İçeriğe Yönlendir

Üretilmeyen Araçların sebebi ?


Tulak Akan

Recommended Posts

Tulak Akan

İyi günler

 

Bazı araçlar var piyasada yok, fakat Çin pazarında var örneğin Citroen C5. Fakat bazıları komple durdu mesela Passat durdurdu. Bazılarımız elektrikli araçlar yüzünden diyebilir ama C5 olsun C4 olsun neden bunların bazıları kalktı, bazıları suv oldu acaba ?  Bu araçlar youtube da gördüğüme göre gayet başarılı, konforlu ve güzel araçlar. Piyasadan kalkan daha var mı bilmiyorum şuan aklıma gelmedi ama mesela eski 508 de aynen öyle.   Aramızda bu araç üreticileri ne istiyor söyleyebilirse biri rahatlıycam :) çünkü hayalini zamanın kurup bindiğimiz bütün araçlar mercedes efsane c180 ler E serileri vs hepsi iç donanımı ve dışı değişiyor. Aynı aracı daha kaliteli fitil ayna küçük değişimle yıllarca satmak varken neden büyük değişimlerle öldürüyorlar. sonunda değişiminde bir sonu var. Bu değişimlerim üretim iptallerinin teknik bir sebebi var mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dünya tek hacimli, mpv / suv denen kasayı tercih etmeye başladğından olabilir

Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Çağlar Bayur yazdı:

dünya tek hacimli, mpv / suv denen kasayı tercih etmeye başladğından olabilir

Bu tercıhin sebebi ekonomi midir sizce yoksa başka nedenler mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tulak Akan yazdı:

İyi günler

 

Bazı araçlar var piyasada yok, fakat Çin pazarında var örneğin Citroen C5. Fakat bazıları komple durdu mesela Passat durdurdu. Bazılarımız elektrikli araçlar yüzünden diyebilir ama C5 olsun C4 olsun neden bunların bazıları kalktı, bazıları suv oldu acaba ?  Bu araçlar youtube da gördüğüme göre gayet başarılı, konforlu ve güzel araçlar. Piyasadan kalkan daha var mı bilmiyorum şuan aklıma gelmedi ama mesela eski 508 de aynen öyle.   Aramızda bu araç üreticileri ne istiyor söyleyebilirse biri rahatlıycam :) çünkü hayalini zamanın kurup bindiğimiz bütün araçlar mercedes efsane c180 ler E serileri vs hepsi iç donanımı ve dışı değişiyor. Aynı aracı daha kaliteli fitil ayna küçük değişimle yıllarca satmak varken neden büyük değişimlerle öldürüyorlar. sonunda değişiminde bir sonu var. Bu değişimlerim üretim iptallerinin teknik bir sebebi var mı acaba ?

1926 da GM in müdür yardımcısı bulmuş bu fikri. "lan aynı arabayı yapıp duruyoruz biz sonra ne satacaz" demiş.. Ve halka, "elindekini beğenmemeyi pompalamak lazım" demiş. Aynen elbise moda işlerinde olduğu gibi.

Tulak Akan yazdı:

Bu tercıhin sebebi ekonomi midir sizce yoksa başka nedenler mi ?

Hep bunun yüzünden

 

image.png.ef1296cb61523519796bc3e2e3a7d03c.png

bi de bu herif

image.png.ba70915656fe5661569af98c9cd0ff18.png

 

 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tulak Akan yazdı:

Bu tercıhin sebebi ekonomi midir sizce yoksa başka nedenler mi ?

benim tercihim de tek hacimlidir genelde, tek kapı focus ile katlanmış  3.60 bot + motor çok taşıdım, custom tourneo ile aluminyum botu, Smax ile mutfağı komple, 1+1 ev eşyasının tümünü, kullanışlılar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Avrupa'da Suvlar yükselişte, daha doğrusu crossoverlar. Asya, Hindistan vs farklı pazarlar. Elektriklilerin gelmesiyle de eski modeller kalkıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

her pazarın kendine göre tercihleri var japonlar ufak araçlar seviyor başka yerde satamazsın, çinlilerde markaların garip tasarımlı araçları var örneğin vw, avrupada da bahsedildiği gibi crossoverlar tutuluyor vs vs. a

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

pazarlama stratejisi tamamen. Zamanla insanların eğilimleri ve beğenileri değişiyor. Mesela her sene BMW nin ön ızgaraları büyüyor. Hatta işlemsel olmamasına rağmen elektrikli modelinde kocaman. İnsanlar sıkılıp veya ihtiyaçları değişince değiştirmek istiyorlar. Sektör para kazanıyor. Ancak büyük gruplar araçların mekanik aksamında aynı parçaları kullanarak üretimden kar ediyorlar. Mesela Citroen-Pejo , Skoda-Audi-VW , gibi.

 

Cep telefonları da aynı şekilde, yüzlerce model var, birinin kamerası iyi , diğerinin işlemcisi , ötekinin pil ömrü v.s. v.s.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yüzü eskidiyse yenilemek gerekir. ismi eskidiyse yenilemek gerekir. 

Bir kez sattığımıza tekrar satabilmenin başka yolu yok. 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Berke Kaya yazdı:

Passat gibi yılların aracının fişini çekebiliyor vw, garip işler.

Sedanların satışları düştü Avrupa'da .Üretici  d segment parasına c segment satabiliyor , suv , crosover vs diye , daha fazla kar edebiliyor belki de. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Berke Kaya yazdı:

Passat gibi yılların aracının fişini çekebiliyor vw, garip işler.

sedan pazar payı dünyada %8 lerde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...