İçeriğe Yönlendir

RKS Sniper Hangi Tekeri Taktırmalıyım?


Mert Uslu

Recommended Posts

Mert Uslu
(düzenlendi)

Arkadaşlar selamlar,

Yakın zamanda RKS Sniper 50cc motor aldım. 

Tekerleri hiç değişmemiş sanırım, 2. el. Şimdi ben bunu sürerken bazen kontrolünü kaybediyorum böyle direksiyon bir sağa bir sola kontrolüm kayboluyor

 image.png.eac2d91ca799a70ea197ab75d8a9bf79.png

 

Fotoğraftaki gibi düz giderken böyle kayıyor ve dengemi toplamakta çok zorlanıyorum 3 kez yaşadım 3 ünde de bir şekilde topladım ama artık korkuyorum bunun olmasından o yüzden virajlara falan 3-5km/s ile giriyorum...

 

Şuanki teker: yuanxing 2.50-17

 

Bu tekerden mi olur? 

Eğer tekerden olur ise şuanda hangi tekeri almalıyım? Bu teker 1 yıl gitsin istiyorum en az o yüzden kış bitiyor kışlık teker değilde yol tutuşu sağlam kayma önleyici hangi tekeri almalıyım?

Teşekkürler.

tarihinde Mert Uslu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Emirhan Bal

iyi akşamlar hocam, sorun hafif ellerinizi salınca oluyorsa arkada çantanız varsa siz hissetmeseniz bile ön teker yerden kesiliyordur, arka amortisörlerde yükseklik ayarı var bir tık yükseltirseniz sorun azalabilir, gidon civatası gevşektir veya arka salıncak mili boşluk yapmıştır. 

çözüm

*önce gidona bakın sallanıyor mu sonra motoru sehpaya alın arka tekere bakın sallanıyor mu. sıkıntı yoksa arka amortisörü bir tık yükseltin sorun azaldıysa ama geçmediyse bir kademe daha yükseltin

sniper kullandım uzun yolda. Orjinal lastikler çöp bir takım alırsanız sağlığınız açısından çok faydalı olur

 motosikleti yaz ağırlıklı mı kullanıyorsunuz kış ağırlıklı mı bilmiyorum ama genel olarak anlaş sizin motosikletiniz için çok verimli bir lastik olur. eğer yaz kış yağmur kullanırım diyorsanız anlaş mb-79 tavsiye ederim bulamazsanız nf-29 da güzel lastiktir. iki lastikte 15 bin km rahat gider

yaz ağırlıklı kullanıp kışın biraz az biniyorsanız anlaş mb-34 hakkını veren bir lastik gerçekten fren mesafesini bile çok değiştirir bu lastik 20 bin civarında gider. 

not; lastik ömürleri genel kullanıma göredir.  kendim mb-34 lastiği 24 bin km kullandım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Bunun çok nedeni olabilir.

Durmaya yakın ön frren kullanılmaz. (10km altında arka fren)

Tankslapper, eğer bundan dolayı oluyorsa, ön amortisörden arka çantaya, lastikten şaseye bir çok nedeni olabilir.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mert Uslu
Ahmet Emirhan Bal yazdı:

iyi akşamlar hocam, sorun hafif ellerinizi salınca oluyorsa arkada çantanız varsa siz hissetmeseniz bile ön teker yerden kesiliyordur, arka amortisörlerde yükseklik ayarı var bir tık yükseltirseniz sorun azalabilir, gidon civatası gevşektir veya arka salıncak mili boşluk yapmıştır. 

çözüm

*önce gidona bakın sallanıyor mu sonra motoru sehpaya alın arka tekere bakın sallanıyor mu. sıkıntı yoksa arka amortisörü bir tık yükseltin sorun azaldıysa ama geçmediyse bir kademe daha yükseltin

sniper kullandım uzun yolda. Orjinal lastikler çöp bir takım alırsanız sağlığınız açısından çok faydalı olur

 motosikleti yaz ağırlıklı mı kullanıyorsunuz kış ağırlıklı mı bilmiyorum ama genel olarak anlaş sizin motosikletiniz için çok verimli bir lastik olur. eğer yaz kış yağmur kullanırım diyorsanız anlaş mb-79 tavsiye ederim bulamazsanız nf-29 da güzel lastiktir. iki lastikte 15 bin km rahat gider

yaz ağırlıklı kullanıp kışın biraz az biniyorsanız anlaş mb-34 hakkını veren bir lastik gerçekten fren mesafesini bile çok değiştirir bu lastik 20 bin civarında gider. 

not; lastik ömürleri genel kullanıma göredir.  kendim mb-34 lastiği 24 bin km kullandım. 

Hocam detaylı yorumunuz için çok teşekkürler. Elimi salıncadan çok emin değilim ona o kadar dikkat etmedim açıkcası ama oladabilir. Bir dahakine dikkat edeceğim.

Açıkcası teknik bilgim 0, amortisör ayarı, gidon civatası, salıncak mili vs. nerededir nasıl ayarlanır hiçbir bilgim yok.

Sadece sallanma olaylarını yarın deneyip tekrar gerekirse yorum yapabilirim. 

Motoru ben açıkcası yaza girdiğimizi düşünerek şimdi aldım, bundan sonra seneye kışa kadar inşallah kullanmak istiyorum, şuanki acemiliğim ile kışın değil yağmur yağınca bile kullanmam diyorum ama belli olmaz seneye kadar tecrübelenirsem kışında kullanmak isterim.

Sizce bu lastikler ne kadardır? yiba çarşısına gitsem fiyat olarak ortalama ne ödemem gerekir? takma ücreti falan, bilmediğimi anlayınca kazıklamasınlar.

