long kasa da değil. Kısa olanlar güdük duruyor biraz.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Rönö halkçıydı şimdi neci oldu ben anlamadım. Adamına göre mi muamele yapacak. 

Fiat tavan yapar. 

Gelsin egeaaalaarss :D 

@Murat Sahın senin arabayı gömdü koş koş :D:D 

 

Egea zaten rönodan çok satıyor. E neredeyse taliant parasına neredeyse megane ile aşık atacak araba alıyorsun. Röno hatayı sadee şirketlere hitap eden marka imajını çizdiğinde yapmıştı. 2023 yılında arka camı elle çevrilen araba ney?

İlkay Başaran yazdı:

S 320 ler kırsalda pavyon sahiplerinde murat. Dolu vallaha ortalık. Hele bazıları long kasa da değil. Kısa olanlar güdük duruyor biraz.

 

Abi farklı bakıyoruz olaya, ben kırsaldayım, pavyon sahipleri ciplere biniyor :D Hemde range, x5 falan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

 

Egea zaten rönodan çok satıyor. E neredeyse taliant parasına neredeyse megane ile aşık atacak araba alıyorsun. Röno hatayı sadee şirketlere hitap eden marka imajını çizdiğinde yapmıştı. 2023 yılında arka camı elle çevrilen araba ney?

 

Abi farklı bakıyoruz olaya, ben kırsaldayım, pavyon sahipleri ciplere biniyor :D Hemde range, x5 falan. 

Ankara pavyon cenneti Heralde cipe binecek. Nerden geldik bu konuya ya mesai bitmeyecek şimdi :crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Ben Captur almadan önce Renault alma şöyle böyle diyen çok oldu şimdi iyiki almışım diyorum.Az yakan sorunsuz bir araba benim hedefinmde buydu.

 Dci motor sadece bu bile arabayı satın almak için yeter.Ne kadar ekmek o kadar köfte Renault halk arabası olarak kalmalı.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

Ankara pavyon cenneti Heralde cipe binecek. Nerden geldik bu konuya ya mesai bitmeyecek şimdi :crazy:

 

Arkadaş sen Behzat Ç izlemedin mi? Az bile anlatıyorlar :D 

Konuyu sen getirdin buraya, prmium diyoduk, eski arabaların piyasada olmasına getirdin konuyu :D :D Premium başka bir şey. Premium arabaya binecek adamın eski bir arabası olacaksa o cadillac falandır. Ne işi var premium arabası olan adamın 98 passatla 2001 meganla :D 

 

 

Aytac Sakal yazdı:

Ben Captur almadan önce Renault alma şöyle böyle diyen çok oldu şimdi iyiki almışım diyorum.Az yakan sorunsuz bir araba benim hedefinmde buydu.

 Dci motor sadece bu bile arabayı satın almak için yeter.Ne kadar ekmek o kadar köfte Renault halk arabası olarak kalmalı.

 

Abi röno kötü meselesi değil zaten konu. Kötü araba mı kaldı zaten. Mesele marka algısı. Röno halka hitap ederdi, bir süredir bir kaç modeli hariç filoya hitap etmeye başladı. Senin captur da filoya değil bireysel kullanıcıya hitap eden bir kaç modelden. 

Ama mesele kalite olunca kimsenin aklında ilk 5 sırada yer etmez röno. 

Hele konu premium otomobil olunca kimsenin aklına röno gelmez.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

2023 yılında arka camı elle çevrilen araba ney?

Aynen ya. Hala gelişmediler bir türlü. Renault pazarlamacıları da  ne işe yarıyorsa artık şunu bir izah edemediler. Maliyette maliyet. 

Egeanın en boşu bile 4 cam otomatik. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ümit Türk yazdı:

Aynen ya. Hala gelişmediler bir türlü. Renault pazarlamacıları da  ne işe yarıyorsa artık şunu bir izah edemediler. Maliyette maliyet. 

Egeanın en boşu bile 4 cam otomatik. 

Taliantı bilmiyorum, sembolde 4 cam otomatik versiyonunda şoföre ait kumandalardan ön iki camın kumandası şoför kapısında, arka iki camın kumandası göğüste. 4 düğmeyi kapıya koyamamışlar. Bireysel kullanıcı bunu sevmez, netice olarak bir sürü egea ve linea hatta 301 falan var bireysel kullanımda, ama sembol tercih edilmedi :) 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

2000 model civarı symboller imam arabasıdır buralarda. Yüzde 90 tutar.

