İçeriğe Yönlendir

Mk3 2004 TDCI Motor Kontrol Ünitesi (Beyin) Problemi


Kenan Şişko

Recommended Posts

Kenan Şişko

Merhabalar

Aracım darbe sensörü görmeyerek stop etti sonra bir daha çalışmadı bursada es garaj diye bir elektrikçiye bıraktım 3 haftadır uğraşıyorlar ama hala yapamadılar (kablo bağlantı veya sensörlerde herhangi bir sorun yokmuş). şu anda çalışıyormuş bir süre sonra sensör görmeyerek stop ediyormuş motor kontrol ünitesinde sorun var sanırım bunlarda kronikmiş. (aynı zamanda beyin enjektör kodlarını da hafızaya almayarak devamlı 0000 görüyordu)

araca çıkma motor kontrol ünitesi komple nerede bulabilirim?

tamiri yapan var bursada nilser elektronik fakat o da tamir olma şansı %50 diyor yaklaşık 5-6 bin tl masraf olur. eğer olmazsa komple değişmek gerekecek diyor fakat şu an çok yoğunum 1-2 ay bakamam diyor.

araç elimde patladı resmen hiç bir şey yapamıyorum. zaten kimse de uğraşmak istemiyor adamlar haklı olarak senin arabanla günlerde uğraşıp 4-5 lira kazanacağıma onun yerine 10 larca araba yaparım çok daha fazlasını kazanırım diyorlar.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bu aracın tek kronik sorunu yağ soğutucu termostatı ve alternatör kasnağı. Onun dışında kalan sorunlar, özellikle yakıt sistemi bilgisizlikten, beceriksizlikten kasapların elinden geçmiş olması.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kenan Şişko yazdı:

Aracım darbe sensörü görmeyerek stop etti

hiç duymamıştım ?

 

Kenan Şişko yazdı:

sanırım bunlarda kronikmiş

bu tip şehir efsanelrini sallayanlara ses çıkarmaya çıkarmaya bu hal geldik? bunu iddia eden kim? adı firması?

Kenan Şişko yazdı:

adamlar haklı olarak senin arabanla günlerde uğraşıp

o beceriksiz ise müşteri mi kapatacak zararlarını

Tamer Topaç yazdı:

Onun dışında kalan sorunlar,

bence bir sorun da face ki mk3 grup yöneticsinin anlaşmalı yedek parçacılar haricinde grubu kapalı olarak devam ettirmesi , her kim ise tanımam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Ben olsaydım hiç bu kadar işe girişmeden doğrudan aracın beyinini yetkili serviste yeniden kodlatırdım. 

 

Etise bağlanacak ve şasi ile aracın fabrikasyon beyin yazılımları çekilip yazılacak. 

 

Araç çalıştıktan sonra stop ediyorsa ya temassızlık var ya da yolunda gitmeyen bir veri oluşup korumaya alıyor kendini. Her türlü durumda anlık veri izlenecek stop edene kadar. 

 

Öyle sök tak yapmayla çözemezsiniz. Ki çıkma beyin olsa bile kodlanmadan işe yaramaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Kenan Şişko

arkadaşlar aracım tamir edildi yapılanları anlatacağım öncelikle bursa Es garaja bu sorunu biraz uzun sürse de nihayet çözdü (5 hafta)

aracın oto kontrol beyni sol teker davlumbaza oradan çatlak olduğu için su almış dolayısı ile arıza yapmış beyin tamir edildi. şanzuman beyni de arıza veriyordu o da tamir edildi. sonrasında enjektör kodalama problemi de çözüldü.

akabinde pompa basınç problemi vardı pompa da komple mekanik bakıma girdi.

ödediğim rakam 12.500 TL

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kenan Şişko

Yukarıda yazdığımı düzeltiyorum aracımda enjektör kod almama sorunu devam ediyormuş. Beyin tamiri sonrası duman atma ve sarsıntılı çalışma devam etti bursa Delphi yetkili servisi enjektör kodlarını kontrol ettirdim yine 0000 gözüküyor. Aracım yetkili serviste tekrar program atılıp tekrar bir denenmeli dedi. Bakalım belki o zaman beyin of konumundan çıkar dedi. Program attıracak yer arıyorum Bursa'da bir kaç beyinci ile görüştüm. Denettirebilirsem sonucu burdan paylaşacağım 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...