Muhittin Kaplan yazdı:

Bunun çok nedeni olabilir.

Durmaya yakın ön frren kullanılmaz. (10km altında arka fren)

Tankslapper, eğer bundan dolayı oluyorsa, ön amortisörden arka çantaya, lastikten şaseye bir çok nedeni olabilir.

Hocam yorumunuz için teşekkür ederim, ilk motorum ve araba ehliyetinden dolayı o pedal bana gazmış gibi geldiğinden dolayı ben komple ön fren kullanıyordum ama bu ön fren alışkanlığını giderek azalttım arka freni de kullanmaya başladım ama viraj dönerken özellikle acaip koruyorum öyle böyle değil, sanki düşecekmişim hissi oluyor ve 3-5km hıza kadar düşüyorum mümkün mertebe yolun ortasından dönmeye çalışıyorum falan. Cup Motor ile normal motor aynı mıdır bilemediğim için normal motorcular gibi benim motor da yere yaklaşıp geri kalkar mı bilemiyorum muhtemelen benimki yere az bir şey bile yaklaşırsa düşer gibi hayal edip yavaşlıyorum aracı dümdüz götürmeye çalışıyorum o yüzden.

Tankslapper değil sanırım videoyu izledim de o kadar öyle kontrol kaybı değil, ama onun %5'i gibi düşünebiliriz böyle.

Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan

Şurada bir yanlış anlaşılma olmasın. Motosikleti ön fren durdurur. Eğer hızınız 10km üzerindeyse önfren çoğunlukta olmak şartıyla hem ön hem arka fren kullanılır. Durmaya yakın ön fren kullanılmaz. Arka fren durmaya yakın, dururken kullanılır.

Eğer durmaya yakın ön fren kullanırsanız "lololo" denilen sağa yada sola düşmeye neden olur.

 

Birincisi elleri bırakmayın.

Durum bu ise çok ama çok büyük ihtimalle ön lastik tam olarak yere basmıyor. Arka çantadan olabilir. Amortisör ayarlarından olabilir. Lastikden olabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Uslu
Muhittin Kaplan yazdı:

Şurada bir yanlış anlaşılma olmasın. Motosikleti ön fren durdurur. Eğer hızınız 10km üzerindeyse önfren çoğunlukta olmak şartıyla hem ön hem arka fren kullanılır. Durmaya yakın ön fren kullanılmaz. Arka fren durmaya yakın, dururken kullanılır.

Eğer durmaya yakın ön fren kullanırsanız "lololo" denilen sağa yada sola düşmeye neden olur.

 

Birincisi elleri bırakmayın.

Durum bu ise çok ama çok büyük ihtimalle ön lastik tam olarak yere basmıyor. Arka çantadan olabilir. Amortisör ayarlarından olabilir. Lastikden olabilir.

Hocam teşekkür ederim o halde bana bir tamirci yolu gözüktü ben bunları kendim kontrol edip yapamam çünkü. Yarın bir götüreyim.

 

Onun haricinde viraj dönerken fren kombinasyonu hız sistemi nasıl olur acaba? Birde yokuş inerken? Bu ikisi için detaylı bilgi bulunuyor internette ama hepsi normal motorsiklet. Cup motor için bilgi çok az.

1. Yokuş dönecekken ben yokuşu görünce acaip yavaşlıyorum korkudan çünkü motorun gidonunu çevirip %1 bile yatarak dönmeye korkuyorum sanki teker kayacakmış gibi geliyor.

2. Yokuş inerken çok hızlanıyor frene bas çek bas çek yapa yapa iniyorum mecbur bu normal mi. Ben sanki yokuşu 40-50 ile insem duramayacakmışım gibi hissediyorum.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

10 km altında ön fren kullanırsanız motor gidonun dönük olduğu istikamete yatar. Hızınızı aldıktan sonra da 50 60 km gibi döneceğiniz tarafın elciğini ileri iter virajın tadını çıkarırsınız. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Muhittin Kaplan yazdı:

 

Eğer durmaya yakın ön fren kullanırsanız "lololo" denilen sağa yada sola düşmeye neden olur.

 

 

"lololo" tam yere çarpmadan önce, sürücünün çıkarttığı ses öbeği sanırım.

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mert Uslu yazdı:

Hocam teşekkür ederim o halde bana bir tamirci yolu gözüktü ben bunları kendim kontrol edip yapamam çünkü. Yarın bir götüreyim.

 

Onun haricinde viraj dönerken fren kombinasyonu hız sistemi nasıl olur acaba? Birde yokuş inerken? Bu ikisi için detaylı bilgi bulunuyor internette ama hepsi normal motorsiklet. Cup motor için bilgi çok az.

1. Yokuş dönecekken ben yokuşu görünce acaip yavaşlıyorum korkudan çünkü motorun gidonunu çevirip %1 bile yatarak dönmeye korkuyorum sanki teker kayacakmış gibi geliyor.

2. Yokuş inerken çok hızlanıyor frene bas çek bas çek yapa yapa iniyorum mecbur bu normal mi. Ben sanki yokuşu 40-50 ile insem duramayacakmışım gibi hissediyorum.


Başlangıç eğitimi almanızda fayda var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İnan Çınar
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

"lololo" tam yere çarpmadan önce, sürücünün çıkarttığı ses öbeği sanırım.

"Lo lo lo düşüyorum  lo"  gibi mi ?

Bunun farklı versiyonu  Aman tanrım didim 😀

Bkz:Sağ salim filmi 😂😂😂

tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...