Arka camla işi yok adamın. Odun kömür taşıyor arka amortisörler kuleye kadar çökük. Güncel toros.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
İlkay Başaran yazdı:

2000 model civarı symboller imam arabasıdır buralarda. Yüzde 90 tutar.

Arka camla işi yok adamın. Odun kömür taşıyor arka amortisörler kuleye kadar çökük. Güncel toros.

Abi o yıllarda normaldi. Ben güncel modellerden bahsediyorum. 2000 modellerde bir çok c segmentinde arka cam baz versiyonda manuel açılır. Bunun için rönoyu suçlamam. 2000 model sembolüm vardı 2006 da. Amacının arabasıydı. Tabi aradan geçen yillarin etkisi nasıl oldu Onu bilmiyorum 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

S 320 ler kırsalda pavyon sahiplerinde

bi arkadaş mı söyledi

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Murat Sahın yazdı:

Abi o yıllarda normaldi. Ben güncel modellerden bahsediyorum. 2000 modellerde bir çok c segmentinde arka cam baz versiyonda manuel açılır. Bunun için rönoyu suçlamam. 2000 model sembolüm vardı 2006 da. Amacının arabasıydı. Tabi aradan geçen yillarin etkisi nasıl oldu Onu bilmiyorum 

Oduna devam. Dolu ortalık.

Çağlar Bayur yazdı:

bi arkadaş mı söyledi

Evet, tarama özürlü hatta.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

Ford sağlamdır

Reno ekonomiktir

VW konforludur

 

Algı bu şekilde.

 

Kendimi bildim bileli VW Passat var evin altında, kıymetini Ford'a Reno'ya vs binince anlıyorum.

Örneğin; Reno güven vermiyor, yolda geziyor.

Ford böbrek taşımı düşürüyor, agresif his uyandırıyor.

Japon grupları teneke gibi geliyor, neden? çünkü tok kapı sesi yok. :D 

(Beni yanlış anlamayın, hepsi ironi, genel algı bu şekilde insanlarda)

 

Esas olay şu, VW için konuşuyorum, sanki birileri oturmuş düşünmüş, ''biz bu arabayı 10 yılda nasıl bozarız'' diye.

Kendi Passatımızdan örnek veriyorum, 2010 model, sağ arka kapı modülü niye bozulur bir aracın? en az kullanılan kapılardan biri, bozulunca ne cam iniyor, ne de kapıyı kilitliyor, 4000₺ idi en son parçanın fiyatı.

Şimdi Ford'un veya Reno'nun öyle sıkıntıları yok, modülü bile yok belki, bu onları kaliteli yapmıyor evet, fakat üzmüyor da vw gibi, kullanıcı dostu olduğunun sonucuna varıyoruz.

Kalite algımızda bir sorun var bence,

Mesela bana göre antin kuntin arıza açmayan araç kalitelidir

Bakımları düzenli yapılan ve akabinde yolda bırakmayan araç kalitelidir

Malzemesi uzun vadede eskimeyen araç kalitelidir

Özelliği olan araç kalitelidir diyemem, tok kapı sesi olan araç kalitelidir diyemem, konforlu ve güven veren bir araç olarak yorumlarım.

Benim için VW budur.

 

Gerçekten konforuna diyecek yok ama, ford'dan sonra huzur buluyorum, ne yol sesi var ne de motor sesi (premium bir marka olmamasına rağmen)

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

sümbülü dacia dan alıp röno logosu koyaması hata idi zaten.

dokker'da oldu sana express

Celal Aydın yazdı:

Ford sağlamdır

Reno ekonomiktir

VW konforludur

 

Algı bu şekilde.

 

Kendimi bildim bileli VW Passat var evin altında, kıymetini Ford'a Reno'ya vs binince anlıyorum.

Örneğin; Reno güven vermiyor, yolda geziyor.

Ford böbrek taşımı düşürüyor, agresif his uyandırıyor.

Japon grupları teneke gibi geliyor, neden? çünkü tok kapı sesi yok. :D 

(Beni yanlış anlamayın, hepsi ironi, genel algı bu şekilde insanlarda)

 

Esas olay şu, VW için konuşuyorum, sanki birileri oturmuş düşünmüş, ''biz bu arabayı 10 yılda nasıl bozarız'' diye.

Kendi Passatımızdan örnek veriyorum, 2010 model, sağ arka kapı modülü niye bozulur bir aracın? en az kullanılan kapılardan biri, bozulunca ne cam iniyor, ne de kapıyı kilitliyor, 4000₺ idi en son parçanın fiyatı.

Şimdi Ford'un veya Reno'nun öyle sıkıntıları yok, modülü bile yok belki, bu onları kaliteli yapmıyor evet, fakat üzmüyor da vw gibi, kullanıcı dostu olduğunun sonucuna varıyoruz.

Kalite algımızda bir sorun var bence,

Mesela bana göre antin kuntin arıza açmayan araç kalitelidir

Bakımları düzenli yapılan ve akabinde yolda bırakmayan araç kalitelidir

Malzemesi uzun vadede eskimeyen araç kalitelidir

Özelliği olan araç kalitelidir diyemem, tok kapı sesi olan araç kalitelidir diyemem, konforlu ve güven veren bir araç olarak yorumlarım.

Benim için VW budur.

 

Gerçekten konforuna diyecek yok ama, ford'dan sonra huzur buluyorum, ne yol sesi var ne de motor sesi (premium bir marka olmamasına rağmen)

bence orta segment bir VW yi kiralık alıp 3 sene sonunda atıp kurtulacaksın. satıp değil bak atıp.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Murat Sahın yazdı:

Ben bir tek @Selim Bilgin'i gördüm, onun da arabası ikonik yani, 3.0 tdi ve quattro. Yoksa 2.0 tdi a6 hele de quattro olmayanına binmez o kasanın muhtemelen :) 

 

Doğru tespit. :) 

Bu arabaları yürüyecek kadar parası olup, sıfırını alacak kadar parası olmayan bir azınlığa hitap ediyor. :D 

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Murat Sahın yazdı:

 

 pavyon sahipleri ciplere biniyor

neyseki cip miş onlar JEEP değilmiş :D

Selim Bilgin yazdı:

 

Doğru tespit. :) 

Bu arabaları yürüyecek kadar parası olup, sıfırını alacak kadar parası olmayan bir azınlığa hitap ediyor. :D 

buyrun benim? :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Celal Aydın yazdı:

Ford sağlamdır

Reno ekonomiktir

VW konforludur

 

Algı bu şekilde.

 

Kendimi bildim bileli VW Passat var evin altında, kıymetini Ford'a Reno'ya vs binince anlıyorum.

Örneğin; Reno güven vermiyor, yolda geziyor.

Ford böbrek taşımı düşürüyor, agresif his uyandırıyor.

Japon grupları teneke gibi geliyor, neden? çünkü tok kapı sesi yok. :D 

(Beni yanlış anlamayın, hepsi ironi, genel algı bu şekilde insanlarda)

 

Esas olay şu, VW için konuşuyorum, sanki birileri oturmuş düşünmüş, ''biz bu arabayı 10 yılda nasıl bozarız'' diye.

Kendi Passatımızdan örnek veriyorum, 2010 model, sağ arka kapı modülü niye bozulur bir aracın? en az kullanılan kapılardan biri, bozulunca ne cam iniyor, ne de kapıyı kilitliyor, 4000₺ idi en son parçanın fiyatı.

Şimdi Ford'un veya Reno'nun öyle sıkıntıları yok, modülü bile yok belki, bu onları kaliteli yapmıyor evet, fakat üzmüyor da vw gibi, kullanıcı dostu olduğunun sonucuna varıyoruz.

Kalite algımızda bir sorun var bence,

Mesela bana göre antin kuntin arıza açmayan araç kalitelidir

Bakımları düzenli yapılan ve akabinde yolda bırakmayan araç kalitelidir

Malzemesi uzun vadede eskimeyen araç kalitelidir

Özelliği olan araç kalitelidir diyemem, tok kapı sesi olan araç kalitelidir diyemem, konforlu ve güven veren bir araç olarak yorumlarım.

Benim için VW budur.

 

Gerçekten konforuna diyecek yok ama, ford'dan sonra huzur buluyorum, ne yol sesi var ne de motor sesi (premium bir marka olmamasına rağmen)

 

Mesele bozulmaması ise torostan iyisi yok. Vw kapı modülü parasına her yanı tamir olur. Ama hepimiz torosa binmiyoruz çünkü sadece bozulmaması yetmez. 

 

Bazı realiteleri kabul etmemiz gerekir.

 

B ve C segment ford araçlar go kart aracı gibi. Tamam efsane yol tutuyor, ama go kart aracı gibi bire konfor hissi var. (son çıkan focusu saymıyorum, onu deneyimlemedim) Şimdi bu sana göre rahatsız edici olabilir, ama Çabi sever mesela o hissi :) Ben de severim. Benim seviyor olmam onu konforlu yapmaz. Lastik sesinden arabada durulmuyor evet, bunu problem eden, yani bunu istemeyen kullanıcıya hitap etmez mesela. 

 

Reno yol tutmaz denir, ford ile, vw ile rekabet edemez o konuda. Ama kolay arıza yapmaz, yaparsa da parçası falan erişilebilir. (Ucuz demiyorum, ucuz bir şey kalmadı, mesele lazım olduğunda bulabilmek) Özellikle eskden yürüyen aksamı ve bozuk yollarımız sebebiyle tercih edilirdi. Mesela 2 tane şahinin alt takımıyla uğraşmaktan sıkılıp sembol almıştık, 2 buçuk yıl eşşek gibi kullandık, en ufak arızası olmadı. Bizim ülkede bu aracın hedef kitlesi zaten takım elbisesini giyip sağ arka koltuğa oturan kesim değil ki. Ama mesela megane 4 deneyimledim, kesinlikle yüksek süratlerde yan rüzgarlardan etkilenip yolda geziyor araba. 20 yıldır araba kullanırım, 20 yıldır da sert araba kullanırım, egea için yolda geziyor diyemem, clio için diyemem ama megane 4 geziyor. Tabi 120-130 bandında sorun yok, benim bahsettiğim süratler daha yüksek.

 

Vw konforlu. 2001 model golf bile konforlu. Yol sesi yok, koltukların tasarımı rahat, direksiyon yeterince yumuşayıp yeterince sertleşebiliyor. Modeline göre fazlaca donanımlı. Benzer yıllarda bir çok markanın D segmentinde olmayan özellikler golfte var. Başka da bir olayı yok aslında.Ama bazı gerçekleri kabullenmek gerekiyor. Özellik arttıkça arıza artar. Eşyanın doğası bu. 

 

Ama başa dönersek, tek başına sağlamlık kriter değil. Ben yol tutuş isterim, gündelik kullanımımda bile elzem benim için. Tamam bir kere lazım olur, ama kaza yapmakla yapmamak arasındaki farkı oluşturur. Sen konfor istersin, ses duymayım dersin. Tercihler devreye girer. Ama dönüp arkaya bakarsak, tek mesele bozulmamak olsaydı hepimiz 3310 kullanıyor olurduk. Yere ilk düştüğünde darmadağın olan telefonları neden bir sürü para erip alıyoruz? İhtiyaçlar ve beklentiler :) 

 

Tabi konu premium otomobil olduğunda bu işin başında hepimizin sorunları ile tanıdığı İngiliz araçları gelir. Jaguar adamların en basit aracı sayılır. Tamam, genelde çok sorunludur İngiliz araçları, dünya genelinde algı budur ama rolls binen adamın bunu umursayacağını hiç sanmıyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Sahın yazdı:

ben kırsaldayım, pavyon sahipleri ciplere biniyor

forumdaki tecrübe katsayısı 100/100 yahu

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Doğan Arşiray yazdı:

neyseki cip miş onlar JEEP değilmiş :D

buyrun benim? :D

cip diye bilerek yazdım, Amerikan araçlarından ziyade İngiliz ve Alman versiyonları tercih ediyorlar. Zaten mafyatik tipler için X5 malum diziden sonra hep revaçta kaldı :) 

Çağlar Bayur yazdı:

forumdaki tecrübe katsayısı 100/100 yahu

 

Pavyon deyince İlkay abiye bildirim gidiyor da sana da mı geliyor abi? :D 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...